De koppijn is hardnekkig vandaag.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:30 schreef One_of_the_few het volgende:
Kater is eindelijk over.
op naar de volgende
Het voortdurende zweten is ook wel enigszins hinderlijk.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
De koppijn is hardnekkig vandaag.
Dat valt nog wel mee. Ik weet ook niet of het nou een kater is of gewoon dat halve griepje waar ik al een tijdje mee loop.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:53 schreef Reya het volgende:
[..]
Het voortdurende zweten is ook wel enigszins hinderlijk.
In theorie komt dan volgens mij eerder de Veiligheidsraad bij elkaar.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:01 schreef Boze_Appel het volgende:
Eén van jullie weet dat vast wel. Stel een Europees land gaat rare dingen doen, hoe wordt de land dan gestraft? Stel bv. Nederland krijgt Nazi-Balkenende aan de macht en 'we' vallen Belgie aan, hoe gaat de EU dan te werk?
Gevolgd door parachutisten op het Binnenhof, waarop TitusPullo subiet naar zijn karabijn en klewang grijpt om de snode indringers te verjagen.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:07 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
In theorie komt dan volgens mij eerder de Veiligheidsraad bij elkaar.
Navo?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:07 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
In theorie komt dan volgens mij eerder de Veiligheidsraad bij elkaar.
verdraaid gave muziek is.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:52 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
http://3voor12.vpro.nl/sp(...)luisterpaal.43032972
Dit soort zaken zijn wel vastgelegd denk ik, wat voorrang geniet. Wat een EU zaak is, wat een NAVO zaak en wat bij de VN zaak.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:15 schreef Thomas B. het volgende:
Ik vind het voorbeeld iets te hypothetisch, maar over het algemeen heeft de EU volgens mij weinig slagkracht om gezamelijk op te treden. Zeker wanneer het grote lidstaten betreft. Denk bijvoorbeeld aan begrotingstekorten die de 3% overstijgen.
Ik zou het ook na moeten zoeken.
Ja ik verdraai de vraag dan ook enigszinsquote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:16 schreef ethiraseth het volgende:
Nu zijn begrotingstekorten wel iets minder ernstig dan de Nederlandse strijdmacht (lol) die Belgie binnenvalt om de Groot-Nederlandse Republiek uit te roepen.
gmtaquote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:19 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit soort zaken zijn wel vastgelegd denk ik, wat voorrang geniet. Wat een EU zaak is, wat een NAVO zaak en wat bij de VN zaak.
Kijk! nou hebben we het ergens over!quote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:10 schreef Reya het volgende:
[..]
Gevolgd door parachutisten op het Binnenhof, waarop TitusPullo subiet naar zijn karabijn en klewang grijpt om de snode indringers te verjagen.
Kapitalistisch spel dat aanzet tot sex & geweld.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:51 schreef Klopkoek het volgende:
Ik wil nog even zeggen dat Mass Effect 2 echt geweldig is
Dan vind ik EVE-online beter, virtueel Anarcho-kapitalismequote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:53 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Kapitalistisch spel dat aanzet tot sex & geweld.
Maargoed, net als je als comrades ben je selectief.![]()
Volgens mij heeft Europa geen echte regelingen op dit gebied. En dan nog, internationaal recht valt en staat bij de bereidheid van landen om zich daar aan te houden. Als Europa besluit een boete op te leggen of iets, dan kan een land dat natuurlijk gewoon simpelweg negeren en de politieke 'consequenties' aanvaarden.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:01 schreef Boze_Appel het volgende:
Eén van jullie weet dat vast wel. Stel een Europees land gaat rare dingen doen, hoe wordt de land dan gestraft? Stel bv. Nederland krijgt Nazi-Balkenende aan de macht en 'we' vallen Belgie aan, hoe gaat de EU dan te werk?
Hij heeft zelf een grote bakkes..quote:Vandaag in Pauw & Witteman
* Adjiedj Bakas presenteert vandaag zijn nieuwste trendboek: De toekomst van de liefde. Volgens hem wordt polygamie een trend.
Moh, de developers waren niet echt vies van bepaalde corporations in het spel helpen. Vooral degenen waar ze zelf in zaten.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:13 schreef Illiberal het volgende:
[..]
Dan vind ik EVE-online beter, virtueel Anarcho-kapitalisme
Wacken is bijna uitverkocht .... wat kaartjes aan toe te voegen?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:28 schreef Monidique het volgende:
Het leven staat. Veel aan toe te voegen.
Ik heb nog een halfuur voordat bedtijd aanbreekt, voor het geval je het mij wil toevoegen.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:28 schreef Monidique het volgende:
Het leven staat. Veel aan toe te voegen.
Wow, zon opgaan zon opstaantijd? ... ik ga zo eens jagen in de schappen voor voer.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb nog een halfuur voordat bedtijd aanbreekt, voor het geval je het mij wil toevoegen.
Andere keer,quote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb nog een halfuur voordat bedtijd aanbreekt, voor het geval je het mij wil toevoegen.
Bij leven & welzijnquote:
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:45 schreef sigme het volgende:
De haan kraait trouwens ook in het donker.
Vrijdag avond.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:04 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ben fervent KLB'er maar dit is zeker een leuk sub-forum. Alleen jammer dat er weinig leven is in de topics. Daarom had ik er een geopend (mijn inziens wel een interessante) maar lijkt er geen discussie op gang te willen komen. Maar zeker wel een leuk sub-forum
Morgen is er meer te discussiëren?quote:
Wisselt. Door de week veel meer levenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Morgen is er meer te discussiëren?
Zo slecht loopt het nog niet eens.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:04 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ben fervent KLB'er maar dit is zeker een leuk sub-forum. Alleen jammer dat er weinig leven is in de topics. Daarom had ik er een geopend (mijn inziens wel een interessante) maar lijkt er geen discussie op gang te willen komen. Maar zeker wel een leuk sub-forum
Ah, je bent eindelijk van echte muziek gaan houden.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 02:20 schreef HenriOsewoudt het volgende:
oke, kerstmis is al voorbij maar toch..
Ik denk dat ik dit jaar, ondanks de line-up, oversla.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:31 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Wacken is bijna uitverkocht .... wat kaartjes aan toe te voegen?
Ik heb kaartjes, tenminste, dat denk ik, want de bevestiging laat nog steeds op zich wachten en middin in de nacht kan ik geen creditcardbevestiging krijgen blijkbaar.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 02:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dit jaar, ondanks de line-up, oversla.
om u te ziekenquote:Op zaterdag 30 januari 2010 02:29 schreef Boze_Appel het volgende:
Ah, je bent eindelijk van echte muziek gaan houden.![]()
quote:
niet verkeerdquote:
Vreten. Waterplanten en af en toe een visje.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 21:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik ben trouwens benieuwd of zwanen onder water ook geluiden maken
Sigme, weet jij wat die zwaan in mijn avatar eigenlijk aan het doen is![]()
Ik moet nog eens Graspop kaartjes gaan aanschaffen eigenlijk.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 02:37 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik heb kaartjes, tenminste, dat denk ik, want de bevestiging laat nog steeds op zich wachten en middin in de nacht kan ik geen creditcardbevestiging krijgen blijkbaar.
Ik wist niet dat zo ook visjes lusten...quote:Op zaterdag 30 januari 2010 05:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Vreten. Waterplanten en af en toe een visje.
quote:Staphorst wil in bodemrapport bijbelse visie op aarde
Rotterdam, 30 jan. „De aarde is vijf miljard jaar oud. En dat is helaas niet onderhandelbaar.” Minister Ronald Plasterk (Onderwijs, Cultuur en Wetenschap, PvdA) is categorisch. Maar hij wil vooralsnog niet oordelen over een gemeentelijk rapport waarin ook de bijbelse visie op leeftijd en ontstaan van de aarde wordt verwoord. „Dat wil ik eerst zien.”
Een meerderheid van de gemeenteraad van de orthodox-christelijke gemeente Staphorst wil, met steun van de verantwoordelijk wethouder, dat in een rapport over de archeologische waarden in de bodem van de gemeente ook de bijbelse visie over leeftijd en ontstaan van de aarde wordt vastgelegd. In de woorden van raadslid Klaas Hanke (CU): „Schattingen over de leeftijd van de aarde lopen in christelijke kring uiteen van zes- tot twaalfduizend jaar.”
Sinds 2007 worden gemeenten door Plasterks ministerie verplicht het erfgoed in hun bodem in kaart te laten brengen. Bodemkundige Leo Tebbens van onderzoeksbureau BAAC deed dit voor Staphorst. Geconfronteerd met de wens van Staphorst bij de presentatie van het concept van zijn rapport zei Tebbens bereid te zijn ‘bij de dateringen een paragraaf in te lassen waarin gewezen wordt op het bestaan van andere standpunten hierover’. Over de precieze formulering zou nog gesproken worden.
Op de vraag van deze krant waarom de gemeente niet volstaat met een eigen inlegvel antwoordde wethouder Sytse de Jong (SGP) gisteravond: „Het rapport wordt door ons betaald. Mogen wij alstublieft erkend zien dat andere visies mogelijk zijn?”
Kan Tebbens zich vinden in die formulering? „Nee, het woord ‘mogelijk’ is een brug te ver. We zijn bereid feitelijk vast te stellen dat er andere visies zijn. Maar wat ons betreft is het niet mogelijk de leeftijd van de aarde op zesduizend jaar te stellen.”
Laten we alle visies op de wereld in 1 rapport zetten en het dan wetenschappelijk noemen.quote:
quote:Waterverlies uit stratosfeer verklaart afkoeling aarde
Rotterdam, 30 jan. Amerikaanse en Zwitserse onderzoekers denken een verklaring te hebben gevonden voor de recente vertraging in de opwarming van de aarde. Het zou veroorzaakt worden door een daling van het watergehalte van de stratosfeer.
Sinds 1970 steeg de gemiddelde aardse temperatuur met ongeveer 0,13°C per decennium, maar na 2000 is dat flink afgenomen. De laatste jaren lijkt de temperatuur zelfs wat te dalen. Klimatologen hebben het tot dusver voornamelijk afgedaan als een uiting van natuurlijke variabiliteit, mogelijk samenhangend met het El Niño-verschijnsel of met de ongewoon inactieve zon.
In Science Express (28 januari) wordt de vertraging in de opwarming in verband gebracht met een daling van het watergehalte van de stratosfeer die ook rond 2000 begon. Eerste auteur van de studie is Susan Solomon, verbonden aan het Earth System Research Laboratory van de NOAA in Boulder (Colorado).
De stratosfeer is de luchtlaag direct boven de troposfeer die op ongeveer 12 km hoogte begint. De laag is ijl en koud en bevat maar heel weinig waterdamp. Pas sinds 1980 wordt het watergehalte met voldoende regelmaat gemeten, sinds 1995 vanuit satellieten met mondiale dekking. Inmiddels staat vast dat het waterdampgehalte van de stratosfeer tussen 1980 en 2000 sterk steeg en daarna weer met 10 procent afnam.
Waterdamp is een krachtig broeikasgas dat vooral de warmte opneemt die het aardoppervlak uitstraalt en dat vervolgens weer in alle richtingen weg straalt. Meer waterdamp in de ijle stratosfeer leidt daar tot koeling, terwijl het de troposfeer juist opwarmt. Het water in de stratosfeer ontstaat door oxidatie van methaan en door aanvoer vanuit de troposfeer, vooral boven het tropische deel van de Stille Oceaan. Aannemelijk is dat die aanvoer nogal varieert.
Solomon en collega’s berekenden wat de variaties in waterdampgehalte betekenden voor de stralingsbalans en temperatuur van stratosfeer en troposfeer. Ze achten het aannemelijk dat de daling van het watergehalte sinds 2000 de opwarmingsnelheid van de troposfeer met 25 procent verminderde. Anderzijds heeft de toename van het watergehalte vóór 2000 de temperatuurstijging waarschijnlijk versterkt. Het zou dus kunnen zijn dat de variaties in het stratosferisch watergehalte de langjarige schommelingen in de temperatuur van de troposfeer kunnen verklaren. Het is ongelukkig dat de gangbare klimaatmodellen temperatuur en watergehalte van de stratosfeer slecht beschrijven.
Het is een gemeentelijk rapport. Dat kan je moeilijk wetenschappelijk noemen.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:00 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Laten we alle visies op de wereld in 1 rapport zetten en het dan wetenschappelijk noemen.
Allemaal op basis van zogenaamd respect.
"Op de vraag van deze krant waarom de gemeente niet volstaat met een eigen inlegvel antwoordde wethouder Sytse de Jong (SGP) gisteravond: „Het rapport wordt door ons betaald. Mogen wij alstublieft erkend zien dat andere visies mogelijk zijn?” "quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:00 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Laten we alle visies op de wereld in 1 rapport zetten en het dan wetenschappelijk noemen.
Allemaal op basis van zogenaamd respect.
Een rapport over de archeologische waarden van de bodem dat zich niet baseert op de wetenschappelijke stand van zaken binnen die tak van sport is m.i. niet veel meer dan een middelbare school werkstukje. Om nog maar niet te spreken over objectiviteit.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:03 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Het is een gemeentelijk rapport. Dat kan je moeilijk wetenschappelijk noemen.
Het is natuurlijk wel vragen om problemen wanneer je een archeologisch rapport wilt wanneer je stug vasthoudt aan een 6.000 jaar oude aarde.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:03 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Het is een gemeentelijk rapport. Dat kan je moeilijk wetenschappelijk noemen.
Precies.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel vragen om problemen wanneer je een archeologisch rapport wilt wanneer je stug vasthoudt aan een 6.000 jaar oude aarde.
Nou heel erg veel stelt zo'n rapportje ook weer niet voor. Het stuk waar de SGP zich druk om maakt is waarschijnlijk gekopieerd uit een algemeen rapport over de grotere omgeving en is vermoedelijk meer inleidend dan voor het praktijk echt van belang.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:07 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Een rapport over de archeologische waarden van de bodem dat zich niet baseert op de wetenschappelijke stand van zaken binnen die tak van sport is m.i. niet veel meer dan een middelbare school werkstukje. Om nog maar niet te spreken over objectiviteit.
Oke fair enough. Geen wetenschap dan. Blijft over de vraagtekens bij archeologische/religieuze waarde van de grond in Staphorstquote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou heel erg veel stelt zo'n rapportje ook weer niet voor. Het stuk waar de SGP zich druk om maakt is waarschijnlijk gekopieerd uit een algemeen rapport over de grotere omgeving en is vermoedelijk meer inleidend dan voor het praktijk echt van belang.
Want het doel van het rapport is enkel om een kaart te leveren waar op staat of er wel of geen archeologisch onderzoek uitgevoerd moet worden wanneer men gaat graven in een stuk grond.
Ware het niet dat parochies deel uitmaken van de kerk van de antichrist, en, vooruit, aan de overkant van de zee van de Anglicaanse kerk.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:50 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Oke fair enough. Geen wetenschap dan. Blijft over de vraagtekens bij archeologische/religieuze waarde van de grond in StaphorstWat willen ze dan dat er gezegd wordt? "De grond waarop Staphorst ligt is onderdeel van planeet aarde. Deze bestaat al een kleine vijf miljard jaar, maar sommigen zijn van mening dat dit slechts zesduizend jaar is". Als het ze daar om gaat is het natuurlijk niets anders dan mierenneukerige profileringsdrang waarbij ze ook nog eens voor eigen parochie staan te preken. In de letterlijke zin van het woord.
Klopt, het gaat ook nergens over.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:50 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Oke fair enough. Geen wetenschap dan. Blijft over de vraagtekens bij archeologische/religieuze waarde van de grond in StaphorstWat willen ze dan dat er gezegd wordt? "De grond waarop Staphorst ligt is onderdeel van planeet aarde. Deze bestaat al een kleine vijf miljard jaar, maar sommigen zijn van mening dat dit slechts zesduizend jaar is". Als het ze daar om gaat is het natuurlijk niets anders dan mierenneukerige profileringsdrang waarbij ze ook nog eens voor eigen parochie staan te preken. In de letterlijke zin van het woord.
Laten we koolstof verbieden.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:31 schreef Reya het volgende:
Het komt allemaal door koolstof, dat maakt onweerlegbaar deel uit van het linkse complot.
Goed idee, we produceren een waterstofbom waardoor alle koolstofatomen acuut zich tot stikstofisotopen herschikken. Weg met ons, 2.0.quote:
Alles opgelost.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:50 schreef Reya het volgende:
[..]
Goed idee, we produceren een waterstofbom waardoor alle koolstofatomen acuut zich tot stikstofisotopen herschikken. Weg met ons, 2.0.
Als het maar niet de natuur op de Hedwigepolder verstoord.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:50 schreef Reya het volgende:
[..]
Goed idee, we produceren een waterstofbom waardoor alle koolstofatomen acuut zich tot stikstofisotopen herschikken. Weg met ons, 2.0.
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:01 schreef Dichtpiet. het volgende:
Boze_Appel in POL is als een kale man in een kapsalon.
Ik ben bang dat ik er vanwege sociale druk niet aan ontkom. Na een biertje of 25 is het ook nog wel weer best gezellig.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 17:37 schreef ethiraseth het volgende:
Blij dat ik boven de rivieren woon.
Heb heb bij de verkeerde kant van de Reest vaak al mijn twijfels.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 17:51 schreef Reya het volgende:
Ik ben toch wat huiverig van al wat ten zuiden van de Main plaatsvindt.
Wat direct ten zuiden van de Reest ligt is dan ook wat treurigmakend.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 18:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Heb heb bij de verkeerde kant van de Reest vaak al mijn twijfels.
De eerste meters van het Reestdal zijn ook aan die kant acceptabel. Daarna wordt het lastig.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 18:26 schreef Reya het volgende:
[..]
Wat direct ten zuiden van de Reest ligt is dan ook wat treurigmakend.
Ach, vorige carnaval eindigde ik met een combinatie van die 2.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 17:44 schreef ethiraseth het volgende:
Spaar liever mijn geld op voor het Oktoberfest.
Dit:
[ link | afbeelding ]
is toch te prefereren boven dit:
[ link | afbeelding ]
Het lege bierglas in de bovenste foto en het verstandelijk vermogen in de onderste foto?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 18:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach, vorige carnaval eindigde ik met een combinatie van die 2.
De aangename dame van de bovenste foto in zo'n debiel pakje van de onderste foto.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 18:53 schreef Montov het volgende:
[..]
Het lege bierglas in de bovenste foto en het verstandelijk vermogen in de onderste foto?
Heineken en sletten met een te lange rok.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 22:49 schreef Roquentin het volgende:
Net ten Zuiden van de Reest hebben ze vast ook bier en sletten.
Valt nog mee. Zo maar eens de klassieker kijken in de kroeg.quote:Op zondag 31 januari 2010 11:52 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Zo. De kater is weer goed aanwezig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |