abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 april 2010 @ 00:44:52 #101
298728 MaskOfSanity
Onverschillig
pi_80369737
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:25 schreef tong80 het volgende:
Ik heb twee brillen. Eén voor binnen achter de pc en één voor normaal gebruik.

Is soms wel even wennen als je van bril verwisselt.

Als jij die 'voor normaal gebruik"-bril vaak ophebt.
A perfect mimic of a normally functioning person.
  † In Memoriam † vrijdag 16 april 2010 @ 01:02:37 #102
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_80369991
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 00:43 schreef childintime het volgende:

Ik ben wel heel benieuwd hoe dit afloopt.......
Ik ook wel, tvp voor vervolg.

*notitie maakt om afspraak te maken voor oogcontrole, ben tevreden lenzendrager
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_80502863
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 00:43 schreef childintime het volgende:
Nieuwe lenzen "omruilen" voor die bril?
Nee, ik had ook een lenzen abonnement bij ze lopen, waarbij je vooruit betaalt, die heb ik opgezegd vanwege dat met de bril, maar ik wil dus nog de lenzen hebben die ik van ze tegoed heb.
  maandag 19 april 2010 @ 23:45:45 #104
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_80504936
quote:
Op maandag 19 april 2010 22:56 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Nee, ik had ook een lenzen abonnement bij ze lopen, waarbij je vooruit betaalt, die heb ik opgezegd vanwege dat met de bril, maar ik wil dus nog de lenzen hebben die ik van ze tegoed heb.
Ja natuurlijk. Dat ze geen gebaar vanuit zichzelf maken zeg Zal ook niet echt prettig voelen om daar weer naar toe te gaan denk ik......
pi_80512141
quote:
Op maandag 19 april 2010 23:45 schreef childintime het volgende:
Ja natuurlijk. Dat ze geen gebaar vanuit zichzelf maken zeg Zal ook niet echt prettig voelen om daar weer naar toe te gaan denk ik......
Ik zal wel moeten want ze laten ook weer niks van zich horen over die lenzen. Toen ik er over belde kreeg ik weer een snauw dat ik het zelf moest weten als ik mn ogen wilde verpesten en dat ze dan wel die lenzen zouden bestellen en daarna kijken wat ik bij moest betalen (!) omdat ik wegging. Bestellen zou een week duren. Nadruk op zou. Uiteraard niks meer van gehoord.
pi_81698459
Nog even een vraagje, ik heb nu mijn eerste bril.

Maar als ik boven en onder door de bril heen kijk buigt het zicht zeg maar.
Niet zo heel veel, maar toch weird.

Met lenzen geen last van, als ik naar mijn toetsenbord bijvoorbeeld kijk dan buigt het een beetje.
pi_81725048
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:59 schreef Vapochill het volgende:
Nog even een vraagje, ik heb nu mijn eerste bril.

Maar als ik boven en onder door de bril heen kijk buigt het zicht zeg maar.
Niet zo heel veel, maar toch weird.

Met lenzen geen last van, als ik naar mijn toetsenbord bijvoorbeeld kijk dan buigt het een beetje.
Dat buigen is normaal Wen je snel aan.
Al dacht ik laatst dat mijn TV door de buffetkast aan het zakken was, totdat ik bedacht dat ik m'n nieuwe bril op had
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_81725571
ik heb ruim twee weken geleden een nwe bril uitgekozen, uiteraard werd mijn sterkte opnieuw opgemeten.
Maar toen ik hem eenmaal had werd er helemaal gek van. Veraf kijken ging fantastisch maar alles dat een beetje dichterbij was zoals de krant, mijn laptop etc kon ik niet meer normaal lezen, kreeg echt hoofdpijn en raakte bovenal zwaar geirriteerd.
Het wende ook niet, dus na een klein weekje terug gegaan.
Ik dacht zelf dat het kwam omdat mijn cylinder een beetje afweek van mijn vorige bril, maar volgens de opticien kon dat niet de oorzaak zijn. Het was volgens hem een teken dat ik in de gevaren zone kom voor een 'leescorrectie', de bril was voor de korte afstand te sterk en mijn ogen konden dat niet meer corrigeren. Zijn voorstel was om beide ogen een 0.5 in sterkte te minderen. Zelf was ik er niet gerust op dat het probleem daarmee opgelost zou zijn.

anyway dinsdag heb ik de bril weer op kunnen halen (duurt allemaal wat langer ivm feestdagen) en inderdaad ik zie nu prima. En ik hoefde niet te betalen voor de nwe glazen (160 euro per stuk!)
Complimenten aan de opticien
pi_81728944
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 16:21 schreef Syrena het volgende:

[..]

Dat buigen is normaal Wen je snel aan.
Al dacht ik laatst dat mijn TV door de buffetkast aan het zakken was, totdat ik bedacht dat ik m'n nieuwe bril op had
Ok thanks.
Mijn eerste bril dag, op het werk overleefd.
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 16:33 schreef computergirl het volgende:
ik heb ruim twee weken geleden een nwe bril uitgekozen, uiteraard werd mijn sterkte opnieuw opgemeten.
Maar toen ik hem eenmaal had werd er helemaal gek van. Veraf kijken ging fantastisch maar alles dat een beetje dichterbij was zoals de krant, mijn laptop etc kon ik niet meer normaal lezen, kreeg echt hoofdpijn en raakte bovenal zwaar geirriteerd.
Het wende ook niet, dus na een klein weekje terug gegaan.
Ik dacht zelf dat het kwam omdat mijn cylinder een beetje afweek van mijn vorige bril, maar volgens de opticien kon dat niet de oorzaak zijn. Het was volgens hem een teken dat ik in de gevaren zone kom voor een 'leescorrectie', de bril was voor de korte afstand te sterk en mijn ogen konden dat niet meer corrigeren. Zijn voorstel was om beide ogen een 0.5 in sterkte te minderen. Zelf was ik er niet gerust op dat het probleem daarmee opgelost zou zijn.

anyway dinsdag heb ik de bril weer op kunnen halen (duurt allemaal wat langer ivm feestdagen) en inderdaad ik zie nu prima. En ik hoefde niet te betalen voor de nwe glazen (160 euro per stuk!)
Complimenten aan de opticien
Ok mooi, varifocale bril heb je nu ?

[ Bericht 46% gewijzigd door Vapochill op 21-05-2010 17:48:46 ]
pi_81740258
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:43 schreef Vapochill het volgende:

Ok mooi, varifocale bril heb je nu ?
nee, nu was de sterkte terugbrengen net genoeg om zowel in de verte te kijken en dichtbij. In de toekomst zal ik wel aan de varifocaal moeten helaas
pi_81782260
Ben erg blij (nou ja..) om te lezen hoe dat gaat als je voor het eerst een bril op je neus hebt. Gisteravond de lenzen uit en voor het eerst een bril op. Ik dacht dat ik wel erg stoned of dronken moest zijn (beide nooit geweest maar zo stel ik me dat voor). Alles dat niet in het midden van mijn blikveld zat vervormde enorm en ik moest me vasthouden aan de wastafel omdat ik het gevoel had om te vallen. Wat een ramp. (En ik vond mijn hoofd met bril ook errug lelijk....).
Ik heb een paar minuten in de badkamer gestaan en ben toen lopend (op een gekke manier; ik dacht kennelijk dat het helpt om met gebogen knieen en kromme rug te lopen) naar mijn bed geploeterd. Bril gauw afgezet en met lekker wazige blik gaan liggen.
Ik zal vanavond eens wat langer mijn best doen :-). Ik heb die bril gehaald om 's nachts iets te kunnen zien als ik buiten iets vreemds zou horen. Nou, als ik niets hoor met met die bril naar buiten kijk, zie ik denk ik voorlopig genoeg vreemde dingen..

Bedankt voor het opschrijven van de ervaringen!
pi_81782275
Melanie, misschien helpt het om even te wachten met je bril op doen nadat je je lenzen hebt uitgedaan. Dan kunnen je ogen&hersen even 'resetten'.
Als ik switch tussen brillen met verschillende sterktes dan gaat dat ook beter als ik evenjes wacht tussendoor.
pi_93790664
Klein schopje...

Sinds afgelopen zaterdag heb ik ook een bril. (-1,25 links en +2,25 rechts = vroeg lui oog geweest) Ik had de afgelopen jaren en nu nog steeds lenzen (-1,00 l en +2,75 r).

Ik lees net dit topic door, en ik zie gelukkig mensen die zeggen dat ze soms meer dan een week moesten wennen. Ben ik blij om, want ik voel ook enige duizeligheid en hoofdpijn opkomen als ik de bril opheb. Laten we hopen dat ik over een tijdje ook gewend ben. Zoals het nu is, is niet echt relaxt. Veel focussen en bewegend/wazig beeld aan de zijkanten. Onder/bovenkant vallen mee.

Hopelijk gaat het over een paar dagen beter. Met name met lezen of in het verkeer heb ik last. Nu is het een verademing om de bril af te doen. ondanks het mindere zicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')