Hier verder
De kunst van het loslaten van je ex. - deel 105Laatste bericht van Deel 105
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 22:05 schreef Sjechov het volgende:
Ik heb volgens mij wel eerder gepost, maar heb toch de behoefte even mijn (beetje) ellende weg te schrijven.
Sinds afgelopen september ben ik weer vrijgezel na een relatie van 6 jr.
We hebben heel veel meegemaakt, maar helaas vooral veel negatieve zaken, hierbij doel ik op overlijden van vele mensen (gemiddeld 2 p/j).
Het meest ingrijpende was voor ons mijn vader (hart aanval en haar lievelings opa).
Ook ben ik in de tussentijd ben ernstig ziek geweest en waren we op elkaar aangewezen (we woonden in het westen en familie in het oosten).
In den beginnen groeiden we snel naar elkaar toe, maar heel langzaam merkte je dat het richting een broer/zus verhouding ging, tot we dan afgelopen september besloten er een eind aan te maken (de relatie).
Nu zul je denken, ok ... standaard verhaal.
Nee toch niet.
Bijkomend is dat mijn ex haar hele leven eigenlijk al kampt met psychische klachten welke ook onze relatie bemoeilijkt heeft.
Daarbij kwam voor haar dat een 3 jaar geleden haar moeder kanker kreeg en nu de strijd verloren heeft.
Mijn ex heeft besloten zich actief te laten behandelen waar ik heel blij van wordt, omdat ik gewoon nog veel van haar houd en haar echt het beste gun voor nu en de toekomst.
Maar nu komt het eigenlijk.
Hoe langer het uit is, hoe meer kloten ik mij begin te voelen.
Een gevoel dat ik hun allemaal in de steek heb gelaten, terwijl het besluit meer van haar kwam dan van mij.
Ik het gevoel heb haar nog veel te willen steunen, terwijl iedereen om mij heen roept "laat gaan".
Ook staat er een vakantie gepland voor over een week of 3 a 4 (tickets al in huis) echter ligt haar moeder op het randje van de hemelpoort, maar ze houd het bewonderingswaardig lang vol.
Het is een echte vechter die de doktoren al tijden versteld doet staan.
Nu heb ik besloten dat ik alles laat vallen om maar bij de uitvaart te kunnen zijn.
Mocht ze dus niet overleden zijn voordat ik op vakantie ga, dan ga ik niet.
Maar iedereen om mij heen bemoeid zich ermee.
Ik voel me kut ....
Ik voel me kloten ...
Mijn gevoel zegt dat ik haar zo weer terugnemen als ze tegen mij zou zeggen dat ze zich vergist heeft.
Maar mijn verstand ...
Ook krijg ik steeds meer en meer het gevoel dat ze zich de laatste periode zich anders gedroeg omdat ze altijd riep dat ze mij niet verdiende ... haar klachten mij tot last waren .... etc.
Ik voel me echt als een wrak.
Kan me slecht zetten tot dingen ...
Helaas moet ik concluderen dat ik er aardig alleen voor sta.
Mijn vertrek naar het westen in het verleden zorgde ervoor dat mijn 2 grote vriendschappen verwatert zijn.
De mensen waar ik goed me kan wonen in het westen (die ik als mijn vriend zie), maar ik zit nu weer in hhet oosten (wel weer bij familie).
Nu is mijn vraag of iemand zich hier een beetje in herkend en hoe hij/zij hiermee om is gegaan?
Sorry voor de onsamenhangende tekst, maar zo kwam het in mij op.
In ieder geval bedankt voor het lezen.
erg lastige situatie.
Ik denk dat je moet doen wat je hart je ingeeft.
Ik ben er nu achter dat als je dat niet doet je hart volgen je erg veel spijt kan krijgen van dat je het niet hebt gedaan. En zeker in een situatie als dit dat iemand op sterven ligt, krijg je nooit meer de kans om het over te doen.
En het gaat er niet om wat anderen van jou keus vinden, want jij moet leven met de keuzes die je maakt.
Heel erg veel sterkte.
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 08:49 schreef Liebe het volgende:
as for me, ik wil hem uit m'n hoofd. ik wil dat het me niks meer kan schelen. ik wil aan andere dingen denken. tevreden zijn. gelukkig zijn. beseffen dat er meer is. en dat er heus wel iets nieuws op mn pad komt. en dat ik meer verdien dan dit.
Ik zou dat ook graag willen, maar na 7 weken wordt ik elke nacht nog steeds wakker, en denk ik aan haar.
Gelukkig gaat het overdag wel beter al. Het zal wel bij het verwerkings proces horen denk ik, maar het blijft soms wel aardig K.
Gisteren is het verleden, morgen is de toekomst, je leeft nu in het heden!