Vroeger waren we echt extreem blij met zo'n winterse pluimquote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:58 schreef moz het volgende:
Regen![]()
De pluim blijft diepvries. Al schuift het wel wat naar achteren
[ afbeelding ]
Ik teken ervoor!quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:06 schreef Arcee het volgende:
De diepvries van -15 voor 13 februari buigt al terug naar -5, -10...
Ik zou nog steeds blij zijn als het uitkomt. De vorst schuift al dagen achterelkaar een dagje op in de pluim en blijft in de onzekere periode liggen, da's dan weer jammer.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:03 schreef kepler het volgende:
[..]
Vroeger waren we echt extreem blij met zo'n winterse pluim
Das waar, toch wordt het echt wel winter volgende week. Positief denkenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:26 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik zou nog steeds blij zijn als het uitkomt. De vorst schuift al dagen achterelkaar een dagje op in de pluim en blijft in de onzekere periode liggen, da's dan weer jammer.
Je bent niet meer langs geweest gisteren? Sneeuw was geen excuus iig.
Andere kant van de Maas meld hetzelfde, wat valt er eigenlijkquote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:12 schreef Klonk het volgende:
Belfeld (noord limburg) meldt iets, regen, sneeuw, hagel, kortom het ietst.
Grappig, idd.quote:
iets, van alles door elkaar heenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:18 schreef Prowl het volgende:
[..]
Andere kant van de Maas meld hetzelfde, wat valt er eigenlijk
quote:
quote:SYNOPTISCHE SITUATIE:
Een klein lagedrukgebied boven het noorden van ons land trekt naar Duitsland weg. Op de westflank van dit wegtrekkende laag wordt met een noordwestelijke stroming polaire lucht aangevoerd waarin winterse buien voorkomen. De aangevoerde lucht wordt nog kouder (temperatuur 500 hPa gaat richting -40 gr.) waardoor de kans op sneeuw verder toeneemt In de koude lucht is langs de Noorse kust een buienstoring ontstaan die meer en meer de eigenschappen van een polar low aanneemt. Deze buienstoring met bijbehorend laagje passeert vannacht ons land. Een volgende storing in de koude lucht trekt zaterdag over de Noordzee zuidwaarts en passeert ons land dan in de loop van de middag.
Vanochtend toen ik naar het werk fietste merkte ik dat er aan de onderkant van de sneeuw een ijslaag zich vormde op straat. Het is/was ook van die natte sneeuw. Dus vooral op klinkerwegen zal het spekglad zijn.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:25 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Grappig, idd.
Groningen al 25 ongelukken.Leuk, zo'n slippartij...
[ afbeelding ]
Ik was denk ik vanaf 4:30 thuis, nog wel ff 20 min naar de C1000 geweest. Verder was het erg rustig idd.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:34 schreef kepler het volgende:
[..]
Das waar, toch wordt het echt wel winter volgende week. Positief denken
Ja ik ben wel even geweest, maar er was niemand thuis
http://nl.wikipedia.org/wiki/Polar_lowquote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:16 schreef Burnie88 het volgende:
Polar Low, wat is dat ook alweer? Heel koud met buien ofzo?
ja, ik was er al redelijk vroeg, Uurtje of 1quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:52 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik was denk ik vanaf 4:30 thuis, nog wel ff 20 min naar de C1000 geweest. Verder was het erg rustig idd.
Temperatuur is inmiddels dalende, van 4.9 naar 3.0 in iets meer dan een uur.
Toffe Vorst Pluimquote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:58 schreef moz het volgende:
Regen![]()
De pluim blijft diepvries. Al schuift het wel wat naar achteren
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |