Ik ben niet bekend met de waarde van de verschillende cijfers, maar waarom hadden de eerdere cijfers van half drie dan wel meer (zichtbare) impact?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:13 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Die hadden wel degelijk een impact! Maar sinds de markt efficiënt is wordt dat zo opgenomen en verwatert het weer. Alleen het moment van is even schrikken
Als in dat er een daling komt?quote:
Nee, weer grote bewegingen met WW cijfers.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:37 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Als in dat er een daling komt?
Het ligt eraan wat je onder uitgerookt verstaat. Ik stond op een mooie 70% rendement in 3 weken. Ik deed de ene na de andere goede trade, maar sinds december heb ik een paar dieprode cijfers gehad en ben dus weer terug bij af.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:36 schreef sitting_elfling het volgende:
Krijg zo wel het idee dat zo'n beetje alle daytraders die hier maanden geleden nog in dit topic posten uitgerookt zijn
Uiteraard, je loopt dikke risico's. Toch heb ik ook het gevoel dat ik vorig jaar meer de markt volgde en op die manier mijn succesvolle trades deed. De laatste tijd heb ik met risicovollere dagopties gespeculeerd. Dat is hetzelfde als jezelf in de strop hangen, daar ben ik nu wel achter.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:29 schreef tony_clifton- het volgende:
Is dat niet een beetje inherent verbonden aan daytraden?
Als ze dezelfde revisie als vorige maand moeten toepassen, gaat er nog 2.3% vanafquote:Op vrijdag 29 januari 2010 15:20 schreef Burnie88 het volgende:
Mooie cijfers uit de VS. Kan toch niet anders dan dat we de dag in het groen afsluiten.
Schrijvers zijn grote winnaars bij die dagopties..........quote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:39 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Uiteraard, je loopt dikke risico's. Toch heb ik ook het gevoel dat ik vorig jaar meer de markt volgde en op die manier mijn succesvolle trades deed. De laatste tijd heb ik met risicovollere dagopties gespeculeerd. Dat is hetzelfde als jezelf in de strop hangen, daar ben ik nu wel achter.
Sowieso bij opties in het algemeen. Helaas vraagt Binck nogal wat marge voor indexopties, waardoor het voor mij op dit moment niet te doen is, of ik moet far out of the money puts gaan schrijven.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:45 schreef M.Melandri het volgende:
Schrijvers zijn grote winnaars bij die dagopties..........
Je hebt vooral geshort? December was een groene maand voor de beurs toch?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:27 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Het ligt eraan wat je onder uitgerookt verstaat. Ik stond op een mooie 70% rendement in 3 weken. Ik deed de ene na de andere goede trade, maar sinds december heb ik een paar dieprode cijfers gehad en ben dus weer terug bij af.
In december heb ik nauwelijks gehandeld, omdat ik bezig was met afronding van mijn afstudeerverslag en -praatje. In december heb ik wel tegen beter weten in shorts te lang aangehouden, wat de grootste klap was. De rest heb ik verspeeld met dagopties en shorts die ik te vroeg verkocht.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:58 schreef Zero2Nine het volgende:
Je hebt vooral geshort? December was een groene maand voor de beurs toch?
Mooie groeicijfers waar je niet op moet vertrouwen. Hoe kan de economie nou groeien als er nog steeds meer mensen werkeloos worden? Er komen steeds meer mensen die minder uit kunnen gaan geven en de mensen die hun hypotheek niet kunnen betalen blijft ook nog steeds groeien.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:23 schreef LXIV het volgende:
Jammer dat de beurs zo tam reageert op die mooie groeicijfers uit de VS.
Blijkbaar kan het dus wel.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:28 schreef Babovic het volgende:
[..]
Mooie groeicijfers waar je niet op moet vertrouwen. Hoe kan de economie nou groeien als er nog steeds meer mensen werkeloos worden?
De groei komt dus deels door het clash for clunkers beleid. Niet sustainable groei dus.quote:De uitgaven van consumenten, die samen goed zijn voor ongeveer 70% van de Amerikaanse economie, namen met 2% toe. Dat was lager dan de toename van 2,8% in het kwartaal ervoor, maar die groei werd deels gestimuleerd door de inmiddels afgeschafte slooppremie voor oude auto's.
De Amerikanen houden vooral zichzelf voor het lapje. Let maar op de revisie die 26-02 gaat komen. Afgelopen revisie was er eentje van 40%quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:09 schreef Babovic het volgende:
Die Amerikanen houden ons voor het lapje
Maandag weer keihard naar beneden.
Motor vehicle output is 0.61% van GDPquote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:38 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Blijkbaar kan het dus wel.
[..]
De groei komt dus deels door het clash for clunkers beleid. Niet sustainable groei dus.
Omdat zulke specifieke macro cijfers gebruikt worden door bepaalde hedgefunds die (automatisch) beleggen op nieuws. Binnen 1 seconden dat het nieuws uitkomt zie je al koerswijziging. Je kunt dat altijd checken door de kortstondige volatiliteit te bekijken of de netto volumes per dag.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:21 schreef sintesi het volgende:
[..]
Ik ben niet bekend met de waarde van de verschillende cijfers, maar waarom hadden de eerdere cijfers van half drie dan wel meer (zichtbare) impact?
Wat had je in gedachten? Een update elke 15 minuten? Wat maakt zoiets speciaal wat jouw broker of een TV programma niet heeft qua informatie?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:20 schreef tony_clifton- het volgende:
Zijn er eigenlijk goeie twitterkanalen voor de beurs en nieuws enz? Ken twitter niet maar dat lijkt mij wel handig daarvoor...
Heeft Bloomberg zo'n dienst?
Meer dan de helft van de economische groei in het afgelopen kwartaal kwam doordat bedrijven hun voorraden weer aanvulden, of tenminste niet meer in hetzelfde snelle tempo afbouwden als een jaar eerder.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:28 schreef Babovic het volgende:
[..]
Mooie groeicijfers waar je niet op moet vertrouwen. Hoe kan de economie nou groeien als er nog steeds meer mensen werkeloos worden? Er komen steeds meer mensen die minder uit kunnen gaan geven en de mensen die hun hypotheek niet kunnen betalen blijft ook nog steeds groeien.
quote:Consumenten
De uitgaven van consumenten, die samen goed zijn voor ongeveer 70 procent van de Amerikaanse economie, namen met 2 procent toe. Dat was lager dan de toename van 2,8 procent in het kwartaal ervoor, maar die groei werd deels gestimuleerd door de inmiddels afgeschafte slooppremie voor oude auto's.
Is het niet zo als bedrijven hun personeel ontslaan dat dat dus direct zichtbaar is in de papieren terwijl het proces van werkloosheid veel langer duurt. (immers als iemand werkloos is wil niet zeggen dat hij geen geld meer te spenderen heeft dus het effect op de economie is langzamer dan de aandeelhouders die binnen 2/3 maand blij kunnen reageren op de betere cijfers van het bedrijf door ontslaan van werknemers)quote:
Dat denk ik dus ook. De vraag is alleen in hoeverre consumer spending atm een reele weergave is van hoe goed de economie er voor staat. Er spelen imo te veel overheidsfactoren mee die het beeld van opkomende groei vertekenen. De markt denkt dit blijkbaar ook want zo enorm hard gaan de beurzen ook niet omhoog. 5.7% is niet niks namelijk.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Is het niet zo als bedrijven hun personeel ontslaan dat dat dus direct zichtbaar is in de papieren terwijl het proces van werkloosheid veel langer duurt. (immers als iemand werkloos is wil niet zeggen dat hij geen geld meer te spenderen heeft dus het effect op de economie is langzamer dan de aandeelhouders die binnen 2/3 maand blij kunnen reageren op de betere cijfers van het bedrijf door ontslaan van werknemers)
Zoals iemand het op zerohedge samenvat (maar die zijn 99% van de tijd vrij negatief)quote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:24 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook. De vraag is alleen in hoeverre consumer spending atm een reele weergave is van hoe goed de economie er voor staat. Er spelen imo te veel overheidsfactoren mee die het beeld van opkomende groei vertekenen. De markt denkt dit blijkbaar ook want zo enorm hard gaan de beurzen ook niet omhoog. 5.7% is niet niks namelijk.
Je uitgangspunt is juist. Veel handelen leidt op termijn tot een lager rendement, gewoon omdat de transactiekosten te hoog oplopen.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:50 schreef caroline88 het volgende:
Ben meer aan het meelezen dan posten omdat ik op dit moment niet actief handel in aandelen of opties.
Ik heb dat in het verleden wel gedaan (Postbank, daarna Alex). Hier en daar kleine succesjes maar het duurde even voordat ik geleerd had dat mijn broker met zijn adviezen en gouden tips een ander belang dient. Klanten aanzetten tot zoveel mogelijk handelen. Teveel handelen? Volgens mij leidt dat vanzelf tot verliezen. Te trigger happy is het hier ook door een andere poster al eens genoemd.
Sta nog niet in de startblokken om opnieuw actief te gaan handelen. Dat heeft te maken met mijn ervaringen uit het verleden. Optie orders bleven soms wel een week staan omdat er gewoon geen enkele handel was. Dat waren altijd specifieke aandelen opties dus geen AEX opties. Allemaal mooi maar je moet eerst je orderkosten terugverdienen. Beweegt de koers in de voor mij gunstige richting, kan ik nog mijn opties aan de straatstenen niet kwijt.
Hoorde op een info avond van Alex dat de optiehandel in NL inderdaad weinig actief was maar dat het in Amerika een heel ander verhaal was.
Nou, als je naar het volume kijkt is er in heel veel optieseries nauwelijks handel, hooguit een paar contractjes. Van EUR/USD calls zou je toch verwachten dat er driftig in gespeculeerd wordt of dat bedrijven ze kopen om valutarisico's af te dekken, maar ik zie nauwelijks handel.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:52 schreef LXIV het volgende:
Wat je over optie orders schrijft begrijp ik niet. Er is altijd handel, daar zorgen de brokers voor.
Export word steeds goedkoper, eur/usd al op laagste niveau sinds half jaar.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 20:19 schreef dvr het volgende:
[..]
Nou, als je naar het volume kijkt is er in heel veel optieseries nauwelijks handel, hooguit een paar contractjes. Van EUR/USD calls zou je toch verwachten dat er driftig in gespeculeerd wordt of dat bedrijven ze kopen om valutarisico's af te dekken, maar ik zie nauwelijks handel.
3% inmiddels, DJ houd zich overigens goed.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 20:32 schreef Vandergeld het volgende:
Nasdaq future al 2% verloren sinds vanmiddag, die hebben er weinig zin in
Maar dan nog, voor bedrijven die veel in USD omzetten kan het verstandig zijn om het risico op koersdaling van de dollar af te kopen. Toch is er nauwelijks handel. In puts ook niet trouwens, terwijl het euro/dollar verloop behoorlijk onstuimig is de laatste jaren.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 20:31 schreef Vandergeld het volgende:
Export word steeds goedkoper, eur/usd al op laagste niveau sinds half jaar.
Er zijn veel liquidere beurzen met handel in long eur/usd, daarvoor ga je toch niet op een kleine beurs zoals de Nederlandse? Overigens doen US bedrijven er m.i. beter aan het risico van een dollar explosie af te kopen.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 20:55 schreef dvr het volgende:
[..]
Maar dan nog, voor bedrijven die veel in USD omzetten kan het verstandig zijn om het risico op koersdaling van de dollar af te kopen. Toch is er nauwelijks handel. In puts ook niet trouwens, terwijl het euro/dollar verloop behoorlijk onstuimig is de laatste jaren.
Nasdaq Composite in de toekomst onder de 2000?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 20:55 schreef bascross het volgende:
Toch een teken aan de wand dat na zulke ''positieve'' cijfers alles weer naar beneden gaat.
Ik sluit niets uit, maar dat lijkt mij een erg lage stand.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 20:59 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Nasdaq Composite in de toekomst onder de 2000?
Maar dat is handel via de AEX dus? Volgens mij gaan die currencyfutures(forex) op CME namelijk véél harder, ik zie voor de EUR/USD al bijna 350.000 contracten voor alleen vandaag staan.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 20:19 schreef dvr het volgende:
[..]
Nou, als je naar het volume kijkt is er in heel veel optieseries nauwelijks handel, hooguit een paar contractjes. Van EUR/USD calls zou je toch verwachten dat er driftig in gespeculeerd wordt of dat bedrijven ze kopen om valutarisico's af te dekken, maar ik zie nauwelijks handel.
Moet wel zeggen dat ik vind dat die manier van becommentarieren wel wat overdone isquote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:40 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Zoals iemand het op zerohedge samenvat (maar die zijn 99% van de tijd vrij negatief)
That ludicrous number is not even worthy of comment.
Desperate men do desperate things. Judging by the failed rally this morning, not even the establishment believes it.
Expect the desperate measures to become even more insane as the writing on the wall starts to glow in neon flashing lights.
Behoorlijk inderdaad, en wat nog wel interessanter is.. de volumes! Zit behoorlijke verkoopdruk achter!quote:
Okay, laat dan maarquote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:06 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat had je in gedachten? Een update elke 15 minuten? Wat maakt zoiets speciaal wat jouw broker of een TV programma niet heeft qua informatie?
Nu gaan ze ons! (de euro landen) de schuld geven. Het moet niet gekker worden! Uiteraard werd er ook in het nieuwsbericht vermeld over het 'mooie' amerikaanse groei cijfer. Whehe.quote:US STOCKS-Wall St falls on euro worry, tech drop
NEW YORK, Jan 29 (Reuters) - U.S. stocks fell on Friday, erasing an earlier advance, as worries about fiscal turmoil in Europe and a drop in technology stocks offset positive reports on the U.S. economy.
Questions about the fiscal stability of Greece, Portugal and Spain weighed on investors' sentiment and caused them to avoid riskier assets, putting the S&P 500 on track for its worst monthly decline in 11 months.
Naja, ik heb de gedeelde interessequote:Op vrijdag 29 januari 2010 21:15 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Okay, laat dan maar
Bedoelde gewoon, af en toe een popup zou nice zijn. Maar eigenlijk maakt 't voor mij toch niet uit...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |