-2 voorspelbaarquote:Op donderdag 28 januari 2010 17:50 schreef Sloggi het volgende:
Tadaa:
Kabinet: kentekengegevens wel opslaan
Tuurlijk.quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:44 schreef alors het volgende:
[..]
JaaEn dan nog bezegelen met een vingerafdruk en het liefst nog een DNA profieltje
![]()
Maar zo zwart wit is het dus wel. Iedere agent legt bij indiensttreding een eed af om de wet te handhaven. Op het moment dat deze de wet willens en wetens overtreden zonder daarvoor vervolgd te worden heeft de wet geen enkel betekenis meer. Zo heeft onze overheid al haar integriteit ook al lang geleden verloren. De overheid hoort ons -de burger- te dienen, niet andersom zoals nu het geval is. De overheid ziet ons als een stel melkkoeien die niet weten wat goed voor ze is. Het enige wat ze willen is ons geld en controle over ons.quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:35 schreef JohnLocke het volgende:
Ik denk niet zo zwart-wit, ik ben meer van resultaten dan van regeltjes.
Nee, zo is het helemaal niet, zeker niet in de echte wereld.quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:57 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Maar zo zwart wit is het dus wel.
Dat is wel erg cynisch, maar tot op zekere hoogte ongetwijfeld waar. Echter denk ik niet dat het ooit anders is geweest of zal zijn, en het is in ieder geval wel eens ergens erger geweest.quote:Iedere agent legt bij indiensttreding een eed af om de wet te handhaven. Op het moment dat deze de wet willens en wetens overtreden zonder daarvoor vervolgd te worden heeft de wet geen enkel betekenis meer. Zo heeft onze overheid al haar integriteit ook al lang geleden verloren. De overheid hoort ons -de burger- te dienen, niet andersom zoals nu het geval is. De overheid ziet ons als een stel melkkoeien die niet weten wat goed voor ze is. Het enige wat ze willen is ons geld en controle over ons.
Mooi stukje van Lebbis in zijn laatste show over service.quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:45 schreef OldJeller het volgende:
[..]
En dat dossier is op te vragen via het Burger Service Nummer.
Waar en voor wie "service" op slaat moge duidelijk zijn.
Vond ik idd ook erg sterk.quote:Op donderdag 28 januari 2010 18:00 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Mooi stukje van Lebbis in zijn laatste show over service.
Als je dat wel doet, dan ben je niet de enige die het erover heeft:quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:54 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Over DNA heb ik het dan nog niet eens.
quote:Juli 2008: CDA: DNA afstaan is een burgerplicht
Het CDA wil mensen verplichten om DNA af te staan. Alle omstanders of omwonenden moeten - als de politie dat vraagt voor een moord of zedenzaak - hun haar of wangslijm afstaan. Dat vindt het CDA, dat morgen bij minister Hirsch Ballin (Justitie) aandringt om een hardere aanpak van weigeraars. De regeringspartij wil af van de 'vrijblijvendheid' bij DNA-onderzoeken. Wat het CDA betreft, behoort iedereen die niet meewerkt aan het afstaan van DNA tot de belangrijkste verdachten. "Iedereen vindt het een burgerplicht, behalve de mensen die wat te verbergen hebben. Als iemand weigert dan moet degene worden verplicht", zegt Van Haersma Buma.
De partij wil ook de mogelijkheden verruimen om DNA af te nemen van verdachten. Nu kan dat alleen 'in het belang van het onderzoek'. Wat het CDA betreft, wordt er voortaan standaard DNA afgenomen van verdachten, zodat ook eerder gepleegde misdrijven alsnog worden opgelost.
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Vroeger was dat het "Fiscaal Nummer".quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:45 schreef OldJeller het volgende:
[..]
En dat dossier is op te vragen via het Burger Service Nummer.
Waar en voor wie "service" op slaat moge duidelijk zijn.
En toch is het wel zo simpel. Wij als samenleving hebben politie agenten (en dus de staat) de macht en verantwoordelijkheid gegeven om de wet te handhaven en ons te beschermen. Op het moment dat zij de wetten die ze horen te handhaven zonder consequenties kunnen overtreden verliezen deze wetten iedere betekenis. Ze kunnen namelijk niet van ons verwachten dat wij de wetten die zij overtreden respecteren.quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:59 schreef JohnLocke het volgende:
Nee, zo is het helemaal niet, zeker niet in de echte wereld.
Prima geen probleem. Wat denk je dat het resultaat is als de politie langdurig zo te werk gaat?quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:35 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ik denk niet zo zwart-wit, ik ben meer van resultaten dan van regeltjes. Vic Mackey is mijn soort politieagent
Klopt, noodverordeningen zonder dat er nood is, want de overheid moest instrumenten hebben. Daar begon het allemaal mee. Maar tegenwoordig pleegt de politie ook gewoon misdrijven. Niet alleen meineed, maar ook stalking bijvoorbeeld, op last van de burgermeester en de hoofdofficier.quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:57 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Maar zo zwart wit is het dus wel. Iedere agent legt bij indiensttreding een eed af om de wet te handhaven. Op het moment dat deze de wet willens en wetens overtreden zonder daarvoor vervolgd te worden heeft de wet geen enkel betekenis meer. Zo heeft onze overheid al haar integriteit ook al lang geleden verloren.
Fuck dat. Krijg erg de neiging in de pen te klimmen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:50 schreef Sloggi het volgende:
Tadaa:
Dat Lebbis gelijkt heeftquote:Op donderdag 28 januari 2010 18:00 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Mooi stukje van Lebbis in zijn laatste show over service.
Een paar opgeloste misdaden meer.quote:Op donderdag 28 januari 2010 18:08 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Prima geen probleem. Wat denk je dat het resultaat is als de politie langdurig zo te werk gaat?
Ik vind het een burgerrecht dat je het niet hoeft af te staan. Technologische vooruitgang zorgt voor extra rechten imo.quote:Op donderdag 28 januari 2010 18:03 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Als je dat wel doet, dan ben je niet de enige die het erover heeft:
[..]
quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:50 schreef Sloggi het volgende:
Tadaa:
quote:Zo kunnen strafbare feiten worden opgespoord die pas 'later bekend' worden. "Denk daarbij aan auto's en vrachtwagens die net gestolen zijn of die betrokken zijn bij bijvoorbeeld een overval, of aan auto's van mensen die pas later verdachte worden", stellen zij.
Aan dergelijke dingen zal ik zo lang ik leef niet meewerken. Ik ga nog liever de gevangenis in dan dat ik me door de staat zonder enige vorm van bewijs als potentiele verdachte laat behandelen. Dit bericht geeft ook aan dat een politiestaat steeds dichterbij komt. Ik vond het ook onvoorstelbaar dat een regeringspartij zo enorm kortzichtig denkt.quote:Het CDA wil mensen verplichten om DNA af te staan. Alle omstanders of omwonenden moeten - als de politie dat vraagt voor een moord of zedenzaak - hun haar of wangslijm afstaan. Dat vindt het CDA, dat morgen bij minister Hirsch Ballin (Justitie) aandringt om een hardere aanpak van weigeraars. De regeringspartij wil af van de 'vrijblijvendheid' bij DNA-onderzoeken. Wat het CDA betreft, behoort iedereen die niet meewerkt aan het afstaan van DNA tot de belangrijkste verdachten. "Iedereen vindt het een burgerplicht, behalve de mensen die wat te verbergen hebben. Als iemand weigert dan moet degene worden verplicht", zegt Van Haersma Buma.
De partij wil ook de mogelijkheden verruimen om DNA af te nemen van verdachten. Nu kan dat alleen 'in het belang van het onderzoek'. Wat het CDA betreft, wordt er voortaan standaard DNA afgenomen van verdachten, zodat ook eerder gepleegde misdrijven alsnog worden opgelost.
Iedereen hoopt dat.quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:46 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ik denk niet zozeer dat de wereld veiliger wordt, maar ik heb wel de hoop dat rotzakken wat minder vaak ontkomen. Het huidige percentage oplossingen is om te huilen. De technologie moet en zal wel nog verbeteren voor het echt resultaten boekt overigens.
En dat is het enigste?quote:Op donderdag 28 januari 2010 18:12 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Een paar opgeloste misdaden meer.
Dat is de volgende ''kennis van toen''quote:
Nou, waarom houd jij je nog aan de wet dan? Je snapt ook wel dat sommige regeltjes al sinds jaar en dag af en toe gebogen of genegeerd worden naarmate bepaalde mensen dat nodig achten.quote:Op donderdag 28 januari 2010 18:07 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
En toch is het wel zo simpel. Wij als samenleving hebben politie agenten (en dus de staat) de macht en verantwoordelijkheid gegeven om de wet te handhaven en ons te beschermen. Op het moment dat zij de wetten die ze horen te handhaven zonder consequenties kunnen overtreden verliezen deze wetten iedere betekenis. Ze kunnen namelijk niet van ons verwachten dat wij de wetten die zij overtreden respecteren.
En dat is jou je privacy waard? Nederland maar in een politiestaat veranderen om een paar misdaden meer op te lossen?quote:Op donderdag 28 januari 2010 18:12 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Een paar opgeloste misdaden meer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |