abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77470856
quote:
Op zondag 31 januari 2010 09:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Waarom wordt hier, met het al of niet gebruiken van hyves ed .als inzet, op de man gespeeld?
Of iemand die klaagt over onwettige praktijken met opgeslagen kentekengegevens van auto's door de politie, wel of geen hyves heeft, heeft er geen zak mee te maken, lijkt me.
Ik heb al uitgelegd waarom ik van wel vind.
  zondag 31 januari 2010 @ 11:24:39 #227
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_77472104
quote:
Op zondag 31 januari 2010 10:03 schreef JohnLocke het volgende:
Natuurlijk heeft het er niks mee te maken. Als je gegevens op hyves ofzo zet dan doe je dat vrijwillig, dus met de wetenschap dat het openbaar is. Een overheid die gegevens in een grote database wil opslaan met de gedachte dat we allemaal potentiele verdachten zijn is heel wat anders. Daarnaast heb je als burger geen flauw idee wat er met die gegevens gebeurt. Mag jij mij vertellen wat de overeenkomst tussen die 2 is....
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_77472652
quote:
Op zondag 31 januari 2010 11:24 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Natuurlijk heeft het er niks mee te maken. Als je gegevens op hyves ofzo zet dan doe je dat vrijwillig, dus met de wetenschap dat het openbaar is. Een overheid die gegevens in een grote database wil opslaan met de gedachte dat we allemaal potentiele verdachten zijn is heel wat anders. Daarnaast heb je als burger geen flauw idee wat er met die gegevens gebeurt. Mag jij mij vertellen wat de overeenkomst tussen die 2 is....
Internet is in principe ook één grote database, en hyves is bijvoorbeeld ook al meerdere malen gebruikt om VMBO'ers die poseerden met drugs of nepwapens te traceren. Kennelijk hebben veel mensen de illusie dat het anoniem is. Dat geldt overigens ook voor posten hier. Alles wat je typt zal altijd bewaard blijven en traceerbaar zijn.

Ik vind die kentekenregistratie niet veel anders; Nu weet jij dat als jij daar rijdt je gegevens opgeslagen worden. Je kunt altijd omrijden of niet rijden.
  zondag 31 januari 2010 @ 12:24:06 #229
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_77473495
Internetprivacy is volgens mij wat anders dan privacy in het echte leven.

Voor een gewoon iemand is het mogelijk om bijvoorbeeld via een screenshot op fok achter het telefoonnummer van iemand te komen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echter is dit een eigen schuld privacy verhaal.

Als je met je door de overheid verplichte kenteken plaat word gespot door een overheids camera en die vervolgens onwettelijk lang word bewaard, dan is het buiten je eigen wil om.

Casus:
Je bent inwoner van Rotterdam, rijdt zondags een rondje van 15 km in je buurt en word op camera gezet.
Nu krijg je een bekeuring van een agent in Groningen omdat hij je op dezelfde datum en bijna hetzelfde tijdstip in Groningen een eenrichtingsweg in zag rijden vanaf de verkeerde kant.
Kun je dan gebruik maken van de database van Rotterdam om te bewijzen dat je niet in Groningen was op dat tijdstip of word de agent geloofd die dacht je kenteken te zien?
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zondag 31 januari 2010 @ 17:32:52 #230
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_77482518

Deze situatie komt steeds dichter bij
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_77503115
quote:
Op zondag 31 januari 2010 10:03 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Dus omdat sommigen gegevens op internet plaatsen, mag je andere gegevens zomaar misbruiken?
Dat is hetzelfde als woninginbraak legitimeren omdat je je fiets niet op slot zet.
Het slaat écht nergens op.
  † In Memoriam † maandag 1 februari 2010 @ 09:02:42 #232
230491 Zith
pls tip
pi_77503453
quote:
Op maandag 1 februari 2010 08:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dus omdat sommigen gegevens op internet plaatsen, mag je andere gegevens zomaar misbruiken?
Dat is hetzelfde als woninginbraak legitimeren omdat je je fiets niet op slot zet.
Het slaat écht nergens op.
Het is JohnLocke, doe niet te veel moeite.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_77503663
quote:
Op maandag 1 februari 2010 09:02 schreef Zith het volgende:

[..]

Ok, ik weet wie het zegt.. Maar toch raakt het me. Al die mensen vertellen iets over zichzelf op hun hyves, bv. Met het doel anderen te leren kennen. Niet omdat de overheid er dan met zijn geile vingertjes aan kan zitten. Die informatie is niet als controlemiddel bedoeld.
Dus moeten ze dat ook niet legitimeren.
Je kunt ook iedereens voordeur intrappen om te kijken of er mss. wiet wordt gekweekt.
En als je over privacy zeurt ben je op voorhand verdacht want dan heb je vast iets te verbergen.
Het is helaas wel de manier waarop geredeneerd wordt tegenwoordig.
Het is een kwestie van fatsoen en respect voor mensen om dat soort dingen níet te doen.
Bakellende had daar iets mee toch? Wormen en maden, ofzoiets..
pi_77504197
quote:
Op zondag 31 januari 2010 17:32 schreef Martijn_77 het volgende:
[ afbeelding ]

Lees het boek eerst eens.
pi_77505031
quote:
Op maandag 1 februari 2010 09:02 schreef Zith het volgende:

[..]

Geen fan?
pi_77506216
En het ergste is nog dat de politie, die toch een voorbeeldfunctie heeft, dit soort dingen doet..
Fatsoen geldt alleen voor de burger? En houdt niet meer in dan je bek houden, doen wat je gezegd wordt en je stoepje vegen?
We zijn diep gezonken, dit is een bananenrepubliek, een politiestaat geworden.
We worden afgeluisterd, nagetrokken, ons gedrag wordt onderzocht, zonder aanleiding.. Maar de burger moet vooral fatsoenlijk zijn en denken aan zijn normen en waarden.
Zelf wordt die idioot van een Harry Potter boos als hij in zijn hemd op een poster wordt afgebeeld, maar hij zet de hele bevolking in zijn hemd.
Hoe hypocriet kun je zijn?
  maandag 1 februari 2010 @ 17:18:53 #237
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_77518896
quote:
Op maandag 1 februari 2010 09:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
En als je over privacy zeurt ben je op voorhand verdacht want dan heb je vast iets te verbergen.
Helaas wel jah...
Privacy heeft dan ook niets te maken met het verbergen van iets. Privacy is het recht op persoonlijke vrijheid. Iets wat veel mensen willen opgeven voor schijnveiligheid...
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_77519757
quote:
Op zondag 31 januari 2010 17:32 schreef Martijn_77 het volgende:
[ afbeelding ]

Deze is veel enger.

maandag 1 februari 2010 @ 22:48:41 #239
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_77534094
quote:
Op zondag 31 januari 2010 12:24 schreef GizartFRL het volgende:
Internetprivacy is volgens mij wat anders dan privacy in het echte leven.

Voor een gewoon iemand is het mogelijk om bijvoorbeeld via een screenshot op fok achter het telefoonnummer van iemand te komen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echter is dit een eigen schuld privacy verhaal.

Als je met je door de overheid verplichte kenteken plaat word gespot door een overheids camera en die vervolgens onwettelijk lang word bewaard, dan is het buiten je eigen wil om.

Casus:
Je bent inwoner van Rotterdam, rijdt zondags een rondje van 15 km in je buurt en word op camera gezet.
Nu krijg je een bekeuring van een agent in Groningen omdat hij je op dezelfde datum en bijna hetzelfde tijdstip in Groningen een eenrichtingsweg in zag rijden vanaf de verkeerde kant.
Kun je dan gebruik maken van de database van Rotterdam om te bewijzen dat je niet in Groningen was op dat tijdstip of word de agent geloofd die dacht je kenteken te zien?
Natuurlijk niet. Om te beginnen weet je niet wat er in die database staat (en dat krijg je als het aan de overheid ligt ook niet te weten ook) Daarnaast: hoe vaak hoor jij verhalen van mensen die door de politie/justitie/overheid zijn geholpen bij het bewijzen van hun onschuld?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_84336011
Smeris:
Uit het Hebreeuws sjemiere of sjemiera, dat "toezicht" betekent. Er is vermoedelijk meer associatie met 'smerig'.[
pi_84458832
Al die reactie's hier slaan echt nergens op.

Kwartjes volk.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_84460666
Achja. Politie. Grootste bende van Nederland en ze kunnen nauwelijks gestraft worden :')
Conscience do cost.
  zondag 25 juli 2010 @ 10:18:22 #243
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_84460724
quote:
Op maandag 1 februari 2010 09:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Guilty until proven innocent.

-O-.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_84468647
quote:
Op zondag 25 juli 2010 10:13 schreef ems. het volgende:
Achja. Politie. Grootste bende van Nederland en ze kunnen nauwelijks gestraft worden :')
Als jij een paar lui voor je deur hebt die binnen willen dringen, mag je ze straffen hoor! Iedereen kan wel zo'n pak aantrekken. Ik zou handelen uit doodsbedreiging.

Maarja.. bananenrepubliek, een politiestaat... Het was al zo. Maar dan stiekem.. Nu is het openbaar.

'Ik kom uit het land van..'
pi_84469016
quote:
Op zondag 25 juli 2010 15:11 schreef romski het volgende:

[..]

Als jij een paar lui voor je deur hebt die binnen willen dringen, mag je ze straffen hoor! Iedereen kan wel zo'n pak aantrekken. Ik zou handelen uit doodsbedreiging.
Met jouw geestelijke gezondheid krijg je het vast voor elkaar. Heb je je arts al verteld over de knoopjes in je telefoonlader?
quote:

Maarja.. bananenrepubliek, een politiestaat... Het was al zo. Maar dan stiekem.. Nu is het openbaar.

'Ik kom uit het land van..'
...knotsgekke steuntrekkers die een gevaar voor zichzelf en anderen vormen.

[ Bericht 0% gewijzigd door JohnLocke op 25-07-2010 16:52:32 ]
pi_84469976
quote:
Op zondag 25 juli 2010 15:23 schreef JohnLocke het volgende:

[quote]

Met jouw geestelijke gezondheid krijg je het vast voor elkaar. Heb je je arts al verteld over de knoopjes in je telefoonlader?
[..]
Dankjewel. Geestelijk, maar lichamelijk ook wel hoor, ik train 6x per week. Bodybuilding en kickboksen. 140kg nu in offseizoen.
En jazeker, mijn arts is bekend met de misdaden van de overheid en vond het walgelijk dat ze (gestapo-ambtenaren) op deze manier misbruik maken van hun 'macht'
onder het mom van 'justitiele verkenningen' (google eens)

quote:
...knotsgekke steuntrekkers die een gevaar voor zichzelf en anderen vormen.
Tsja, dat zou een punt zijn om iemand verplicht in een inrichting te stoppen.

Zelf werk ik bij defensie in componenten als onderhoudstechnicus. MBO WERTUIGBOUW niv 4 en straks ook elektronica. Het gaat goed.

Jij werkt bij de gestapo neem ik aan?
pi_84471437
quote:
Op zondag 25 juli 2010 15:56 schreef romski het volgende:

[..]

Dankjewel. Geestelijk, maar lichamelijk ook wel hoor, ik train 6x per week. Bodybuilding en kickboksen. 140kg nu in offseizoen.
En jazeker, mijn arts is bekend met de misdaden van de overheid en vond het walgelijk dat ze (gestapo-ambtenaren) op deze manier misbruik maken van hun 'macht'
onder het mom van 'justitiele verkenningen' (google eens)
Haha, ik denk niet dat je de definitie van justitiele verkenningen helemaal hebt begrepen, maar goed.

Als je maar je arts op de hoogte hebt gesteld van je wanen, hopelijk grijpt hij/zij in voor je gevaarlijk wordt.
quote:

[..]

Tsja, dat zou een punt zijn om iemand verplicht in een inrichting te stoppen.

Zelf werk ik bij defensie in componenten als onderhoudstechnicus. MBO WERTUIGBOUW niv 4 en straks ook elektronica. Het gaat goed.

Jij werkt bij de gestapo neem ik aan?
Ja, ik zit verstopt in je keukenkastje. Wij vinden een depressieve MBO'er zo belangrijk dat we kosten nog moeite sparen om hem in de gaten te houden :')
pi_84481479
quote:
Op zondag 25 juli 2010 16:47 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Haha, ik denk niet dat je de definitie van justitiele verkenningen helemaal hebt begrepen, maar goed.

Als je maar je arts op de hoogte hebt gesteld van je wanen, hopelijk grijpt hij/zij in voor je gevaarlijk wordt.
[..]

Ja, ik zit verstopt in je keukenkastje. Wij vinden een depressieve MBO'er zo belangrijk dat we kosten nog moeite sparen om hem in de gaten te houden :')

Goh, dus je werkt bij de gestapo. Is je moeder trots op je?
pi_84482882
quote:
Op zondag 25 juli 2010 21:01 schreef romski het volgende:

[..]

Goh, dus je werkt bij de gestapo. Is je moeder trots op je?
Zeker, ze is allang blij dat ik geen MBO'er ben.
pi_84533428
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 18:13 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Iedereen hoopt dat.
Crimineel gedrag is zo oud als de mens zelf, ik geloof niet dat je dat ooit helemaal kan uitbannen.
Wellicht komt dat omdat de politie momenteel die prioriteit ergens anders heeft liggen. Van achter de bosjes mensen die van werken komen en een paar kilometer te hard rijden, op de foto zetten is lucratiever dan intensieve onderzoeken naar echte criminelen.
De hele attitude dient drastisch veranderd te worden, men moet niet zo hopeloos afhankelijk zijn van technologie alsof het een wondermiddel is, maar ook zelf goed aan het werk gaan in eerste instantie.

Technische hoogstandjes:
Chinese laat vingerafdrukken veranderen

Onderzoeker kraakt vingerafdrukbetaling Albert Heijn

Met tape vingerafdrukcontrole omzeilen

Kinderlijk eenvoudig zijn dit soort controles te omzeilen. En zoals alors al zei: overvallers kunnen gewoon bivakmutsen gebruiken en inbrekers handschoenen. Denk je dat geharde, grote criminelen werkelijk gestopt zullen worden door dit soort onzin? Die kunnen allang paspoorten namaken e.d., en ondertussen moet de gewone, onschuldige burger privacy opgeven.
ja ja. Ik kan zien dat jij inderdaad een goed beeld hebt wat de politie doet. Je hebt teveel naar the Bourne Identity gekeken en jij weet niks van het werk van de politie.

Je hebt nu een stukje van de VHT (verkeershandhavingsteam) verwoord. Knap!

Oke nu de agent die niet bij het VHT werkt. Ik weet zeker dat het nu moeilijk voor jou wordt want je weet gewoon weg niet wat ze doen. Je kan er eigenlijk ook geen mening over geven want je weet het niet.

Het beste wat je kan doen is binnen onder je bed gaan zitten en zorgen dat de regering of andere boeven jou niet komen opzoeken want het is zo belangrijk voor hen om jou een oor aan te naaien door jou afgegeven DNA ergens bij een misdrijf te planten.

Dam wat maak jij jezelf belachelijk.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')