Ik heb al uitgelegd waarom ik van wel vind.quote:Op zondag 31 januari 2010 09:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Waarom wordt hier, met het al of niet gebruiken van hyves ed .als inzet, op de man gespeeld?
Of iemand die klaagt over onwettige praktijken met opgeslagen kentekengegevens van auto's door de politie, wel of geen hyves heeft, heeft er geen zak mee te maken, lijkt me.
Natuurlijk heeft het er niks mee te maken. Als je gegevens op hyves ofzo zet dan doe je dat vrijwillig, dus met de wetenschap dat het openbaar is. Een overheid die gegevens in een grote database wil opslaan met de gedachte dat we allemaal potentiele verdachten zijn is heel wat anders. Daarnaast heb je als burger geen flauw idee wat er met die gegevens gebeurt. Mag jij mij vertellen wat de overeenkomst tussen die 2 is....quote:Op zondag 31 januari 2010 10:03 schreef JohnLocke het volgende:
Ik heb al uitgelegd waarom ik van wel vind.
Internet is in principe ook één grote database, en hyves is bijvoorbeeld ook al meerdere malen gebruikt om VMBO'ers die poseerden met drugs of nepwapens te traceren. Kennelijk hebben veel mensen de illusie dat het anoniem is. Dat geldt overigens ook voor posten hier. Alles wat je typt zal altijd bewaard blijven en traceerbaar zijn.quote:Op zondag 31 januari 2010 11:24 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft het er niks mee te maken. Als je gegevens op hyves ofzo zet dan doe je dat vrijwillig, dus met de wetenschap dat het openbaar is. Een overheid die gegevens in een grote database wil opslaan met de gedachte dat we allemaal potentiele verdachten zijn is heel wat anders. Daarnaast heb je als burger geen flauw idee wat er met die gegevens gebeurt. Mag jij mij vertellen wat de overeenkomst tussen die 2 is....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echter is dit een eigen schuld privacy verhaal.
Als je met je door de overheid verplichte kenteken plaat word gespot door een overheids camera en die vervolgens onwettelijk lang word bewaard, dan is het buiten je eigen wil om.
Casus:
Je bent inwoner van Rotterdam, rijdt zondags een rondje van 15 km in je buurt en word op camera gezet.
Nu krijg je een bekeuring van een agent in Groningen omdat hij je op dezelfde datum en bijna hetzelfde tijdstip in Groningen een eenrichtingsweg in zag rijden vanaf de verkeerde kant.
Kun je dan gebruik maken van de database van Rotterdam om te bewijzen dat je niet in Groningen was op dat tijdstip of word de agent geloofd die dacht je kenteken te zien?"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
Dus omdat sommigen gegevens op internet plaatsen, mag je andere gegevens zomaar misbruiken?quote:Op zondag 31 januari 2010 10:03 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ik heb al uitgelegd waarom ik van wel vind.
Het is JohnLocke, doe niet te veel moeite.quote:Op maandag 1 februari 2010 08:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dus omdat sommigen gegevens op internet plaatsen, mag je andere gegevens zomaar misbruiken?
Dat is hetzelfde als woninginbraak legitimeren omdat je je fiets niet op slot zet.
Het slaat écht nergens op.
Ok, ik weet wie het zegt.. Maar toch raakt het me. Al die mensen vertellen iets over zichzelf op hun hyves, bv. Met het doel anderen te leren kennen. Niet omdat de overheid er dan met zijn geile vingertjes aan kan zitten. Die informatie is niet als controlemiddel bedoeld.quote:Op maandag 1 februari 2010 09:02 schreef Zith het volgende:
[..]
Het is JohnLocke, doe niet te veel moeite.
Lees het boek eerst eens.quote:Op zondag 31 januari 2010 17:32 schreef Martijn_77 het volgende:
[ afbeelding ]
Deze situatie komt steeds dichter bij
Geen fan?quote:Op maandag 1 februari 2010 09:02 schreef Zith het volgende:
[..]
Het is JohnLocke, doe niet te veel moeite.
Helaas wel jah...quote:Op maandag 1 februari 2010 09:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
En als je over privacy zeurt ben je op voorhand verdacht want dan heb je vast iets te verbergen.
Het is helaas wel de manier waarop geredeneerd wordt tegenwoordig.
quote:Op zondag 31 januari 2010 17:32 schreef Martijn_77 het volgende:
[ afbeelding ]
Deze situatie komt steeds dichter bij
quote:Op zondag 31 januari 2010 12:24 schreef GizartFRL het volgende:
Internetprivacy is volgens mij wat anders dan privacy in het echte leven.
Voor een gewoon iemand is het mogelijk om bijvoorbeeld via een screenshot op fok achter het telefoonnummer van iemand te komen.Natuurlijk niet. Om te beginnen weet je niet wat er in die database staat (en dat krijg je als het aan de overheid ligt ook niet te weten ook) Daarnaast: hoe vaak hoor jij verhalen van mensen die door de politie/justitie/overheid zijn geholpen bij het bewijzen van hun onschuld?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echter is dit een eigen schuld privacy verhaal.
Als je met je door de overheid verplichte kenteken plaat word gespot door een overheids camera en die vervolgens onwettelijk lang word bewaard, dan is het buiten je eigen wil om.
Casus:
Je bent inwoner van Rotterdam, rijdt zondags een rondje van 15 km in je buurt en word op camera gezet.
Nu krijg je een bekeuring van een agent in Groningen omdat hij je op dezelfde datum en bijna hetzelfde tijdstip in Groningen een eenrichtingsweg in zag rijden vanaf de verkeerde kant.
Kun je dan gebruik maken van de database van Rotterdam om te bewijzen dat je niet in Groningen was op dat tijdstip of word de agent geloofd die dacht je kenteken te zien?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
Guilty until proven innocent.quote:Op maandag 1 februari 2010 09:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
En als je over privacy zeurt ben je op voorhand verdacht want dan heb je vast iets te verbergen.
Het is helaas wel de manier waarop geredeneerd wordt tegenwoordig.
Als jij een paar lui voor je deur hebt die binnen willen dringen, mag je ze straffen hoor! Iedereen kan wel zo'n pak aantrekken. Ik zou handelen uit doodsbedreiging.quote:Op zondag 25 juli 2010 10:13 schreef ems. het volgende:
Achja. Politie. Grootste bende van Nederland en ze kunnen nauwelijks gestraft worden
Met jouw geestelijke gezondheid krijg je het vast voor elkaar. Heb je je arts al verteld over de knoopjes in je telefoonlader?quote:Op zondag 25 juli 2010 15:11 schreef romski het volgende:
[..]
Als jij een paar lui voor je deur hebt die binnen willen dringen, mag je ze straffen hoor! Iedereen kan wel zo'n pak aantrekken. Ik zou handelen uit doodsbedreiging.
...knotsgekke steuntrekkers die een gevaar voor zichzelf en anderen vormen.quote:
Maarja.. bananenrepubliek, een politiestaat... Het was al zo. Maar dan stiekem.. Nu is het openbaar.
'Ik kom uit het land van..'
Dankjewel. Geestelijk, maar lichamelijk ook wel hoor, ik train 6x per week. Bodybuilding en kickboksen. 140kg nu in offseizoen.quote:Op zondag 25 juli 2010 15:23 schreef JohnLocke het volgende:
[quote]
Met jouw geestelijke gezondheid krijg je het vast voor elkaar. Heb je je arts al verteld over de knoopjes in je telefoonlader?
[..]
Tsja, dat zou een punt zijn om iemand verplicht in een inrichting te stoppen.quote:...knotsgekke steuntrekkers die een gevaar voor zichzelf en anderen vormen.
Haha, ik denk niet dat je de definitie van justitiele verkenningen helemaal hebt begrepen, maar goed.quote:Op zondag 25 juli 2010 15:56 schreef romski het volgende:
[..]
Dankjewel. Geestelijk, maar lichamelijk ook wel hoor, ik train 6x per week. Bodybuilding en kickboksen. 140kg nu in offseizoen.
En jazeker, mijn arts is bekend met de misdaden van de overheid en vond het walgelijk dat ze (gestapo-ambtenaren) op deze manier misbruik maken van hun 'macht'
onder het mom van 'justitiele verkenningen' (google eens)
Ja, ik zit verstopt in je keukenkastje. Wij vinden een depressieve MBO'er zo belangrijk dat we kosten nog moeite sparen om hem in de gaten te houdenquote:
[..]
Tsja, dat zou een punt zijn om iemand verplicht in een inrichting te stoppen.
Zelf werk ik bij defensie in componenten als onderhoudstechnicus. MBO WERTUIGBOUW niv 4 en straks ook elektronica. Het gaat goed.
Jij werkt bij de gestapo neem ik aan?
Goh, dus je werkt bij de gestapo. Is je moeder trots op je?quote:Op zondag 25 juli 2010 16:47 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Haha, ik denk niet dat je de definitie van justitiele verkenningen helemaal hebt begrepen, maar goed.
Als je maar je arts op de hoogte hebt gesteld van je wanen, hopelijk grijpt hij/zij in voor je gevaarlijk wordt.
[..]
Ja, ik zit verstopt in je keukenkastje. Wij vinden een depressieve MBO'er zo belangrijk dat we kosten nog moeite sparen om hem in de gaten te houden![]()
Zeker, ze is allang blij dat ik geen MBO'er ben.quote:Op zondag 25 juli 2010 21:01 schreef romski het volgende:
[..]
Goh, dus je werkt bij de gestapo. Is je moeder trots op je?
ja ja. Ik kan zien dat jij inderdaad een goed beeld hebt wat de politie doet. Je hebt teveel naar the Bourne Identity gekeken en jij weet niks van het werk van de politie.quote:Op donderdag 28 januari 2010 18:13 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Iedereen hoopt dat.
Crimineel gedrag is zo oud als de mens zelf, ik geloof niet dat je dat ooit helemaal kan uitbannen.
Wellicht komt dat omdat de politie momenteel die prioriteit ergens anders heeft liggen. Van achter de bosjes mensen die van werken komen en een paar kilometer te hard rijden, op de foto zetten is lucratiever dan intensieve onderzoeken naar echte criminelen.
De hele attitude dient drastisch veranderd te worden, men moet niet zo hopeloos afhankelijk zijn van technologie alsof het een wondermiddel is, maar ook zelf goed aan het werk gaan in eerste instantie.
Technische hoogstandjes:
Chinese laat vingerafdrukken veranderen
Onderzoeker kraakt vingerafdrukbetaling Albert Heijn
Met tape vingerafdrukcontrole omzeilen
Kinderlijk eenvoudig zijn dit soort controles te omzeilen. En zoals alors al zei: overvallers kunnen gewoon bivakmutsen gebruiken en inbrekers handschoenen. Denk je dat geharde, grote criminelen werkelijk gestopt zullen worden door dit soort onzin? Die kunnen allang paspoorten namaken e.d., en ondertussen moet de gewone, onschuldige burger privacy opgeven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |