abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 maart 2010 @ 21:34:56 #101
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_78749026
Mooie kans om te stoppen, grrrrrrr
KuikenGuppy
pi_78752600
Meestal is het een week zonder het spul toch wel vol te houden zonder ontwenningsverschijnselen? Volgens mij begint het pas daarna op gegeven moment vervelend te worden.

Hoeveel dagen heb je je meds niet ingenomen dan grrrrrrrrrrr?
  donderdag 4 maart 2010 @ 22:47:32 #103
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_78752743
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 22:44 schreef DeepChord het volgende:
Meestal is het een week zonder het spul toch wel vol te houden zonder ontwenningsverschijnselen? Volgens mij begint het pas daarna op gegeven moment vervelend te worden.

Nee hoor, ik had echt vanaf dag 1 verschijnselen.... Door serotonine "tekort" heb ik nu al 4 weken bliksem en schokjes in m'n lijf Ik ben overigens nu wel helemaal afgekickt en start met nieuwe meds
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_78753211
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 22:47 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Nee hoor, ik had echt vanaf dag 1 verschijnselen.... Door serotonine "tekort" heb ik nu al 4 weken bliksem en schokjes in m'n lijf Ik ben overigens nu wel helemaal afgekickt en start met nieuwe meds
Het medicijn werkt op je neurotransmitters.
Dit is een verbinding tussen je hersenen en je spieren.
Hierdoor krijg je parkinson achtige vershijnselen, dat serotonine tekort klinkt me wel heel onwerkelijk hoor.
Ik weet het, je hoort het overal. Maarja.
  donderdag 4 maart 2010 @ 23:01:30 #105
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_78753398
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 22:57 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Het medicijn werkt op je neurotransmitters.
Dit is een verbinding tussen je hersenen en je spieren.
Hierdoor krijg je parkinson achtige vershijnselen, dat serotonine tekort klinkt me wel heel onwerkelijk hoor.
Ik weet het, je hoort het overal. Maarja.
Dat is wat mij psychiater zei en die heeft er voor gestudeerd denk ik dan maar En het heeft niets met Parkinson te maken voor zover ik weet
Maar goed, ik ben wel toe aan nieuwe meds, ik word gek van mezelf
pi_78754541
quote:

3 dagen niet.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_78756725
Net hoe lang de halfwaardetijd is. Bijv. Prozac is het 100+ uur. Mijn arts vertelde dat dat bijna 2 weken duurt tot het uit je bloed is
Dan nog zal het per lichaam verschillen.
pi_78758263
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 23:01 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Dat is wat mij psychiater zei en die heeft er voor gestudeerd denk ik dan maar En het heeft niets met Parkinson te maken voor zover ik weet
Maar goed, ik ben wel toe aan nieuwe meds, ik word gek van mezelf
pi_78762425
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 22:47 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Das dan wel een extreme reactie zeg. . Ik houd het betrekkelijk eenvoudig 5, 6 of 7 dagen vol. Vooral daarna wordt het hels.
Misschien dat je het al eens verteld had, maar welke meds ging je doen MarijkeZwolle? Hoop dat het je gaat helpen in ieder geval als de oude meds het niet zijn. .
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 23:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

3 dagen niet.

Jij deed toch ook Seroxat, grrrrrrrr.? Dan valt 3 dagen wel mee toch? .
sub]al zou het natuurlijk kunnen zijn dat de ontwenningsverschijnselen bij jou veel eerder hun intrede doen[/sub]
  vrijdag 5 maart 2010 @ 09:37:42 #110
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_78762886
quote:

Ik merkte 1 dag overslaan al, dan was ik de dag erop een stuk somberder, ging ik weer piekeren, etc.
KuikenGuppy
  vrijdag 5 maart 2010 @ 09:44:44 #111
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_78763080
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 01:16 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 09:19 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Das dan wel een extreme reactie zeg. . Ik houd het betrekkelijk eenvoudig 5, 6 of 7 dagen vol. Vooral daarna wordt het hels.
Misschien dat je het al eens verteld had, maar welke meds ging je doen MarijkeZwolle? Hoop dat het je gaat helpen in ieder geval als de oude meds het niet zijn. .
[..]

Jij deed toch ook Seroxat, grrrrrrrr.? Dan valt 3 dagen wel mee toch? .
sub]al zou het natuurlijk kunnen zijn dat de ontwenningsverschijnselen bij jou veel eerder hun intrede doen[/sub]
Ik ben nogal verslavingsgevoelig, blijkbaar ook met meds
Ik ga nu Valdoxan proberen. Ik zie er wel een beetje tegenop. De psychiater zei dat er vrijwel geen bijwerkingen waren, maar de bijsluiter heeft het over suicidale gedachten, auto mutilatie, insomnia, angstig, duizelig, misselijk... Bijna allemaal dingen die ik bij mijn vorige meds ook als bijwerking had... Dus op hoop van zegen Starten doe ik waarschijnlijk morgen of zondag, moet eigenlijk ook mijn leverwaarden afwachten ... Dit medicijn zou daar invloed op kunnen hebben.
pi_78765173
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 09:37 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik merkte 1 dag overslaan al, dan was ik de dag erop een stuk somberder, ging ik weer piekeren, etc.
Af en toe vergeet ik dat het spul blijkbaar toch wel per persoon al overdreven grote verschillen in werking (en bijwerking) kan hebben. .
pi_78765362
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 09:44 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

[..]

Ik ben nogal verslavingsgevoelig, blijkbaar ook met meds
Ik ga nu Valdoxan proberen. Ik zie er wel een beetje tegenop. De psychiater zei dat er vrijwel geen bijwerkingen waren, maar de bijsluiter heeft het over suicidale gedachten, auto mutilatie, insomnia, angstig, duizelig, misselijk... Bijna allemaal dingen die ik bij mijn vorige meds ook als bijwerking had... Dus op hoop van zegen Starten doe ik waarschijnlijk morgen of zondag, moet eigenlijk ook mijn leverwaarden afwachten ... Dit medicijn zou daar invloed op kunnen hebben.
Valdoxan? Spannend! Het is een heuse norepinephrine-dopamine disinhibitor (NNDI), daar had ik nog nooit van gehoord! Blijkbaar voor gebruik bij menschen met zwaardere vormen van depressie.
Lees ook e.e.a. over minder bijwerkingen, zoals jouw psychiater zei.

Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Agomelatine (de werkzame stof in Valdoxan)

Heb vertrouwen in jezelf, volgens mij ga je het gewoon goed redden. .
  vrijdag 5 maart 2010 @ 10:56:11 #114
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_78765597
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 10:50 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Valdoxan? Spannend! Het is een heuse norepinephrine-dopamine disinhibitor (NNDI), daar had ik nog nooit van gehoord! Blijkbaar voor gebruik bij menschen met zwaardere vormen van depressie.
Lees ook e.e.a. over minder bijwerkingen, zoals jouw psychiater zei.

Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Agomelatine (de werkzame stof in Valdoxan)

Heb vertrouwen in jezelf, volgens mij ga je het gewoon goed redden. .
Ik denk dat de voornaamste reden is dat ik geen andere "reguliere" AD kreeg is omdat ik al in gewicht aankom als ik niet happy ben en dan zijn meds waarvan je aankomt helemaal niet handig (zelfs ongezond). Daarom heb ik in eerste instantie Cymbalta voorgeschreven gekregen omdat die "gewichtsneutraal" was Maar ik hoop echt dat het helpt...

Gebruik jij nu eigenlijk nog meds op het moment?
pi_78765792
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 00:19 schreef romski het volgende:
Net hoe lang de halfwaardetijd is. Bijv. Prozac is het 100+ uur. Mijn arts vertelde dat dat bijna 2 weken duurt tot het uit je bloed is
Dan nog zal het per lichaam verschillen.
Ah, dat heb ik. Dan zal het idd weinig effect hebben.

Is wel érg lang, die halfwaardetijd
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_78766067
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 10:56 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Ik denk dat de voornaamste reden is dat ik geen andere "reguliere" AD kreeg is omdat ik al in gewicht aankom als ik niet happy ben en dan zijn meds waarvan je aankomt helemaal niet handig (zelfs ongezond). Daarom heb ik in eerste instantie Cymbalta voorgeschreven gekregen omdat die "gewichtsneutraal" was Maar ik hoop echt dat het helpt...

Gebruik jij nu eigenlijk nog meds op het moment?
Heb jij gezondheidsklachten die met gewicht te maken hebben dan? Lijkt me minder, als een middel dat je moet helpen "niet kan" omdat het een nadelig gevolg heeft voor het gewicht.
Het is jammer dat er weinig over Valdoxan geschreven is qua "gebruikersreviews". Het beperkte aantal dat er wél was, was overwegend positief. .
Ik ga er vanuit dat het bij jou helemaal goed gaat komen! Houdt ons op de hoogte! .

Ik doe nog steeds meds ja. Wil nog eens met een psychia praten over wellicht iets moderners dan seroxat/paroxetine, aangezien ik toch een beetje het gevoel heb dat het mij geestelijk/lichamelijk een beetje beperkt, meer dan ik zou willen.
Daar eens een gesprek over hebben om te bespreken wat daarin wijsheid is. .
pi_78766119
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 11:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Is wel érg lang, die halfwaardetijd
Ik geloof dat Prozac en Paroxetine de langste halfwaardetijden hadden. Echt extreem lang ja. .

[ Bericht 0% gewijzigd door DeepChord op 05-03-2010 11:26:37 ]
  vrijdag 5 maart 2010 @ 12:17:01 #118
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_78768812
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 11:08 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Heb jij gezondheidsklachten die met gewicht te maken hebben dan? Lijkt me minder, als een middel dat je moet helpen "niet kan" omdat het een nadelig gevolg heeft voor het gewicht.
Het is jammer dat er weinig over Valdoxan geschreven is qua "gebruikersreviews". Het beperkte aantal dat er wél was, was overwegend positief. .
Ik ga er vanuit dat het bij jou helemaal goed gaat komen! Houdt ons op de hoogte! .

Ik doe nog steeds meds ja. Wil nog eens met een psychia praten over wellicht iets moderners dan seroxat/paroxetine, aangezien ik toch een beetje het gevoel heb dat het mij geestelijk/lichamelijk een beetje beperkt, meer dan ik zou willen.
Daar eens een gesprek over hebben om te bespreken wat daarin wijsheid is. .
Nou ja, ik ben 45 kg aangekomen sinds m'n depressie Dus ik ondervind daar wel klachten van, naast een verslechterde conditie voel ik me er nog kutter door Dus ik was heel blij dat mijn psych daar rekening mee wilde houden
Ja, mijn psych zei dat dus ook, dat ondanks dat het relatief nieuw is er overwegend goede verhalen zijn. Wat een bijkomend voordeel is, is dat deze meds snel werken en ik binnen ongeveer 2-4 weken weet of dit bij me past of niet! Dus dat is fijn Ik zal zeker laten weten wat het doet

Oeh, dat is echt kloten ja... Ik had dat dus ook (veel te veel bijwerkingen) en toen ben ik in overleg gestopt met de cymbalta. Ik merk een wereld van verschil, zowel positief als negatief... Ik hoop dat jouw psych iets voor je kan doen mbt je gevoel qua beperkingen e.d. Heb je al een afspraak staan?
pi_79545975
Hoe gaat het ermee allemaal?
Ik heb vandaag niet een al te goede dag, en durf het ondanks aandringen van mijn psycholoog niet echt aan een AD te nemen, ben vooral bang dat het toch niet werkt enzo.
Ik denk eigenlijk dat ik dysthymie heb een niet heel zware depressie maar wel behoorlijk somber en slecht slapen wat al niet meer.
Ik vind het wel belachelijk dat ik van het kastje naar de muur word gestuurd,
Telkens maar aandringen op medicijnen, eerst een anti psychotica voorschrijven, niet echt raad met mij weten of willen weten of wat allemaal niet meer ik word er ziek van.
Die psycholoog is wel vriendelijk, maar ik heb er zo weinig aan.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 23:53:30 #120
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_79658540
Clonazepam FTW
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 28 maart 2010 @ 09:35:18 #121
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_79663308
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 20:49 schreef ScarFace- het volgende:
Hoe gaat het ermee allemaal?
Ik heb vandaag niet een al te goede dag, en durf het ondanks aandringen van mijn psycholoog niet echt aan een AD te nemen, ben vooral bang dat het toch niet werkt enzo.
Ik denk eigenlijk dat ik dysthymie heb een niet heel zware depressie maar wel behoorlijk somber en slecht slapen wat al niet meer.
Ik vind het wel belachelijk dat ik van het kastje naar de muur word gestuurd,
Telkens maar aandringen op medicijnen, eerst een anti psychotica voorschrijven, niet echt raad met mij weten of willen weten of wat allemaal niet meer ik word er ziek van.
Die psycholoog is wel vriendelijk, maar ik heb er zo weinig aan.
Dat klinkt beroerd... Vooral dat van de kastje naar de muur sturen, daar wordt je volgens mij ook niet echt vrolijker van...
Qua medicatie moet je doen wat jij goed vindt voelen. Ik heb het zelf zo lang mogelijk proberen uit te stellen, omdat ik eerst zelf wilde proberen om uit de depressie te komen.

Inmiddels ben ik begonnen met de nieuwe meds, Valdoxan, maar heb ik niet echt het idee dat dit iets voor me doet... Ik merk gewoon geen verandering, behalve dan dat ik een wat regelmatiger en normaler slaap en wakker ben patroon heb Maar ja, dat maakt me jammer genoeg niet veel stabieler. Ik heb al een verhoging gehad, maar tot op heden merk ik nog steeds niet echt een verandering. Aangezien deze meds vrij snel zouden moeten werken weet ik volgende week als het goed is of ik hiermee doorga of niet. Ik baal er in elk geval flink van
  zondag 28 maart 2010 @ 10:22:53 #122
262 Re
Kiss & Swallow
pi_79663866
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 23:53 schreef eleusis het volgende:
Clonazepam FTW
benzo's
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 28 maart 2010 @ 10:34:02 #123
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_79663989
quote:
Op zondag 28 maart 2010 10:22 schreef Re het volgende:

[..]

benzo's
En dan gewoon weer te vroeg wakker worden Volgens mij heb ik de placebo gekregen...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 28 maart 2010 @ 13:39:56 #124
255061 chroetjev
verkammesole
pi_79668074
quote:
Op zondag 28 maart 2010 09:35 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Dat klinkt beroerd... Vooral dat van de kastje naar de muur sturen, daar wordt je volgens mij ook niet echt vrolijker van...
Qua medicatie moet je doen wat jij goed vindt voelen. Ik heb het zelf zo lang mogelijk proberen uit te stellen, omdat ik eerst zelf wilde proberen om uit de depressie te komen.

Inmiddels ben ik begonnen met de nieuwe meds, Valdoxan, maar heb ik niet echt het idee dat dit iets voor me doet... Ik merk gewoon geen verandering, behalve dan dat ik een wat regelmatiger en normaler slaap en wakker ben patroon heb Maar ja, dat maakt me jammer genoeg niet veel stabieler. Ik heb al een verhoging gehad, maar tot op heden merk ik nog steeds niet echt een verandering. Aangezien deze meds vrij snel zouden moeten werken weet ik volgende week als het goed is of ik hiermee doorga of niet. Ik baal er in elk geval flink van
Sporten!! Heel veel sporten!! Je hersenen maakt dan op natuurlijk wijze serotonine aan. Probeer elke dag hardlopen. Hier wordt je fysiek en mentaal sterker van. Ik heb niet het hele topic gelezen maar ik heb ooit eens in een depressie gezeten en mij werd ook AD aangeraden maar hier ben ik heel erg tegen en toen pas uitgelegd dat je met veel sporten hetzelfde effect kan bereiken maar dan moet je wel die discipline kunnen opbrengen.
Maakt u dus niet bezorgd voor de dag van morgen, want de dag van morgen zorgt voor zichzelf.
pi_79817594
clonazepam, wat is daar mis mee? bij mij vlakt het mijn gevoel niet erg af. word er alleen maar vrolijk van.
Die 0,5mg tabletten lijken wel placebo's. ik heb nu 3mg per dag voorscheschreven gehad, maar dat is nog heel veel te weinig. ik zit nu al op 5 mg (10x0,5mg) per dag, anders loop ik de hele dag met zenuwen en kan ik niet slapen.
dit is echt een heel licht middel. het voelt nog niet eens als bijv. Xanax.
maarja, 1 van de weinige benzo's waar je mee mag brommer/autorijden.

nu ook weer risperdal gekregen, maar daar word ik HELEMAAL niet vrolijk van. ik heb niet eens een psychose. alleen soms een beetje manie... laatst zo erg dat ze dachten dat ik drugs had genomen :s
Ik wil ze niet eens meer nemen. Ik ben smorgens helemaal verrot De rest van mijn medicijnen ben ik mee gestopt. clonazepam vervangt bijna alle alle shit die ik nu geslikt heb en houd het mooi op 5mg per dag als de dokter het goed vind tenminste..

iemand ook nare ervaringen met risperdal? zoals slapeloosheid, vreetkick, hoofdpijn, weinig energie, zombie gevoel...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')