Nee hoor, ik had echt vanaf dag 1 verschijnselen.... Door serotonine "tekort" heb ik nu al 4 weken bliksem en schokjes in m'n lijfquote:Op donderdag 4 maart 2010 22:44 schreef DeepChord het volgende:
Meestal is het een week zonder het spul toch wel vol te houden zonder ontwenningsverschijnselen? Volgens mij begint het pas daarna op gegeven moment vervelend te worden.
Hoeveel dagen heb je je meds niet ingenomen dan grrrrrrrrrrr?
Het medicijn werkt op je neurotransmitters.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:47 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Nee hoor, ik had echt vanaf dag 1 verschijnselen.... Door serotonine "tekort" heb ik nu al 4 weken bliksem en schokjes in m'n lijfIk ben overigens nu wel helemaal afgekickt en start met nieuwe meds
Dat is wat mij psychiater zei en die heeft er voor gestudeerd denk ik dan maarquote:Op donderdag 4 maart 2010 22:57 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Het medicijn werkt op je neurotransmitters.
Dit is een verbinding tussen je hersenen en je spieren.
Hierdoor krijg je parkinson achtige vershijnselen, dat serotonine tekort klinkt me wel heel onwerkelijk hoor.
Ik weet het, je hoort het overal. Maarja.
3 dagen niet.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:44 schreef DeepChord het volgende:
Meestal is het een week zonder het spul toch wel vol te houden zonder ontwenningsverschijnselen? Volgens mij begint het pas daarna op gegeven moment vervelend te worden.
quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:01 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Dat is wat mij psychiater zei en die heeft er voor gestudeerd denk ik dan maarEn het heeft niets met Parkinson te maken voor zover ik weet
Maar goed, ik ben wel toe aan nieuwe meds, ik word gek van mezelf
quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:47 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Nee hoor, ik had echt vanaf dag 1 verschijnselen.... Door serotonine "tekort" heb ik nu al 4 weken bliksem en schokjes in m'n lijfIk ben overigens nu wel helemaal afgekickt en start met nieuwe meds
quote:
Ik merkte 1 dag overslaan al, dan was ik de dag erop een stuk somberder, ging ik weer piekeren, etc.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:44 schreef DeepChord het volgende:
quote:
Ik ben nogal verslavingsgevoelig, blijkbaar ook met medsquote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:19 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Das dan wel een extreme reactie zeg.. Ik houd het betrekkelijk eenvoudig 5, 6 of 7 dagen vol. Vooral daarna wordt het hels.
Misschien dat je het al eens verteld had, maar welke meds ging je doen MarijkeZwolle? Hoop dat het je gaat helpen in ieder geval als de oude meds het niet zijn..
[..]
Jij deed toch ook Seroxat, grrrrrrrr.? Dan valt 3 dagen wel mee toch?.
sub]al zou het natuurlijk kunnen zijn dat de ontwenningsverschijnselen bij jou veel eerder hun intrede doen[/sub]
Af en toe vergeet ik dat het spul blijkbaar toch wel per persoon al overdreven grote verschillen in werking (en bijwerking) kan hebben.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:37 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik merkte 1 dag overslaan al, dan was ik de dag erop een stuk somberder, ging ik weer piekeren, etc.
Valdoxan? Spannend! Het is een heuse norepinephrine-dopamine disinhibitor (NNDI), daar had ik nog nooit van gehoord! Blijkbaar voor gebruik bij menschen met zwaardere vormen van depressie.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:44 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
[..]
Ik ben nogal verslavingsgevoelig, blijkbaar ook met meds![]()
Ik ga nu Valdoxan proberen. Ik zie er wel een beetje tegenop. De psychiater zei dat er vrijwel geen bijwerkingen waren, maar de bijsluiter heeft het over suicidale gedachten, auto mutilatie, insomnia, angstig, duizelig, misselijk... Bijna allemaal dingen die ik bij mijn vorige meds ook als bijwerking had... Dus op hoop van zegenStarten doe ik waarschijnlijk morgen of zondag, moet eigenlijk ook mijn leverwaarden afwachten ... Dit medicijn zou daar invloed op kunnen hebben.
Ik denk dat de voornaamste reden is dat ik geen andere "reguliere" AD kreeg is omdat ik al in gewicht aankom als ik niet happy ben en dan zijn meds waarvan je aankomt helemaal niet handig (zelfs ongezond). Daarom heb ik in eerste instantie Cymbalta voorgeschreven gekregen omdat die "gewichtsneutraal" wasquote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:50 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Valdoxan? Spannend! Het is een heuse norepinephrine-dopamine disinhibitor (NNDI), daar had ik nog nooit van gehoord! Blijkbaar voor gebruik bij menschen met zwaardere vormen van depressie.
Lees ook e.e.a. over minder bijwerkingen, zoals jouw psychiater zei.
Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Agomelatine (de werkzame stof in Valdoxan)
Heb vertrouwen in jezelf, volgens mij ga je het gewoon goed redden..
Ah, dat heb ik. Dan zal het idd weinig effect hebben.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 00:19 schreef romski het volgende:
Net hoe lang de halfwaardetijd is. Bijv. Prozac is het 100+ uur. Mijn arts vertelde dat dat bijna 2 weken duurt tot het uit je bloed is![]()
Dan nog zal het per lichaam verschillen.
Heb jij gezondheidsklachten die met gewicht te maken hebben dan? Lijkt me minder, als een middel dat je moet helpen "niet kan" omdat het een nadelig gevolg heeft voor het gewicht.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:56 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik denk dat de voornaamste reden is dat ik geen andere "reguliere" AD kreeg is omdat ik al in gewicht aankom als ik niet happy ben en dan zijn meds waarvan je aankomt helemaal niet handig (zelfs ongezond). Daarom heb ik in eerste instantie Cymbalta voorgeschreven gekregen omdat die "gewichtsneutraal" wasMaar ik hoop echt dat het helpt...
Gebruik jij nu eigenlijk nog meds op het moment?
Ik geloof dat Prozac en Paroxetine de langste halfwaardetijden hadden. Echt extreem lang ja.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Is wel érg lang, die halfwaardetijd
Nou ja, ik ben 45 kg aangekomen sinds m'n depressiequote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:08 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Heb jij gezondheidsklachten die met gewicht te maken hebben dan? Lijkt me minder, als een middel dat je moet helpen "niet kan" omdat het een nadelig gevolg heeft voor het gewicht.
Het is jammer dat er weinig over Valdoxan geschreven is qua "gebruikersreviews". Het beperkte aantal dat er wél was, was overwegend positief..
Ik ga er vanuit dat het bij jou helemaal goed gaat komen! Houdt ons op de hoogte!.
Ik doe nog steeds meds ja. Wil nog eens met een psychia praten over wellicht iets moderners dan seroxat/paroxetine, aangezien ik toch een beetje het gevoel heb dat het mij geestelijk/lichamelijk een beetje beperkt, meer dan ik zou willen.
Daar eens een gesprek over hebben om te bespreken wat daarin wijsheid is..
Dat klinkt beroerd... Vooral dat van de kastje naar de muur sturen, daar wordt je volgens mij ook niet echt vrolijker van...quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:49 schreef ScarFace- het volgende:
Hoe gaat het ermee allemaal?
Ik heb vandaag niet een al te goede dag, en durf het ondanks aandringen van mijn psycholoog niet echt aan een AD te nemen, ben vooral bang dat het toch niet werkt enzo.
Ik denk eigenlijk dat ik dysthymie heb een niet heel zware depressie maar wel behoorlijk somber en slecht slapen wat al niet meer.
Ik vind het wel belachelijk dat ik van het kastje naar de muur word gestuurd,
Telkens maar aandringen op medicijnen, eerst een anti psychotica voorschrijven, niet echt raad met mij weten of willen weten of wat allemaal niet meer ik word er ziek van.
Die psycholoog is wel vriendelijk, maar ik heb er zo weinig aan.
En dan gewoon weer te vroeg wakker wordenquote:
Sporten!! Heel veel sporten!! Je hersenen maakt dan op natuurlijk wijze serotonine aan. Probeer elke dag hardlopen. Hier wordt je fysiek en mentaal sterker van. Ik heb niet het hele topic gelezen maar ik heb ooit eens in een depressie gezeten en mij werd ook AD aangeraden maar hier ben ik heel erg tegen en toen pas uitgelegd dat je met veel sporten hetzelfde effect kan bereiken maar dan moet je wel die discipline kunnen opbrengen.quote:Op zondag 28 maart 2010 09:35 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Dat klinkt beroerd... Vooral dat van de kastje naar de muur sturen, daar wordt je volgens mij ook niet echt vrolijker van...
Qua medicatie moet je doen wat jij goed vindt voelen. Ik heb het zelf zo lang mogelijk proberen uit te stellen, omdat ik eerst zelf wilde proberen om uit de depressie te komen.
Inmiddels ben ik begonnen met de nieuwe meds, Valdoxan, maar heb ik niet echt het idee dat dit iets voor me doet... Ik merk gewoon geen verandering, behalve dan dat ik een wat regelmatiger en normaler slaap en wakker ben patroon hebMaar ja, dat maakt me jammer genoeg niet veel stabieler. Ik heb al een verhoging gehad, maar tot op heden merk ik nog steeds niet echt een verandering. Aangezien deze meds vrij snel zouden moeten werken weet ik volgende week als het goed is of ik hiermee doorga of niet. Ik baal er in elk geval flink van
Sporten.. daardoor ben ik juist naar de klote gegaan. intensieve fitness/bb deed ik 6 dagen per week. alleen maar voor het goeie gevoel. 8 jaar volgehouden, tot vorig jaar. Zwaar overtraint, overspannen door mijn werk en tegen een burnout aan. Nu nog herstellende. 2x per wee fitness, maar het kriebelt alweer om gewoon iedere dag te gaan en de spieren weer flink op te pompen..quote:Op zondag 28 maart 2010 13:39 schreef chroetjev het volgende:
[..]
Sporten!! Heel veel sporten!! Je hersenen maakt dan op natuurlijk wijze serotonine aan. Probeer elke dag hardlopen. Hier wordt je fysiek en mentaal sterker van. Ik heb niet het hele topic gelezen maar ik heb ooit eens in een depressie gezeten en mij werd ook AD aangeraden maar hier ben ik heel erg tegen en toen pas uitgelegd dat je met veel sporten hetzelfde effect kan bereiken maar dan moet je wel die discipline kunnen opbrengen.
quote:Op donderdag 1 april 2010 05:36 schreef romski het volgende:
iemand ook nare ervaringen met risperdal? zoals slapeloosheid, vreetkick, hoofdpijn, weinig energie, zombie gevoel...
Dat verschilt per persoon, maar ik denk niet dat veel mensen AD zouden gebruiken als het geen merkbaar verschil zou makenquote:Op woensdag 7 april 2010 18:32 schreef Fredmeister het volgende:
Ik start vanaf maandag met Citalopram, ik zie er wel tegen op en ik vraag me af hoe erg de bijwerkingen zullen zijn, maar er is dus wel een merkbaar verschil in hoe je je voel na 4 weken? Of is het zo subtiel dat je het eigenlijk niet merkt?
Werken de andere middelen niet bij je?quote:Op donderdag 8 april 2010 10:14 schreef Ladyxima het volgende:
Ik vroeg me af of hier mensen zijn die ervaring hebben met MAO-remmers? parnate bijvoorbeeld..
Kom de laatste tijd niet goed overeen met dokters. Eerst op afdeling psychiatrie gezeten, na drie weken buitengezet wegens positieve urinetest. Daarna naar psychiater, mee gestopt na drie consults, dan dokter van dagcentrum (drug)hulpverlening, maar ben ik ook mee gestopt.quote:Op zaterdag 10 april 2010 01:06 schreef Burdie het volgende:
Als je seroquel alleen nog gebruikt om te slapen, zou ik als ik jou was overleggen of je daar niet mee kunt stoppen. Wat zegt je behandelaar?
Dan ontwijk je het probleem.quote:Op zaterdag 10 april 2010 01:29 schreef Anoniemst het volgende:
[..]
Kom de laatste tijd niet goed overeen met dokters. Eerst op afdeling psychiatrie gezeten, na drie weken buitengezet wegens positieve urinetest. Daarna naar psychiater, mee gestopt na drie consults, dan dokter van dagcentrum (drug)hulpverlening, maar ben ik ook mee gestopt.
Ik vind dat m'n voornaamste probleem ontwijkende persoonlijkheidsstoornis is. Als ze kritiek geven op m'n druggebruik haak ik af.
Ga je aan de Efexor c_c?quote:Op donderdag 15 april 2010 18:11 schreef clumsy_clown het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met Effexor?.
Ik verwiijder wel vaker posts waarvan ik vindt dat ik me teveel blootgeef. Avoidant personality houdt in dat je extreem gevoelig bent voor de meningen van andere mensen over jezelf, ook waar het compleet onbekenden betreft. En als ik dronken post heb ik er later meestal spijt van.quote:Op zaterdag 10 april 2010 19:41 schreef BlueMage het volgende:
anoniemst, ik wilde best wel serieus op je reactie ingaan maar ik kan me nou niet meer precies herinneren wat erin stond, dus 't zou aardig zijn als je 'm even terugzette ofzo...
Wat een heerlijk bericht!quote:Op vrijdag 16 april 2010 14:40 schreef Burdie het volgende:
Hier geen ervaring met Efexor, maar ik wilde jullie wel even deelgenoot maken van het feit dat ik me gisteren ineens besefte dat ik alweer 3,5 maand medicijnvrij door het leven ga, en het me best goed af gaat.
Ik merk dat ik mezelf soms weer heel vrolijk voorbij ren, maar neem dan ook wel weer de tijd voor een pas op de plaats.
Hoe is het met de andere (ex)medicijnverslaafden hier?.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |