Leuk gerecht. Lijkt mij lekker.quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:35 schreef motorbloempje het volgende:
ik ga http://www.bbc.co.uk/food(...)rgerinam_84431.shtml maken
overigens
we zijn helemaal into het lamsvlees...
ja! echt geweldig. Denk ook dat we voortaan daar gehakt enzo gaan halen. Het rundvlees dat daar ligt is ook echt prachtigquote:Op donderdag 28 januari 2010 15:44 schreef DarkElf het volgende:
islamitische slagers zijn ok idd, bij onze ' turk' draait hij ook altijd vers t lamsgehakt
en bij de vorige, die nu weg is helaas, werd er een lam tevoorschijn gehaald toen ik om iets vroeg en heeft de slager er toen , aan de hand van wat ik ging maken, er vers van alles afgezaagd
das wat anders dan kip op een geel piepschuimen bakje, en rund op een groene
Ik vond 'm en dacht 'ja, dit wordt'm! Heel simpel, maar toch stijlvol.quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:47 schreef golfer het volgende:
[..]
Leuk gerecht. Lijkt mij lekker.
Jammer dat Bluezz niet van lamsvlees houdt. Daardoor eet ik het zelf ook vrij weinig.
laten we zo zeggen, ik heb het voornemen. Heb zondag voor het eerst in 2,5 maand weer hockeyquote:Op donderdag 28 januari 2010 15:42 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ben benieuwd wat je ervan vindtwij vonden hem erg lekker
quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:44 schreef DarkElf het volgende:
islamitische slagers zijn ok idd, bij onze ' turk' draait hij ook altijd vers t lamsgehakt
en bij de vorige, die nu weg is helaas, werd er een lam tevoorschijn gehaald toen ik om iets vroeg en heeft de slager er toen , aan de hand van wat ik ging maken, er vers van alles afgezaagd
das wat anders dan kip op een geel piepschuimen bakje, en rund op een groene
Ja, getver man, goed bereid lamsvleesquote:Op donderdag 28 januari 2010 15:58 schreef motorbloempje het volgende:
lamsvlees vind ik echt heerlijk, tenzij goed bereid.
Gewoon doenquote:Op donderdag 28 januari 2010 15:47 schreef golfer het volgende:
Jammer dat Bluezz niet van lamsvlees houdt. Daardoor eet ik het zelf ook vrij weinig.
Wel zo makkelijk toch? B. heeft gewoon overal schuld aan.quote:Op donderdag 28 januari 2010 16:07 schreef DarkElf het volgende:
ja krijg jij anders ff lekker de schuld!
ik heb nog een heerlijk recept voor kofta met een tomatenyoghurtsaus thuis liggenquote:Op donderdag 28 januari 2010 16:11 schreef DarkElf het volgende:
In Portugal, lamsvlees met een munsausjeOf een lekkere lamsrack
of lamsgehakt (shepers pie
) Grieks lamsvlees, lekker gekruid
Maar een simpel koteltje smaakt naar niets, er moet wel iets mee gedaan worden.
mail dat dan eens door!quote:Op donderdag 28 januari 2010 16:14 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik heb nog een heerlijk recept voor kofta met een tomatenyoghurtsaus thuis liggen
Originele Taal- en Spelfouten #41quote:Op donderdag 28 januari 2010 16:05 schreef motorbloempje het volgende:bedoelde vooral: naar mijn smaak
eigenlijk. Gewone lamskoteletjes vind ik niets
mits, mitsquote:Op donderdag 28 januari 2010 16:05 schreef motorbloempje het volgende:bedoelde vooral: naar mijn smaak
eigenlijk. Gewone lamskoteletjes vind ik niets
Wel geinig topic maar eigenlijk best sneu (op een grappige manier) dat er mensen zijn die er echt naar speuren en dan hardhollend naar dat topic gaan om te roepen; kijk dan!!quote:Op donderdag 28 januari 2010 16:18 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Originele Taal- en Spelfouten #41
Kon het niet laten, té leuk
klinkt echt enorm lekker, heb nu al trek in vis, hoop dat ze wat hebben bij de defensie keteraarquote:Op donderdag 28 januari 2010 16:40 schreef DarkElf het volgende:
en wat schaft de pot vanavond bij jullie?
Hier pangasius uit de oven (in een zakje) met venkel
, wortel, olijven, knoflook, krieltjes, wat tomaatjes, wat knoflookolie en peper en zout.
Biefstukje van de dorpsslagerij, basmatirijst, gebakken kastanjechampignons en een Toscaanse salade van de Appie.quote:Op donderdag 28 januari 2010 16:40 schreef DarkElf het volgende:
en wat schaft de pot vanavond bij jullie?
Test je ze nog en ga je referenties checken?quote:Op donderdag 28 januari 2010 16:48 schreef TAV74 het volgende:
Zo, eerste helft van de sollicitatiegesprekken achter de rug. Het vreet altijd wel energie bij memaar volgens mij hebben we in ieder geval ook 1 geschikte kandidaat binnen. Nu morgen nog een tweede, dan ben ik blij.
Ligt aan de achtergrond en de afstand die we vermoeden tot het gewenste niveau.quote:Op donderdag 28 januari 2010 16:55 schreef golfer het volgende:
[..]
Test je ze nog en ga je referenties checken?
Oké. Duidelijk.quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:00 schreef TAV74 het volgende:
Ligt aan de achtergrond en de afstand die we vermoeden tot het gewenste niveau.
Maar er is bij ons intern nogal ingezet op employability, dus de meeste kandidaten hebben nog zeer recente competentie en cognitieve testen in de kast liggen, dus vaak is een nieuwe test niet eens nodig.
uit mijn 5jarige horeca ervaring weet ik dat studenten en andere keukenhulpjes 99 v/d 100 keer niet zullen koken in het soort keuken/restaurant dat je nu ambieert, mischien wel in kleine eetcafe's, maar daar wil je niet aan de bak. Zeker de uitgebreidere restaurants nemen bijna alleen maar gediplomeerd of ervaren personneel aan. Leerlingkok zou wel kunnen maar dat zou je andere studies duidelijk in de weg zittenquote:Op donderdag 28 januari 2010 16:58 schreef motorbloempje het volgende:
ik wil even jullie mening![]()
mijn werk, ik haat het. Echt onwijszit hier nu ook weer met een fikse portie tegenzin. Het is dat het voor een bijbaan supergoed betaalt en op 4 minuten fietsen van huis is..
Dit collegejaar komt het me nog mooi uit, zowel qua werktijden, salaris, etc. Maar als ik volgend collegejaar geen bestuur meer ben en ik niets meer met informatiekunde te maken heb (oude studie) zou ik het niet erg vinden om te stoppen (ben nu technisch vertaler).
Steeds meer denk ik: het lijkt me zo leuk om als bijbaantje in een keuken te werken. Maargoed, dat betekent ook avonden werken, vaak weekend als je hulp/student bent, maargoed, of ik dat wil even terzijde.
Hoe 'makkelijk' zou het zijn om iets ergens te vinden, en dan niet een eetcafe met friet en schnitzels, maar een beetje echt koken zeg maar.. geen sterrending natuurlijk, want dat kan ik heul niet, maar ik zou het wel leuk vinden om in een wat uitgebreider restaurant aan de slag te kunnen....leren, oefenen, etc. Is het reeel om zoiets te ambieren?
quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:59 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Die energie van je heeft niet met vitamine te maken hoor, maar met je bio-ritme/hormonaal
Oeps sowwyquote:Op donderdag 28 januari 2010 17:19 schreef Tezz het volgende:
ssshhhtt.... laat mij maar gewoon denken dat het door die extra vitamine C komt!
Beetje boter heb je dat? En anders op een laag vuur met deksel erop en roeren roeren roerenquote:Op donderdag 28 januari 2010 17:40 schreef Klaploper het volgende:
Hai, even een dom vraagje snel tussendoor: als ik nasi o.i.d. vanuit de vriezer opnieuw wil opwarmen, moet ik dan olie ofzo. in de pan doen? Normaal doe ik het altijd wel, maar alles is op.
Jaquote:Op donderdag 28 januari 2010 16:07 schreef DarkElf het volgende:
ja krijg jij anders ff lekker de schuld!
Zo eens in de zoveel maanden is dat ook erg lekker, zo'n loempia.quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:24 schreef Tezz het volgende:
Ik heb net anderhalve Loempia Speciaal naar binnen geduwd. Heerlijk zo af en toe, zo'n vette brok gevuld met tauge, kip en ei... Met gebakken uitjes erover en een scheut ketjap.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |