abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77379367
islamitische slagers zijn ok idd, bij onze ' turk' draait hij ook altijd vers t lamsgehakt
en bij de vorige, die nu weg is helaas, werd er een lam tevoorschijn gehaald toen ik om iets vroeg en heeft de slager er toen , aan de hand van wat ik ging maken, er vers van alles afgezaagd

das wat anders dan kip op een geel piepschuimen bakje, en rund op een groene
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 28 januari 2010 @ 15:47:53 #52
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_77379503
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 15:35 schreef motorbloempje het volgende:
ik ga http://www.bbc.co.uk/food(...)rgerinam_84431.shtml maken

overigens

we zijn helemaal into het lamsvlees...
Leuk gerecht. Lijkt mij lekker.
Jammer dat Bluezz niet van lamsvlees houdt. Daardoor eet ik het zelf ook vrij weinig.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_77379595
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 15:44 schreef DarkElf het volgende:
islamitische slagers zijn ok idd, bij onze ' turk' draait hij ook altijd vers t lamsgehakt
en bij de vorige, die nu weg is helaas, werd er een lam tevoorschijn gehaald toen ik om iets vroeg en heeft de slager er toen , aan de hand van wat ik ging maken, er vers van alles afgezaagd

ja! echt geweldig. Denk ook dat we voortaan daar gehakt enzo gaan halen. Het rundvlees dat daar ligt is ook echt prachtig binnenkort eens proberen.
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 15:47 schreef golfer het volgende:

[..]

Leuk gerecht. Lijkt mij lekker.
Jammer dat Bluezz niet van lamsvlees houdt. Daardoor eet ik het zelf ook vrij weinig.
Ik vond 'm en dacht 'ja, dit wordt'm! Heel simpel, maar toch stijlvol.

Ik ga er couscous bij maken en wat 'friet' van groenten (gemarineerde courgette, wortel en paprika) en 'mayo' van turkse yoghurt en 'curry' een soort tomatencoulis

'hamburger met patat'
Ja doei.
pi_77379828
klinkt allemaal goed moblo! alleen dat lamsvlees, ben daar niet dol op. hoeveel eters krijg je?
pi_77379917
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 15:42 schreef DarkElf het volgende:

[..]

ben benieuwd wat je ervan vindt wij vonden hem erg lekker
laten we zo zeggen, ik heb het voornemen. Heb zondag voor het eerst in 2,5 maand weer hockey
pi_77379946
10 of 11 (heb er maar 22 besteld)

lamsvlees vind ik echt heerlijk, tenzij goed bereid.

Zo hebben we een lekker kofta-recept gevonden, en ook een heerlijk recept voor lamsribjes met een marinade van tomatenpuree, sojasaus, honing en wat zonnebloemolie heerlijk zoet-zout. Vond koteletjes enzo ook niet echt lekker, maar dit, nom!
Ja doei.
pi_77380176
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 15:44 schreef DarkElf het volgende:

dat vind ik echt super tof om te zien, we hadden ook zo'n slager bij een restaurant waar ik gewerkt heb, bestelde je smorgens spullen bij hem, kon je het een uurtje later vers afhalen, en als je iets te vroeg was dan kon je hem de bestelling nog van het rund/varken af zien halen ook echt te cool
pi_77380214
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 15:58 schreef motorbloempje het volgende:

lamsvlees vind ik echt heerlijk, tenzij goed bereid.
Ja, getver man, goed bereid lamsvlees
pi_77380233
bedoelde vooral: naar mijn smaak eigenlijk. Gewone lamskoteletjes vind ik niets
Ja doei.
pi_77380265
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 15:47 schreef golfer het volgende:

Gewoon doen
pi_77380339
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 16:06 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Gewoon doen
ja krijg jij anders ff lekker de schuld!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77380436
ik vind lamsvlees ook niet lekker
pi_77380499
In Portugal, lamsvlees met een munsausje Of een lekkere lamsrack of lamsgehakt (shepers pie ) Grieks lamsvlees, lekker gekruid Maar een simpel koteltje smaakt naar niets, er moet wel iets mee gedaan worden.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 28 januari 2010 @ 16:11:16 #64
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_77380503
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 16:07 schreef DarkElf het volgende:

Wel zo makkelijk toch? B. heeft gewoon overal schuld aan.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_77380538
zo er staat weer bouillon in de vriezer, mooi is dat altijd. Tis ff werk (nou ja het gasfornuis doet het meeste, al is zeven enzo wel veel werk) maar dan heb je weer voor een paar maaltijden lekkere bouillon
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77380664
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 16:11 schreef DarkElf het volgende:
In Portugal, lamsvlees met een munsausje Of een lekkere lamsrack of lamsgehakt (shepers pie ) Grieks lamsvlees, lekker gekruid Maar een simpel koteltje smaakt naar niets, er moet wel iets mee gedaan worden.
ik heb nog een heerlijk recept voor kofta met een tomatenyoghurtsaus thuis liggen
Ja doei.
pi_77380710
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 16:14 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik heb nog een heerlijk recept voor kofta met een tomatenyoghurtsaus thuis liggen
mail dat dan eens door!
*zucht, je moet ook om alles vragen hier he?

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77380729
whehe ik zal m eens even uittikken als ik thuis ben!
Ja doei.
pi_77380758
oh, en ik ben hier nieuw he? dus ik moet dat nog allemaal eruit leren halen, die impliciete boodschappen en regeltjes enzo
Ja doei.
pi_77380826
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 16:05 schreef motorbloempje het volgende:
Originele Taal- en Spelfouten #41
Kon het niet laten, té leuk
pi_77381033

oeh mijn pakketje van amzon gaat richting brussel vandaag, maandag zal hij er wel zijn.

heb The Cook's bible besteld (basistechnieken aanleren en the Italian diet (Low fat Italiaans eten) en een travel guide van Schotland.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77381116
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 16:05 schreef motorbloempje het volgende:
mits, mits
pi_77381182
de mits! omg
Ja doei.
pi_77381327
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 16:18 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Originele Taal- en Spelfouten #41
Kon het niet laten, té leuk
Wel geinig topic maar eigenlijk best sneu (op een grappige manier) dat er mensen zijn die er echt naar speuren en dan hardhollend naar dat topic gaan om te roepen; kijk dan!!

Ben benieuwd of ik er in genoemd ben, ben een notoire mistikker
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77381393
mistikkers komen daar net zo vaak terecht volgens mij.. maar de mensen met fouten als 'belaggelijk' dat vind ik altijd wel een beetje.. ja.. daar zijn er zo veel van, van die breezers!
Ja doei.
pi_77381490
Klopt, dat zijn ook storende dingen. Ik snap het ook nooit eerlijk gezegd. Net als er zoveel mensen zijn die ' nieuwsgierig' verkeerd schrijven, hoe moeilijk is het nou?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77381687
shit, ik blijf hier weer hangen teveel slowchats
Ja doei.
pi_77381751
en wat schaft de pot vanavond bij jullie?

Hier pangasius uit de oven (in een zakje ) met venkel , wortel, olijven, knoflook, krieltjes, wat tomaatjes, wat knoflookolie en peper en zout.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77381805
risotto met spinazie en kastanjechamps
Ja doei.
pi_77381892
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 16:26 schreef motorbloempje het volgende:
de mits! omg
pi_77381904
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 16:40 schreef DarkElf het volgende:

Hier pangasius uit de oven (in een zakje ) met venkel , wortel, olijven, knoflook, krieltjes, wat tomaatjes, wat knoflookolie en peper en zout.

klinkt echt enorm lekker, heb nu al trek in vis, hoop dat ze wat hebben bij de defensie keteraar
  donderdag 28 januari 2010 @ 16:46:13 #82
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_77381981
HOE'A

Laatste studiespurt. Tot morgenmiddag 18:00
Confidence through competence
  donderdag 28 januari 2010 @ 16:47:39 #83
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_77382038
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 16:40 schreef DarkElf het volgende:

Biefstukje van de dorpsslagerij, basmatirijst, gebakken kastanjechampignons en een Toscaanse salade van de Appie.
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 28 januari 2010 @ 16:48:34 #84
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_77382079
Zo, eerste helft van de sollicitatiegesprekken achter de rug. Het vreet altijd wel energie bij me maar volgens mij hebben we in ieder geval ook 1 geschikte kandidaat binnen. Nu morgen nog een tweede, dan ben ik blij.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  donderdag 28 januari 2010 @ 16:55:06 #85
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_77382368
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 16:48 schreef TAV74 het volgende:
Zo, eerste helft van de sollicitatiegesprekken achter de rug. Het vreet altijd wel energie bij me maar volgens mij hebben we in ieder geval ook 1 geschikte kandidaat binnen. Nu morgen nog een tweede, dan ben ik blij.
Test je ze nog en ga je referenties checken?
Poef.....gone! ©golfer
pi_77382547
ik wil even jullie mening

mijn werk, ik haat het. Echt onwijs zit hier nu ook weer met een fikse portie tegenzin. Het is dat het voor een bijbaan supergoed betaalt en op 4 minuten fietsen van huis is..

Dit collegejaar komt het me nog mooi uit, zowel qua werktijden, salaris, etc. Maar als ik volgend collegejaar geen bestuur meer ben en ik niets meer met informatiekunde te maken heb (oude studie) zou ik het niet erg vinden om te stoppen (ben nu technisch vertaler).

Steeds meer denk ik: het lijkt me zo leuk om als bijbaantje in een keuken te werken. Maargoed, dat betekent ook avonden werken, vaak weekend als je hulp/student bent, maargoed, of ik dat wil even terzijde.

Hoe 'makkelijk' zou het zijn om iets ergens te vinden, en dan niet een eetcafe met friet en schnitzels, maar een beetje echt koken zeg maar.. geen sterrending natuurlijk, want dat kan ik heul niet, maar ik zou het wel leuk vinden om in een wat uitgebreider restaurant aan de slag te kunnen.... leren, oefenen, etc. Is het reeel om zoiets te ambieren?
Ja doei.
  donderdag 28 januari 2010 @ 17:00:50 #87
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_77382647
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 16:55 schreef golfer het volgende:

[..]

Test je ze nog en ga je referenties checken?
Ligt aan de achtergrond en de afstand die we vermoeden tot het gewenste niveau.
Maar er is bij ons intern nogal ingezet op employability, dus de meeste kandidaten hebben nog zeer recente competentie en cognitieve testen in de kast liggen, dus vaak is een nieuwe test niet eens nodig.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_77382764
hier vanavond dus de maggi mix voor stroganoff met maggi aardappelpuree. stroganoff is al klaar, moet zeggen dat het wel erg lekker ruikt. de aardappelpuree doe ik straks nog even onder de grill met een laag geraspte kaas (uiteraard uit een zakje) erover heen oh en ik ga straks tegen mijn dinergast beweren dat ik de stroganoff zelf heb gemaakt, kijken of hij er intrapt
  donderdag 28 januari 2010 @ 17:06:29 #89
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_77382862
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 17:00 schreef TAV74 het volgende:

Ligt aan de achtergrond en de afstand die we vermoeden tot het gewenste niveau.
Maar er is bij ons intern nogal ingezet op employability, dus de meeste kandidaten hebben nog zeer recente competentie en cognitieve testen in de kast liggen, dus vaak is een nieuwe test niet eens nodig.
Oké. Duidelijk.
Poef.....gone! ©golfer
pi_77383195
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 16:58 schreef motorbloempje het volgende:
ik wil even jullie mening

mijn werk, ik haat het. Echt onwijs zit hier nu ook weer met een fikse portie tegenzin. Het is dat het voor een bijbaan supergoed betaalt en op 4 minuten fietsen van huis is..

Dit collegejaar komt het me nog mooi uit, zowel qua werktijden, salaris, etc. Maar als ik volgend collegejaar geen bestuur meer ben en ik niets meer met informatiekunde te maken heb (oude studie) zou ik het niet erg vinden om te stoppen (ben nu technisch vertaler).

Steeds meer denk ik: het lijkt me zo leuk om als bijbaantje in een keuken te werken. Maargoed, dat betekent ook avonden werken, vaak weekend als je hulp/student bent, maargoed, of ik dat wil even terzijde.

Hoe 'makkelijk' zou het zijn om iets ergens te vinden, en dan niet een eetcafe met friet en schnitzels, maar een beetje echt koken zeg maar.. geen sterrending natuurlijk, want dat kan ik heul niet, maar ik zou het wel leuk vinden om in een wat uitgebreider restaurant aan de slag te kunnen.... leren, oefenen, etc. Is het reeel om zoiets te ambieren?
uit mijn 5jarige horeca ervaring weet ik dat studenten en andere keukenhulpjes 99 v/d 100 keer niet zullen koken in het soort keuken/restaurant dat je nu ambieert, mischien wel in kleine eetcafe's, maar daar wil je niet aan de bak. Zeker de uitgebreidere restaurants nemen bijna alleen maar gediplomeerd of ervaren personneel aan. Leerlingkok zou wel kunnen maar dat zou je andere studies duidelijk in de weg zitten
pi_77383325
Nou ja, ik wil dus vooral geen schitzels aan de lopende band bakken zeg maar. Als het een wat uitgebreider eetcafe is, dan is dat prima zeg maar

maargoed.. het is niet de bedoeling om er ontzettend mee door te gaan als zijnde beroep, maar het zou wel iets kunnen zijn wat ik wel 4 jaar lang kan volhouden denk ik zo, en 4 jaar een zelfde persoon in je team (als het klikt natuurlijk) lijkt me ook waardevol

Stomme is dat mijn huidige baan de perfecte studentenbijbaan is: studie gaat voor alles, overdag, flexibelrooster, want geen klanten contact, etc. Ook nog eens goed betaald maar ik vind het gewoon niet leuk, en met tegenzin naar je werk gaan is natuurlijk kut
Ja doei.
pi_77383380
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 14:59 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Die energie van je heeft niet met vitamine te maken hoor, maar met je bio-ritme/hormonaal

ssshhhtt.... laat mij maar gewoon denken dat het door die extra vitamine C komt!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_77383585
Ik heb net anderhalve Loempia Speciaal naar binnen geduwd. Heerlijk zo af en toe, zo'n vette brok gevuld met tauge, kip en ei... Met gebakken uitjes erover en een scheut ketjap.
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  donderdag 28 januari 2010 @ 17:40:41 #94
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_77384130
Hai, even een dom vraagje snel tussendoor: als ik nasi o.i.d. vanuit de vriezer opnieuw wil opwarmen, moet ik dan olie ofzo. in de pan doen? Normaal doe ik het altijd wel, maar alles is op.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_77384167
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 17:19 schreef Tezz het volgende:

ssshhhtt.... laat mij maar gewoon denken dat het door die extra vitamine C komt!
Oeps sowwy

Ook weer lekker thuis, wat is dat moeilijk zeg, met genoeg personeel werken ipv te weinig
pi_77384181
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 17:40 schreef Klaploper het volgende:
Hai, even een dom vraagje snel tussendoor: als ik nasi o.i.d. vanuit de vriezer opnieuw wil opwarmen, moet ik dan olie ofzo. in de pan doen? Normaal doe ik het altijd wel, maar alles is op.
Beetje boter heb je dat? En anders op een laag vuur met deksel erop en roeren roeren roeren
pi_77384226
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 16:07 schreef DarkElf het volgende:

Ja
Gisteren zaten we ook aan 2 verschillende dingen
pi_77384237
  donderdag 28 januari 2010 @ 17:45:08 #99
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_77384264
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 17:24 schreef Tezz het volgende:
Ik heb net anderhalve Loempia Speciaal naar binnen geduwd. Heerlijk zo af en toe, zo'n vette brok gevuld met tauge, kip en ei... Met gebakken uitjes erover en een scheut ketjap.
Zo eens in de zoveel maanden is dat ook erg lekker, zo'n loempia.
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 28 januari 2010 @ 17:55:46 #100
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_77384621
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 17:42 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Beetje boter heb je dat?
Nee, best slecht eigenlijk..
quote:
En anders op een laag vuur met deksel erop en roeren roeren roeren
Dit wordt 't dan maar, denk ik. Bedankt iig!
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')