Een decimeter is best veel in de lengte of breedte. In de diepte is het meestal niet snel te zien. Bedenk even met wat voor vliegtuig je vliegt (waarschijnlijk een Airbus 319) en of je daar je handbagage wel in kan krijgen en of je er mee rond wil lopen op en van/naar de vliegvelden.quote:Op woensdag 31 maart 2010 23:34 schreef EddyAlbena het volgende:
Hoe zit het met de afmetingen van handbagage, zijn die regels heel strikt?
56x45x25 cm. Vlieg met Finnair, gaan ze moeilijk doen over een decimeter meer of minder?
A319 ja en A340.quote:Op woensdag 31 maart 2010 23:38 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Een decimeter is best veel in de lengte of breedte. In de diepte is het meestal niet snel te zien. Bedenk even met wat voor vliegtuig je vliegt (waarschijnlijk een Airbus 319) en of je daar je handbagage wel in kan krijgen en of je er mee rond wil lopen op en van/naar de vliegvelden.
De regels zijn duidelijk, dus wees voorbereid voor als je aan de trap / gate alsnog je bagage mag afgeven. (als in voldoende geld bij de hand en alles wat je echt aan boord nodig hebt in je jaszakken)
Even mijzelf quoten.quote:Op woensdag 24 februari 2010 17:26 schreef tevebe het volgende:
Iemand ervaring met het terugvragen van een refund, in dit geval treinticket, bij Lufthansa door de staking?
Nu ga ik dus meerdere landen ga bekijken in tanzania, heb ik dan een multi entry reisvisum nodig? Of voldoet het om een single entry reisvisum te hebben, aangezien die geldig is voor 90 dagen?quote:De geldigheidsduur van het visum betreft de periode gedurende welke men op het visum Tanzania in kan reizen. De geldigheidsduur begint op de datum van afgifte van het visum.
De verblijfsduur begint op de datum van aankomst in Tanzania.
Single entry reisvisum
- Heeft een geldigheidsduur van 3 maanden en voorziet in een verblijfsduur van maximaal 90 dagen.
Double entry reisvisum
- Heeft een geldigheidsduur van 6 maanden en voorziet in een verblijfsduur van maximaal 90 dagen.
Multiple entry reisvisum
- Heeft een geldigheidsduur van 12 maanden en voorziet in een totale verblijfsduur van maximaal 120 dagen doch niet in een
aaneengesloten periode langer dan 90 dagen.
Single entry= een land binnenkomen, daar max 90 dagen blijven en het land uitgaan.quote:Op donderdag 1 april 2010 18:32 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:
In zomer ga ik 2 maanden door oost afrika reizen, en ben ik alvast aan het bekijken voor de visa voorwaarden en dergelijke. Nu is het zo dat aankom in Dar Es Salaam (Tanzania) en ik heb daar dus een visa voor nodig, nu staat op dit op de website van het consulaat van tanzania:
[..]
Nu ga ik dus meerdere landen ga bekijken in tanzania, heb ik dan een multi entry reisvisum nodig? Of voldoet het om een single entry reisvisum te hebben, aangezien die geldig is voor 90 dagen?
Weet iemand hoe dat werkt?
Ja precies dat dacht ik al.. Dan ga ik binnenkort dus multi entry visa aanvragen.quote:Op donderdag 1 april 2010 19:51 schreef Masanga het volgende:
[..]
Single entry= een land binnenkomen, daar max 90 dagen blijven en het land uitgaan.
Multiple entry= meer dan 1 keer het land binnenkomen binnen de 90 dagen.
Vb tijdens mijn reis naar Zambia ging ik een klein weekje naar Botwana om dan terug te keren naar Zambia=> Double entry visum nodig.
O ja, een tip: soms is het goedkoper om je visum gewoon ter plaatse op de luchthaven aan te schaffen.
In Zambia deed ik dat. Ik ken de prijs niet om dat hier te laten regelen, maar in de luchthaven kon je kiezen of je voor een double entry pass 80 euro of 80 USD betaalde.![]()
Ik heb zelf gebruik gemaakt van deze website:quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:34 schreef pieter_R het volgende:
Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met round-the-world tickets?
Ik wil namelijk vanaf augustus graag een jaar reizen. Het liefst verblijf ik een langere tijd in Nieuw Zeeland om daar rond te reizen en wat te werken, maar het lijkt me bovendien ook erg tof om steden als Hong Kong, Shanghai en Sydney mee te pakken en daar voor een relatief korte periode te verblijven (2 weken per stad oid). Mits het haalbaar is met zo'n round-the-world ticket, zou een bezoek aan de US (e.g. Miami/LA) ook super zijn.
Nu kom ik op internet zoveel informatie tegen m.b.t. RTW-tickets dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Nu vroeg ik me af of hier mensen zijn die hier ervaring mee hebben? Of zouden jullie eerder adviseren om losse vluchten te boeken (en dus wat minder steden aan te doen waarschijnlijk.. $$).
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Edit: zoiets http://travels.kilroyworl(...)rer_wereldticket.htm
HK staat voor bevestigd (heeft met reserveringssysteem te maken). Wat 30 betekent weet ik niet.quote:Op vrijdag 2 april 2010 17:09 schreef EddyAlbena het volgende:
AY 842 G 10APR 6 AMSHEL HK30 1155 1520
Waar staat de G en de HK30 voor?
Mm die applicatie werkt inderdaad ontzettend fijn. Mag ik vragen hoe jouw reis exact is verlopen?quote:Op vrijdag 2 april 2010 15:55 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik heb zelf gebruik gemaakt van deze website:
http://www.airtreks.com/
Was er heel erg over te sprekenJe kunt op die website een applicatie openen en al je steden waar je wilt stoppen invoeren. Je krijgt dan in eerste instantie een schatting van de prijs (in dollars wat ook vaak gunstig uitvalt) en dan wordt de aanvraag doorgestuurd naar een medewerker daar en krijg je 2 dagen later een definitieve prijs te horen waar je dan mee akkoord kunt gaan.
In wat voor zin?quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:38 schreef pieter_R het volgende:
[..]
Mm die applicatie werkt inderdaad ontzettend fijn. Mag ik vragen hoe jouw reis exact is verlopen?
Je, je boekt ams-nyc // mco-ams bij een bekende ticketsite en het stukje nyc-mco koop je los bij een low cost maatschappij als Airtrain, TED etc.quote:Op zaterdag 3 april 2010 17:06 schreef Gunner het volgende:
Kan je zonder absurd hoge kosten een vliegticket boeken AMS --> NYC --> Orlando --> AMS?
Ontzettend bedankt voor deze tip. Komt mij goed van pas.quote:Op vrijdag 2 april 2010 15:55 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik heb zelf gebruik gemaakt van deze website:
http://www.airtreks.com/
Was er heel erg over te sprekenJe kunt op die website een applicatie
openen en al je steden waar je wilt stoppen invoeren. Je krijgt dan in eerste
instantie een schatting van de prijs (in dollars wat ook vaak gunstig uitvalt)
en dan wordt de aanvraag doorgestuurd naar een medewerker daar en
krijg je 2 dagen later een definitieve prijs te horen waar je dan mee akkoord
kunt gaan.
Normaalgesproken pakken dergelijke 'driehoeken' inderdaad erg duur uit. Maar in sommige gevallen is het opmerkelijk goedkoop. Ik heb hetzelfde gedaan met Houston ipv Orlando voor 557 euro. Ik kwam aan dat aanbod via Expedia.nl door te kiezen voor ->vluchten en dan -> meerdere bestemmingen. NYC (Newark) en Houston zijn wel beiden hubs van Continental, dus misschien dat het daarom erg goedkoop was.quote:Op zaterdag 3 april 2010 17:06 schreef Gunner het volgende:
Kan je zonder absurd hoge kosten een vliegticket boeken AMS --> NYC --> Orlando --> AMS?
Van Singapore naar Shanghai, Tokio, Los Angeles, New York, Londen en Amsterdam. Prijs was rond de 1000 euro volgens mij.quote:
Zelfs voor Amerika moet het paspoort geldig zijn tot en met de terugreis, en niet bijvoorbeeld 6 maanden. Zal voor Engeland hetzelfde zijn.quote:Op donderdag 8 april 2010 08:40 schreef Salatrel het volgende:
begin juli vlieg ik een weekendje naar engeland. heeft iemand een idee of ze ze er nog een probleem van gaan maken dat mijn paspoort in augustus verloopt? kon zelf niet meer vinden dan dat ik bij aankomst ene geldig paspoort moet laten zien maar nergens hoe lang deze nog geldig zou moeten zijn.
ik meen dat bijvoorbeeld voor de VS het paspoort nog een bepaalde tijd geldig moet zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |