Het idee is dat je een zakje neemt, welke doorzichtig moet zijn om snelle identificatie mogelijk te maken, met een max. inhoud van 1 liter, welke je mag volstoppen (vol = vol) met verschillende toiletartikelen die elk maar 100ml mogen kunnen bevatten. (dus een 200ml pot gel die voor de helft leeg is, mag niet). En dan 1 zak per passagier.quote:Op donderdag 8 april 2010 10:35 schreef EddyAlbena het volgende:
Hoe zit het nou met de handbagage? Ik lees dat je vloeistoffen in een doorzichtig tasje moet verpakken. Maar wat voor een nut heeft dat als het toch in je handbagage zit, dan maakt het toch geen verschil als het los zit?
Ik heb compacte deo en tandpasta mee, dat kan ik toch gewoon los in m'n tas doen?
ha die vraag zat ik ook nog mee aangezien ik alleen maar handbagage mee mag nemen. thanks!quote:Op donderdag 8 april 2010 10:43 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Het idee is dat je een zakje neemt, welke doorzichtig moet zijn om snelle identificatie mogelijk te maken, met een max. inhoud van 1 liter, welke je mag volstoppen (vol = vol) met verschillende toiletartikelen die elk maar 100ml mogen kunnen bevatten. (dus een 200ml pot gel die voor de helft leeg is, mag niet). En dan 1 zak per passagier.
Ligt er maar net aan waar je bent, in Nederland en zelfs in Amerika doen ze helemaal niet zo moeilijk erover (tenminste in mijn ervaring). In Zuid-Amerika echter zijn ze zo streng dat je tweemaal gecontroleerd wordt, en alles wat niet in een zakje zit mag je weggooien. Zelfs gekocht drinken op de luchthaven ná de controle kun je niet meenemen, omdat er bij de gate nógmaals gecontroleerd wordt.quote:Op donderdag 8 april 2010 10:35 schreef EddyAlbena het volgende:
Hoe zit het nou met de handbagage? Ik lees dat je vloeistoffen in een doorzichtig tasje moet verpakken. Maar wat voor een nut heeft dat als het toch in je handbagage zit, dan maakt het toch geen verschil als het los zit?
Ik heb compacte deo en tandpasta mee, dat kan ik toch gewoon los in m'n tas doen?
Sommige reserveringssystemen zijn in realtime en anderen met een vertraging. Het kan dan bijv. zijn dat iemand anders die goedkopere plekken al had ingepikt en dat jij zeg maar te laat was.quote:Op zaterdag 10 april 2010 00:27 schreef magnifor het volgende:
Wat zijn ze bij cheaptickets.nl een stelletje naaiers zeg. In de zomer wil ik naar Izmir dus kijk ik op de Turkish Airlines site naar tickets. Ik vind daar de perfecte boeking, begin juli retourtje direct naar Izmir voor 334 euro terwijl de prijs normaal gesproken rond de 500 euro ligt.
Helaas heb ik geen creditcard en heb ik via cheaptickets dezelfde vlucht vandaag geboekt voor een tientje meer via ideal. Een aantal uur na mijn boeking krijg ik een mailtje dat voor mijn reservering van de desbetreffende maatschappij geen e-ticket mogelijk is, dus bieden ze mij een alternatief aan waar ik alleen op achteruit ga:
Amsterdam -> Istanbul
Istanbul -> Izmir
+ bijbetaling van 300 euro.
Nee dankje, ik krijg mijn geld terug.
Mijn vraag is, waarom heeft cheaptickets vluchten op hun site staan die ze niet kunnen leveren? Ik neem toch maar een cc en koop gewoon op de Turkish Airlines site zelf.
De eerst en de laatste keer dat ik bij cheaptickets bestel. Vluchten die ze niet kunnen leveren/boeken moeten ze eruit filteren.
Maar het is mogelijk dat als je het daar zou boeken, dat je ook te horen krijgt dat het niet mogelijk is voor die prijs, vanwege dezelfde fout. Ik ben het wel met de eerste replier eens dat veel reserveringssystemen met een vertraging werken. 1 centrale database met de correcte gegevens zou handiger zijn, maar die kan nooit alle verzoeken voor reisgegevens alleen aan zodat er met proxy (buffer) servers moet worden gewerkt.quote:Op zaterdag 10 april 2010 00:52 schreef magnifor het volgende:
Dat vind ik een kul reden, ik kijk op de hele dag op de site van Turkish Airlines en is gewoon beschikbaar.
Ik weet niet precies wat er gebeurt als je bij Cheaptickets boekt. Bij KLM is het zo dat je wanneer je boekt vanuit de Nederlandse markt er een andere beschikbaarheid kan zijn op een vlucht dan wanneer je boekt vanuit bijv. de Duitse markt.quote:Op zaterdag 10 april 2010 02:48 schreef magnifor het volgende:
Ik ga er van uit dat als het op de eigen site staat van de maatschappij dat het dan beschikbaar is, ik zie de prijzen dagelijks (sterker nog, bijna elke uur) veranderen. Dus het lijkt mij best actueel.
Dit soort fouten komt ook wel eens voor op de KLM website helaas. Het is idd heel vervelend als die prijs niet klopt die je in eerste instantie zit maar het heeft dan waarschijnlijk te maken met hoe de systemen zijn opgezet en daarin kan soms iets verkeerd gaan.quote:
De prijs klopt wel, dat is het probleem niet. Punt is dat cheaptickets geen etickets kan leveren van de maatschappij Sun Express (gaat via Turkish Airlines). Daarom vind ik het raar dat ze het op hun site aanbieden.quote:Op zaterdag 10 april 2010 03:38 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Dit soort fouten komt ook wel eens voor op de KLM website helaas. Het is idd heel vervelend als die prijs niet klopt die je in eerste instantie zit maar het heeft dan waarschijnlijk te maken met hoe de systemen zijn opgezet en daarin kan soms iets verkeerd gaan.
Als de vluchten worden uitgevoerd door Sun Express is het idd heel goed mogelijk dat daar geen e-tickets op uitgegeven kunnen worden. Bij kleinere maatschappijen is dit ook vaak het geval. Moest laatst bij KLM mn vlucht laten omboeken door een annulering van een KLM vlucht en mocht toen gebruik maken van maatschappijen waarmee ze een e-ticket overeenkomst hebben. Bij met name de kleinere maatschappijen is dit vaak niet het geval en dat komt waarschijnlijk weer omdat die kleine maatschappijen zeer beperkte reserveringssystemen gebruiken.quote:Op zaterdag 10 april 2010 03:49 schreef magnifor het volgende:
[..]
De prijs klopt wel, dat is het probleem niet. Punt is dat cheaptickets geen etickets kan leveren van de maatschappij Sun Express (gaat via Turkish Airlines). Daarom vind ik het raar dat ze het op hun site aanbieden.
De mail is inderdaad je ticketquote:Op dinsdag 13 april 2010 22:35 schreef sbk het volgende:
Ik snap dat e-ticket gebeuren niet helemaal..
Ik heb net een reis geboekt naar San Francisco en betaald en ook een mail gekregen van KLM. Hierin staat boekingscode, passagiersinformatie, reisinformatie etc. Deze mail is volgens mij mijn e-ticket maar dit is echt niet te printen.. Op deze foto http://media.photobucket.(...)091001ETicketKLM.jpg ziet het er heel overzichtelijk uit. In mijn mail is mijn ticket gewoon in de mail gepaste, niet in een apart pdf bestandje ofzo dat makkelijk te printen is..
Of is de mail niet de e-ticket ? En zo niet, wanneer en waar kan ik mijn e-ticket dan wel printen ? Of heb je de e-ticket niet nodig maar alleen de boarding pass?
En de boarding pass kan alleen uitgeprint vanaf 30 uur voor de reis als het goed is? En het kan niet daarvoor al geprint worden ?
Boel verwarring hier![]()
Misschien moet je wel 'view as html' kiezen of het vanuit je webmail/browser uitprinten.quote:Op dinsdag 13 april 2010 22:49 schreef sbk het volgende:
In mijn mail ziet het er helemaal niet zo mooi overzichtelijk uit. In mijn mail zijn het allemaal losse kolommetjes en niet zo'n mooi schema.En als ik het probeer uit te printen zie je ook mijn emailadres en de emailadres van de verzender bovenaan ._.
Weet iemand hoe ik dit geval moet uitprinten ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |