abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77462042
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 21:40 schreef Dupje het volgende:
Of eigenlijk is een betere vraag, kan je nog met je papieren ov reizen? Iemand anders heeft haar chipkaart nu namelijk
Beide meenemen. Of de papieren kaart nog wordt geaccepteerd is afwachten en op de chipkaart staat sowieso nog het tijdelijk product.
You dream it, I live it.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 21:54:35 #177
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_77462428
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 21:40 schreef Dupje het volgende:
Of eigenlijk is een betere vraag, kan je nog met je papieren ov reizen? Iemand anders heeft haar chipkaart nu namelijk
Als ik haar was, dan zou ik toch even die chipkaart op gaan halen bij die persoon
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_77462551
Haha tsja, bedankt voor de info.
Ik ben een meisje =)
  zondag 31 januari 2010 @ 02:23:05 #179
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_77469375
Het is mij nog een beetje wazig.
Ik heb die chipkaart nu al een ongeveer, ik heb 'm vorig jaar ook moeten gebruiken in Rotterdam voor de metro en bij Amsterdam.

Maar ik lees het een en het ander over activeren, ik heb nog geen gebruik gemaakt van het OV in 2010, moet ik nu alsnog mijn pas activeren? En hoe werkt dat?
0 topics op naam. 14.gif
pi_77471454
quote:
Op zondag 31 januari 2010 02:23 schreef Broekpaling het volgende:
Het is mij nog een beetje wazig.
Ik heb die chipkaart nu al een ongeveer, ik heb 'm vorig jaar ook moeten gebruiken in Rotterdam voor de metro en bij Amsterdam.

Maar ik lees het een en het ander over activeren, ik heb nog geen gebruik gemaakt van het OV in 2010, moet ik nu alsnog mijn pas activeren? En hoe werkt dat?
Als je wel van plan bent om gebruik van het OV te maken moet je de chipkaart wel activeren. Er staat nu nog een tijdelijk product op waarvan de geldigheid tot onbekende datum is verlengd. Het beste is om zo snel mogelijk je bestelling "op te halen"(activeren) bij een automaat. Uitleg hierover vind je op http://www.studentenov-chipkaart.nl/
You dream it, I live it.
pi_77471551
Gisteren voor het eerst met OV-chipkaart in het weekend gereisd. Ik heb m'n week-OV een aantal weken terug geactiveerd.

Met de tram vanaf Den Haag Spui naar Den Haag Laan v NOI, 3 stations, 1 zone. Met strippenkaart zou me dit 2 strippen kosten, met 40% korting is dat ongeveer 60ct. Tot mijn verbazing gaf dat uitcheckapparaat 79ct aan. Is het nou echt zoveel duurder geworden, of is er iets mis gegaan?
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
pi_77471581
quote:
Op zondag 31 januari 2010 10:53 schreef daReaper het volgende:
Gisteren voor het eerst met OV-chipkaart in het weekend gereisd. Ik heb m'n week-OV een aantal weken terug geactiveerd.

Met de tram vanaf Den Haag Spui naar Den Haag Laan v NOI, 3 stations, 1 zone. Met strippenkaart zou me dit 2 strippen kosten, met 40% korting is dat ongeveer 60ct. Tot mijn verbazing gaf dat uitcheckapparaat 79ct aan. Is het nou echt zoveel duurder geworden, of is er iets mis gegaan?
Je betaalt nu per km. Eerst waren de zones blijkbaar gunstiger voor de gereisde afstand. (andersom heb ik ook meegemaakt)
pi_77471610
quote:
Op zondag 31 januari 2010 10:55 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Je betaalt nu per km. Eerst waren de zones blijkbaar gunstiger voor de gereisde afstand. (andersom heb ik ook meegemaakt)
Maar ik bereis nog niet de halve zone Wat een oplichterij zeg
pi_77471648
quote:
Op zondag 31 januari 2010 10:53 schreef daReaper het volgende:

Op de site van HTM staat
quote:
Het basistarief is in 2010 een vast bedrag van ¤ 0,78. Als u binnen 35 minuten na het uitchecken overstapt, wordt bij het inchecken dit basistarief niet nogmaals in rekening gebracht.
Het tarief per kilometer bedraagt in 2010 bij HTM ¤ 0,131 voor tram en bus.
(Reizigers in de leeftijdscategorie 4 tot en met 11 jaar en 65 jaar en ouder met een ‘Persoonlijke kaart’, reizen automatisch met 34% korting op zowel het basistarief als de kilometerprijs)
You dream it, I live it.
pi_77471952
Ik blijf erbij: wat een oplichters!

Met strippenkaart binnen 1 zone: 1,01 euro

Met die informatie van de HTM site kan je dus berekenen dat je, om hieronder te blijven, welgeteld 1,76 kilometer mee mag rijden!

En maar blijven volhouden dat met OV-chipkaart niets duurder wordt
quote:
Het basistarief is in 2010 een vast bedrag van ¤ 0,78. Als u binnen 35 minuten na het uitchecken overstapt, wordt bij het inchecken dit basistarief niet nogmaals in rekening gebracht.
Het tarief per kilometer bedraagt in 2010 bij HTM ¤ 0,131 voor tram en bus.
(Reizigers in de leeftijdscategorie 4 tot en met 11 jaar en 65 jaar en ouder met een ‘Persoonlijke kaart’, reizen automatisch met 34% korting op zowel het basistarief als de kilometerprijs)
¤0,78 + (¤0,131/km * 1.76km) = 1.01

Van http://www.rover.nl/dossiers/chi070116bijl1.pdf:
quote:
Ooit is 4,5 km genoemd als streefwaarde voor de doorsnede van een
tariefzone
Oftewel bij ongeveer 3 van de 4 reizen ben je duurder uit
pi_77472091
Overigens kom ik met narekenen ook niet op die ¤0,79

De reis is 2,42 kilometer (op Google Maps bekeken)

(2,42km * ¤0,131/km + ¤0,78) * 66% = ¤0.72

Maar goed, laten we het maar op een meetfout gooien...
pi_77472432
http://www.spitsnieuws.nl(...)neert_strippenk.html

In dit nieuwsbericht wordt gemeld dat de papieren kaart vanaf morgen dus helemaal niet meer geldig is..
pi_77472723
In Rotterdam is dit inderdaad zo, de rest van Nederland blijft de papieren ov kaart en de strippenkaart gewoon geldig.
pi_77473972
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:30 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ok, thanks .
Maar dat je de ov-studenten-chipkaart ook na je studeren nog kunt gebruiken klopt niet volgens mij. Volgens mij is die alleen echt voor studenten.
Toch is het wel zo . Studentenreisproducten er af en het is een normale kaart
dag
pi_77473983
Nog een keer.

Even een vraagje. Als ik incheck dan staat er "Geldig t/m 31/12/2030". Hebben jullie dat ook?
pi_77474462
Blegh vaag systeem, snap er niets van. Op OV-chipkaart staat dit:

Studenten OV-chipkaart weekend -
Studentenkaart korting weekend ¤ 0,00

Klopt het dat het twee keer weekend is?

Verder stond in januari een tijdelijk product op mijn kaart die door de NS niet herkend werd, maar door de tram in Utrecht wel. Daar geprobeerd mijn nieuwe reisproduct op te halen, maar er stond een week klaar, terwijl ik weekend wil. Daarom dus niet opgehaald en veranderd op de DUO site. Het zou 2 dagen duren, dus na een week naar zo'n paal gegaan, daar stond nog steeds een week-ov klaar. Omdat dat systeem ongelooflijk traag was, heb ik per ongeluk die week geladen.

Na nog een week opnieuw naar een paal geweest, maar er stond niets klaar. www.ov-chipkaart.nl zegt dus dat het bovenstaande erop staat. Een weekend dus? Is dit nog mijn tijdelijke product of is er toch een definitieve weekend opgekomen? Hoe kan ik dit controleren?

Thanks
pi_77474610
quote:
Op zondag 31 januari 2010 12:44 schreef Thomas B. het volgende:
Nog een keer.

Even een vraagje. Als ik incheck dan staat er "Geldig t/m 31/12/2030". Hebben jullie dat ook?
Wat maakt dat uit dan? Als je reisrecht vervalt moet je het er toch af laten halen..
dag
pi_77474728
Ik kreeg als opmerking van de conducteur dat ik wel heel erg lang ging studeren
Het zal toch echt niet veel langer als 2,5-3 jaar meer duren.
pi_77474836
quote:
Op zondag 31 januari 2010 13:05 schreef Peter het volgende:

[..]

Wat maakt dat uit dan? Als je reisrecht vervalt moet je het er toch af laten halen..
Ik zeg toch niet dat het wat uitmaakt. Ik vraag het alleen
  zondag 31 januari 2010 @ 13:20:56 #195
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_77475048
quote:
Op zondag 31 januari 2010 10:47 schreef Meddo het volgende:

[..]

Als je wel van plan bent om gebruik van het OV te maken moet je de chipkaart wel activeren. Er staat nu nog een tijdelijk product op waarvan de geldigheid tot onbekende datum is verlengd. Het beste is om zo snel mogelijk je bestelling "op te halen"(activeren) bij een automaat. Uitleg hierover vind je op http://www.studentenov-chipkaart.nl/
Maar ik kan woensdag er gewoon gebruik van maken zonder 'm ergens te activeren?
Ik vind t zo bijzonder, vorig jaar kon ik er mee reizen dus was van overtuiging dat ik er niks aan hoefde te doen.
0 topics op naam. 14.gif
pi_77475196
Nee kan niet, de tijdelijke activatie verloopt de 31ste, en zonder activatie is het een gewone ov-chipkaart.
Er wordt dan ook gewoon saldo afgeschreven ook al heb je er eigenlijk recht op.
pi_77475308
quote:
Op zondag 31 januari 2010 13:25 schreef Nick_Taken het volgende:
Nee kan niet, de tijdelijke activatie verloopt de 31ste, en zonder activatie is het een gewone ov-chipkaart.
Er wordt dan ook gewoon saldo afgeschreven ook al heb je er eigenlijk recht op.
Hij wordt dus niet verlengt?
pi_77475344
Ik heb nog steeds geen OV-chipkaart Kutsysteem.
pi_77475443
quote:
Op zondag 31 januari 2010 13:28 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Hij wordt dus niet verlengt?
De tijdelijke activatie wordt inderdaad niet verlengd, ook al is de datum opgeschort. Wil je gratis blijven reizen zul je je papieren ov mee moeten nemen, heb je die niet zoals sommige eerste jaars die in februari beginnen dan heb je echt een probleem.
  zondag 31 januari 2010 @ 13:35:47 #200
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_77475512
quote:
Op zondag 31 januari 2010 13:33 schreef Nick_Taken het volgende:

[..]

De tijdelijke activatie wordt inderdaad niet verlengd, ook al is de datum opgeschort. Wil je gratis blijven reizen zul je je papieren ov mee moeten nemen, heb je die niet zoals sommige eerste jaars die in februari beginnen dan heb je echt een probleem.
Lullig.. Al zijn er volgens mij weinig opleidingen die in februari beginnen, dus dat is wel een voordeel. Althans, als dit bijvoorbeeld "september" zou zijn, dan hadden heel veel mensen een probleem gehad
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')