abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77601432
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:59 schreef Bartaz het volgende:
Voor mij valt er fiscaal niks af te trekken, ik ben echt maar een arme student
Goed dat je fiscaal even vetgedrukt maakt, dan is dat ook helder .
  woensdag 3 februari 2010 @ 19:19:04 #202
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_77601929
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:55 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ja, maar de meeste studenten die stufi krijgen niet. Ik kan dat ook pas voor m'n aangifte 2010.

Overigens hoef ik je niet weer uit te leggen dat je effectief maar ~40% terugkrijgt he?

Dat wist ik ook wel, maar laten we het er maar op houden dat het een blackout was.

En niet meer verder vertellen.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_77602110
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 19:19 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Dat wist ik ook wel, maar laten we het er maar op houden dat het een blackout was.

En niet meer verder vertellen.
.

Notariele geheimhoudingsplicht dan maar.
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:28:32 #204
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_77605093
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:19 schreef Kardash het volgende:
[quote]jammer dat jij geen mensenkennis kan googlen
Jawel, dat kan ik wel! :
http://www.google.nl/search?q=mensenkennis+&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a
quote:
Maar dat m'n vermoeden lijkt dus hier weer bevestigd: er is dus idd geen Maritiem Recht master in NL zoals het geval is in het VK en BE (ja BE ja ) ? Want dat van de EUR is alleen maar commercieel lijkt het, terwijl Maritiem Recht toch meer aspecten heeft.
Zoals? Wat mis je dan nog? Ik vind het EUR master programma eigenlijk al best uitgebreid..
En als het om een extra master gaat voor volgend jaar... dan had je dat waarschijnlijk sowieso in België moeten gaan volgen aangezien dat in NL mogelijk niet eens betaalbaar meer zal zijn.....
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_77605138
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:28 schreef RobertoCarlos het volgende:

En als het om een extra master gaat voor volgend jaar... dan had je dat waarschijnlijk sowieso in België moeten gaan volgen aangezien dat in NL mogelijk niet eens betaalbaar meer zal zijn.....
Is daar nou al meer nieuws over? Ik heb er al een tijdje niks over gelezen.
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:36:53 #206
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_77605470
Is dat niet sowieso raar voor deeltijders? Veel deeltijders hebben al een studie afgerond, en een uitzondering maken leidt volgens mij bijna automatisch tot misbruik...
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:37:11 #207
124676 RobertoCarlos
pi_77605485
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:29 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Is daar nou al meer nieuws over? Ik heb er al een tijdje niks over gelezen.
Berichtje van gisteren:
quote:
VVD redt nieuwe wet Plasterk

De Eerste Kamer heeft zojuist ingestemd met het wetsvoorstel waarin minister Plasterk de tweede studie duurder maakt. Regeringspartij ChristenUnie stemde tegen, maar de VVD was vóór.

Het had weinig gescheeld of Plasterks verzamelwet was weggestemd. Regeringspartijen CDA en PvdA hebben samen maar 35 van de 75 senaatszetels en waren dus afhankelijk van de steun van coalitiepartner ChristenUnie, die in dit debat ook de SGP vertegenwoordigde en dus goed was voor zes zetels.

Fractievoorzitter Schuurmans van de ChristenUnie bleef echter moeite houden met het hogere instellingscollegegeld voor tweede studies in de wet. Dat de HBO-raad en de VSNU de minister hadden toegezegd dat ze het collegegeld de komende drie jaar niet zouden verhogen, bracht daar geen verandering in: hij stemde tegen.

Het CDA, dat aanvankelijk ook grote bezwaren had, noemde de afspraken met de koepelorganisaties voldoende hard en stemde voor, net als de PvdA. Oppositiepartij VVD, die vorige week al liet weten akkoord te gaan, gooide geen roet in het eten, zodat de wet aanvaard is.

De afspraken over het collegegeld zullen op 1 september in werking treden, maar tot een verhoging van het collegegeld zal dit de komende drie jaar als het goed is niet leiden.

HOP
http://www.ublad.uu.nl/WebObjects/UOL.woa/3/wa/Nieuws?id=1038019

En ook: http://www.eerstekamer.nl(...)erking_besturing_bij
pi_77605713
Het is er doorheen.... .

Nou ja, in ieder geval wordt het collegegeld de eerste 3 jaar niet verhoogd. Laten we daar dan tenminste van uit gaan (ik hoop het, anders heb ik misschien wel een probleem aangezien ik dus officieel nog niet sta ingeschreven voor m'n 2e master).
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:48:06 #209
124676 RobertoCarlos
pi_77605988
Het gaat voor iedereen gelden. De belangrijkste bepaling uit het wetsvoorstel zegt het het meest duidelijk met de relevante elementen onderstreept:

Artikel 7.45. Wettelijk collegegeld
1. Het wettelijk collegegeld is verschuldigd door een student die:
a. blijkens het Centraal register inschrijving hoger onderwijs, bedoeld in
artikel 7.52, voor een inschrijving aan een bacheloropleiding niet eerder
een bachelorgraad heeft behaald of voor een inschrijving aan een
masteropleiding niet eerder een mastergraad heeft behaald,

b. (...)

c. tot één van de groepen van personen, bedoeld in artikel 2.2 van de
Wet studiefinanciering 2000, behoort of de Surinaamse nationaliteit bezit.
De voorwaarde, bedoeld onder a, geldt niet voor een student die voor
de eerste maal een opleiding op het gebied van onderwijs of gezond-
heidszorg volgt.

2. Bij algemene maatregel van bestuur kan de categorie studenten,
bedoeld in het eerste lid, worden uitgebreid.

3. Een student als bedoeld in het eerste lid, die is ingeschreven voor
een voltijdse opleiding is het volledige wettelijk collegegeld verschuldigd.

4. Een student als bedoeld in het eerste lid, die is ingeschreven voor
een deeltijdse of duale opleiding, is een door het instellingsbestuur te
bepalen deel van het wettelijk collegegeld verschuldigd dat ligt tussen een
bij of krachtens algemene maatregel van bestuur te bepalen bedrag en het
bedrag, bedoeld in het derde lid.

5. (...)

6. Indien een student als bedoeld in het eerste lid meer dan één
opleiding volgt en de opleiding waarvoor hij het eerst is ingeschreven met
goed gevolg afrondt, is deze student het wettelijk collegegeld
verschuldigd voor het resterende deel van het studiejaar. Het verschul-
digde bedrag wordt in dat geval berekend naar rato van het aantal
resterende maanden van het desbetreffende studiejaar.

7. Bij algemene maatregel van bestuur wordt de hoogte van het
wettelijk collegegeld, bedoeld in het derde lid, vastgesteld. (...)

8. (...)

Artikel 7.46. Instellingscollegegeld
1. Een student die niet voldoet aan de voorwaarden, bedoeld in artikel
7.45, eerste, tweede of zesde lid, is het instellingscollegegeld of het
collegegeld OU, bedoeld in het vierde lid, verschuldigd.

(NB: dit is de tekst uit het wetsvoorstel zoals dat gisteren is besproken. Bij mijn weten zijn in deze artikelen nadien geen wijzigingen aangebracht.)
pi_77606589
Die artikelen kende ik. De vraag is of we er op kunnen vertrouwen dat de komende 3 jaar het instellingscollegegeld niet wordt verhoogd. Als dat daadwerkelijk het geval is, kan ik dit jaar m'n scriptie inleveren en afstuderen. Mocht dat niet het geval zijn, dan moet ik dat van tevoren weten om m'n scriptie uit te stellen.

Toch is ie er doorheen gedrukt he.
  woensdag 3 februari 2010 @ 21:06:13 #211
124676 RobertoCarlos
pi_77606826
Tekst was ook meer voor eventuele anderen hier met 2 of meer studies bedoeld. Het is nu gewoon afwachten of de universiteiten hun tarieven daadwerkelijk gaan verhogen. Dit zullen de uni's zo vanaf maart gaan besluiten... Maar het is idd behoorlijk irritant dat (aanstaande) studenten lange tijd niet weten waar ze aan toe zijn en dus niets kunnen plannen (om bijv. een extra lening af te sluiten. ... )
pi_77615144
hello even tussendoor.. Wie heeft er al eens inleiding rechtsfilosofie aan de rug gevolgd? En is dat een beetje te doen? Ik vond het eerste hoorcollege zo supervaag, en hierna komen ook nog stuk of wat werkcolleges waarin je discussies gaat voeren .. aangezien ik het vak alleen maar in mn keuzeruimte wou opnemen weet ik niet of ik er nog mee door moet gaan ...dus ben even nieuwsgierg of er hier iemand is die mij er wat over kan vertellen.. dan schaf ik de klapper niet aan namelijk ..
pi_77615607
Kloterig die nieuwe wet Straks moet ik in september al gaan werken
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
pi_77622645
Hmm ik moet nog een brief naar de examencommissie schrijven omdat ik niet de aansluitende IER master wil gaan volgen maar een burgerlijk recht master..

Maar god wat ben ik slecht in brieven schrijven Ik heb echt geen idee wat ik erin moet zetten.. Hoe lang dat ie moet zijn.. et cetera..
pi_77623209
Ik ben echt goed in het schrijven van brieven aan de examencommissie. Vorig jaar met een tekort van 23 ECTS toch toegelaten.

Ik had een verzoek van twee pagina's, en 800-900 woorden.

Sluit in ieder geval altijd af met:
quote:
Ik wil graag in de gelegenheid worden gesteld om mijn verzoek mondeling toe te lichten wanneer u overweegt om mijn verzoek af te wijzen.
pi_77623380
Mja maar, ook omdat de studieadviseur alleen zei van: Met mijn nog te behalen bachelor IER zou ik graag toestemming willen krijgen om deel te nemen aan de master blabla..

En ze zei ook dat het alleen maar een formaliteit zou zijn enzo. Omdat het heel veel gebeurt.
pi_77625627
Oh, dan moet het toch niet al te moeilijk zijn.
pi_77626218
Ja, ik weet niet, ik vraag me af wat ik er allemaal in moet zetten.. Vriend van mij had het over motivatie, ambitie, waarom ik het nu wel ga halen.. Vraag me af of dat er allemaal in moet.

Motivatie is logisch, maar veel meer als, ik zie mezelf wel echt met die richting werken en vind de vakken enorm interessant. Komt er niet echt iets op.
  donderdag 4 februari 2010 @ 13:30:49 #219
281402 Kardash
[NSDAP] Leider / Voerer
pi_77627366
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:28 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Jawel, dat kan ik wel! :
http://www.google.nl/search?q=mensenkennis+&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a
Als ik wilde dat je 'mensenkennis' opzocht, had ik aanhalingstekens gebruikt.
quote:
[..]

Zoals? Wat mis je dan nog? Ik vind het EUR master programma eigenlijk al best uitgebreid..
Inter-gouvernementaal Zeerecht lijkt bijvoorbeeld te ontbreken. Mij lijkt vooral (bi)lateraal maritiem recht het leukst - terwijl dat van de EUR vooral tussen bedrijven onderling of bedrijven-overheid relaties schijnt te gaan.
is getting his nerd on..
.. en een vleugje moslim
pi_77632289
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:22 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ik ben echt goed in het schrijven van brieven aan de examencommissie. Vorig jaar met een tekort van 23 ECTS toch toegelaten.

Ik had een verzoek van twee pagina's, en 800-900 woorden.

Sluit in ieder geval altijd af met:
[..]
Mijn verzoek tot uitschrijving was nog geen half a4-tje. Vond het sowieso belachelijk dat je een verzoek moet doen. Was nog een soort van zenuwachtig ook of het goed zou worden gekeurd
pi_77636203
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 00:34 schreef ScottTracy het volgende:
Kloterig die nieuwe wet Straks moet ik in september al gaan werken
Slecht nieuws inderdaad
  donderdag 4 februari 2010 @ 17:44:27 #222
124676 RobertoCarlos
pi_77636344
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 12:52 schreef Yashaaaaa het volgende:
Motivatie is logisch, maar veel meer als, ik zie mezelf wel echt met die richting werken en vind de vakken enorm interessant. Komt er niet echt iets op.
Dan is er dus ook niets meer en valt er gewoon niets meer op te schrijven ... Ze zijn allang blij als het geen lange brief is...
pi_77649419
Ja, de een zegt kort en bondig, de ander lang blabla..

Nou dit gaat hem wss worden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn vader vond de zin, graag in de gelegenheid worden gesteld een beetje alsof je dr al van uit ging dat je ging falen ofzo..
pi_77649559
quote:
Naar mijn mening sluit de Master Nederlands Recht, met als afstudeerrichting Burgerlijk Recht, goed aan op de richting waarop ik mijzelf zie gaan, namelijk werken bij een advocatenkantoor of als jurist in het bedrijfsleven.
Deze zin is wat raar, vooral dat "waarop ik mijzelf zie gaan"
pi_77650088
Jah dat vond ik dus zelf ook, maar iedereen die hem voor me gelezen had las er zo overheen..

Misschien is, waarin ik mij zelf straks zie gaan beter ofzo?

Ook niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')