Als je met beter bedoeld of ik enigszins buikpijn heb van de spanning: jaquote:Op donderdag 28 januari 2010 12:21 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
He Etsie, voel je je alweer wat beter?
quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:07 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Dus als je nog een klusser nodig hebt weet je wie je moet bellen
Ik heb dat ding in mijn handen gehad en die knik onderaan voelt gekquote:Op donderdag 28 januari 2010 12:28 schreef Etcetera het volgende:
Ik ga met m'n nieuwe aanwinst stoeien
[ afbeelding ]
Twee zijn er zwanger geworden?quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:05 schreef Nembrionic het volgende:
Hmmm de eetgroep is uitgebreid naar 10
Whehehe nee, ik heb gewoon rond ge-smstquote:Op donderdag 28 januari 2010 13:08 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Twee zijn er zwanger geworden?
Ik heb niks gehadquote:Op donderdag 28 januari 2010 13:11 schreef Nembrionic het volgende:
Whehehe nee, ik heb gewoon rond ge-smst
Er zit weinig koshers tussenquote:
quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:41 schreef iamredleader het volgende:
[..]
dat is nog geen reden om mij niet uit te nodigen
Tja, het is mijn keuken nietquote:
Nice!quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:28 schreef Etcetera het volgende:
Ik ga met m'n nieuwe aanwinst stoeien
[ afbeelding ]
Dan neem je nu toch een jaar sim-only? Of je geeft de nieuwe telefoon aan Wiebelquote:Op donderdag 28 januari 2010 14:17 schreef Soempie het volgende:
[..]
Nice!
Ik mag ook weer een nieuwe telefoon uitzoeken. Lekker onzinnig, ik heb de mijne net een jaar.
Hij heeft al een toffe telefoon en ik weet niet wat sim-only is.quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:19 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Dan neem je nu toch een jaar sim-only? Of je geeft de nieuwe telefoon aan Wiebel
Sim-only is een abonnement waarbij je alleen een SIM-kaart thuis krijgt. Die stop je in de telefoon die je al hebt en je kan er mee bellen. Dat is meestal goedkoper dan een abonnement met telefoon, want die telefoon moet je toch op een of andere manier terugbetalen. Als je een jaar zo'n abonnement neemt ben je redelijk goedkoop uit en kan je volgend jaar bepalen of je dan wel toe bent aan een nieuwe telefoonquote:Op donderdag 28 januari 2010 14:22 schreef Soempie het volgende:
[..]
Hij heeft al een toffe telefoon en ik weet niet wat sim-only is.![]()
![]()
![]()
Serieus, stomme zooi altijd met die telefoons, ik wil gewoon kunnen bellen, klaar. Ik heb al gevraagd aan Sven of we niet gewoon een vaste lijn kunnen doen, maar hij wil per se dat ik een mobieltje heb.
Ik weet het, ik ben een ouderwetse miepa.
He Hertogquote:Op donderdag 28 januari 2010 13:21 schreef De_Hertog het volgende:
Goedemiddag
Ook weer terug, nog veel gemist hier?
Nu te veel werk, dat doe ik wel als de jetlag weg isquote:Op donderdag 28 januari 2010 14:37 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
He Hertog
even naar het vorige topic gaan (of die daarvoor, daar heb ik de vraag ook voor TM beantwoord)
Ik had dan al in de trein moeten zitten.quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:37 schreef Etcetera het volgende:
Soemp ga je tentamen maken![]()
M'n zus vroeg hoe vaak ik wel niet een nieuwe telefoon mocht hebbenGewoon, elke 2 jaar
Hoe was het?quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:01 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nu te veel werk, dat doe ik wel als de jetlag weg is
Ja ok dan is het soms gewoon beter om even niets te doenquote:Op donderdag 28 januari 2010 15:57 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik had dan al in de trein moeten zitten.
Ik ben al een paar weken moe, ziekig, jankerig, gestressed, etc. Vandaag de hele dag schoongemaakt en ben eindelijk een beetje rustig. Dat tentamen komt wel.
dat vind ik hier ook alleen vind mn portemonnee van nietquote:Op donderdag 28 januari 2010 16:55 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Net bij de Mediamarkt geweest, en besloten dat een eventuele nieuwe tv toch minstens een beelddiagonaal van 40" moet hebben. En liefst nog meer ook
Ik ben niet van plan om er heel snel eentje te halen, maar ik hou mijn ogen open voor aanbiedingenquote:Op donderdag 28 januari 2010 16:59 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
dat vind ik hier ook alleen vind mn portemonnee van niet
Ah, dat is liefquote:Op donderdag 28 januari 2010 17:07 schreef Soempie het volgende:
Sven belt net dat hij me vanvond komt ophalen en dat we dan uit eten gaan.![]()
Hoe ver zit je van je tv af?quote:Op donderdag 28 januari 2010 16:55 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Net bij de Mediamarkt geweest, en besloten dat een eventuele nieuwe tv toch minstens een beelddiagonaal van 40" moet hebben. En liefst nog meer ook
Goed punt.quote:
4 a 5 meterquote:
Pff, alsof dat van invloed isquote:
In combinatie met de resolutie wel.quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:39 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
4 a 5 meter
[..]
Pff, alsof dat van invloed is
Ik let wel eens opquote:
Wat is niet de moeite? De 32" of het Full-HD gedeelte?quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:49 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Ik let wel eens opWij hebben 32", full hd, en dat is eigenlijk niet de moeite maar het is wel gaaf om te zeggen
Misschien is het voordeel niet zo heel groot, maar ik neig toch naar Full-HD. De tv die ik nu heb is bijna 8 jaar oud en het zou toch zonde zijn als ik jarenlang last heb van een (slechte) keuze om een paar tientjes te besparenquote:Op donderdag 28 januari 2010 17:58 schreef Etcetera het volgende:
Full hdwe zitten op zo'n 2 meter afstand van het scherm, je ziet het verschil dan volgens mij nauwelijks.
LED tv's zijn mooi maar ook vrij duur. Als ik nu zou moeten kiezen wordt het een Philipsquote:Op donderdag 28 januari 2010 18:07 schreef Etcetera het volgende:
Sowieso: het kan, waarom zou je het latenOnze tv bevalt goed trouwens
LED tv van Sharp
quote:Op donderdag 28 januari 2010 18:17 schreef Etcetera het volgende:
WAAAAAAAAAAAAAAA Ik mag beginnen met het afstudeertraject!!!!
Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op donderdag 28 januari 2010 18:17 schreef Etcetera het volgende:
quote:Op donderdag 28 januari 2010 18:25 schreef Etcetera het volgende:
En ik ga nu iets doen wat ik al de hele week niet heb gedaan: gamen
quote:Op donderdag 28 januari 2010 18:25 schreef Etcetera het volgende:
En ik ga nu iets doen wat ik al de hele week niet heb gedaan: gamen
WoWquote:Op donderdag 28 januari 2010 18:30 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]Prima idee! Ik lees zo wel welk spel
Wauwquote:
WTFquote:
quote:Op donderdag 28 januari 2010 18:17 schreef Etcetera het volgende:
Dus stoppen met WoW en aan de slag?quote:
Ik kan vrij goed zonder WoW gelukkigquote:Op donderdag 28 januari 2010 19:17 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dus stoppen met WoW en aan de slag?
En ik ben van plan om het in een keer goed te doenquote:Op donderdag 28 januari 2010 19:18 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
maar zoals ik al zei, nu ligt het aan jezelf
En wat is nu de planning?quote:Op donderdag 28 januari 2010 19:25 schreef Etcetera het volgende:
En ik ben van plan om het in een keer goed te doen
Gewoon....quote:
Vakken afronden, op stage gaan, werk vindenquote:
Ik wil wel werken hoorquote:Op donderdag 28 januari 2010 19:49 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Gewoon....
afstuderen, trouwen, kinderen krijgen en huisvrouw worden
quote:Op donderdag 28 januari 2010 19:49 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Gewoon....
afstuderen, trouwen, kinderen krijgen en huisvrouw worden
Ga je toch gewoon theezakjeskunst maken als de kinderen op school zijn?quote:Op donderdag 28 januari 2010 19:52 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Vakken afronden, op stage gaan, werk vinden
[..]
Ik wil wel werken hoor
quote:Op donderdag 28 januari 2010 19:56 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ga je toch gewoon theezakjeskunst maken als de kinderen op school zijn?
* Gaat aandelen van een nagellak remover fabrikant kopenquote:Op donderdag 28 januari 2010 20:06 schreef B.ertha het volgende:
Goedzo Etcie
Ik heb mijn teennagels gelakt. Dat doe ik nooit, dus daar ben ik heel slecht in. Bij mij houdt dat dus in dat ik een kwak nagellak op mijn nagels smeer en dan het merendeel langs de randen er weer afhaal met remover![]()
Tot zover de update
Ik ga ze wel krijgenquote:
Timquote:Op donderdag 28 januari 2010 19:56 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
en dan naar de huishoudbeursquote:Op donderdag 28 januari 2010 19:56 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
ik weiger hieraan mee te werkenquote:Op donderdag 28 januari 2010 20:59 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
ik ben even een uurtje weg. Ik verwacht dat als ik terug kom dit topic vol is.
Begrepen?
quote:Groupthink (Irving Janis) is a type of thought exhibited by group members who try to minimize conflict and reach consensus without critically testing, analyzing, and evaluating ideas. Individual creativity, uniqueness, and independent thinking are lost in the pursuit of group cohesiveness, as are the advantages of reasonable balance in choice and thought that might normally be obtained by making decisions as a group.[1] During groupthink, members of the group avoid promoting viewpoints outside the comfort zone of consensus thinking.
quote:To make groupthink testable, Irving Janis devised eight symptoms indicative of groupthink (1977).
1. Illusions of invulnerability creating excessive optimism and encouraging risk taking.
2. Rationalizing warnings that might challenge the group's assumptions.
3. Unquestioned belief in the morality of the group, causing members to ignore the consequences of their actions.
4. Stereotyping those who are opposed to the group as weak, evil, biased, spiteful, disfigured, impotent, or stupid.
5. Direct pressure to conform placed on any member who questions the group, couched in terms of "disloyalty".
6. Self censorship of ideas that deviate from the apparent group consensus.
7. Illusions of unanimity among group members, silence is viewed as agreement.
8. Mind guards — self-appointed members who shield the group from dissenting information.
quote:By following these guidelines, groupthink can be avoided. After the Bay of Pigs invasion fiasco, John F. Kennedy sought to avoid groupthink during the Cuban Missile Crisis.[6] During meetings, he invited outside experts to share their viewpoints, and allowed group members to question them carefully. He also encouraged group members to discuss possible solutions with trusted members within their separate departments, and he even divided the group up into various sub-groups, to partially break the group cohesion. JFK was deliberately absent from the meetings, so as to avoid pressing his own opinion. Ultimately, the Cuban missile crisis was resolved peacefully, thanks in part to these measures.
quote:According to Janis, group cohesion will only lead to groupthink if one of the following two antecedent conditions is present:
* Structural faults in the organization: insulation of the group, lack of tradition of impartial leadership, lack of norms requiring methodological procedures, homogeneity of members' social background and ideology.
* Provocative situational context: high stress from external threats, recent failures, excessive difficulties on the decision-making task, moral dilemmas.
Social psychologist Clark McCauley's three conditions under which groupthink occurs:
* Directive leadership.
* Homogeneity of members' social background and ideology.
* Isolation of the group from outside sources of information and analysis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |