Dacht dat het een close up was van een model baanquote:Op maandag 1 februari 2010 00:42 schreef Yreal het volgende:
Geen commentaar op mijn TGV foto?
Ik heb verdomme bijna 4 uur in Lille gestaan voor die foto
Eerlijk gezegd vind ik hem wazig, en je ziet amper iets van de trein. In het vervolg kan je beter scherpere foto's nemen, met een groter deel van de trein erop..quote:
Fout. Naar de internationale verbinding vanuit Venlo kan je lang zoeken in het nieuwste spoorboekje. Niets in dat boekje wijst erop dat die verbinding bestaat.quote:Op maandag 1 februari 2010 01:06 schreef Socios het volgende:
Zie spoorboekje voor alle internationale verbindingen. Staat allemaal keurig in de tabellen.
En dat noemt zich HC?quote:Op zondag 31 januari 2010 22:42 schreef Geerd het volgende:
[..]
Maar vanaf arnhem ook koln, zeurich en munchen.
tja, een tijd geleden las ik iets over mensen met een kaartje nijmegen-venray ofzo die de HC bij Ede-Wageningen wijs konden maken dat dat de snelste route was....quote:
Dat is dan de 9200. Ofwel: de intercity Amsterdam - Brussel. Rijdt meestal met een Traxx en daarachter een sleep ICRm.quote:Op zondag 31 januari 2010 23:29 schreef Geerd het volgende:
En je hebt dan de thalys richting belgie, maar ook zie ik vaak getrokken mat in Roosendaal staan, rijdt dat ipv van of andere serie![]()
![]()
Dannog moet je minstens de spoorkaart uit je hoofd kennen natuurlijk. Je weet er toch wel IETS van mag ik hopen?quote:Op maandag 1 februari 2010 13:02 schreef Geerd het volgende:
Internationaal werd niet zoveel aandacht aanbesteedt nee
Nee dusquote:Op zondag 31 januari 2010 23:29 schreef Geerd het volgende:
En je hebt dan de thalys richting belgie, maar ook zie ik vaak getrokken mat in Roosendaal staan, rijdt dat ipv van of andere serie![]()
![]()
Probeer ook alleen maar iets wijzer te worden over die treinseriesquote:Op maandag 1 februari 2010 13:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dannog moet je minstens de spoorkaart uit je hoofd kennen natuurlijk. Je weet er toch wel IETS van mag ik hopen?![]()
[..]
Nee dus
Nee, de Fyra is serie 1000 Asd-Rtd, de Benelux is serie 9200 Asd-Brusselquote:Op maandag 1 februari 2010 13:38 schreef Geerd het volgende:
En dat getrokken spul van de Fyra is wel de zelfde treinserie?
Wat ik altijd gebruik, is Somda. Vind ik erg makkelijk werken.quote:Op maandag 1 februari 2010 14:19 schreef dennistd het volgende:
Voor alle treinseries met materieel zie trouwens http://www.spoornieuws.nl/?page=treinseries
Alleen de CNL/EN ontbreken daar als het goed is
Bron: Treinreiziger.nlquote:Geen dagelijkse controle meer NS materieel
maandag 1 februari 2010
Vanaf 1 februari wordt het meeste NS materieel niet meer dagelijks gecontroleerd op storingen. De dagelijkse controle wordt vervangen door een controle eens in de acht dagen. Enkele kritische processen worden nog wel om de dag gecontroleerd. Dat bevestigd minister Eurlings in een brief aan de Tweede kamer.
Met ingang van de nieuwe Spoorwegwet (2005) is de verplichting van een 24-uurscontrole vervallen. NS Reizigers heeft samen met NedTrain, Lloyd's Register Rail en de TU Delft onderzocht of het controleregime veranderd kan worden. NS heeft op basis hiervan besloten om per 1 februari 2010 op een nieuw controleregime over te gaan met als basis "zinvolle controles op het juiste moment". De Nederlandse Spoorwegen hebben de minister verzekerd dat het nieuwe controleregime geen gevolgen heeft voor de veiligheid.
Het nieuwe controleregime is in de praktijk succesvol getest met de materieelserie VIRM. Het nieuwe regime wordt ingevoerd voor het grootste deel van de materieelvloot van NS Reizigers. Voor enkele oudere treintypes wordt het regime niet aangepast.
Doordat controles in de toekomst naar verwachting zinvoller zijn dan voorheen heeft het technisch personeel meer tijd om relevant onderhoud en reparaties uit te voeren. Dit is in drukke periodes, bijvoorbeeld tijdens streng winterweer, van groot belang.
Mja, wat kleine wijzigingen in het menu, een stuk betere spoorkaart en met name een wat professionelere domeinnaamquote:Op maandag 1 februari 2010 15:46 schreef greavy het volgende:
En is 'Spoornieuws.nl' de "vernieuwde" versie van trein.dennistd.nl ?
Er is weinig veranderd, alleen de lay-out toch?
Lees: doordat er minder controles plaatsvinden kan een deel van het personeel ontslagen worden, waardoor in die meer tijd door minder mensen gewerkt wordt, en je dus nog steeds evenveel materieel aan kunt pakken. Wel kun je in de winter de controles niet wat verminderen om zo meer tijd aan reparaties te besteden, omdat de controles al niet vaak plaatsvinden.quote:Op maandag 1 februari 2010 16:33 schreef Nightshadow het volgende:
Doordat controles in de toekomst naar verwachting zinvoller zijn dan voorheen heeft het technisch personeel meer tijd om relevant onderhoud en reparaties uit te voeren. Dit is in drukke periodes, bijvoorbeeld tijdens streng winterweer, van groot belang.
Verry much truequote:Op maandag 1 februari 2010 07:27 schreef greavy het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik hem wazig, en je ziet amper iets van de trein. In het vervolg kan je beter scherpere foto's nemen, met een groter deel van de trein erop..
geinig, waarneer?quote:4000 Stoptrein Mat'64 / SLT Rotterdam Centraal - Uitgeest (- Alkmaar)
De 4019 (v 5.00) en 4021 (v 5.26u) vertrekken uit Alkmaar. Verder rijdt de 4000 's avonds van/naar Alkmaar als de 800 (IC uit Maastricht) niet meer rijdtquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |