quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:24 schreef Adames het volgende:
Zijn mensen die 2e klas van biologie hebben gespijbeld.
Niks aan te doen.
[ afbeelding ]
Tevens TS, welke kleur is dit?
Rondquote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:24 schreef Adames het volgende:
Niks aan te doen.
[ afbeelding ]
Geen idee dus, en zie het cijfer/letter/figuurtje erin ook nietquote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:24 schreef Adames het volgende:
Niks aan te doen.
[ afbeelding ]
ik ook nietquote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:27 schreef Scantoza het volgende:
[..]
Geen idee dus, en zie het cijfer/letter/figuurtje erin ook niet
2quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:27 schreef Scantoza het volgende:
[..]
Geen idee dus, en zie het cijfer/letter/figuurtje erin ook niet
Ook problemen met rood-groen, blauw-paars?quote:
yip. En ook benoemen vind ik lastig. Het zit er gewoon niet inquote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:30 schreef Scantoza het volgende:
[..]
Ook problemen met rood-groen, blauw-paars?
Ik heb het met groen/bruin en blauw/paars.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:30 schreef Scantoza het volgende:
[..]
Ook problemen met rood-groen, blauw-paars?
Het benoemen is inderdaad het lastige denk ik. Vraag mezelf vaak wel af of ik nou de kleur anders zie dan een ander, of dat ik de juiste naam er niet bij kan geven.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:32 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
yip. En ook benoemen vind ik lastig. Het zit er gewoon niet in
Nee, het gaat niet om het niet kunnen zien van een bepaalde kleur, maar om het slecht onderscheiden ervan. Daarom verlies ik altijd met dit spelletje, vanwege die blauw/turqoise/groen achtige kleuren.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:33 schreef denkjedat het volgende:
wat ik mij dan afvraag. kijken jullie dan heel anders tv?
is mij dat ook weer duidelijk!quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:37 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Nee, het gaat niet om het niet kunnen zien van een bepaalde kleur, maar om het slecht onderscheiden ervan. Daarom verlies ik altijd met dit spelletje, vanwege die blauw/turqoise/groen achtige kleuren.![]()
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:38 schreef denkjedat het volgende:
[..]
is mij dat ook weer duidelijk!
dankjewel!
Ik zie er met moeite een acht in als ik m'n ogen half sluit zegmaar.quote:
Hey, dit heb ik nog nooit geprobeerd bij die klote-cirkels, maar volgens mij zie ik dan ook een 8...quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:45 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Ik zie er met moeite een acht in als ik m'n ogen half sluit zegmaar.
Als je mijn plaatje bedoelt .. het is een 2quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:47 schreef Scantoza het volgende:
[..]
Hey, dit heb ik nog nooit geprobeerd bij die klote-cirkels, maar volgens mij zie ik dan ook een 8...
Of ik ga op zoek naar een 8 omdat ik dat van een ander hoor, ik zal het eens painten...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zag juist alleen het bovenste deel.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:50 schreef Scantoza het volgende:
Volgens mij heb ik het onderste gedeelte vrij goed te pakken ? Of vergis ik mij?
[ afbeelding ]
Bovenste deel blijft een raadsel
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:51 schreef Rijpie het volgende:
is hij zo duidelijker?Zelfs dan zie ik 'm nog met moeite.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 21 augustus 2012 12:28 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Rust in vrede, hamster van sinepedraap. Je zal niet vergeten worden.
Whehe, leuke pesterijtjes zijn dat..quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:37 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Nee, het gaat niet om het niet kunnen zien van een bepaalde kleur, maar om het slecht onderscheiden ervan. Daarom verlies ik altijd met dit spelletje, vanwege die blauw/turqoise/groen achtige kleuren.![]()
[ afbeelding ]
Nee, klopt niet.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:50 schreef Scantoza het volgende:
Volgens mij heb ik het onderste gedeelte vrij goed te pakken ? Of vergis ik mij?
[ afbeelding ]
Hij doet zeker alleen het schuurwerk, en zijn maat kan het schilderen opknappen!quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:50 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Ken ook een schilder en hij is echt kleurenblind...hoe hij het doet weet ik niet..maar hij is wel goed in zijn vak
Ja nogal. Ik de hele tijd Set! roepen, dan een combo maken, die vervolgens compleet verkeerd blijkt te zijn.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:52 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Whehe, leuke pesterijtjes zijn dat..
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:51 schreef Rijpie het volgende:
is hij zo duidelijker?Nu zie ik duidelijk een rode 2SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.What if what you see isn't the truth, and only color-blind people see what's really there?
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:50 schreef Scantoza het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:54 schreef Iblis het volgende:
Ben jij ook degene die altijd de onrijpe tomaten koopt in de supermarkt?
Ik kom altijd met appels thuis!quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:54 schreef Iblis het volgende:
Ben jij ook degene die altijd de onrijpe tomaten koopt in de supermarkt?
Ik ook niet, ik zie nog steeds mijn eigen 8quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:56 schreef Zero17 het volgende:
Ik zie zelfs op de gepainte versies nog steeds niet de bolletjes die het cijfer in zijn geheel vormen.
Ik voel me zeer beperkt.
Ik vroeg me al af wanneer ie gemaakt zou worden.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:59 schreef Mr.Noodle het volgende:
Nee, TS dit had je in het plaatje moeten zien..
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:59 schreef Mr.Noodle het volgende:
Nee, TS dit had je in het plaatje moeten zien..
[ afbeelding ]
Oh, dat zie je dan weer wel..quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:59 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Ik vroeg me al af wanneer ie gemaakt zou worden.
Net of je een plaatje met gekleurde bolletjes nodig hebt om geposte gepainte pikken te voorspellen.quote:
Maar gelukkig komen in het dagelijks leven niet vaak dit soort situaties voor ("Benoem nu het cijfer bestaande uit vage bolletjes in dit rondje of anders een boete!").quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:56 schreef Zero17 het volgende:
Ik zie zelfs op de gepainte versies nog steeds niet de bolletjes die het cijfer in zijn geheel vormen.
Ik voel me zeer beperkt.
Dat is waar.quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:02 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Maar gelukkig komen in het dagelijks leven niet vaak dit soort situaties voor ("Benoem nu het cijfer bestaande uit vage bolletjes in dit rondje of anders een boete!").
En volgens mij electricien ook niet!quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:04 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Dat is waar.
Maar er zijn een aantal banen die je beslist niet mag uitvoeren dan. (Kapitein, Piloot etc.)
Gelukkig was ik dat dan ook niet van plan.
Iets met verkeerde draadjes enzo.quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:05 schreef Scantoza het volgende:
[..]
En volgens mij electricien ook niet!
Ook dit komt altijd tersprake als je het erover hebt. Toch heb ik er helemaal geen moeite mee, ook al zouden ze in een andere volgorde staan, de kleuren van een stoplicht zie ik perfect.quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:06 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik kan me voorstellen dat een stoplicht ook niet echt prettig is? Al zie je het misschien wel aan de helderheid van het licht?
Volgens mij wordt daar rekening mee gehouden, dat die voldoende contrastrijk zijn, alhoewel er ook mensen zijn die echt helemaal kleurenblind zijn, die hebben echt het boven/onder onderscheid nodig…quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:08 schreef Scantoza het volgende:
[..]
Ook dit komt altijd tersprake als je het erover hebt. Toch heb ik er helemaal geen moeite mee, ook al zouden ze in een andere volgorde staan, de kleuren van een stoplicht zie ik perfect.
En zelfs dan is het zo'n nutteloze vraag. Want ook al zien wij het als een andere kleur, wij hebben het altijd aangeleerd gekregen dat dat eenmaal groen heet. Dus ongeacht de kleur die wij zien (die waarschijnlijk niet veel anders zou zijn), zullen we toch wel groen zeggen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:06 schreef snakelady het volgende:
heel erg herkenbaar, zowel mijn man als zijn broertje zijn kleurenblind, de stomste vragen krijg je dan zoals, wat voor kleur is gras?
"Connect the blue wire..."quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:15 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
Ik kende een terrorist die kleurenblind was.. Is niet echt goed met hem afgelopen
Zeker wel, mijn man is electricien geweest, hij had bepaalde foefjes om belangrijke dingen te onthouden.quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:05 schreef Scantoza het volgende:
[..]
En volgens mij electricien ook niet!
Ach, met veel terroristen loopt het niet goed af, dus hij is niet de enige.quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:15 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
Ik kende een terrorist die kleurenblind was.. Is niet echt goed met hem afgelopen
Ah, mag ik ook niet (ik zie geen diepte). Nja, kapitein weet ik niet. Piloot mag niet in ieder geval. Gelukkig heb ik geen behoefte aan het besturen van die voertuigen (autorijden mag en kan ik wel, al wacht ik misschien wat langer met de weg oversteken ofzo om te kijken of ik er nog voor kan of moet wachten).quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:04 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Dat is waar.
Maar er zijn een aantal banen die je beslist niet mag uitvoeren dan. (Kapitein, Piloot etc.)
Gelukkig was ik dat dan ook niet van plan.
Denk eens logisch na, het is wereldwijd boven rood, dan oranje en onderin geel, hoe moeilijk kan het zijn.quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:06 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik kan me voorstellen dat een stoplicht ook niet echt prettig is? Al zie je het misschien wel aan de helderheid van het licht?
Kan ik ook begrijpen, maar jij kunt uit een kleurenpotlodendoos van 64 verschillende kleuren toch wel een kleur kiezen die het dichtst bij de kleur van gras ligt? Dan zien de mensen zonder kleurenblindheid het verschil..quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:15 schreef Zero17 het volgende:
[..]
En zelfs dan is het zo'n nutteloze vraag. Want ook al zien wij het als een andere kleur, wij hebben het altijd aangeleerd gekregen dat dat eenmaal groen heet. Dus ongeacht de kleur die wij zien (die waarschijnlijk niet veel anders zou zijn), zullen we toch wel groen zeggen.
geelquote:Op woensdag 27 januari 2010 00:19 schreef snakelady het volgende:
[..]
Denk eens logisch na, het is wereldwijd boven rood, dan oranje en onderin geel, hoe moeilijk kan het zijn.
Bovenste is stoppen, onderste is rijden.
Euh, groen dus. En soms zijn de stoplichten liggend:quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:19 schreef snakelady het volgende:
[..]
Denk eens logisch na, het is wereldwijd boven rood, dan oranje en onderin geel, hoe moeilijk kan het zijn.
Daar ging het me niet om. Het probleem was toch kleuren onderscheiding, het ging me niet of ze het verschil konden zien tussen rijden en stoppen, dat kun je in het zwart/wit zelfs zien..quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:19 schreef snakelady het volgende:
[..]
Bij die cirkels niet.quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:22 schreef 08gnoT. het volgende:
http://critiquewall.com/2007/12/10/blindness
Zien jullie, kleurenblinden, verschil tussen de linker en rechterafbeelding?
De foto's zie ik wel verschil, de kleurencirkel zie ik bij beide gewoon hetzelfde volgens mij, tenminste: Ik zie bij beide nog geen cijfer of letterquote:Op woensdag 27 januari 2010 00:22 schreef 08gnoT. het volgende:
Nee, moest zijn boven rood, midden oranje/geel en onder groen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:22 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
geel![]()
? ben jij ook kleurenblind
?
En dan is het idd van links naar rechts, maar dat spreekt ook voor zich.quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:23 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Euh, groen dus. En soms zijn de stoplichten liggend:
[ afbeelding ]
Wow, dat gesimuleerde is echt....quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:22 schreef 08gnoT. het volgende:
Links zie ik als niet kleurenblinde een verzameling lichtgroene bolletjes, met in het midden een cijfer in oranje bolletjes. Rechts zijn alle bolletjes oranje-achtig, geen cijfer meer dus. Hihi, grappig dit, ik snap nu eindelijk wat kleurenblinden wel/niet zien. Of beter in ieder geval.quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:25 schreef Scantoza het volgende:
[..]
De foto's zie ik wel verschil, de kleurencirkel zie ik bij beide gewoon hetzelfde volgens mij, tenminste: Ik zie bij beide nog geen cijfer of letter
Als ik zo de foto's bekijk, is alles wat een beetje rood is, olijfgroen en alles wat groen is ook olijfgroen..quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:29 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Links zie ik als niet kleurenblinde een verzameling lichtgroene bolletjes, met in het midden een cijfer in oranje bolletjes. Rechts zijn alle bolletjes oranje-achtig, geen cijfer meer dus. Hihi, grappig dit, ik snap nu eindelijk wat kleurenblinden wel/niet zien. Of beter in ieder geval.
Ik vind het maar saai.quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:32 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Als ik zo de foto's bekijk, is alles wat een beetje rood is, olijfgroen en alles wat groen is ook olijfgroen..
quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:19 schreef snakelady het volgende:
[..]
Net aan mijn man laten zien en die ziet dus echt geen vberschil in kleur, wel in tinten, de rechter is vaak wat donkerder.quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:27 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Wow, dat gesimuleerde is echt....Ik zou zo niet willen zien.
Bah, ik zou nooit een fototoestel bij me willen hebben..quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:34 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ik vind het maar saai.Dan ziet de wereld er wel heel treurig uit.
Ja foto's is weer wat anders. Dan kan het soms best mooi zijn, maar om nou altijd zo te zien.quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:36 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Bah, ik zou nooit een fototoestel bij me willen hebben..
Dan denk ik liever dat ik de wereld zwart/wit zie. Op foto's ziet dat er soms nog aardig artistiek uit..
Ik weet dus gewoon niet beter dan de kleuren die ik zie, voor mij is het nooit anders geweest... En gelukkig hoor ik niet bij de groep die heel veel kleuren niet kan onderscheiden.quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:34 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ik vind het maar saai.Dan ziet de wereld er wel heel treurig uit.
Ik ben fotografe, mijn man zou bv geen foto's kunnen bewerken net als ik dat doe, of bepaalde zonsondergangen ziet hij niet zo mooi, de dramatische kleuren ziet hij dan helaas niet.quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:36 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Bah, ik zou nooit een fototoestel bij me willen hebben..
Dan denk ik liever dat ik de wereld zwart/wit zie. Op foto's ziet dat er soms nog aardig artistiek uit..
Nee, voor mij niet, ik zou tegen de linker afbeelding zeggen dat het bovenste licht rood, en voor de rechter afbeelding is het bovenste licht voor mij groenquote:Op woensdag 27 januari 2010 00:38 schreef Mr.Noodle het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Dit is dus voor kleurenblinden hetzelfde?
Stomme is, mijn man ziet dus bij de rechter foto duidelijk kleurverschil in de 3 kleuren, en hij ziet het wel hetzelfde als de eerste foto.quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:38 schreef Mr.Noodle het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Dit is dus voor kleurenblinden hetzelfde?
Haha grappig is dat, ik ben dan zelf kleurenblind, maar ik kan me niet voorstellen dat je deze 2 afbeelding precies hetzelfde ziet...quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:40 schreef snakelady het volgende:
[..]
Stomme is, mijn man ziet dus bij de rechter foto duidelijk kleurverschil in de 3 kleuren, en hij ziet het wel hetzelfde als de eerste foto.
Ook fijn als je eten op je bord krijgt, denk je dat je je brocolli/boontjes/peultjes mooi beetgaar gekookt hebt (mooi kleur groen enzoquote:Op woensdag 27 januari 2010 00:38 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ja foto's is weer wat anders. Dan kan het soms best mooi zijn, maar om nou altijd zo te zien.
Nouja, ik zie dan wel kleuren, maar ik zie heel slecht en ik weet ook niet beter. Zo heeft iedereen wel wat toch?quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:38 schreef Scantoza het volgende:
[..]
Ik weet dus gewoon niet beter dan de kleuren die ik zie, voor mij is het nooit anders geweest... En gelukkig hoor ik niet bij de groep die heel veel kleuren niet kan onderscheiden.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:42 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ook fijn als je eten op je bord krijgt, denk je dat je je brocolli/boontjes/peultjes mooi beetgaar gekookt hebt (mooi kleur groen enzo). Lekker bij je aardappels en vlees. Enige wat een kleurenblinde ziet van jou kookkunsten is gewoon een grote te gaargekookte bende op z'n bord van aardappels/groenten/vlees
Ik denk dat een kleurenblinde in dit geval de valere groene kleur niet als gaargekookt ziet, aangezien hij/zij heeft ervaren dat lekkere niet te gare groente die kleur heeft.quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:42 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ook fijn als je eten op je bord krijgt, denk je dat je je brocolli/boontjes/peultjes mooi beetgaar gekookt hebt (mooi kleur groen enzo). Lekker bij je aardappels en vlees. Enige wat een kleurenblinde ziet van jou kookkunsten is gewoon een grote te gaargekookte bende op z'n bord van aardappels/groenten/vlees
Precies, zo vraag ik mij ook af wat mensen zien die niet kleurenblind zijn.quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:48 schreef bijdehand het volgende:
Ik vraag me dan altijd af wát mensen zien, maar voor hun is dat natuurlijk niet raar ofzo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |