SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helaas is de kamer nodig hebben voor familie geen geldige reden voor opzegging van een huurcontract. Zijn er nog mazen in de wet / andere redenen om iemand een kamer uit te werken / een makkelijke reden?
[ Bericht 1% gewijzigd door Ofresca op 26-01-2010 21:40:16 ]
Oh, goed dat je het zegt! De brief zal inderdaad ondertekend worden door de huurbaas.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:19 schreef Pandora73 het volgende:
Volgens mij moet de verhuurder dat altijd doen, en niet mede-huurders...
Maar dan nog, vrees ik dat je weinig kans hebt. Huurrecht is behoorlijk sterk geregeld in Nederland...
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:16 schreef Ofresca het volgende:
de ander bevalt minder goed.
quote:Omdat ik een andere huurder heb,
Nee, gelukkig niet. De wet beschermt huurders gelukkig tegen dit soort misselijke vormen van nepotisme.quote:Helaas is de kamer nodig hebben voor familie geen geldige reden voor opzegging van een huurcontract. Zijn er nog mazen in de wet / andere redenen om iemand een kamer uit te werken / een makkelijke reden?
Eens. Lekker sociaal iemand er uit zetten om je eigen familie te bevoordelen.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:52 schreef tehoef het volgende:
Zoek gewoon zelf en je vriendin een andere woning waar plek is voor 3de.
i.p.v. iemand weg jagen en daar ook nog de huisbaas bij betrekken.
Schandalig !!!
Goed, juridisch overbodige informatie, maar de huisbaas is mijn moeder. Op zoek gaan naar een andere woning behoort voor mij dus niet tot de mogelijkheden, anders had ik het zeker gedaan. Op deze manier leven is niet prettig, voor hem niet, voor ons niet.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:52 schreef tehoef het volgende:
Zoek gewoon zelf en je vriendin een andere woning waar plek is voor 3de.
i.p.v. iemand weg jagen en daar ook nog de huisbaas bij betrekken.
Schandalig !!!
Dit.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:27 schreef ArnoKlaassen het volgende:
geef die jongen dan gewoon 1000 euro. Dan trek je hem waarschijnlijk wel over de streep
Klopt, er is geen wettelijke grond om hem uit huis te krijgen.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 22:30 schreef Ofresca het volgende:
[..]
Goed, juridisch overbodige informatie, maar de huisbaas is mijn moeder. Op zoek gaan naar een andere woning behoort voor mij dus niet tot de mogelijkheden, anders had ik het zeker gedaan. Op deze manier leven is niet prettig, voor hem niet, voor ons niet.
Ondertussen lijkt hem een andere kamer vinden mij de beste en eerlijkste oplossing.
Ja, inderdaad, met een flinke zak geld erbij, dan wel ja.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 22:30 schreef Ofresca het volgende:
Ondertussen lijkt hem een andere kamer vinden mij de beste en eerlijkste oplossing.
blijkbaar voor hem wel aangezien hij je eerste verzoek heeft afgewezenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 22:30 schreef Ofresca het volgende:
[..]
Op deze manier leven is niet prettig, voor hem niet, voor ons niet.
En ik ook niet.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:11 schreef Artbij2 het volgende:
Ik vind dat een huisbaas wel recht heeft om mensen uit hun huis te zetten. Het is het huis van je moeder, zei hoort te bepalen wie er woont.
Echter de wet is het niet met me eens....
Als het je eigen keus zou zijn om te verhuren heb je gelijk. Echter, je word gedwongen om te verhuren. Door de belastingdienst en door het toestaan van kraken in Nederland.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:16 schreef Pool het volgende:
[..]
En ik ook niet.
Natuurlijk mocht de moeder bepalen wie er woont. Maar zodra je een huurder neemt, dan laat je ook iemand op die plek wonen, in die plek investeren en daar een eigen thuis inrichten. Dat belang wordt door de wetgever terecht beschermd. Wil je dat niet, dan verhuur je maar niet.
Onjuist. Dat gaat alleen op als de TS tevens verhuurder is, en niet louter huurder. Aangezien de moeder van TS de huisbaas is, is de TS niet de verhuurder. Het kan slechts als de TS de kamer zelf in onderhuur uit had gegeven aan de persoon in kwestie.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:28 schreef Medewerker-2 het volgende:
Ter aanvulling van de andere reacties:
Het klopt dat het Huurrecht een behoorlijk dwingend karakter heeft waar niet ten nadele van de huurder kan worden gereageerd. Echter!!!! Het is afhankelijk van wat er in de huurovereenkomst staat. Als jij namelijk hoofdhuurder bent en zij huren slechts een gedeelte van de woning, zou je kunnen spreken van een hospita-constructie.
Als jij hoofdhuurder bent en je verhuurt weer de kamers aan een ander, ben je voor de wet verhuurder! Denk aan de constructie onderhuur bijvoorbeeld. Ten opzicht van de onderhuurder is de huurder (onder)verhuurder.quote:Op woensdag 27 januari 2010 10:04 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Onjuist. Dat gaat alleen op als de TS tevens verhuurder is, en niet louter huurder. Aangezien de moeder van TS de huisbaas is, is de TS niet de verhuurder. Het kan slechts als de TS de kamer zelf in onderhuur uit had gegeven aan de persoon in kwestie.
Juist, en dat is precies wat ik zeg in mijn post. Je bent dan als huurder weer verhuurder (onderhuur), het hangt dus niet af van het label hoofdhuurder. Aangezien TS zegt dat haar moeder de huisbaas is, is zij in deze normaliter niet de onder-verhuurder.quote:Op woensdag 27 januari 2010 10:09 schreef Medewerker-2 het volgende:
[..]
Als jij hoofdhuurder bent en je verhuurt weer de kamers aan een ander, ben je voor de wet verhuurder! Denk aan de constructie onderhuur bijvoorbeeld. Ten opzicht van de onderhuurder is de huurder (onder)verhuurder.
eerlijkstequote:Op dinsdag 26 januari 2010 22:30 schreef Ofresca het volgende:
Goed, juridisch overbodige informatie, maar de huisbaas is mijn moeder. Op zoek gaan naar een andere woning behoort voor mij dus niet tot de mogelijkheden, anders had ik het zeker gedaan. Op deze manier leven is niet prettig, voor hem niet, voor ons niet.
Dat is dan wel weer redelijk inderdaad. een flinke zak geld meegeven.quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:43 schreef Scorpie het volgende:
Gelukkig beschermt die huurwet tegen mensen zoals jij TS. Je mag hem afkopen, dat vind ik dan wel weer redelijk.
Zo komt het inderdaad wel over.quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:34 schreef karr-1 het volgende:
Nog erger, samenspannen met je moeder om een onschuldig iemand uit huis te krijgen.
Dus het is even niet prettig, en hij moet er maar meteen uit.. gaan we de wegwerp mentaliteit nu ook al doortrekken naar mensen? Al eens aan gedacht om daar over te praten eerst, hij moet toch al echt wel van slechte wil zijn, als daar niet over te praten valt lijkt me. Maar ja, als er echt iets gebeurt is wat niet meer goed te maken is, zoek dan gewoon een andere kamer, eventueel iets duurder, en geef hem het verschil bij, dat kan nooit heel veel zijn 12 x 25 = 300 euro. Hij blij, jij blij? Je kan moeilijk verwachten, dat hij zomaar in het midden van het jaar, eruit gaat anders.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 22:30 schreef Ofresca het volgende:
[..]
Wat hebben de kosten/opbrengsten te maken met dit verhaal? De huurder bevalt alleen minder goed maar er staat niks in het verhaal dat hij niet aan zijn plichten voldoet. TS wil alleen familie er in zetten.quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:53 schreef Petertjuhh het volgende:
En zo veel wordt er nou ook weer niet verdiend aan het verhuren van kamers op dit moment. Als de huizenprijzen niet stijgen is het geen vetpot hoor! Ik denk dat de laatste 2 jaar op de meeste huizen zwaar verlies is gedraaid zelfs.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:56 schreef Godtje het volgende:
[..]
Wat hebben de kosten/opbrengsten te maken met dit verhaal? De huurder bevalt alleen minder goed maar er staat niks in het verhaal dat hij niet aan zijn plichten voldoet. TS wil alleen familie er in zetten.
Was een verkapte reactie hier op.quote:Je ma verdient flink aan hem. Daar hoort een zeker risico bij.
Kan ze weer afkopen door te onderhandelen en hem een afkoopsom te betalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |