zo gaat dat hier ook, werkt prima voor onsquote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:21 schreef debuurvrouw het volgende:
volgens mij moet je tegenwoordig betalen voor die enveloppen.![]()
Wij hebben een weergaloos rekeningensysteem. Een voor de vaste lasten, een voor de auto's, en allebei een eigen rekening waar ik dan boodschappen en kleren van betaal. sinds we het zo doen gaan in ieder geval alle automatische incasso's goed.![]()
Alleen met boodschappen/kleren is het wel weer eens schipperen. Maar goed. En oh ja, we sparen ook nog apart, voor de gemeentelijke belastingen.
* debuurvrouw Man heeft die een carriere als boekhouder is misgelopen![]()
Dat jaquote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:20 schreef Rewimo het volgende:
De boodschappen doen wij juist niet van die rekening, BE. Die is puur voor de vaste lasten. Daardoor staat er altijd genoeg op.
Nou ja, niet meteen uitgeven. En om dat te voorkomen vang ik 1,7 %rente geloof ikquote:
Ik heb dat hele concept maar opgegeven. Elke keer als we een paar euro over hebben gaat er een eh, auto ofzo kapot. Of wasmachine. Ofzo.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:24 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Nou ja, niet meteen uitgeven. En om dat te voorkomen vang ik 1,7 %rente geloof ik
quote:
Hier ookquote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:21 schreef Ticootje het volgende:
Bij ons wordend e salarissen overgemaakt op de gezamelijke rekening. En er wordt een vast bedrag naar de eigen rekeningen gestort en naar de spaarrekening.
Nope. Maar zomaar 500 euro ophoesten (oid) voor de gemeentelijke belastingen kan ik ook niet zo in een keer.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:26 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik heb dat hele concept maar opgegeven. Elke keer als we een paar euro over hebben gaat er een eh, auto ofzo kapot. Of wasmachine. Ofzo.
Rijk worden zullen we nooit.. Niet van het sparen iig!
Ja ik ook.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:26 schreef Brighteyes het volgende:
En nog meer rekeningen dan zou ik het overzicht echt kwijt zijn geloof ik.
Valt wel mee toch?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:26 schreef Asyniur het volgende:
Mijn hemel wat een gedoe met al die aparte rekeningen!
Dan heb je de bijbehorende excelsheet nog niet gezien.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:26 schreef Asyniur het volgende:
Mijn hemel wat een gedoe met al die aparte rekeningen!
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:32 schreef Estrys het volgende:
Wij hebben:
1 gezamenlijke voor de vaste lasten
1 gezamenlijke boodschappenrekening
1 spaarrekening
3 rekeningen van mijzelf (waarvan ik er 1 nog op moet zeggen)
1 rekening van manlief
1 rekening van kind
Ow ja en ik heb dus vier pinpassen met vier verschillende pincodes
Dat kan ik ook nietquote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:33 schreef Ynske het volgende:
[..]dat je t kunt onthouden
k kan de pincode en t ww van mn zakelijke rekening al nauwelijks onthouden naast die van mn privérekening
had ik dat geweten, dan had ik daar de zakelijke rekening geopendquote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:33 schreef huuphuup het volgende:
Waaaa Estrys![]()
daar zou ik totaal de draad van kwijtraken hoor.
Bij ABN kun je zelf je pincode kiezenneedless to say dat mijn pasjes dezelfde code hebben dus
![]()
Wij bankieren ook bij ABNquote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:33 schreef huuphuup het volgende:
Waaaa Estrys![]()
Bij ABN kun je zelf je pincode kiezenneedless to say dat mijn pasjes dezelfde code hebben dus
![]()
In principe gebruiken we alleen maar de gezamenlijke rekeningen hoor.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:33 schreef huuphuup het volgende:
Waaaa Estrys![]()
![]()
Dat hebben wij dus ook. Hebben we het met veel pijn en moeite voor elkaar gekregen dat er 200 (!!!quote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:26 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik heb dat hele concept maar opgegeven. Elke keer als we een paar euro over hebben gaat er een eh, auto ofzo kapot. Of wasmachine. Ofzo.
Rijk worden zullen we nooit.. Niet van het sparen iig!
Onze eindejaarsuitkering(en) is (zijn) geloof ik in anderhalve week verdampt.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:38 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat hebben wij dus ook. Hebben we het met veel pijn en moeite voor elkaar gekregen dat er 200 (!!!) euro op de spaarrekening staat gaat de magnetron stuk, of de telefoon, of iets aan de auto of... of... echt elke maand is er wel wat...
*schop*quote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:39 schreef lady-wrb het volgende:
o help, het kippenhok moet uitgemest worden, maar ik vind het zo koud !
wie schopt me naar buiten?
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:38 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat hebben wij dus ook. Hebben we het met veel pijn en moeite voor elkaar gekregen dat er 200 (!!!) euro op de spaarrekening staat gaat de magnetron stuk, of de telefoon, of iets aan de auto of... of... echt elke maand is er wel wat...
Nou mijn internet is dus té sloomquote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:40 schreef Ynske het volgende:
ben benieuwd naar je foto's Oxy.
je eerste want is half af
Ik ook, maar ja, op is op... en ik word er elke maand weer gek van.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:40 schreef Troel het volgende:
[..]Ik zou het niet kunnen hoor. Ik word gek als er geen buffer is.
Ja ach, ik koop ook regelmatig wat leuks hoor. Maar daar kan ik dan wel weer voor sparen gek genoeg. Maar dan is het doel wat concreter dan 'iets achter de hand hebben' ook.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:45 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik ook, maar ja, op is op... en ik word er elke maand weer gek van.
En dan moet ik mijn hand maar eens leren op de knip te houden, maar dan komt er ineens weer een haakmanie langs en dan ga ik toch weer los etc. etc.
En als je sparen gewoon als vaste last behandelt? Dus elke maand 25 of 50 euro automatisch naar de spaarrekening? Dat zul je dan misschien niet zo 'missen'? Ach, ik spaar ook alleen maar omdat ik nogal snel slapeloze nachten heb vanwege geld, niet echt voor m'n plezier of zo.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:45 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik ook, maar ja, op is op... en ik word er elke maand weer gek van.
En dan moet ik mijn hand maar eens leren op de knip te houden, maar dan komt er ineens weer een haakmanie langs en dan ga ik toch weer los etc. etc.
Ja, heel knap. Daar ben ik dus echt stinkend jaloers op ook.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:48 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja ach, ik koop ook regelmatig wat leuks hoor. Maar daar kan ik dan wel weer voor sparen gek genoeg. Maar dan is het doel wat concreter dan 'iets achter de hand hebben' ook.. Ik vind het echt knap als mensen (met +/- hetzelfde inkomen) een constante buffer van 10 - 15k achter de hand kunnen hebben!
Ja, dat zijn opa en oma!quote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:51 schreef Brighteyes het volgende:
Leuke foto's Oxy!Die met je opa en oma (toch?) is leuk!
Wat zie je er goed uit zeg! Slank!
Ja, maar daar is zo'n buffer ook voorquote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:50 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, heel knap. Daar ben ik dus echt stinkend jaloers op ook.
Miss_D, F doet dat nu. Die spaart ergens waar hij het zelf idd ook niet ziet staan en dat scheelt al wel. Maar goed, dan gaat er dus iets stuk en moeten we er gelijk weer aan komen omdat het anders niet meer klopt...
Ja, je hebt helemaal gelijk hoor! Het is nu echt op een randje balanceren steeds.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:53 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, maar daar is zo'n buffer ook voor
OK, leuker is als je een wat grotere buffer hebt en er dus ook wat overblijft, maar daar zul je toch een keer aan moeten werken ben ik bang
Ow, dat ben ik helemaal met je eensquote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:55 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, je hebt helemaal gelijk hoor! Het is nu echt op een randje balanceren steeds.
Naar gevoel. Niet leuk, want we hadden het altijd zeer ruim. Alles kon altijd...
Maar ja, een dikke XXX euro per maand minder is best voelbaar.
Meteen overschrijvenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:54 schreef Jarno het volgende:
Dat van het vast overschrijven naar een spaarrekening is nog geeneens zo'n slecht idee. Ik zal het eens in de financiele commissie gooien thuis..
Ik dacht dat iedereen dat zo deedquote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:54 schreef Jarno het volgende:
Dat van het vast overschrijven naar een spaarrekening is nog geeneens zo'n slecht idee. Ik zal het eens in de financiele commissie gooien thuis..
Als ik zo'n blije eikel van pensioensgeneuzel aan de telefoon had zei ik altijd: 'Ik weet niet eens of ik dan nog leef, meneer'quote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:57 schreef huuphuup het volgende:
Zoveel verdien ik gewoon niet hahaIdd wat Miss_d zegt, als vaste last iedere maand een klein beetje afschrijven maar dat gaat dus wel op aan onvoorziene dingen. Dus ik spaar wel en heb wel een kleine buffer, maar dit is niet sparen voor mn pensioengat ofzo
![]()
Je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:02 schreef Saffier het volgende:
Zou je die getallen niet weer weghalen BE?
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:06 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Als ik zo'n blije eikel van pensioensgeneuzel aan de telefoon had zei ik altijd: 'Ik weet niet eens of ik dan nog leef, meneer'En als ik dan mazzel had en zo'n eikel doorvroeg waarom niet, zei ik altijd met een snik in mijn stem dat mijn vader op zijn zestigste is overleden
![]()
. Ze bellen alleen niet meer, het nieuwe infofilter werkt goed
en dan gewoon geen verzekering?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:13 schreef Estrys het volgende:
Ow ja ik betaal me ook scheel aan verzekeringen. Wij hebben geloof ik werkelijk alle verzekeringen die je kan krijgen.
Nou had ik het met mn vader gehad over de uitvaartverzekering en hij zei dat ik die maar beter op kon zeggen. Maar nou durf ik dat toch nietZeg ik die verzekering op zal je zien...
Dus nou gaat mn vader hem opzeggen zodat ik er niks van merk
Geen verzekering inderdaad. Ik durf het bijna niet te zeggen maar wij hebben een redelijke bufferquote:
Dan is het voor jullie te hopen dat je die buffer dan nooit nodig zal hebbenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:20 schreef Estrys het volgende:
[..]
Geen verzekering inderdaad. Ik durf het bijna niet te zeggen maar wij hebben een redelijke buffer![]()
![]()
Nou ja het komt eigenlijk door die meneer van de Dela die me belde en zei dat ik voor de premie die ik nu betaal niks kan krijgen. Nou ja toen riep mijn man waarom betalen we dan?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:21 schreef moussy het volgende:
[..]
Dan is het voor jullie te hopen dat je die buffer dan nooit nodig zal hebben
ja maar de enige verzekering waarvan je weet dat je hem absoluut nodig gaat hebben, is toch de uitvaartverzekering?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:21 schreef moussy het volgende:
[..]
Dan is het voor jullie te hopen dat je die buffer dan nooit nodig zal hebben
verkooptechniek.. je kijkt wat voor verzekering je hebt en wat je wil met een uitvaart. Wij hebben een basis voor nog geen tientje per maand voor 3 personen (mijn moeder heeft die van mij nog, staat wel op peet zijn naam) en daar zit álles in zoals wij het willen. Ik hoef geen hoempapa en tralala bij een uitvaart.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:30 schreef Estrys het volgende:
[..]
Nou ja het komt eigenlijk door die meneer van de Dela die me belde en zei dat ik voor de premie die ik nu betaal niks kan krijgen. Nou ja toen riep mijn man waarom betalen we dan?
dan heb je onze h&m hier nog niet gezienquote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:31 schreef Vivi het volgende:
Ja, maar omrekenen naar guldens moet je ook echt niet meer doen hoor. Ik vind 25 euro echt niet veel voor een spijkerbroek eiks. Maar H&M heeft ook wel leuke voor twee tientjes en via de webshop heb je nu ook nog 10 korting.
Die hebben echt model jutezak, tenminste, voor mijn jongens wel. Dat zijn dan zgn. smalle modellen maar zitten enorm wijd.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:31 schreef Vivi het volgende:
Ja, maar omrekenen naar guldens moet je ook echt niet meer doen hoor. Ik vind 25 euro echt niet veel voor een spijkerbroek eiks. Maar H&M heeft ook wel leuke voor twee tientjes en via de webshop heb je nu ook nog 10 korting.
betaal je bij H&M ook. En bij een bentex, hans textiel, henk ter hoor enz enz ook. Cars vind ik wel prijzig hoor, voor René betaal ik dan zo'n 50 euro voor een broek, in de afprijsquote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:34 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Die hebben echt model jutezak, tenminste, voor mijn jongens wel. Dat zijn dan zgn. smalle modellen maar zitten enorm wijd.
Lady, ik blijf erbij dat Name-it en Cars het beste zitten. Name-It is ook nog eens prettig geprijst. 15 euro voor een no-nonsense model, en 25 voor een speciale.
Ja, alleen die van H&M zijn te ruim (voor mijn jongens). Ziet er niet uit. En Cars kost iets van 40 euro dacht ik. Maar wel lekker smal.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:36 schreef moussy het volgende:
[..]
betaal je bij H&M ook. En bij een bentex, hans textiel, henk ter hoor enz enz ook. Cars vind ik wel prijzig hoor, voor René betaal ik dan zo'n 50 euro voor een broek, in de afprijsminidamesmaatjes
ah, ik ben niet de enige die de pasvorm van de h&m broeken niet fijn vindt.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:34 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Die hebben echt model jutezak, tenminste, voor mijn jongens wel. Dat zijn dan zgn. smalle modellen maar zitten enorm wijd.
Lady, ik blijf erbij dat Name-it en Cars het beste zitten. Name-It is ook nog eens prettig geprijst. 15 euro voor een no-nonsense model, en 25 voor een speciale.
Ik 'adviseer' de mensen met een naturaverzekering ook altijd om te zorgen voor extra geld of bijv. een verzekering voor cash erbij te doen. En dan eentje waar je het geld van krijgt ongeacht uitgaven voor uitvaart of niet. Je hebt er nl. ook bij dan moet je bonnetjes in gaan leveren.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:30 schreef Estrys het volgende:
[..]
Nou ja het komt eigenlijk door die meneer van de Dela die me belde en zei dat ik voor de premie die ik nu betaal niks kan krijgen. Nou ja toen riep mijn man waarom betalen we dan?
trutje wil dan speciale broeken he, kruis tussen je knieën en zo..kindermaten ziten niet lekker meer bij d'r heupen, dus dan zit je echt bij de anorexiadamesmatenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:38 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ja, alleen die van H&M zijn te ruim (voor mijn jongens). Ziet er niet uit. En Cars kost iets van 40 euro dacht ik. Maar wel lekker smal.
Hier willen ze graag Vingino. Is ook mooi maar mén, wat een geld.
Da's een leuk merk ja, verleden jaar een spijkerjasje van gekocht. Leuke stoere kleding.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:38 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ja, alleen die van H&M zijn te ruim (voor mijn jongens). Ziet er niet uit. En Cars kost iets van 40 euro dacht ik. Maar wel lekker smal.
Hier willen ze graag Vingino. Is ook mooi maar mén, wat een geld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |