http://money.cnn.com/maga(...)snapshots/10340.htmlquote:Op donderdag 17 januari 2013 18:53 schreef Basp1 het volgende:
In het plaatje staat als omschijving samsung electronics, dan ga ik ervan uit dat daar de hele samsung electronics groep onder valt, die draaien een omzet van rond de 57.000.0000.000$ (2005) dus uit mijn hoofd dan minder als 7% marketing budget.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Samsung_Electronics
Interessante grafiek! Dat is best risicovol aangezien te verwachten valt dat Apple niet altijd goed zal kunnen blijven scoren met de iPhone. Ieder bedrijf maakt perioden mee waarin producten minder goed verkopen. Kijk maar eens naar Nokia bijvoorbeeld. En daar zal Apple ook een keer aan moeten geloven. Interessant wordt dan om te zien hoe snel ze hun vaste kosten terug kunnen brengen om de winstval te beperken als gevolg van omzetverlies.quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:45 schreef monkyyy het volgende:
Als ik mijn bedrijf 75% van hun winst maakt van 1 product (de iPhone) zou ik ook iedereen aanklagen die iets maakt dat er maar een beetje op lijkt. Rechtsonder.
[ afbeelding ]
Je wil natuurlijk niet dat 75% van je inkomen wegvalt omdat concurrenten je inhalen!
Voelt fanboy zich aangevallen? Ipad is zeker een topproduct dat ontken ik ook nergens maar om nu een mobiel os een top os te noemen gaat me wel wat ver en heeft wel heel veel weg van palm os.quote:Op donderdag 17 januari 2013 18:20 schreef TC03 het volgende:
[..]
Onzin. De iPad was wel vernieuwend, nog nooit eerder was er een tablet zoals de iPad die zo snel werkte, een capacitief scherm had, een goed OS etc. De iPad is in allerlei opzichten een topproduct en zeker wel vernieuwend.
Kijk eens naar een gemiddelde serie uit de VS of film,dit is pas marketing. Dell deed dit enkele jaren nu is dit overgenomen door Apple.quote:verigens doet Apple nauwelijks aan marketing hoor, Samsung geeft veel meer geld uit aan marketing. Hun marketing is zeker niet exceptioneel, goede producten verkopen zichzelf. Marketing heeft echt niks te maken met het succes van de iPad.
Dat zei ik dus ook al maar het is wel een tabletquote:De tablet van MS leek totaal niet de huidige tablets, dus onzin om dat aan te halen.
Dit geeft alleeen maar aan dat jij er niet zoveel van begrepen hebt, ik kraak apple nergens af ik stel alleen dat ze maar weinig nieuws ontwikkelen en goed zijn in het samenvoegen van bestaande technieken en hiermee een nieuwe markt kunnen creeren.quote:Hier een mooi stuk dat het goed beschrijft:
De eerste barsten beginnen toch zeker zichtbaar te worden. De afgelopen jaren heeft Apple onder leiding van Jobs het uitstekend gedaan, maar aan elke hype komt een eind en tegenvallende verkoopcijfers van de iPhone 5 bevestigen dat in de vorm van een terugslag in de beurswaarde van Apple. Apple is over het hoogtepunt heen mits ze niet heel snel met echte innovaties komen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 23:51 schreef TC03 het volgende:
[..]
Precies. Net zoals men zei ten tijde van de eerste iPhone. Of de 3G. Of de 3GS. Of de 4. Of de 4S. En ondertussen blijft Apple elk kwartaal records verbreken.
Het irriteert me dat jij steeds dingen roept die niet kloppen zonder met bronnen te komen. Ik moet dat steeds weer ontkrachten door met bronnen en linkjes te komen. Dat is een irritante manier van discussiëren.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:43 schreef Chewie het volgende:
[..]
Voelt fanboy zich aangevallen? Ipad is zeker een topproduct dat ontken ik ook nergens maar om nu een mobiel os een top os te noemen gaat me wel wat ver en heeft wel heel veel weg van palm os.
Ja, en wat is er nieuw aan de tablet van MS? Een touch screen bestond toen ook al, en de PC zelf bestond ook al. Natuurlijk heeft Apple dit niet ontworpen, maar een product is het resultaat van software + hardware, Apple heeft als geen ander begrepen hoe je dit op elkaar af moet stemmen. Dat is zeker wel vernieuwend. Simpelweg stellen dat Apple 'bestaande technologieën samenvoegt' geeft aan dat je er niks van snapt. Alles is een samenvoeging van bestaande technologieën. Vliegtuigen, operatierobots, auto's, horloges, etc.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:43 schreef Chewie het volgende:
[..]
Een capacitief scherm bestond al, een tablet bestond al dus zoals ik al eerder zei heeft Apple dit niet ontworpen.
Dit is dus weer zo'n voorbeeld van niet weten waar je over praat. Apple betaalt precies $0 voor product placement. Dus ja, dat tonen ze gratis zo opzichtig.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:43 schreef Chewie het volgende:
[..]
Kijk eens naar een gemiddelde serie uit de VS of film,dit is pas marketing. Dell deed dit enkele jaren nu is dit overgenomen door Apple.
Denk je dat al die films en serie's gratis zo opzichtig idevices tonen?
quote:“Apple won’t pay to have their products featured, but they are more than willing to hand out an endless amount of computers, iPads, and iPhones,” Gavin Polone, who produced Zombieland, Curb Your Enthusiasm, and more, told Businessweek. “It’s kind of a graft situation.”
De verkoopcijfers van de iPhone 5 zijn nog niet bekend, maar de eerste schattingen tonen aan dat deze het succes van de iPhone 4S evenaart, daarmee is de iPhone 5 'gewoon' de best verkochte iPhone ooit. Het is maar hoe je 'tegenvallen' interpreteert...quote:Op vrijdag 18 januari 2013 12:32 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
De eerste barsten beginnen toch zeker zichtbaar te worden. De afgelopen jaren heeft Apple onder leiding van Jobs het uitstekend gedaan, maar aan elke hype komt een eind en tegenvallende verkoopcijfers van de iPhone 5 bevestigen dat in de vorm van een terugslag in de beurswaarde van Apple. Apple is over het hoogtepunt heen mits ze niet heel snel met echte innovaties komen.
Niets vreemds overigens, aan elk succes komt een einde en vaak ook weer een nieuw begin.
Je reageert op 1 post van mij, je komt trouwens niet met bronnen maar met een blog van een fansite.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 12:40 schreef TC03 het volgende:
[..]
Het irriteert me dat jij steeds dingen roept die niet kloppen zonder met bronnen te komen. Ik moet dat steeds weer ontkrachten door met bronnen en linkjes te komen. Dat is een irritante manier van discussiëren.
Lees mijn reactie nog eens door voordat je je nog idioter maakt als fanboy, dit is juist wat ik zeg. De tablet van MS in 2001 was overigens wel nieuw, er was daarvoor geen tablet, deze was vergelijkbaar met een pc. De huidige tablet van MS is niet nieuw maar haalt de huidige tablet wel uit de gadget hoek.quote:Ja, en wat is er nieuw aan de tablet van MS? Een touch screen bestond toen ook al, en de PC zelf bestond ook al. Natuurlijk heeft Apple dit niet ontworpen, maar een product is het resultaat van software + hardware, Apple heeft als geen ander begrepen hoe je dit op elkaar af moet stemmen. Dat is zeker wel vernieuwend. Simpelweg stellen dat Apple 'bestaande technologieën samenvoegt' geeft aan dat je er niks van snapt. Alles is een samenvoeging van bestaande technologieën. Vliegtuigen, operatierobots, auto's, horloges, etc.
Je weet waar dit topic over gaat en waar ik in eerste instantie op reageerde? Ik uit deze kritiek in dit topic op Apple, waarom ik dat in een topic over apple over Samsung, HP enz zou moeten doen is mij een raadsel.quote:Daarnaast, doet de concurrentie wel echt nieuwe technieken ontwerpen en daar een succesvol product van maken? Waarom uit je deze kritiek alleen op Apple?
En dat is geen marketing wou je zeggen?quote:Dit is dus weer zo'n voorbeeld van niet weten waar je over praat. Apple betaalt precies $0 voor product placement. Dus ja, dat tonen ze gratis zo opzichtig.
Misschien moet je eens vaker het FD openslaan.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 12:43 schreef TC03 het volgende:
[..]
De verkoopcijfers van de iPhone 5 zijn nog niet bekend, maar de eerste schattingen tonen aan dat deze het succes van de iPhone 4S evenaart, daarmee is de iPhone 5 'gewoon' de best verkochte iPhone ooit. Het is maar hoe je 'tegenvallen' interpreteert...
Ten tweede is Apple geen hype.
For your info:quote:Apple, Suppliers' Shares Plunge on Poor iPhone 5 Sales
Apple shares are plummeting amid lackluster sales of its flagship iPhone 5, leading to falling share prices for suppliers here as well.
On the NASDAQ on Tuesday, Apple shares closed down 3.15 percent at US$485.90. It has been 11 months since the shares traded below $500.
The launch of the iPhone 5 initially drove up shares to $702 in September, but as sales fell below expectations, the share price plummeted without significant rebounds.
Japanese media cited a Japanese supplier for Apple on Tuesday as saying the U.S. tech giant halved its order of displays for the iPhone 5 from 60 million units to 30 million, which accelerated Apple shares' downward spiral.
The iPhone 5 was popular right after its release in September, but sales stalled due to a lack of innovative functions and problems with the map service.
Industry sources estimate sales of the iPhone in the fourth quarter at 30 million units, way below the initial target of 50 million. As a result, Apple was unable to narrow the gap with Samsung, which dominated the global market with a 34 percent share in the third quarter last year, when Apple took up only 16 percent.
Most of Apple's Korean suppliers including LG Innotek and LG Display also saw their shares plunge on Wednesday. Park Hyun at Tongyang Securities said worries over Apple's unsold inventory and a decrease in new orders for the iPhone means partner firms are feeling the pinch as well.
Al lang gelezen, heb je ook al gelezen dat het waarschijnlijk onzin is? Apple zou volgens jouw bron 65 miljoen schermpjes hebben besteld, terwijl ze vorig jaar 'slechts' ~35 miljoen iPhones verkochten in dat kwartaal. Vind je dat zelf geen vreemd artikel?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:10 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Misschien moet je eens vaker het FD openslaan.
[..]
For your info:
[ afbeelding ]
En Apple is zeker wel een hype, maar goed de aandelenkoers zal de komende jaren mijn gelijk bewijzen. En voordat je me beschuldigt een Windows-gifkikker ze zijn, ik gebruik al jaren een Macbook.
quote:SEC rules prohibit Apple from talking publicly about the company. This is known as a quiet period and all publicly traded companies must adhere to these rules.
The Wall Street Journal can publish more of its according to a person familiar with the matter and there isnt a lot Apple can say.
Ook het aandeel is geen hype, de P/E staat zelfs zeer laag. Andere bedrijven hebben bij vergelijkbare winst een véél hogere koers. Gemiddeld is de P/E op de Nasdaq iets van 20-25, maar bij Apple is hij nu geloof ik 13 o.i.d. Echt zéér laag. Jij denkt dat aandeel AAPL een hype is, simpelweg omdat ze zo bizar groeiden. Maar de waarheid is dat de groei van het aandeel nog achterblijft bij de werkelijke groei van het bedrijf... Dat is alleen lastig te bevatten, maar cijfers liegen niet.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:12 schreef Sloggi het volgende:
Apple staat nu al zo'n vijf jaar aan de top wat betreft smartphones, ik vind niet dat je dan nog van een hype kunt spreken. Het aandeel Apple is wel een hype.
Natuurlijk is dat wel marketing, alleen jij vroeg LETTERLIJK of ik dacht dat die producten gratis op TV verschenen. Het antwoord is dus ja.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:06 schreef Chewie het volgende:
En dat is geen marketing wou je zeggen?
Maar goed je hebt wel lef om iemand er van te beschuldigen geen verstand van de materie te hebben als je zelf met droge ogen durft te beweren dat Ms alleen maar kopieert. Wat een grapjas
Puur fanboy gedrag maar dat was in je eerste reactie al wel duidelijk.
MS kopieert niet alleen maar, maar op smartphone en tablet gebied zijn ze duidelijk laggers en geen innovators.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:06 schreef Chewie het volgende:
Maar goed je hebt wel lef om iemand er van te beschuldigen geen verstand van de materie te hebben als je zelf met droge ogen durft te beweren dat Ms alleen maar kopieert. Wat een grapjas
Fout, ik denk dat de groei niet houdbaar is.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:22 schreef TC03 het volgende:
[..]
Jij denkt dat aandeel AAPL een hype is, simpelweg omdat ze zo bizar groeiden.
Dat is gewoon wiskundig te bewijzen dat het niet houdbaar is, als dat wel zou zijn zou de wereldwijde geldgroei sneller moeten gaan als de groei van apple en aangezien dat niet het geval is zal er een limiet aan de groei van apple zitten. De vraag is idd hoe hun nieuwe gadgets het gaan doen en of ze nog steeds meer marktaandeel blijven veroveren/ veiligstellen en zoals we kunne zien zijn smartphones met een ander besturingssysteeem als IOS erop aan een flinke opmars bezig.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:41 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Fout, ik denk dat de groei niet houdbaar is.
Ok, maar als de groei niet houdbaar is betekent dat Apple een beetje zou moeten dalen of gelijk zou moeten blijven. Ze zijn al gedaald van $700 naar $500. Op welk prijsniveau zou jij AAPL geen hype vinden dan?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:41 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Fout, ik denk dat de groei niet houdbaar is.
Kan je uitleggen hoe je dat wiskundig kan bewijzen? Het lijkt me logisch dat er een limiet zit aan de groei, alleen is die wiskundig te bepalen?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is gewoon wiskundig te bewijzen dat het niet houdbaar is, als dat wel zou zijn zou de wereldwijde geldgroei sneller moeten gaan als de groei van apple en aangezien dat niet het geval is zal er een limiet aan de groei van apple zitten. De vraag is idd hoe hun nieuwe gadgets het gaan doen en of ze nog steeds meer marktaandeel blijven veroveren/ veiligstellen en zoals we kunne zien zijn smartphones met een ander besturingssysteeem als IOS erop aan een flinke opmars bezig.
Nu heb je het (deels) over de korte termijn. Zoals ik al eerder aangaf verwacht ik dat Apple wel weer naar de 700 gaat; ik twijfel er niet aan dat de iPhone 5 goed verkoopt. Ik heb het over een tijdspanne van een paar jaar, en dan zie ik Apple een flinke duikeling maken. Aan een concrete koersvoorspelling waag ik me niet.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:44 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ok, maar als de groei niet houdbaar is betekent dat Apple een beetje zou moeten dalen of gelijk zou moeten blijven. Ze zijn al gedaald van $700 naar $500. Op welk prijsniveau zou jij AAPL geen hype vinden dan?
Oké, maar dan vind ik het wel erg ver gaan om Apple een hype te noemen. Wat jij zegt is van toepassing op elk bedrijf: elk bedrijf kan ooit een flinke duikeling maken. Dus dan is elk aandeel en hype? Ik snap niet wat je bedoelt met hype.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:46 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Nu heb je het (deels) over de korte termijn. Zoals ik al eerder aangaf verwacht ik dat Apple wel weer naar de 700 gaat; ik twijfel er niet aan dat de iPhone 5 goed verkoopt. Ik heb het over een tijdspanne van een paar jaar, en dan zie ik Apple een flinke duikeling maken. Aan een concrete koersvoorspelling waag ik me niet.
Kijk naar de koersgrafiek. Wat was er begin 2012 fundamenteel anders dan in september, terwijl de koers van 400 naar 700 dollar ging? Dat bedoel ik met een hype.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:49 schreef TC03 het volgende:
[..]
Oké, maar dan vind ik het wel erg ver gaan om Apple een hype te noemen. Wat jij zegt is van toepassing op elk bedrijf: elk bedrijf kan ooit een flinke duikeling maken. Dus dan is elk aandeel en hype? Ik snap niet wat je bedoelt met hype.
Gezien de winsten die Apple maakt is de huidige koers zeer conservatief. Dat vind ik echt het tegenovergestelde van een hype.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |