abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121718595
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 12:43 schreef TC03 het volgende:

[..]

De verkoopcijfers van de iPhone 5 zijn nog niet bekend, maar de eerste schattingen tonen aan dat deze het succes van de iPhone 4S evenaart, daarmee is de iPhone 5 'gewoon' de best verkochte iPhone ooit. Het is maar hoe je 'tegenvallen' interpreteert...

Ten tweede is Apple geen hype.
Misschien moet je eens vaker het FD openslaan.

quote:
Apple, Suppliers' Shares Plunge on Poor iPhone 5 Sales

Apple shares are plummeting amid lackluster sales of its flagship iPhone 5, leading to falling share prices for suppliers here as well.

On the NASDAQ on Tuesday, Apple shares closed down 3.15 percent at US$485.90. It has been 11 months since the shares traded below $500.

The launch of the iPhone 5 initially drove up shares to $702 in September, but as sales fell below expectations, the share price plummeted without significant rebounds.

Japanese media cited a Japanese supplier for Apple on Tuesday as saying the U.S. tech giant halved its order of displays for the iPhone 5 from 60 million units to 30 million, which accelerated Apple shares' downward spiral.

The iPhone 5 was popular right after its release in September, but sales stalled due to a lack of innovative functions and problems with the map service.

Industry sources estimate sales of the iPhone in the fourth quarter at 30 million units, way below the initial target of 50 million. As a result, Apple was unable to narrow the gap with Samsung, which dominated the global market with a 34 percent share in the third quarter last year, when Apple took up only 16 percent.

Most of Apple's Korean suppliers including LG Innotek and LG Display also saw their shares plunge on Wednesday. Park Hyun at Tongyang Securities said worries over Apple's unsold inventory and a decrease in new orders for the iPhone means partner firms are feeling the pinch as well.
For your info:

En Apple is zeker wel een hype, maar goed de aandelenkoers zal de komende jaren mijn gelijk bewijzen. En voordat je me beschuldigt een Windows-gifkikker ze zijn, ik gebruik al jaren een Macbook.
pi_121718656
Apple staat nu al zo'n vijf jaar aan de top wat betreft smartphones, ik vind niet dat je dan nog van een hype kunt spreken. Het aandeel Apple is wel een hype.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 13:18:46 #213
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_121718864
Tot slot, het irriteert me dat er hier kritiek op Apple wordt geuit vanuit een 'Apple is stom!'-perspectief. We zitten toch in AEX? Kunnen we niet gewoon op een bedrijfskundige manier kijken naar Apple?

Vanuit dat oogpunt is het zo dat Apple twee nieuwe markten heeft gecreëerd (smartphone en tablet) en dat het uitstekende producten maakt met een geweldige gebruikservaring. Dat is de aard van het succes. Wat wij in AEX willen weten is, zal dit succes voorzetten of niet? Gaat de koers stijgen of dalen?

Om die vraag te beantwoorden, kunnen we stellen dat het onwaarschijnlijk is dat Apple een derde nieuwe markt weet te creëeren die zo groot is als de smartphone of tabletmarkt. Zodoende zal Apple de komende jaren hun winst grotendeels uit de iPad, iPhone en Mac moeten halen. Zullen deze productgroepen groeien, gelijkblijven, of kirmpen?

Voor wat betreft de iPhone is het te verwachten dat de grootste rek eruit is, aangezien de concurrentie erg sterk is. Desalniettemin zullen de wereldwijde verkopen nog altijd groeien, o.a. omdat in de VS de iPhone het nog altijd erg goed doet en omdat het buitenland (China, India) veel kansen biedt.

Een bedreiging kan worden gezien in de vorm van subsidies. Momenteel betaal je voor een iPhone 5 iets van $199, providers geven in de VS (en veel andere landen) dus heel veel subsidie. Dit heeft als resultaat dat prijs i.v.m. Android-toestellen niet zo heel veel hoger is. In landen waarin de subsidies lager zijn, zoals in Europa, zie je dan ook meteen dat Android-toestellen veel beter verkopen en dat ze daar meer marktaandeel hebben. Op termijn lijkt de huidige situatie van flinke toestelkortingen in de VS onhoudbaar, zo gaat T-Mobile in de VS er al mee stoppen. Een goedkope iPhone lijkt zodoende dus noodzaak wil Apple hun marktaandeel buiten de VS behouden of vergroten. Dit brengt Apple echter in een dilemma: de visie van Apple is 'to make great products'. Een goedkope iPhone is bijna per definitie een inferieur product, en dat wil Apple niet maken. Een goedkope iPhone kan dus betekenen dat Apple haar strategie wijzigt, en dat lijkt noodzakelijk om op termijn wereldwijde marktleider te blijven. Echter, dan wijzigt Apple dus wel dé strategie die juist zoveel succes heeft gebracht.

Een tweede bedreiging zijn de concurrenten, en dan met name de concurrenten met grotere schermen. Apple wil dat hun telefoons met één hand te bedienen zijn, en dat is inderdaad erg handig, maar de concurrentie komt met alsmaar grotere schermen en die verkopen zeer goed. Veel consumenten hebben dus liever een groot scherm dat ze met twee handen bedienen dan een 'klein' (4") scherm dat ze met één hand bedienen. Naar mijn mening heeft Apple hier een inschattingsfout gemaakt: consumenten vinden 'one-handed use' makkelijk, maar Apple lijkt hier meer waarde aan te hechten dan de consument.

Een toestel met een groter scherm brengt Apple echter in de problemen, de huidige iPhone 5 resolutie moet dan eigenlijk verdubbelen (anders moeten ontwikkelaars wéér al hun apps aanpassen). En wat blijkt, er zijn aanwijzingen dat Apple bezig is met 'super retina', het gaat hier dus om GUI-elementen met een twee keer zo hoge DPI als de huidige iPhone. Dit is wat mij betreft het bewijs dat Apple aan het werken is aan iOS-device met een schermgrootte tussen de 4" en 5". Gezien het succes van Samsung met de Note en SGS3 weet ik zeker dat zo'n "iPhone XL" zeer goed gaat verkopen. Een bijkomend voordeel: sommige analisten denken dat zo'n grote iPhone goedkoper zal zijn! Dit omdat er dan meer ruimte is in de behuizing, er kan een grotere accu in, componenten hoeven zodoende minder zuinig en klein te zijn, en dus kunnen de kosten omlaag. Dit is echter een ruwe schatting van mijn kant, het zou ook simpelweg onwaar kunnen zijn. :@

Voor wat betreft de iPad zit Apple denk ik voorlopig goed. De iPad mini en normale iPad zijn gewoon topproducten (alle reviews komen tot deze conclusie), en Apple heeft zodoende op twee prijsniveau's een sterk aanbod. Het enige nadeel: de iPad mini is relatief duur. Ik denk echter niet dat Apple deze prijs zou moeten verlagen, dit zou de winst teveel schaden. Ten tweede koop je bij Apple niet alleen het product, je koopt ook het ecosysteem, en er is geen enkel ecosysteem met zoveel tablet-specifieke apps. Ik denk dat Apple niet verder gaat differentiëren met deze productlijn en dat de verkoopaantallen behoorlijk zullen blijven groeien de komende kwartalen.

Conclusie: als Apple wil blijven groeien, zal het waarschijnlijk iets moeten veranderen aan de iPhone. Dit betekent óf een goedkopere iPhone voor China/India (en natuurlijk ook de rest van de wereld), óf een iPhone met groot scherm produceren, of beide.
Ten percent faster with a sturdier frame
  vrijdag 18 januari 2013 @ 13:20:53 #214
53267 TC03
pi_121718946
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:10 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Misschien moet je eens vaker het FD openslaan.

[..]

For your info:

[ afbeelding ]

En Apple is zeker wel een hype, maar goed de aandelenkoers zal de komende jaren mijn gelijk bewijzen. En voordat je me beschuldigt een Windows-gifkikker ze zijn, ik gebruik al jaren een Macbook.
Al lang gelezen, heb je ook al gelezen dat het waarschijnlijk onzin is? Apple zou volgens jouw bron 65 miljoen schermpjes hebben besteld, terwijl ze vorig jaar 'slechts' ~35 miljoen iPhones verkochten in dat kwartaal. Vind je dat zelf geen vreemd artikel?

De laatste schattingen gaan uit van een order van 14 miljoen schermen per maand. Dat is 42 miljoen iPhones per kwartaal. Nog altijd meer dan de iPhone sales vorig jaar in hetzelfde kwartaal.

Hier nog een artikel daarover:

http://www.forbes.com/sit(...)-rotten-to-the-core/

WSJ komt een vaag artikel zonder bronnen die de koers flinkt omlaag drijft, en dat in een maand waarin het bij Apple verboden is door de SEC om daarop te reageren.

quote:
SEC rules prohibit Apple from talking publicly about the company. This is known as a quiet period and all publicly traded companies must adhere to these rules.

The Wall Street Journal can publish more of its according to a person familiar with the matter and there isnt a lot Apple can say.

[ Bericht 26% gewijzigd door TC03 op 18-01-2013 13:34:58 ]
  vrijdag 18 januari 2013 @ 13:22:29 #215
53267 TC03
pi_121719008
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:12 schreef Sloggi het volgende:
Apple staat nu al zo'n vijf jaar aan de top wat betreft smartphones, ik vind niet dat je dan nog van een hype kunt spreken. Het aandeel Apple is wel een hype.
Ook het aandeel is geen hype, de P/E staat zelfs zeer laag. Andere bedrijven hebben bij vergelijkbare winst een véél hogere koers. Gemiddeld is de P/E op de Nasdaq iets van 20-25, maar bij Apple is hij nu geloof ik 13 o.i.d. Echt zéér laag. Jij denkt dat aandeel AAPL een hype is, simpelweg omdat ze zo bizar groeiden. Maar de waarheid is dat de groei van het aandeel nog achterblijft bij de werkelijke groei van het bedrijf... Dat is alleen lastig te bevatten, maar cijfers liegen niet. ;) Natuurlijk is een aandeel meer dan de P/E, maar AAPL een hype noemen is gewoon onzin. :)

De enige reden waarom het aandeel zo laag staat is vanwege stock manipulating. Lees dit maar eens:

http://seekingalpha.com/article/1002601-buy-apple-on-january-18

Vanaf maandag zal de Apple koers waarschijnlijk weer gestaag gaan stijgen.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 13:28:26 #216
53267 TC03
pi_121719246
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:06 schreef Chewie het volgende:

En dat is geen marketing wou je zeggen? :')

Maar goed je hebt wel lef om iemand er van te beschuldigen geen verstand van de materie te hebben als je zelf met droge ogen durft te beweren dat Ms alleen maar kopieert. Wat een grapjas

Puur fanboy gedrag maar dat was in je eerste reactie al wel duidelijk.
Natuurlijk is dat wel marketing, alleen jij vroeg LETTERLIJK of ik dacht dat die producten gratis op TV verschenen. Het antwoord is dus ja.

Gratis Apple-producten weggeven als Hollywood er om vraagt is toch van een totaal ander kaliber dan bij The Voice of Holland om de 2 seconden een Samsung Galaxy in beeld te hebben waarvoor Samsung grof geld neerlegt... Het succes van Apple komt NIET door marketing. Tenminste, marketing in de zin van: reclame maken.

Echter, dat is een verouderd begrip van marketing. Tegenwoordig moet marketing in het hele bedrijf zitten. Marketing betekent: begrijpen wat de consument wil en daarop inspelen. Dat doet Apple door producten te maken die heel makkelijk en goed werken, door winkels te maken die uitnodigen tot gebruik te maken van de producten, etc. Dat is wat marketing *eigenlijk* moet zijn, en daar is Apple heel goed in ja.

De kern van marketing bij Apple is: een goed product verkoopt zichzelf. En dat is bij Apple zeker waar.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 13:29:59 #217
53267 TC03
pi_121719300
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:06 schreef Chewie het volgende:

Maar goed je hebt wel lef om iemand er van te beschuldigen geen verstand van de materie te hebben als je zelf met droge ogen durft te beweren dat Ms alleen maar kopieert. Wat een grapjas
MS kopieert niet alleen maar, maar op smartphone en tablet gebied zijn ze duidelijk laggers en geen innovators.
pi_121719707
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:22 schreef TC03 het volgende:

[..]

Jij denkt dat aandeel AAPL een hype is, simpelweg omdat ze zo bizar groeiden.
Fout, ik denk dat de groei niet houdbaar is.
pi_121719821
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:41 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat is gewoon wiskundig te bewijzen dat het niet houdbaar is, als dat wel zou zijn zou de wereldwijde geldgroei sneller moeten gaan als de groei van apple en aangezien dat niet het geval is zal er een limiet aan de groei van apple zitten. De vraag is idd hoe hun nieuwe gadgets het gaan doen en of ze nog steeds meer marktaandeel blijven veroveren/ veiligstellen en zoals we kunne zien zijn smartphones met een ander besturingssysteeem als IOS erop aan een flinke opmars bezig.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 13:44:41 #220
53267 TC03
pi_121719827
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:41 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ok, maar als de groei niet houdbaar is betekent dat Apple een beetje zou moeten dalen of gelijk zou moeten blijven. Ze zijn al gedaald van $700 naar $500. Op welk prijsniveau zou jij AAPL geen hype vinden dan?
  vrijdag 18 januari 2013 @ 13:45:53 #221
53267 TC03
pi_121719863
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat is gewoon wiskundig te bewijzen dat het niet houdbaar is, als dat wel zou zijn zou de wereldwijde geldgroei sneller moeten gaan als de groei van apple en aangezien dat niet het geval is zal er een limiet aan de groei van apple zitten. De vraag is idd hoe hun nieuwe gadgets het gaan doen en of ze nog steeds meer marktaandeel blijven veroveren/ veiligstellen en zoals we kunne zien zijn smartphones met een ander besturingssysteeem als IOS erop aan een flinke opmars bezig.
Kan je uitleggen hoe je dat wiskundig kan bewijzen? Het lijkt me logisch dat er een limiet zit aan de groei, alleen is die wiskundig te bepalen? :?
pi_121719897
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:44 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ok, maar als de groei niet houdbaar is betekent dat Apple een beetje zou moeten dalen of gelijk zou moeten blijven. Ze zijn al gedaald van $700 naar $500. Op welk prijsniveau zou jij AAPL geen hype vinden dan?
Nu heb je het (deels) over de korte termijn. Zoals ik al eerder aangaf verwacht ik dat Apple wel weer naar de 700 gaat; ik twijfel er niet aan dat de iPhone 5 goed verkoopt. Ik heb het over een tijdspanne van een paar jaar, en dan zie ik Apple een flinke duikeling maken. Aan een concrete koersvoorspelling waag ik me niet.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 13:49:37 #223
53267 TC03
pi_121719981
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:46 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Nu heb je het (deels) over de korte termijn. Zoals ik al eerder aangaf verwacht ik dat Apple wel weer naar de 700 gaat; ik twijfel er niet aan dat de iPhone 5 goed verkoopt. Ik heb het over een tijdspanne van een paar jaar, en dan zie ik Apple een flinke duikeling maken. Aan een concrete koersvoorspelling waag ik me niet.
Oké, maar dan vind ik het wel erg ver gaan om Apple een hype te noemen. Wat jij zegt is van toepassing op elk bedrijf: elk bedrijf kan ooit een flinke duikeling maken. Dus dan is elk aandeel en hype? Ik snap niet wat je bedoelt met hype.

Gezien de winsten die Apple maakt is de huidige koers zeer conservatief. Dat vind ik echt het tegenovergestelde van een hype.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 13:50:56 #224
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121720023
Wat ik me eerder afvraag is wat de koers van Apple nu gaat worden. Milking the cow? Hun succesnummers verder uitmelken tot ze omvallen? Heel amerikaans.
Of komen ze met nieuwe producten die ons heel anders naar bestaande producten laten kijken. Een TV? Een camera? Een Auto?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_121720116
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:49 schreef TC03 het volgende:

[..]

Oké, maar dan vind ik het wel erg ver gaan om Apple een hype te noemen. Wat jij zegt is van toepassing op elk bedrijf: elk bedrijf kan ooit een flinke duikeling maken. Dus dan is elk aandeel en hype? Ik snap niet wat je bedoelt met hype.

Gezien de winsten die Apple maakt is de huidige koers zeer conservatief. Dat vind ik echt het tegenovergestelde van een hype.
Kijk naar de koersgrafiek. Wat was er begin 2012 fundamenteel anders dan in september, terwijl de koers van 400 naar 700 dollar ging? Dat bedoel ik met een hype.
pi_121720193
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:22 schreef TC03 het volgende:

Vanaf maandag zal de Apple koers waarschijnlijk weer gestaag gaan stijgen.
Als je daar zo zeker van bent heb je al gekocht nu neem ik aan?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_121720209
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:49 schreef TC03 het volgende:
Het gaat om toekomstige winsten.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 13:56:56 #228
45206 Pietverdriet
pi_121720254
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:53 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Kijk naar de koersgrafiek. Wat was er begin 2012 fundamenteel anders dan in september, terwijl de koers van 400 naar 700 dollar ging? Dat bedoel ik met een hype.
Interessant stukje
http://online.barrons.com(...)066630560659950.html
  vrijdag 18 januari 2013 @ 13:56:56 #229
53267 TC03
pi_121720255
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:55 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Eens, maar de huidige koers is tot stand gekomen na speculatie op toekomstige winsten (wat nu dus behaalde winsten zijn). Is dat dan ook een hype geweest? Had AAPL nooit mogen stijgen?
  vrijdag 18 januari 2013 @ 13:58:55 #230
53267 TC03
pi_121720339
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Als je daar zo zeker van bent heb je al gekocht nu neem ik aan?
Ik geef toe, ik ben ben er niet 100% zeker van. Toch klinkt het erg logisch en denk ik dat het klopt. Echter, ik ben nog student en ga daarom sowieso niet shorten, dat is simpelweg teveel risico, ongeacht de omstandigheden. Niks in het leven is zeker.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 13:59:13 #231
45206 Pietverdriet
pi_121720355
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:55 schreef Kowloon het volgende:

[..]

En als ik het goed heb, heeft Apple in 2012 meer winst gemaakt dan welk beursgenoteerd ondernemen dan ook
pi_121720365
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:45 schreef TC03 het volgende:

[..]

Kan je uitleggen hoe je dat wiskundig kan bewijzen? Het lijkt me logisch dat er een limiet zit aan de groei, alleen is die wiskundig te bepalen? :?
Stel dat apple een jaarlijkse groei van 10% laat zien en ze maken nu een 50% van de totale wereldBNP uit , het wereld BNP groeit maar met 5% per jaar, dan kun je toch zo bereken wanneer beide curves elkaar kruisen en is dat de limiet.

Maar we kunnen natuurlijk nooit voorspellen of de groei hetzelfde blijft als we dat wel zouden kunnenn doen waren we heel rijk geworden met de juiste aandelen op de juiste momenten te kopen.

Apple is en blijft in mijn optiek een bedrijf met een heel kleine assortiment producten die bij het grote publiek aangeslagen zijn (iphones en ipads) waarvan ik me echt afvraag hoelang ze dit vol blijven houden.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 14:00:31 #233
53267 TC03
pi_121720410
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Stel dat apple een jaarlijkse groei van 10% laat zien en ze maken nu een 50% van de totale wereldBNP uit , het wereld BNP groeit maar met 5% per jaar, dan kun je toch zo bereken wanneer beide curves elkaar kruisen en is dat de limiet.

Maar we kunnen natuurlijk nooit voorspellen of de groei hetzelfde blijft als we dat wel zouden kunnenn doen waren we heel rijk geworden met de juiste aandelen op de juiste momenten te kopen.

Apple is en blijft in mijn optiek een bedrijf met een heel kleine assortiment producten die bij het grote publiek aangeslagen zijn (iphones en ipads) waarvan ik me echt afvraag hoelang ze dit vol blijven houden.
Ik snap wat je bedoelt, maar Apple zit toch nog lang niet aan die 50%. Eerder 0,5%. De komende 30 jaar kan Apple nog wel blijven groeien zonder dat er paradoxale economische situaties ontstaan lijkt me.
pi_121720462
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:58 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ik geef toe, ik ben ben er niet 100% zeker van. Toch klinkt het erg logisch en denk ik dat het klopt. Echter, ik ben nog student en ga daarom sowieso niet shorten, dat is simpelweg teveel risico, ongeacht de omstandigheden. Niks in het leven is zeker.
Zo rond de 350 lijkt me een doodnormale koers, die nog steeds veel lucht in zich heeft, want die stijging sinds eind 2011 slaat nergens op, die is alleen maar gebaseerd geweest op enorme verwachtingen van modellen die telkens tegen vielen. Daarom zakt het nu ook terug, zowel de verwachte 5 (wat de 4S werd) als de 5 hebben de verwachtingen niet waar kunnen maken.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_121720506
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:59 schreef Basp1 het volgende:

De markt voor tablets zal straks verzadigd zijn, maar dat kan nog wel even duren. Die gaan gewoon voor een groot gedeelte laptops vervangen.

Maar de iPhone gaat alleen maar omlaag.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 14:03:00 #236
53267 TC03
pi_121720523
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Zo rond de 350 lijkt me een doodnormale koers, die nog steeds veel lucht in zich heeft, want die stijging sinds eind 2011 slaat nergens op, die is alleen maar gebaseerd geweest op enorme verwachtingen van modellen die telkens tegen vielen. Daarom zakt het nu ook terug, zowel de verwachte 5 (wat de 4S werd) als de 5 hebben de verwachtingen niet waar kunnen maken.
350 is erg laag, aangezien de P/E dan ongeveer 4x lager is dan het gemiddelde. Ik snap dat verwachte winsten al in de koers verwerkt zitten, maar $350 is simpelweg veel te laag. Dan doe je net alsof de winsten van Apple 'geluk' zijn o.i.d., terwijl Apple al jaar in jaar uit groei laat zien.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 14:03:08 #237
45206 Pietverdriet
pi_121720531
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Waar baseer je 350 op? Hoe bereken je dat?
pi_121720583
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:00 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt, maar Apple zit toch nog lang niet aan die 50%. Eerder 0,5%. De komende 30 jaar kan Apple nog wel blijven groeien zonder dat er paradoxale economische situaties ontstaan lijkt me.
Het is al paradoxaal dat apple zich binnen een heel beperkte tijd zich tot zo'n grote speler ontwikkeld heeft, dan kan het net zo snel weer bergaf gaan. Zoals ik al eerder betoogde is het ook met nokia zo verlopen omdat ze toevallig niet op het juist technologie ingezet hadden.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 14:04:33 #239
53267 TC03
pi_121720593
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

De markt voor tablets zal straks verzadigd zijn, maar dat kan nog wel even duren. Die gaan gewoon voor een groot gedeelte laptops vervangen. Maar de iPhone gaat alleen maar omlaag.
Koffiedik kijken. Ooit zal de markt voor tablets verzadigd zijn ja, maar wanneer? Dat is toch niet te bepalen. Ook de iPhone kan nog groeien, met name in China en India. En in de VS groeien ze ook gewoon nog steeds, wie zegt dat ze het tij in Europa niet kunnen keren? Niks is zeker.
pi_121720596
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:03 schreef TC03 het volgende:

[..]

350 is erg laag, aangezien de P/E dan ongeveer 4x lager is dan het gemiddelde. Ik snap dat verwachte winsten al in de koers verwerkt zitten, maar $350 is simpelweg veel te laag. Dan doe je net alsof de winsten van Apple 'geluk' zijn o.i.d., terwijl Apple al jaar in jaar uit groei laat zien.
Neuh, nog veels te hoog eigenlijk

Zelfs na de intro vd iPhone ging het na eerst hard omhoog te zijn gegaan keihard omlaag. Verder zie je dan typisch een verloop dat men verkoopt en de boel gaat dalen, waardoor instappers denken hun kans te hebben en de koers weer omhoog schiet waarna het zelfde weer gebeurd. Typisch hype-verloop waarbij men elkaar gek loopt te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')