Precies. Net zoals men zei ten tijde van de eerste iPhone. Of de 3G. Of de 3GS. Of de 4. Of de 4S. En ondertussen blijft Apple elk kwartaal records verbreken.quote:Op woensdag 16 januari 2013 23:48 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
De Iphone is sinds 2008 al niet meer innoverend. Apple is de 'coolfactor' aan het verliezen. Waarom zou ik dezelfde telefoon willen als mijn moeder en mijn oma? De 5S ziet er waarschijnlijk net zo uit als de 5 en dan is het echt over met het feest voor Apple.
Ik heb een 2G, een 3G, 3GS en 4G telefoon gehad. Ik heb al sinds 2008 verschillende Macbooks. Ik vond het altijd mooi spul, maar nu ben ik er klaar mee. Ze kunnen niet tot in het oneindige records blijven verbreken.quote:Op woensdag 16 januari 2013 23:51 schreef TC03 het volgende:
[..]
Precies. Net zoals men zei ten tijde van de eerste iPhone. Of de 3G. Of de 3GS. Of de 4. Of de 4S. En ondertussen blijft Apple elk kwartaal records verbreken.
Oké.quote:Op woensdag 16 januari 2013 23:53 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Ik heb een 2G, een 3G, 3GS en 4G telefoon gehad. Ik heb al sinds 2008 verschillende Macbooks. Ik vond het altijd mooi spul, maar nu ben ik er klaar mee. Ze kunnen niet tot in het oneindige records blijven verbreken.
Q1 en Q2 zijn altijd slechter. $750 is makkelijk haalbaar.quote:Op woensdag 16 januari 2013 23:55 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Q4 wordt wel goed voor ze, Q1 en Q2 niet. Wat is jouw koersdoel voor Apple?
Logisch natuurlijk. Na 5 jaar windows/android draai je wel weer om.quote:Op woensdag 16 januari 2013 23:53 schreef PaulieWalnuts het volgende:
2G, een 3G, 3GS en 4G telefoon gehad. Ik heb al sinds 2008 verschillende Macbooks. Ik vond het altijd mooi spul, maar nu ben ik er klaar mee. Ze kunnen niet tot in het oneindige records blijven verbreken.
Accuduur van smartphones was inderdaad altijd een probleem wat Apple goed heeft aangepakt, maar daarin is Apple natuurlijk niet de enige. Kijk maar naar de Galaxy Note II die het niet veel minder doet met zijn gigantische scherm (schermen verbruiken veruit de meeste energie in een smartphone).quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:44 schreef TC03 het volgende:
[..]
Die A6 is echt wel voordelig voor de consument, zo heeft de iPhone 5 een langere accuduur dan alle concurrenten en is het tevens de één na snelste smartphone. Dat lijkt me erg belangrijk. Apple combineert twee dingen die niet te combineren zijn, snelheid en energiezuinigheid. Geen enkele andere fabrikant slaagt daar in. Hoe is dat geen innovatie?
De iPhone en iPad waren vernieuwend, dat zijn ze niet meer. iCloud was volgens mij aardig innovatief ja, andere bedrijven volgden Apple daarin. Apple heeft een paar behoorlijke klappers gemaakt qua vernieuwing (iPhone en iPad) en daar borduren ze nu al een paar jaar op voort. Op zich geen schande, ze doen het als bedrijf nog altijd goed, maar echt vernieuwend zijn ze op het moment niet bezig. Ze verbeteren hun spullen gewoon verder, en dat snap ik wel: het blijft voorlopig toch wel verkopen.quote:De iPhone en iPad op zich zijn vernieuwend. iCloud is vernieuwend. De infrastructuur van de app store etc. is vernieuwend. Apple implementeert de nieuwste technologieën zodanig dat gebruikers het ook daadwerkelijk gebruiken. Dit resulteert erin dat mensen hun product gebruiken i.p.v. slechts hebben. Dat vind ik vooral vernieuwend.
Kijk, dat zijn feiten, al zijn ze wat eenzijdig..quote:Jij wilde eerder een bron hiervoor hebben, zie hieronder:
- Het marktaandeel van iOS was in de zomer van 2012 65% voor iOS en 20% voor Android, compleet het tegenovergestelde van het marktaandeel in verkoopaantallen.
- iOS gebruikers kopen vaker apps dan Android-gebruikers.
- De iPad is verantwoordelijk voor 98% van van het webverkeer van tablets, terwijl het marktaandeel van de iPad zelf rond de 60% ligt.
- De iPhone is veruit de populairste cameratelefoon op Flickr.
Dat is jouw invulling dan weer. Ik denk persoonlijk dat Apple-producten laagdrempeliger was. De concurrentie is op vrijwel dezelfde hoogte gekomen, maar Apple heeft het voordeel dat het de eerste was die dergelijke producten toegankelijk maakte voor de gemiddelde consument, waardoor ze een enorme voorsprong hebben en voorlopig houden.quote:Mensen gebruiken iPhones en iPads simpelweg meer dan mensen Android-toestellen gebruiken. Waarom? Omdat het laagdrempeliger is. Meer gebruiksgemak. Technologie bruikbaar maken, dat is vernieuwing, en daar slaagt Apple in.
Dit dus, als we zien wat voor duikeling nokia gemaakt heeft wat eerst de marktleider was, dat kan net zo goed binnen een paar jaar met apple gebeuren.quote:Op donderdag 17 januari 2013 11:59 schreef Sloggi het volgende:
Op de langere termijn (meer dan een paar jaar) ben ik sceptisch: Apple is zijn voorsprong al aan het verliezen, en in deze sector is het in het verleden erg moeilijk gebleven langdurig aan de top te blijven.
In de VS en UK zijn al grote High Street zaken in de problemen door de concurrentie door Amazon.quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:43 schreef Sloggi het volgende:
Klopt. Als ze naar Nederland komen kan Bol het wel schudden.
Ik heb nooit begrepen waarom ze die aanval niet al eerder hebben ingezet.quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:43 schreef Sloggi het volgende:
Klopt. Als ze naar Nederland komen kan Bol het wel schudden.
Omdat het veel werk is voor een klein taalgebied en al veel Nederlanders bij co.uk of .de inkopen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:01 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ik heb nooit begrepen waarom ze die aanval niet al eerder hebben ingezet.
Ach ja de tablet die Microsoft enkele jaren voor Apple al liet zien bedoel je?quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:25 schreef TC03 het volgende:
[..]
Apple is veel vernieuwender dan MS. MS doet niks nieuws en kopieert Google en Apple.
De ipad was wel op het moment uitgebracht dat de techniek volwassen genoeg was om het soepel te werken voor de consument, daar heeft men een heel goede timing in gehad. Die ander tablets die er eerder waren functioneerden wel, maar toch net niet.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:26 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ach ja de tablet die Microsoft enkele jaren voor Apple al liet zien bedoel je?
De ipad was niet vernieuwend in techniesch opzicht en de iphone ook niet, de marketing er om heen wel.
Als jij dat denkt heb je duidelijk niet met de tablet van MS en een ipad of iphone gewerkt, maar blaat je na wat je in interweb hebt gelezen,quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:26 schreef Chewie het volgende:
[..]
De ipad was niet vernieuwend in techniesch opzicht en de iphone ook niet, de marketing er om heen wel.
Nope. Het gaat hier om bruikbaarheid, niet om marketing. Die MS-tablet uit 2001 was compleet onbruikbaar, de smartphones die voor de iPhone op de markt waren ook. Je kan een product nog zo veel features mee geven, als niemand die kan gebruiken is het nog een onbruikbaar apparaat.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:26 schreef Chewie het volgende:
[..]
Zeker. Het aandeel Amazon is een ander verhaal thoughquote:Op donderdag 17 januari 2013 14:55 schreef Sloggi het volgende:
Het is ook gewoon een prima bedrijf. Goedkoop, snel, breed assortiment en goede service.
Ik heb met beide gewerkt, het gaat mij om de techniek en alles wat in een ipad of iphone zit bestond al. Een tablet uit 2001 vergelijken met 1 uit 2010 gaat al helemaal mank.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als jij dat denkt heb je duidelijk niet met de tablet van MS en een ipad of iphone gewerkt, maar blaat je na wat je in interweb hebt gelezen,
Dan heb jij nooit met die van MS gewerkt, het was geen consumenten gadget maar een zeer bruikbaar stuk gereedschap in magazijnen bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:29 schreef Q. het volgende:
[..]
Nope. Het gaat hier om bruikbaarheid, niet om marketing. Die MS-tablet uit 2001 was compleet onbruikbaar, de smartphones die voor de iPhone op de markt waren ook. Je kan een product nog zo veel features mee geven, als niemand die kan gebruiken is het nog een onbruikbaar apparaat.
Maar niet voor het gros van de mensen. Niet voor mijn Henk en Truus. En die kunnen wel heel prima een iPad of iPhone gebruiken. En dat is het verschil. Apple weet het bruikbaar te maken voor de massa.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:36 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dan heb jij nooit met die van MS gewerkt, het was geen consumenten gadget maar een zeer bruikbaar stuk gereedschap in magazijnen bijvoorbeeld.
Dat klopt en dat doet Apple ook heel goed.quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:03 schreef Q. het volgende:
[..]
Maar niet voor het gros van de mensen. Niet voor mijn Henk en Truus. En die kunnen wel heel prima een iPad of iPhone gebruiken. En dat is het verschil. Apple weet het bruikbaar te maken voor de massa.
Onzin. De iPad was wel vernieuwend, nog nooit eerder was er een tablet zoals de iPad die zo snel werkte, een capacitief scherm had, een goed OS etc. De iPad is in allerlei opzichten een topproduct en zeker wel vernieuwend.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:26 schreef Chewie het volgende:
[..]
De ipad was niet vernieuwend in technisch opzicht en de iphone ook niet, de marketing er om heen wel.
quote:The critics that are screaming right now are intellectually lazy. They’re throwing temper tantrums instead of looking at the big picture. Like two-year-olds, they don’t really know what they want. And they’re not happy when they get it, anyway. Apple could unveil a new car and they’d say Apple’s days are over because it’s just bet its future on an industry it knows nothing about. Not unlike, say, Apple’s entrance into the mobile phone industry. I bet that if Apple did unveil a time machine, they’d claim it wasn’t fast enough.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |