Het probleem is een beetje dat Apple elk kwartaal tot dusver voor een enorm lange periode betere cijfers liet zien. Crash of geen crash, elk product wat ze maakten was een super succes. Zoals je zelf ook wel weet zal dit een keer eindigen. Zullen de cijfers een keer tegenvallen. Ik ben dan(!) benieuwd wat de strategie van Apple zal zijn.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:58 schreef tony_clifton- het volgende:
Bovendien - het succes startte met de 1e of 2e generatie iPod, het succes van de afgelopen tien jaar wordt door héél veel andere bedrijven gewoon nooit gehaald - volgens mij is Apple here to stay.
Liever niet, daar heeft de consument nog nooit een voordeel van gehad.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:50 schreef tony_clifton- het volgende:
No offense maar als Microsoft zo inhalig zou beginnen doen zou 't kot te klein zijn...
Ik denk dat Kroes hier nog een hele mooie zaak van kan maken, en ik hoop dat ze dat doet (als ze die functie nog bekleedt).
Bij jou welquote:Op donderdag 25 augustus 2011 12:05 schreef Kirov het volgende:
Apple zit toch op de Belgische beurs?
Uhm, de winstmarge op Windows was (wss is die nog steeds) 85%quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:50 schreef tony_clifton- het volgende:
No offense maar als Microsoft zo inhalig zou beginnen doen zou 't kot te klein zijn...
Er zijn legio geruchten over de aanstaande aankondiging van nieuwe hardware (waaronder de iPhone5). Dat zal, gezien het huidige sentiment van "Alles wat Apple maakt is cool, hip en wordt een succes", de aandelen wss weer omhoog stuwen.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 13:16 schreef Djoezt het volgende:
Vraag is vooral wanneer het verstandig wordt om in te stappen. Uiteindelijk zullen ze toch wel weer opkrabbelen.
Inderdaad - het is alleen even spannend wie de Keynotes overneemt, of dat Jobs dit misschien (de komende paar jaar of zolang zijn gezondheid dit toestaat) zelf blijft doen.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 13:21 schreef RvLaak het volgende:
OT: Voor zover ik in kan schatten zal de strategie van Apple niet veranderen met het vertrek van Steve Jobs als CEO. Hij blijft aan als hoofd van de RvB. Daarbij heb ik begrepen dat Cook een protegé is van Jobs. Hij zal, iig voorlopig, de ingezette lijn voortzetten.
Elke nieuwe hardwarerelease van Apple zorgt vooraf voor een stijging, dan voor een kleine dip (want het valt altijd tegen) en vervolgens voor een voortzetting van de stijgende lijn. Daar zit ik dus niet over in. De vraag is vooral wat er gebeurt buiten die releases om..quote:Op donderdag 25 augustus 2011 13:21 schreef RvLaak het volgende:
Er zijn legio geruchten over de aanstaande aankondiging van nieuwe hardware (waaronder de iPhone5). Dat zal, gezien het huidige sentiment van "Alles wat Apple maakt is cool, hip en wordt een succes", de aandelen wss weer omhoog stuwen.
En de grootste schuldgraad van alle smartphone-bezitters stond eens op tweakers.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 13:41 schreef Blandigan het volgende:
Jobs had de juiste instincten en daarnaast de kunde en lef, én mogelijkheid, om die om te zetten in gewilde produkten.
Het is maar de vraag of zijn opvolger uit hetzelfde hout gesneden is en daarnaast of ie ook de mogelijkheid krijgt wanneer de machtskaarten zijn geschud.
Zelf ben ik een totale apple skepticus en als je me vraagt wat in deze tijden een echte bubble is, dan is het wat mij betreft het aandeel apple.
Het bevestigt wel het (sombere) beeld wat ik heb van het gros van de wereldburgers: volledig bezig met fun en plezier en tijdverdrijf.
Wie maakt een betere pad dan de ipad?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het probleem is een beetje dat Apple elk kwartaal tot dusver voor een enorm lange periode betere cijfers liet zien. Crash of geen crash, elk product wat ze maakten was een super succes. Zoals je zelf ook wel weet zal dit een keer eindigen. Zullen de cijfers een keer tegenvallen. Ik ben dan(!) benieuwd wat de strategie van Apple zal zijn.
Bovendien vind ik de producten die Apple heeft inferieur. Je hebt voor alle producten van Apple behalve de iMac betere producten. Er zijn betere mp3 spelers dan de iPod en betere telefoons dan de iPhone4 en betere mini desktops dan de iPad.
Jep, hebben ze bewezen voor de pc, de telefoon, personal audio, video editing, verkopen van content als muziek, films en spelletjes en ik vergeet vast nog meer.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 11:15 schreef SeLang het volgende:
Het grappige is dat Apple zelf het levende bewijs is dat je nooit een te hoog premium voor aandelen Apple moet betalen: ze opereren in een sector waar opeens een nieuwkomer kan opduiken die binnen een paar jaar het totale landschap verandert.
Dat was een pief van google btwquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 10:54 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
En de grootste schuldgraad van alle smartphone-bezitters stond eens op tweakers.
Zelf denk ik niet dat 't veel uitmaakt. Tim Cook had al een tijd de leiding over Apple tijdens de ziekteverloven van Jobs, dus zowel Jobs als hijzelf wisten hoe de vork in de steel zat. Bovendien moet 't wel heel minutieus voorbereid zijn gezien wat voor een controlefreak Jobs is. In de krant stond een anekdote hoe Jobs een hoge piet bij Apple op zondag uit de kerk gebeld had omdat de kleurtint van een o van Google op de iPhone niet weergegeven werd zoals op een computer.
Bij Apple hebben ze aan de lijve ondervonden wat de succesformule is dus die gaan ze niet snel veranderen denk ik. Ik zou dat toch niet doen.
En het zat al in de beurskoers verrekend blijkbaar.
Wat ik mij eerder afvraag is of er de komende jaren iets gaat gebeuren met hun berg cash.
Ik snap het ook niet dat men in de rij gaat staan voor een telefoon die toen niet eens een camera had. Die had mijn nokia uit 2004 alquote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:40 schreef dvr het volgende:
[..]
Nee, dat is alleen de schijn die ze ophouden. Wat ze in werkelijkheid sinds de herintrede van Steve Jobs doen is te dure, kwalitatief middelmatige massaproducten aan honderden miljoenen onkritische consumenten slijten. En dan zwijg ik nog van hun vervelende steriele designtjes.
De facto is het koppelverkoop. En dat is verboden.quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:16 schreef dvr het volgende:
[..]
Precies, en dat zouden meer mensen moeten doen, niet kopen.
Zo'n iPad is helemaal een toonbeeld van volksverlakkerij. Je denkt een leuk tabletachtig computertje te kopen, maar vanuit Apple's perspectief is het gewoon een winkelwagentje waarmee je dadelijk allerlei muziekjes, video's, boeken, spellen en diensten uit Apple's eigen winkel gaat kopen. En de mop, voor hun dan, is dat de klanten niet alleen grif voor hun eigen winkelwagentje betalen, maar zich ook nog eens vastpinnen aan het winkelmonopolie van Apple. Briljante marketing -al zegt het natuurlijk ook veel over de naïviteit van de Appleliefhebber- maar in wezen pure flessentrekkerij die een hoop creatieven (ironisch genoeg de oorspronkelijke doelgroep van Apple..) ertoe zal dwingen een groot deel van hun inkomsten aan de briljante marketeer af te staan. Het doet erg denken aan de praktijken van Wall Street, waar met vernuftige constructies de consument van zijn kapitaaltje wordt beroofd terwijl hij dénkt dat 'ie er op vooruit gaat.
In de Appstore betaal ik veel minder voor allerlei leuke software dan in een winkel in een doosje, dus hoezo flessentrekkerij?quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:16 schreef dvr het volgende:
[..]
Precies, en dat zouden meer mensen moeten doen, niet kopen.
Zo'n iPad is helemaal een toonbeeld van volksverlakkerij. Je denkt een leuk tabletachtig computertje te kopen, maar vanuit Apple's perspectief is het gewoon een winkelwagentje waarmee je dadelijk allerlei muziekjes, video's, boeken, spellen en diensten uit Apple's eigen winkel gaat kopen. En de mop, voor hun dan, is dat de klanten niet alleen grif voor hun eigen winkelwagentje betalen, maar zich ook nog eens vastpinnen aan het winkelmonopolie van Apple. Briljante marketing -al zegt het natuurlijk ook veel over de naïviteit van de Appleliefhebber- maar in wezen pure flessentrekkerij die een hoop creatieven (ironisch genoeg de oorspronkelijke doelgroep van Apple..) ertoe zal dwingen een groot deel van hun inkomsten aan de briljante marketeer af te staan. Het doet erg denken aan de praktijken van Wall Street, waar met vernuftige constructies de consument van zijn kapitaaltje wordt beroofd terwijl hij dénkt dat 'ie er op vooruit gaat.
Je weet echt niets buiten apple he? Vrijwel alle andere app-aanbieders zoals bij android zijn gratis. Zo vraagt apple bv geld voor whatsapp terwijl die overal elders gratis is.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 16:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In de Appstore betaal ik veel minder voor allerlei leuke software dan in een winkel in een doosje, dus hoezo flessentrekkerij?
Of loop je eigenlijk te huilen dat je je roofkopie gedownloade poep niet kan installeren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |