abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81184419
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 14:26 schreef tennisarm het volgende:
De zoveelste bevestiging dat dit volk niet in de EU hoort.
Ze zijn veel te trots en net als Marokkanen zijn ze uiterst slecht in schuld bekennen.


Want in dit topic geven alle Nederlanders ruiterlijk toe dat de Nederlandse betrokkenen bij het ongeluk fouten hebben gemaakt.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2010 18:27:06 ]
  zaterdag 8 mei 2010 @ 18:40:52 #277
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_81184928
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 18:24 schreef Igen het volgende:

[..]



Want in dit topic geven alle Nederlanders ruiterlijk toe dat de Nederlandse betrokkenen bij het ongeluk fouten hebben gemaakt.
Sorry, helemaal vergeten! Bij deze: ook Nederlandse betrokkenen hebben fouten gemaakt welke mensenlevens hebben gekost. Ik vraag me af of dit achterlijk land nog wel in de EU thuishoort.
Scheer je weg!
  zondag 9 mei 2010 @ 00:18:31 #278
215628 woid
let's get Friendly
pi_81198634
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 13:20 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

knip..

Als het zicht beter was geweest
nog beter?
  zondag 9 mei 2010 @ 00:33:01 #279
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_81199338
quote:
Op zondag 9 mei 2010 00:18 schreef woid het volgende:


[..]

nog beter?
Volgens het rapport had volgens de voorschriften van Turkish Airlines een niet gestabiliseerde landing op 1000 voet hoogte afgebroken moeten worden als het zicht onvoldoende was wat (citaat) "hier het geval was"

Het begin van de baan was wel zichtbaar maar het einde niet. Hierdoor wordt het lastig om visueel een goede inschatting van de correctheid van de daalhoek te maken.

Wie dit leest is gek
pi_93385104
Dit is volgens mij het het meest actuele topic, dus even een kick: [TV-tip] Air Crash Investigation: Schiphol-crash
pi_93385638
Wow, veel mensen hier die het nog beter weten dan een officiėle onderzoeksraad.
pi_93915040
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2010 12:00 schreef woid het volgende:

[..]

werkende meters of niet, als piloot zie je toch dat je (te) laag vliegt... |:(
Het is in de luchtvaart altijd erg moeilijk om je in de gedachtengang van de vliegers te plaatsen. Je weet niet wat ze op dat moment hebben gezien, wat ze hebben gedacht.
In dit geval is het net als in zo goed als ieder ongeval dat er meerdere factoren spelen. Ja, Er waren technische mankementen, en ja de vliegers hebben uiteindelijk niet correct gehandeld. het is dan een getouwtrek wie er de "schuld"heeft wat vaak een politiek spelletje wordt.
Als je het aan mij vraagt dan hoort er in de luchtvaart geen schuld te bestaan. Het is veel belangrijker om uit te zoeken waarom een ongeluk heeft kunnen plaatsvinden en hoe het voorkomen kan worden dan om een dader aan te wijzen. met die mentaliteit creer je een sfeer waarin mensen niet de volledige waarheid durven te spreken om dat ze bang zijn een straf te krijgen.
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
pi_110771396
quote:
Geen vervolging Boeing en Turkish Airlines na Schipholcrash
Boeing en Turkish Airlines worden niet strafrechtelijk vervolgd voor de Schipholcrash, meldt het Openbaar Ministerie. Omdat de piloten, die zich niet hielden aan het protocol voor een plotselinge daling, omkwamen mist het OM belangrijke informatie over de aanleiding van de crash. Hierdoor kan het geen oordeel vellen over hun handelen.

In februari 2009 stortte een Boeing 737 van Turkish Airlines neer in een akker vlak voor de Polderbaan van Schiphol. Negen mensen kwamen om het leven en er vielen ruim tachtig gewonden.Het vliegtuig kampte met een defecte linker radiohoogtemeter, die een te lage hoogte aangaf.

Luchtverkeersleiders maakten geen fouten
Fabrikant van het vliegtuig Boeing en luchtvaartmaatschappij Turkish Airlines valt strafrechtelijk niets te verwijten. Het probleem met de radiohoogtemeter waar het toestel mee kampte, was bekend, maar stond niet als gevaarlijk te boek. Bovendien hebben zowel Boeing als Turkish Airlines, net als andere luchtvaartmaatschappijen, al voor de crash inspanningen gedaan om het technische probleem op te lossen.

Ook naar de rol van de luchtverkeersleiding en andere piloten is gekeken door het OM. De luchtverkeersleiders hebben zich aan de geldende richtlijnen gehouden en hebben daarom geen fout gemaakt. Andere piloten hadden op het vliegtuig dat bij Schiphol neerstortte al eerder problemen gehad met de radiohoogtemeter. Dat hadden zij echter niet in de logboeken vermeld. Omdat dat niet in Nederland gebeurde, hebben zij hier ook geen strafbaar feit gepleegd.

Piloten voerden doorstart niet goed uit
De Onderzoeksraad voor Veiligheid oordeelde eerder dat de piloten verzuimden een adequate doorstart te maken. Door de defecte hoogtemeter ging het automatische gashendelsysteem zich gedragen alsof het toestel zich in de laatste fase voor de landing bevond en zakte de snelheid te laag. Signalen dat dat zo was, werden door de bemanning niet opgemerkt.

Toen als laatste waarschuwing de knuppels begonnen te trillen, had de Boeing nog een doorstart kunnen maken, maar die werd niet correct uitgevoerd. In plaats van vol gas te geven, bleef de gashendel nog zeven seconden dicht. Toen alsnog maximaal vermogen werd gegeven, was het te laat en stortte het toestel neer.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_133466373
Nogmaals de waarschuwing voor piloten die de glidescope van boven aan moeten vliegen van de verkeersleiding:

© anp.

Vliegtuigen die op de automatische piloot landen, kunnen in noodsituaties terechtkomen omdat de toestellen onverwacht kunnen reageren op een signaal van de landingsbaan op de luchthaven. Daar waarschuwt maandag de Onderzoeksraad voor Veiligheid piloten, luchtverkeersleiders en luchtvaartmaatschappijen wereldwijd voor.

De waarschuwing geldt voor alle typen vliegtuigen. Het gaat om problemen met het zogenoemde signaal Instrument Landings System (ILS) dat vliegtuigen bij de landing begeleidt. Het gevaar doet zich voor als een vliegtuig de luchthaven vanaf een grotere hoogte nadert dan normaal. 'Snel ingrijpen van de bemanning voorkomt dat het vliegtuig in het ergste geval uit de lucht valt', aldus de OVV.

'Uit diverse voorvallen blijkt dat hierdoor het risico ontstaat dat het vliegtuig kort voor de landing onverwacht een hogere neusstand aanneemt en daardoor snelheid verliest. Piloten zijn dan genoodzaakt via een noodprocedure in te grijpen om te voorkomen dat het vliegtuig uit de lucht valt', schrijft de onderzoeksraad.

Onderzoek naar incidenten
De problemen kwamen naar voren tijdens een onderzoek van de raad naar een landing op Eindhoven Airport. De bemanning van een 737 kreeg een automatisch alarm dat het vliegtuig zich in direct gevaar bevond. Ze maakten een doorstart en konden alsnog veilig landen.

Alle grotere luchthavens in Nederland gebruiken de ILS-apparatuur waarmee de problemen zich kunnen voordoen, stelt de OVV. Tijdens het onderzoek is een tweede, vergelijkbaar incident gemeld. Dat deed zich in 2011 voor op Schiphol. Ook op de Franse luchthaven Charles de Gaulle heeft zich in 2012 een soortgelijk incident voorgedaan.

De OVV zegt het voorval nog te onderzoeken, maar 'de tussentijdse resultaten nopen de onderzoeksraad tot deze veiligheidswaarschuwing'. Luchtvaartmaatschappijen is 'in overweging gegeven aanvullende instructies en procedures aan hun piloten te geven'. De OVV vraagt toezichthouders erop toe te zien dat de maatschappijen en luchtverkeersleidingsdiensten de maatregelen nemen om de risico's te beheersen.

'Risico bekend bij piloten'
Een woordvoerder van pilotenvakbond VNV zegt dat zijn organisatie de mogelijke situatie onder de aandacht van de piloten zal brengen. 'Maar in hun opleiding wordt standaard aandacht besteed aan de mogelijke situatie die de OVV signaleert. Het klopt dat dergelijke situatie zich kunnen voordoen.'
Wie dit leest is gek
pi_133466544
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2010 08:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Wauw, de helft van de conclusies uit (een vaag tweedehands nieuwsbericht over) het rapport overnemen en de andere helft negeren, om tóch lekker de Turkse piloten te kunnen beschuldigen. Balkenende zou het niet beter kunnen! Chapeau! ^O^
Ach, je moet toch iemand hoofdelijk verantwoordelijk houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')