abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93385071
Turkish Airlines-vlucht TK1951 was een passagiersvlucht die op woensdag 25 februari 2009 neerstortte in buurt van het Nederlandse vliegveld Schiphol. Hierbij kwamen negen van de 135 inzittenden om het leven.

Het vliegtuig, een Boeing 737-800 van de Turkse maatschappij Turkish Airlines, was op weg van het vliegveld Istanbul Atatürk naar Schiphol, maar stortte om 10:26 uur, kort voor de landing op de Polderbaan, neer op een akker en brak daarbij in drie stukken.

Vanavond om 21.00 uur op National Geographic Channel:
  zondag 27 februari 2011 @ 12:59:29 #2
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_93385833
Zijn de samenvattingen van de Eredivisie Ajax PSV dan ook niet?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_93385863
quote:
18s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:59 schreef GoodGawd het volgende:
Zijn de samenvattingen van de Eredivisie Ajax PSV dan ook niet?
Dat is om 19.00 uur toch ;)
pi_93385927
quote:
18s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:59 schreef GoodGawd het volgende:
Zijn de samenvattingen van de Eredivisie Ajax PSV dan ook niet?
Je kunt gerust voetbal gaan kijken, de afleveringen op NGC worden toch eindeloos herhaald.
-
pi_93385947
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:01 schreef quo_ het volgende:

[..]

Je kunt gerust voetbal gaan kijken, de afleveringen op NGC worden toch eindeloos herhaald.
Komend voorjaar start het nieuwe seizoen, waar deze ook in zit. Ze zenden deze alvast uit omdat het 2 jaar geleden is :)
  zondag 27 februari 2011 @ 13:02:33 #6
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_93385956
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:01 schreef quo_ het volgende:

[..]

Je kunt gerust voetbal gaan kijken, de afleveringen op NGC worden toch eindeloos herhaald.
True dat.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_93386464
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:01 schreef quo_ het volgende:

[..]

Je kunt gerust voetbal gaan kijken, de afleveringen op NGC worden toch eindeloos herhaald.
Dit dus
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_93410278
Kick, al kijk ik zelf niet :)
  maandag 28 februari 2011 @ 00:46:05 #9
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_93424030
Iemand een opname gemaakt? Had een vergadering vanavond. :(
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
pi_93425896
De herhaling is nu te zien.
History can't change the past, the future can.
pi_93438095
Ik houd mij ook aanbevolen voor een capture Als iemand hem spot dan zou ik (en anderen ook wel denk ik) het op prijs stellen als op zijn minst de naam gepost wordt :)
pi_93440035
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 13:48 schreef magnifor het volgende:
Ik houd mij ook aanbevolen voor een capture Als iemand hem spot dan zou ik (en anderen ook wel denk ik) het op prijs stellen als op zijn minst de naam gepost wordt :)
Straks om 17:00 is ie weer te zien op NGC
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_93451677
quote:
14s.gif Op maandag 28 februari 2011 14:36 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Straks om 17:00 is ie weer te zien op NGC
Helaas was ik toen niet thuis ;)

Zijn er nog andere herhalingen?

Ah, ik zie het al maandag 7 maart om 15.00 uur. Nog steeds houd ik mij aanbevolen voor een capture/rip :)
pi_93522577
Laat me raden: De Turkse 'piloten' hebben bijzonder veel steekjes laten vallen?

Zoals ik al heel lang geleden zei :) Moet zelf nog effe een herhaling bekijken.
pi_93522983
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 00:33 schreef Lightning_NL het volgende:
Laat me raden: De Turkse 'piloten' hebben bijzonder veel steekjes laten vallen?

Zoals ik al heel lang geleden zei :) Moet zelf nog effe een herhaling bekijken.
Niet heel veel maar wel een paar belangrijke.
Het was een veredelde lesvlucht met een leerling copiloot naast de captain en een een derde ervaren vlieger op de achterbank als extra paar ogen.
De checklists voor de landing waren niet op tijd afgewerkt, ze waren nog aan het afturven terwijl de grassprietjes op schiphol al te tellen waren.
En geen van drieen heeft gemerkt dat de boeing automatisch gas terug nam op basis van een defecte hoogtemeter. Ze kwamen er pas achter toen de 737 al als een baksteen naar beneden aan het vallen was.

Ik vond het verder opvallend dat het hele onderzoek als een soort amerikaans NTSB feestje wordt gebracht. Je krijgt haast het idee dat onze Pieter en zijn mannen er maar wat voor spek en bonen bijgelopen hebben.
-
pi_93523103
Ok. Dus de piloten hebben dik gefaald en de Turken vinden het waarschijnlijk nog steeds helden.

Turkije :') Turken :')
  woensdag 2 maart 2011 @ 01:34:26 #17
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_93524130
De eindconclusie was: de piloten vergaten een essentieel ding: vliegen...
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
pi_93527332
En dat heb ik in verschillende topics al zo fucking vaak gezegd, en iedereen zat toen op me te zeiken. Bleek ik toch gelijk te hebben :) Suckers.
pi_93530485
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 08:48 schreef Lightning_NL het volgende:
En dat heb ik in verschillende topics al zo fucking vaak gezegd, en iedereen zat toen op me te zeiken. Bleek ik toch gelijk te hebben :) Suckers.
Werkelijk? Dacht dat dit al vrij snel de officiële conclusie was?

Of zat je in BNW te posten?
  woensdag 2 maart 2011 @ 11:04:07 #20
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_93531098
Ze zaten al erg hoog, daardoor moesten ze wat harder dalen. Maar vliegtuig was al in flare modus gegaan op het moment dat ze het gas toch al dicht hadden moeten doen om te dalen. Dus dat maskeerde de autothrotle actie. Dat was de clue van het verhaal. Jij was nog net zo hard neergestort Lightning(dikkewijsneus)_NL Zo mogelijk nog net iets harder.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_93572370
quote:
14s.gif Op woensdag 2 maart 2011 11:04 schreef GoodGawd het volgende:
Ze zaten al erg hoog, daardoor moesten ze wat harder dalen. Maar vliegtuig was al in flare modus gegaan op het moment dat ze het gas toch al dicht hadden moeten doen om te dalen. Dus dat maskeerde de autothrotle actie. Dat was de clue van het verhaal. Jij was nog net zo hard neergestort Lightning(dikkewijsneus)_NL Zo mogelijk nog net iets harder.
Kerel, lul toch niet. IK ben geen suffe burger piloot. Ik ben niet zo'n luie saaie donder die op autopilot van A naar B vliegt. Ik ben niet zo'n afdankertje die te slecht was voor de luchtmacht en dus maar de burgerluchtvaart in ging. Ik verdien mijn geld door écht te vliegen dus ik zou dus echt niet gecrashed zijn in betreffende geval. Kom op zeg! Die kerels hebben fucking geprutst en zijn vergeten te vliegen. Als jij denkt dat iedereen hetzelfde had gereageerd dan hoop ik dat ik NOOIT van mijn leven bij jou achterin hoef te stappen. Damn!
pi_93614708
Het is te makkelijk om alleen de piloten te beschuldigen. Het is een samenhang van een aantal factoren. Deels de toren, deels de piloten en deels boeing.

Een ongeluk heeft zelden 1 oorzaak.
pi_93617951
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 22:05 schreef magnifor het volgende:
Het is te makkelijk om alleen de piloten te beschuldigen. Het is een samenhang van een aantal factoren. Deels de toren, deels de piloten en deels boeing.

Een ongeluk heeft zelden 1 oorzaak.
De piloten hebben gefaald te vliegen. Als ze wel gewoon hadden gevlogen, in plaats van het vliegtuig uit de lucht te laten vallen, dan waren ze gewoon geland.
  donderdag 3 maart 2011 @ 23:05:03 #24
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_93618983
Als de altimeter normaal functioneerde waren ze geland.

Als verkeersleiding voor de verandering een lagere approach had gegeven was maskerende effect van de throttle stand verdwenen en waren ze was slim genoeg om het op te merken.

Als het helder weer was met volledig zicht waren ze vast geland.

Als etc.

Daarmee bevestig ik deze stelling:

quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 22:05 schreef magnifor het volgende:
Het is te makkelijk om alleen de piloten te beschuldigen. Het is een samenhang van een aantal factoren. Deels de toren, deels de piloten en deels boeing.

Een ongeluk heeft zelden 1 oorzaak.
Piloten hebben uiteindelijk niet het vliegtuig geland en dus in zekere zin gefaald hun taak goed uit te voeren. Je moet het echter wel wat genuanceerder bekijken.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_93935180
Lightning_NL in een vliegtuig topic = Ikke ikke ikke :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')