Almere is toch altijd al een soort sociaal-demografisch experiment geweest. Laat ze daar maar marcheren en kijken wat het effect is.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 07:28 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar als het aan de PVV Almere ligt..... komen er "stadscommando's" die de orde moeten handhaven.
Ik ben dan toch niet de enige die dan aan de bruinhemden SA denkt?
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 06:53 schreef eigendeegcookie het volgende:
Niet mee eens hitler miljoenen doden op zn geweten heeft :
hitler verstond de kunst van volk leiden , zei de juiste dingen op t juiste moment enzo.
Het ombrengen van zoveel joden heeft hij niet gedaan.
Ja , het was wel wat hij wou , maar een gek mannetje met een gek snorretje kan zoveel willen.
De holocaust is uitgevoerd door brave duitsers die een 'pruisische opvoeding' genoten hadden.
zij hebben vanaf de leeftijd van twee jaar steeds weer geleerd en bevestigd gekregen dat
je een goed kind was als je gehoorzaam was. en niet alleen aan je ouders , maar domweg
gehoorzaam aan iedere vorm van gezag.
en voordat het kind twee jaar oud was dienden de liefhebbende ouders 'de wil van het kind te breken' .
dat was even niet leuk , maar men deed het toch , want dat had je tenminste voor de rest van je leven brave kinderen. de schuldigen
Denk je dat nou serieus?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 05:05 schreef donthate het volgende:
[..]
Hahahecht he iedereen die zegt dat hitler ook zieltjes ging winnen 3kwart was gewoon bang doordat ze bedreigd werden
uiteraard zit er een heel goed punt in wat hij benoemde de pruisische opvoeding etc.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 09:30 schreef DrDentz het volgende:
Ofcourse. Zonder de steun van het volk had de Holocaust nooit kunnen gebeuren. Van binnen zijn we allemaal een beetje Hitlers.
Nee, al is het alleen al om de 60 jaar die ertussen zit.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 08:27 schreef Vraagje.. het volgende:
Wilders valt zeer goed te vergelijken met Hitler. Ik ga nu naar school, als ik terug ben zal ik mijzelf gaan mengen in deze discussie.
Hitler had juist enorm veel respect voor moslims, moslims zijn over het algemeen ook niet echt fan van Joden.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 09:22 schreef EINZ het volgende:
[..]
Maar een wrange conclusie is zeker: als Hitler de oorlog had gewonnen, hadden we nu geen problemen met buitenlanders. Dan was het "ordnung muss sein", en was er geen sprake van constant gezeik met buitenlanders.
zoveel domheid in een post, het doet gewoon pijnquote:Op dinsdag 26 januari 2010 06:53 schreef eigendeegcookie het volgende:
Niet mee eens hitler miljoenen doden op zn geweten heeft :
hitler verstond de kunst van volk leiden , zei de juiste dingen op t juiste moment enzo.
Het ombrengen van zoveel joden heeft hij niet gedaan.
Ja , het was wel wat hij wou , maar een gek mannetje met een gek snorretje kan zoveel willen.
De holocaust is uitgevoerd door brave duitsers die een 'pruisische opvoeding' genoten hadden.
zij hebben vanaf de leeftijd van twee jaar steeds weer geleerd en bevestigd gekregen dat
je een goed kind was als je gehoorzaam was. en niet alleen aan je ouders , maar domweg
gehoorzaam aan iedere vorm van gezag.
en voordat het kind twee jaar oud was dienden de liefhebbende ouders 'de wil van het kind te breken' .
dat was even niet leuk , maar men deed het toch , want dat had je tenminste voor de rest van je leven brave kinderen. de schuldigen
maar waar komt die afgunst van het duitse volk jegens joden dan uit voort?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:02 schreef Scorpie het volgende:
Daarnaast gebruikte HItler de afgunst van het Duitse volk tegenover de Joden om zijn doel te behalen. Wilders gebruikt de overlast van de Marrokaanse jeugd om zijn doel te willen behalen.
Hitler had expansiedrift, zijn zoektocht naar Lebensraum is alom bekend. Wat heeft Wilders voor expansiedrift? Richting Belgie ofzo?
de ernstige crisis van destijdsquote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:11 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
maar waar komt die afgunst van het duitse volk jegens joden dan uit voort?
ja , er zitten toch wel enige overeenkomsten in..quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:16 schreef ClearGreen het volgende:
Maar de Koran met Mein Kampf vergelijken vinden jullie natuurlijk wel ok.
Yep. Mensen in die tijd hadden het zwaar. Ze hadden WO1 verloren, zaten in een diepe economische crisis en werkloosheid was groot. De duitse joden waren meestal van een rijkere middenstand of rijker, en hadden eigen ondernemingen waardoor ze redelijk goed boerden in die tijd.quote:
Wie is 'jullie' ?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:16 schreef ClearGreen het volgende:
nee de islam wordt ter sprake gesteld daar zit een essentieel verschil in.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:17 schreef Confetti het volgende:
Je kunt niet ontkennen dat ook Wilders 1 bevolkingsgroep alle schuld geeft.
dus feitelijk jaloezie op rijkdom heeft tot die haat geleid?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Yep. Mensen in die tijd hadden het zwaar. Ze hadden WO1 verloren, zaten in een diepe economische crisis en werkloosheid was groot. De duitse joden waren meestal van een rijkere middenstand of rijker, en hadden eigen ondernemingen waardoor ze redelijk goed boerden in die tijd.
ja want als vind dat je wilders niet met hitlker moet vergelijken vind je dat automatisch ook goedquote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:16 schreef ClearGreen het volgende:
De hamvraag is, wil hij dat niveau halen?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:33 schreef Penisbaard het volgende:
Alsof Wilders ooit het niveau van Hitler kan halen
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:24 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
nee de islam wordt ter sprake gesteld daar zit een essentieel verschil in.
Tenzij ik ergens iets gemist heb , gaat het wilders om de islam en niet om de moslim zelf
niet elke moslim interpreteert de koran, en dus de islam, zo strikt dat ze er extreme gedachtes op nahouden.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:46 schreef DeX090 het volgende:
[..]![]()
Dit komt van Raoul Heertje maar die kerel verwoordde het bij DWHN zo perfect: Je kan moslims niet loskoppelen van de islam, lulhannes. Het slaat werkelijk helemaal nergens op om te zeggen dat je tegen de islam bent, maar niks tegen moslims hebt. Moslims zijn moslims omdat ze de islam als geloof aanhouden. Ik vind het werkelijk bizar dat mensen dit argument van Geertje gewoon pikken, en dan nog gaan zeggen "ja dat vind ik ook wel eigenlijk".
Dat zeg ik ook nergens.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:48 schreef PeZu het volgende:
[..]
niet elke moslim interpreteert de koran, en dus de islam, zo strikt dat ze er extreme gedachtes op nahouden.
nou dan kun je ook best onderscheid maken tussen de extreme regelgeving in de islam en moslim toch?quote:
Waarom dan de islam weg? er zijn dan toch ook moslims die de islam niet zo strikt aannemen?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:48 schreef PeZu het volgende:
[..]
niet elke moslim interpreteert de koran, en dus de islam, zo strikt dat ze er extreme gedachtes op nahouden.
Gelul. Een groot deel van het volk wist helemaal niet wat er gebeurde. Het was militaire hiërarchie en een politiek verhaal dat ervoor zorgde dat dergelijke dingen uitgevoerd konden worden. Vergeet ook niet dat er nog helemaal niet zon groot mediagebeuren als nu was en dat die voor het grootste deel in handen was van het nazi regime.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 09:30 schreef DrDentz het volgende:
Ofcourse. Zonder de steun van het volk had de Holocaust nooit kunnen gebeuren. Van binnen zijn we allemaal een beetje Hitlers.
Nee, je kan onderscheid maken tussen de extreme moslim en de gematigde moslim, en dat is precies hetgene waar Geert Wilders zo'n moeite mee heeft. Hij gooit het allemaal op het geloof en is niet in staat om elk geval op zich te beoordelen. Dáár komt de vergelijking met Hitler om de hoek kijken.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:51 schreef PeZu het volgende:
[..]
nou dan kun je ook best onderscheid maken tussen de extreme regelgeving in de islam en moslim toch?
ik zeg toch ook niet weg met de islam. Het zou raar zijn een godsdienst te verbieden. De extremisten aanpakken lijkt me een beter plan. Verder heb ik ook totaal niks met religiequote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:51 schreef snakelady het volgende:
[..]
Waarom dan de islam weg? er zijn dan toch ook moslims die de islam niet zo strikt aannemen?
Ik vind persoonlijk dat als een geloof weg "moet" dan alle geloven.
Niet het een wel maar de ander niet.
Maar ja, ben zelf niet gelovig.
ik geloof niet dat de heer wilders iets heeft tegen alle moslims hoor.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:54 schreef DeX090 het volgende:
[..]
Nee, je kan onderscheid maken tussen de extreme moslim en de gematigde moslim, en dat is precies hetgene waar Geert Wilders zo'n moeite mee heeft. Hij gooit het allemaal op het geloof en is niet in staat om elk geval op zich te beoordelen. Dáár komt de vergelijking met Hitler om de hoek kijken.
Dan kom ik weer terug bij m'n eerste post, je kan de islam niet loskoppelen van de moslim. Zodra de moslim zich bekeert tot een ander geloof, dan wel atheïsme, is hij geen moslim meer. En aangezien Wilders afgeeft op de hele islam, heeft hij iets tegen alle moslims. Als dat niet zo is, moet hij zich anders opstellen, maar dat kost hem stemmen dus dat zal sowieso niet gebeuren.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:55 schreef PeZu het volgende:
[..]
ik geloof niet dat de heer wilders iets heeft tegen alle moslims hoor.
Dat dus, Hitler is ook niet van de ene op de andere dag massamoorden gaan aanzetten, dat is heel langzaam gegaan.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:55 schreef Wesker het volgende:
ze hebben wel beide een overeenkomstig doel, namelijk het wegwerken van minderheden. Dat is gewoon een feit en valt niet te ontkennen
het gaat het toch om de radicale moslims, net gevonden op de pvv sitequote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:57 schreef DeX090 het volgende:
[..]
Dan kom ik weer terug bij m'n eerste post, je kan de islam niet loskoppelen van de moslim. Zodra de moslim zich bekeert tot een ander geloof, dan wel atheïsme, is hij geen moslim meer. En aangezien Wilders afgeeft op de hele islam, heeft hij iets tegen alle moslims. Als dat niet zo is, moet hij zich anders opstellen, maar dat kost hem stemmen dus dat zal sowieso niet gebeuren.
Wilders heeft op tv gezegd dat tientallen miljoenen moslims Europa zullen moeten verlaten, waaronder mensen die denken aan de sharia.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 11:01 schreef PeZu het volgende:
[..]
het gaat het toch om de radicale moslims, net gevonden op de pvv site
# Sluiten radicale moskeeën, uitzetten radicale imams
# Verbod op buitenlandse financiering of buitenlandse bestuurlijke invloed moskeeën
# Preekverbod buitenlandse imams, verplichting tot spreken van Nederlandse taal in gebedshuizen
het gaat dus puur om radicale imams, ok het laatste is wel wat vreemd en achterdochtig maar zo kun je wel eventuele extremisten de mond snoeren.
Dat tweede vind ik ook nogal vreemd, als je beschouwt dat het meeste van zijn eigen financiering en bestuurlijke invloed uit Israel en de VS komen.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 11:01 schreef PeZu het volgende:
[..]
het gaat het toch om de radicale moslims, net gevonden op de pvv site
# Sluiten radicale moskeeën, uitzetten radicale imams
# Verbod op buitenlandse financiering of buitenlandse bestuurlijke invloed moskeeën
# Preekverbod buitenlandse imams, verplichting tot spreken van Nederlandse taal in gebedshuizen
het gaat dus puur om radicale imams, ok het laatste is wel wat vreemd en achterdochtig maar zo kun je wel eventuele extremisten de mond snoeren.
Dat staat daar ja; op tv, radio, interviews en internet is het gewoon imams.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 11:01 schreef PeZu het volgende:
het gaat dus puur om radicale imams
Nee, zeg ik dat? Wilders heeft het maken van verregaande vergelijkingen tot nieuwe hoogtes gebracht, maar nu het hem zelf eens overkomt vinden mensen dat opeens niet kunnen. Nogal hypocriet.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:26 schreef PeZu het volgende:
[..]
ja want als vind dat je wilders niet met hitlker moet vergelijken vind je dat automatisch ook goed_!
Zeer goede post. Dat is ook iets vreemds, waarom zijn een aantal xenofobe mensen hier in Nederland zo bang dat de sharia hier over 10 jaar ingevoerd is? Waar komt dat idee in jezusnaam (nee ik ben niet gelovig) vandaan? Er is geen meerderheid aan moslims in Nederland, hoogstens in Rotterdam, maar zelfs daar is geen moslimpartij. De gematigde moslim heeft ook helemaal geen behoefte aan een moslimpartij, zoals ze zeiden toen die gare nederlander ineens een moslimpartij ging beginnen (geen flauw idee meer hoe die kerel heet). De extreme moslim zal daarentegen NOOIT een meerderheid krijgen in dit land, dus vanwaar die angst?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 11:05 schreef Pool het volgende:
[..]
Wilders heeft op tv gezegd dat tientallen miljoenen moslims Europa zullen moeten verlaten, waaronder mensen die denken aan de sharia.
Ook heeft hij voorgesteld belasting te heffen op alle moslimahoofddoekjes met de oneerbiedige term kopvoddentax. Als je zo je burgers moet aanspreken....dan ben je er dus niet voor al je burgers, maar slechts voor een tirannieke groep.
Wilders is wel degelijk te vergelijken met de opkomende Hitler begin jaren '30. De uitspraak van scanman in de OP is fout, maar niet vanwege de Hitler-vergelijking. De fout zit hem in het goedpraten van wat Volkert heeft gedaan en het aanmoedigen van nieuwe Volkerts.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |