abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 januari 2010 @ 14:39:11 #226
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_77291062
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:37 schreef Knuffelzacht het volgende:

[..]

die opkomst was dus zo hoog omdat ze ze niet meer in de huidige politiek geloofde en dus anders gingen stemmen ipv oude vertrouwde pvda/vvd/cda. Linkse rakkers kregen ineens de stemmen. Nu dit ook niet werkt zie je dus verschuiving naar (extreem) rechts
Ah, nu heb je het ineens over 'huidige' politiek. Kies je woorden zorgvuldiger. Je haalt het een en ander door de war: geen vertrouwen meer hebben in de huidige regering is totaal iets anders dan geen vertrouwen hebben in de politiek. Als je geen vertrouwen hebt in de politiek, ga je niet stemmen.
Ten percent faster with a sturdier frame
  dinsdag 26 januari 2010 @ 14:39:35 #227
138448 PeZu
Suspended animation
pi_77291081
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:19 schreef Knuffelzacht het volgende:

[..]

god en dat word ik verweten dat ik oogklepjes op heb

weet jij hoe men zich toen voelde?? Neen! De meeste mensen van huidige bevolking hebben geen referentie van het gevoel wat ze toen hadden, wij hebben dat gevoel nooit mee gemaakt. Enige wat wij weten is hoe wij zijn opgegroeid en de situaties die wij in onze leven hebben mee gemaakt. Je kan alles absoluut willen zien maar daar heb je niets aan. In dit geval gaat het over relatief
tuurlijkis leed persoonlijk,maar dankzij de voorzieningen die wij nu hebben, plus een ander tijdsbeeld en het feit dat er lering getrokken is uit die periode toen, is het effect toch nooit hetzelfde

nisk oogkleppen gewon even reëel nadenken
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
  dinsdag 26 januari 2010 @ 14:39:38 #228
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_77291082
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:34 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ja, net zoals lessen Nederlands op school. Geeft niet, iedereen heeft recht op onwetendheid.
want mijn falen op taalgebied zal wel heul niet medisch aangelegd zijn
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
  dinsdag 26 januari 2010 @ 14:39:40 #229
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_77291083
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:38 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Misschien dat je mening verandert als je zijn posts leest. Zelden zo'n opgefokte user meegemaakt.
Als iemand opgefokt is, kan hij het hart nog wel op de juiste plaats hebben.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 14:40:01 #230
53267 TC03
pi_77291091
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:39 schreef Knuffelzacht het volgende:

[..]

want mijn falen op taalgebied zal wel heul niet medisch aangelegd zijn
Gewoon domheid idd.
pi_77291092
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:38 schreef steve.T het volgende:
Maar als je opgefokt bent ben je dan meteen een slechte user? dat lijkt mij een rare vergelijking
Wel als je je in een discussie enkel kunt bedienen van ad hominems.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 14:40:39 #232
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_77291105
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:38 schreef TC03 het volgende:

[..]

Een niet-inhoudelijke reactie krijgt een niet-inhoudelijke reactie.
Dan nog hoef je niet persoonlijk te worden als haar reactie je tegenstaat.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 26 januari 2010 @ 14:43:01 #233
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_77291170
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:39 schreef PeZu het volgende:

[..]

tuurlijkis leed persoonlijk,maar dankzij de voorzieningen die wij nu hebben, plus een ander tijdsbeeld en het feit dat er lering getrokken is uit die periode toen, is het effect toch nooit hetzelfde

misschien niet hetzelfde, maar wel enigszins vergelijkbaar.
En ook al is het voorval niet vergelijkbaar het effect wat het op mensen heeft kan wel vergelijkbaar zijn.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 26 januari 2010 @ 14:43:41 #234
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_77291190
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:03 schreef Pool het volgende:

[..]

Dat denk ik zelf van wel. De Verlichting is er door de Renaissance en de Renaissance leunt meer op de successen van de klassieke Romeinen en Grieken dan op de debiele middeleeuwen die door het christendom zijn gedomineerd. En de Verlichting en Renaissance leunden ook op de uitvindingen rond buskruit, navigatie en de boekdrukkunst; met name astronomie/navigatie is door de kerk eerder tegengewerkt dan gesteund.

Nog belangrijker is het wereldbeeld. Zolang de boel om jezus, allah, jahweh, het walhalla of één of andere mayagod draaide, bleef de mens debiel. De redding van de Renaissance/Verlichting is juist dat men de mens centraal stelde, ondanks alle weerstand van de christenen daartegen.
Je hebt toch weleens in Europa vakantie gevierd, en dan al die leuke stadjes bezocht. Mooie gebouwen vaak, en juist: uit de middeleeuwen.

Die middeleeuwen waren absoluut niet achterlijk. Ja, het deel voor het jaar 1000, maar daarna... De basis voor de westerse dominantie is daar gelegd. Overigens ook een mooi instituut als de universiteit, middeleeuwse erfenis. De kerk heeft daarbij trouwens nog een aardige vinger in de pap gehad.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  dinsdag 26 januari 2010 @ 14:43:56 #235
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_77291200
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:39 schreef PeZu het volgende:

[..]

want geschiedenis herhaalt zich nooit?? maar blijf jij vooral in absoluut denken en niet in relatief. Ik vind Wilders een gevaarlijk mannetje met verdacht veel Hitler trekjes die helaas steeds meer zieltjes wint
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:39 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ah, nu heb je het ineens over 'huidige' politiek. Kies je woorden zorgvuldiger. Je haalt het een en ander door de war: geen vertrouwen meer hebben in de huidige regering is totaal iets anders dan geen vertrouwen hebben in de politiek. Als je geen vertrouwen hebt in de politiek, ga je niet stemmen.
ik denk dat TEGENWOORDIG juist meer mensen gaan stemmen om toch te proberen iets te veranderen in de huidige politiek/regering (zo blijer?)
  dinsdag 26 januari 2010 @ 14:45:09 #236
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_77291243
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:40 schreef TC03 het volgende:

[..]

Gewoon domheid idd.
als jij je slimmer voelt door die opmerking dan geef ik je helemaal gelijk
  dinsdag 26 januari 2010 @ 14:45:28 #237
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_77291257
hoezo is wilder hitler?

Hitler deed zijn volk valse beloftes, het volk onder controle houden enz. Iets wat Balkenende ook doet/deed bij zijn 3 kabinetten.

Dus eingelijk Balkenende = hitler
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  dinsdag 26 januari 2010 @ 14:46:42 #238
138448 PeZu
Suspended animation
pi_77291297
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:43 schreef Knuffelzacht het volgende:

[..]

want geschiedenis herhaalt zich nooit?? maar blijf jij vooral in absoluut denken en niet in relatief. Ik vind Wilders een gevaarlijk mannetje met verdacht veel Hitler trekjes die helaas steeds meer zieltjes wint
[..]
_!

ja de mensheid laat het vast zover komen ja met alle kennis van nu
pi_77291328
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:45 schreef wise het volgende:
hoezo is wilder hitler?

Hitler deed zijn volk valse beloftes, het volk onder controle houden enz. Iets wat Balkenende ook doet/deed bij zijn 3 kabinetten.

Dus eingelijk Balkenende = hitler
Ok wat waren hitlers valsen belooftes dan?
Tell me please
Who the fuck did you want me to be?
Was it something that I couldn't see?
Never knew this would be so political
  dinsdag 26 januari 2010 @ 14:50:04 #240
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_77291430
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:46 schreef PeZu het volgende:

[..]

_!

Waarom niet? denk je echt dat mensen altijd leren uit het verleden? geloof dat juist het verleden wel aantoont dat mensen vaak juist niet leren van het verleden.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 14:50:29 #241
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_77291449
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:46 schreef PeZu het volgende:

[..]

_!

dan gooi er ff een andere wending in..... joden weten hoe het is om verdreven te worden....

hmmmm palestijnen worden die niet erg gepest door de (orthodoxe) joden/israeli?? jaaa wat hebben die een hoop geleerd! /end andere wending

mensen trekken zich niets aan als het om geschiedenis gaat.... hoeveel jaar heeft geduurt tussen voordat de 2e wereld oorlog begon nadat de 1e was beëindigd?? We zeggen en roepen allemaal dit nooit meer maar zo zitten mensen niet in elkaar
  dinsdag 26 januari 2010 @ 14:50:51 #242
53267 TC03
pi_77291465
quote:

[..]

Als het er zo veel zijn, kan je er vast wel een paar noemen en die uitgebreid toelichten. Please?
quote:
ik denk dat TEGENWOORDIG juist meer mensen gaan stemmen om toch te proberen iets te veranderen in de huidige politiek/regering (zo blijer?)
Nee, want je maakt nog steeds geen punt...
  dinsdag 26 januari 2010 @ 14:52:00 #243
53267 TC03
pi_77291507
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:50 schreef Knuffelzacht het volgende:

[..]

hmmmm palestijnen worden die niet erg gepest door de (orthodoxe) joden/israeli?? jaaa wat hebben die een hoop geleerd! /end andere wending
Nee hoor, Palestijnen hebben in Israël een veel beter leven dan in de Palestijnse gebieden, over het algemeen. Ze hebben dezelfde rechten als alle andere burgers.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 14:52:04 #244
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_77291513
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:43 schreef snakelady het volgende:

[..]

misschien niet hetzelfde, maar wel enigszins vergelijkbaar.
En ook al is het voorval niet vergelijkbaar het effect wat het op mensen heeft kan wel vergelijkbaar zijn.
Wat een prachtig postmoderne gedachten. Alle leed is subjectief, en dus is het altijd vergelijkbaar, want je kun niet in iemands hoofd kijken. Jammer voor je dan dat zaken als werkloosheid/hongersnood ed tamelijk objectief gezien tot onvrede leiden.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 14:53:33 #245
53267 TC03
pi_77291576
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:50 schreef snakelady het volgende:

[..]

Waarom niet? denk je echt dat mensen altijd leren uit het verleden? geloof dat juist het verleden wel aantoont dat mensen vaak juist niet leren van het verleden.
Mooie tegenspraak, aangezien jij stelt dat mensen niet uit het verleden leren en je vervolgens zelf 'leert' op basis van het verleden dat mensen niet uit het verleden leren.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 14:53:38 #246
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_77291579
quote:

[..]

dan gooi er ff een andere wending in..... joden weten hoe het is om verdreven te worden....

mensen trekken zich niets aan als het om geschiedenis gaat.... hoeveel jaar heeft geduurt tussen voordat de 2e wereld oorlog begon nadat de 1e was beëindigd?? We zeggen en roepen allemaal dit nooit meer maar zo zitten mensen niet in elkaar
Hitler heeft van alles van WOI geleerd, waar denk je dat WOII vandaan kwam...
  dinsdag 26 januari 2010 @ 14:54:07 #247
138448 PeZu
Suspended animation
pi_77291600
quote:

[..]

ja de joden moorden palestijnen uit ja, goede vergelijking echt.

en hoeveel tijd zit er tussen de tweede en derde wereldoorlog? ooh wacht die is er niet, kennelijk toch wat geleerd
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:50 schreef snakelady het volgende:

[..]

kijk eens naar het verleden en zie wat er allemaal gebeurt is en wat er allemaal nooit meer is gebeurt
  dinsdag 26 januari 2010 @ 14:56:12 #248
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_77291678
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:53 schreef TC03 het volgende:

[..]

Mooie tegenspraak, aangezien jij stelt dat mensen niet uit het verleden leren en je vervolgens zelf 'leert' op basis van het verleden dat mensen niet uit het verleden leren.
maar dat is juist het punt wat ik wil maken.
Sommige mensen leren van het verleden, andere mensen weer niet.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 14:58:07 #249
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_77291740
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:54 schreef PeZu het volgende:

[..]

en hoeveel tijd zit er tussen de tweede en derde wereldoorlog? ooh wacht die is er niet, kennelijk toch wat geleerd
[..]

Ken je de uitspraak van Einstein niet?

"I do not know with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones...."
  dinsdag 26 januari 2010 @ 14:58:48 #250
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_77291769
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:54 schreef PeZu het volgende:

[..]

[..]

kijk eens naar het verleden en zie wat er allemaal gebeurt is en wat er allemaal nooit meer is gebeurt
En toch herhaalt het verleden zich regelmatig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')