abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 februari 2010 @ 19:07:25 #76
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_77561829
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 17:11 schreef Roflpantoffel het volgende:
Kabinet Paars
Ik moet eerlijk zeggen dat met een verzwakking van de PvdA, een versterking van D'66, en een stabiel VVD..... dat ik een nieuw Paars Kabinet waar D'66 de grootste partij is best wel zie zitten. Alleen is het dan niet geheel paars meer natuurlijk aangezien D'66 dan niet de restpartij is zoals bij Paars 1 en 2.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 2 februari 2010 @ 19:30:13 #77
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_77562888
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 17:13 schreef Strolie75 het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)ger_opgeleide_kiezer

Maar buiten dit, toen diezelfde laag- en middenopgeleide kiezers nog gewoon SP en PvdA stemde was er niks aan de hand?
Dat zijn natuurlijk poll cijfers uit de Volkskrant, het stemgedrag van de laatste verkiezingen (zie CBS Statline) laat een ander beeld zien.

SP haalt meer hoogopgeleiden binnen, net als Groen Links.
PvdA is aan de linkerkant de partij de de laag opgeleiden binnenhalen, dat is traditioneel natuurlijk ook de arbeiders partij, de volkspartij. (Het is dan ook niet zo gek dat Wouter Bos net zo populistisch bezig is als Geert Wilders, aangezien krachtige one-liners vooral werken bij de lager opgeleiden.)

Aan de rechterkant had je eigenlijk nooit een partij voor de lager en midden opgeleiden. De hoogopgeleide rechtse stemde altijd VVD, de laagopgeleide rechtse bleef meestal bij de toch veel meer neutrale CDA hangen of toch maar VVD.

Met LPF kwam de eerste echte "volkspartij" aan de rechterkant. Pim Fortuyn scoorde ook enorm hoog bij de lager en midden opgeleiden. PVV neemt deze fakkel eigenlijk over.

En let op: ik zeg niet dat alle PVV stemmers laag opgeleid zijn. Tevens zeg ik niet dat het perse iets slechts is. De PVV heeft een bepaalde niche gevonden, en zonder dat laag en midden opgeleide segment van de Nederlandse bevolking zou de PVV niet zo groot zijn als nu. Dat geld natuurlijk voor de meeste partijen, maar bij de PVV hebben we het dus over een aanzienlijker aandeel.

De VVD is zeg maar de "elitaire" kant van rechts, waar vooral de zakelijke en hoog opgeleide stemmer voor kiest, en de PVV is de "volks" kant van rechts, maar dat betekend dus niet perse (zoals je kunt zien in het Volkskrant artikel) dat de hoogopgeleiden geen interesse hebben in de politieke boodschap van de PVV.

De vergelijking die ik trok trouwens, geldt trouwens net zo goed als vergelijking tussen de PvdA en de NSDAP. Beide partijen kennen een hoger percentage lager opgeleiden, alleen is dat voor de PvdA de linkerkant en voor de PVV de rechterkant.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 2 februari 2010 @ 19:43:49 #78
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_77563530
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 19:30 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat zijn natuurlijk poll cijfers uit de Volkskrant, het stemgedrag van de laatste verkiezingen (zie CBS Statline) laat een ander beeld zien.

SP haalt meer hoogopgeleiden binnen, net als Groen Links.
PvdA is aan de linkerkant de partij de de laag opgeleiden binnenhalen, dat is traditioneel natuurlijk ook de arbeiders partij, de volkspartij. (Het is dan ook niet zo gek dat Wouter Bos net zo populistisch bezig is als Geert Wilders, aangezien krachtige one-liners vooral werken bij de lager opgeleiden.)

Aan de rechterkant had je eigenlijk nooit een partij voor de lager en midden opgeleiden. De hoogopgeleide rechtse stemde altijd VVD, de laagopgeleide rechtse bleef meestal bij de toch veel meer neutrale CDA hangen of toch maar VVD.

Met LPF kwam de eerste echte "volkspartij" aan de rechterkant. Pim Fortuyn scoorde ook enorm hoog bij de lager en midden opgeleiden. PVV neemt deze fakkel eigenlijk over.

En let op: ik zeg niet dat alle PVV stemmers laag opgeleid zijn. Tevens zeg ik niet dat het perse iets slechts is. De PVV heeft een bepaalde niche gevonden, en zonder dat laag en midden opgeleide segment van de Nederlandse bevolking zou de PVV niet zo groot zijn als nu. Dat geld natuurlijk voor de meeste partijen, maar bij de PVV hebben we het dus over een aanzienlijker aandeel.

De VVD is zeg maar de "elitaire" kant van rechts, waar vooral de zakelijke en hoog opgeleide stemmer voor kiest, en de PVV is de "volks" kant van rechts, maar dat betekend dus niet perse (zoals je kunt zien in het Volkskrant artikel) dat de hoogopgeleiden geen interesse hebben in de politieke boodschap van de PVV.

De vergelijking die ik trok trouwens, geldt trouwens net zo goed als vergelijking tussen de PvdA en de NSDAP. Beide partijen kennen een hoger percentage lager opgeleiden, alleen is dat voor de PvdA de linkerkant en voor de PVV de rechterkant.
Hoe staat d66 eigenlijk aangeschreven?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  dinsdag 2 februari 2010 @ 22:55:57 #79
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_77573764
De PVV lijkt helemaal niet op Hitler. Zoals Montov het al zei:
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:51 schreef Montov het volgende:
Hitler was een vegetarier, Wilders lust hoofddoekjes rauw.
Wilders wil criminelen met familie en al uitzetten, Hitler haalde hele families juist op uit het buitenland.
Hitler schonk veel aandacht aan kust- en dijkbewaking, Wilders vindt klimaatverandering een hoax.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_77574358
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 10:48 schreef Jeroenz het volgende:
Types zoals ts zijn de mentaal zwakkere van de samenleving, de onderlaag. Ooit draaien ze helemaal door en plegen ze een aanslag.

En ts, ga maar terug naar je zandbak land als je het hier niet bevalt, kijken of je de islam zo vredelievend vindt.
Kijk, jij bent een gevaarlijk mannetje dat in de gaten moet worden gehouden. Jij noemt dus ook de islam gevaarlijk en zegt daarmee indirect dat iedereen die moslim is een potentiele terrorist is. Het zal wel aan je gebrek aan intelligentie liggen (zoals bij zo veel PVV stemmers het geval is), want een andere verklaring kan ik niet bedenken voor zo'n stompzinnige, simpele gedachte. Als er iemand mentaal zwak is (en dan druk ik me nog voorzichtig uit) dan ben jij het wel. Het trieste is dat mensen als jij dat zelf niet in de gaten hebben en alleen maar gaan lachen als anderen ze dat duidelijk proberen te maken.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_77574436
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 23:07 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Kijk, jij bent een gevaarlijk mannetje dat in de gaten moet worden gehouden. Jij noemt dus ook de islam gevaarlijk en zegt daarmee indirect dat iedereen die moslim is een potentiele terrorist is. Het zal wel aan je gebrek aan intelligentie liggen (zoals bij zo veel PVV stemmers het geval is), want een andere verklaring kan ik niet bedenken voor zo'n stompzinnige, simpele gedachte. Als er iemand mentaal zwak is (en dan druk ik me nog voorzichtig uit) dan ben jij het wel. Het trieste is dat mensen als jij dat zelf niet in de gaten hebben en alleen maar gaan lachen als anderen je dat duidelijk proberen te maken.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_77574474
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 23:08 schreef StarGazer het volgende:

[..]

pi_77574827
Altijd fascinerend om de linkse gedachtekronkel te volgen. Hier zo eentje op de blog van HannekeGroenteman.

Ik zal heus niet de eerste zijn die 't onder uw aandacht brengt, maar heeft u dit (http://www.dumpert.nl/mediabase/809791/a049bf67/wat_te_doen_met_deze_gast_.html) al gezien?

Ik probeer, net als u, verlicht progressief te zijn. Maar soms wordt 't me wel heel erg moeilijk gemaakt. Vandaar dat ik me tot u wend.

Ik ben heel bang om te verrechtsen, maar ook bang voor de angst zelf.
Ik herinner me nog de tijd dat je trots met je keppeltje op over straat kon. Of dat je, als homo, met je vriend gearmd door de stad liep zonder bang te wezen bespuwd te worden - of erger. U zult 't met me eens zijn dat dat (voorlopig?) verleden tijd is - met name in Amsterdam.
Geeft u mij alstublieft argumenten en instrumenten om niet door te schieten naar rechts. Dat ik merk dat je ook als verlicht progressief in opstand kunt komen tegen onverdraagzaamheid. Dat links niet betekent dat we alles maar begripvol moeten ondergaan.
Ik ben serieus. Ik raak bang van mezelf.'

Wat beweegt deze mensen, je zal maar bang zijn om te verrechtsen. Wat eng , die onderbuikgevoelens

[ Bericht 87% gewijzigd door Drommelsch85 op 02-02-2010 23:21:40 ]
url
  dinsdag 2 februari 2010 @ 23:54:23 #84
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_77576418
quote:

[..]

Kijk, jij bent een gevaarlijk mannetje dat in de gaten moet worden gehouden. Jij noemt dus ook de islam gevaarlijk en zegt daarmee indirect dat iedereen die moslim is een potentiele terrorist is. Het zal wel aan je gebrek aan intelligentie liggen (zoals bij zo veel PVV stemmers het geval is), want een andere verklaring kan ik niet bedenken voor zo'n stompzinnige, simpele gedachte. Als er iemand mentaal zwak is (en dan druk ik me nog voorzichtig uit) dan ben jij het wel. Het trieste is dat mensen als jij dat zelf niet in de gaten hebben en alleen maar gaan lachen als anderen ze dat duidelijk proberen te maken.
Gast donder op, je bent geobsedeerd door Geert Wilders en de PVV. Sukkel.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 2 februari 2010 @ 23:57:32 #85
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_77576538
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 23:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

dat zijn nog eens steekhoudende argumenten!

PHP, als je geen argumenten hebt of een enig sinds nuttige inbreng in de discussie. Hou dan alsjeblief je mond dicht en verziek de boel niet met wat loos gescheld.
:-)
  woensdag 3 februari 2010 @ 00:01:49 #86
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_77576678
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 23:57 schreef Dartanion het volgende:

[..]

PHP, als je geen argumenten hebt of een enig sinds nuttige inbreng in de discussie. Hou dan alsjeblief je mond dicht en verziek de boel niet met wat loos gescheld.
Ik scheld niet, ik discussieer al tijden mee in de het POL forum. En ik weet hoe hij zich daar manifesteert, en kan daarom met stelligheid melden dat hij een obsessie heeft. Talloze apodictische argumenten zijn er genoemd maar niets mocht baten, hij blijft zichzelf volharden in zijn eigen hersenspinsel. Dat is jammer voor hem.

Voor de rest heb ik geen benul waar jij je mee bemoeit, derhalve verzoek ik je vriendelijk om dit soort domme reacties voor je te houden. Zonde van de schijfruimte.

Anders lees jij je eerst even in voor je met dit soort franje komt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_77579401
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 23:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

LOL... en jij bent zo'n gefrustreerd PVV stemmertje Ga toch fietsen man.
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 23:57 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Zo gaat dat met dat soort volk. (erg simpel)
pi_77579412
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 23:16 schreef Drommelsch85 het volgende:
Wat beweegt deze mensen, je zal maar bang zijn om te verrechtsen. Wat eng , die onderbuikgevoelens
Omdat erg rechts stemmen lager dan laag is. Dan ben je egoist en asociaal tegelijk. Dieper kun je niet zinken. Heel rechts is altijd al het schuim van de samenleving geweest en toen Janmaat nog rondwandelde had iedereen dat nog wel door. Maar het simpele volk is in opmars. Het is opeens OK om hardop te zeggen dat je Nick en Simon echt geweldig vindt en het is opeens ook OK om te zeggen dat je PVV stemt. Wat is er toch gebeurd in dit land? Nederland is 'versimpeld'.

Heel soms vraag ik me wel eens af of je het welzijn van een land wel mede kunt laten bepalen door mensen met een IQ van 100 of lager. Aan de andere kant kun je mensen bij het stemhokje moeilijk eerst een IQ test laten doen. Maar misschien zou het wel beter zijn.
pi_77579808
Je vindt jezelf wel heel erg geweldig he?

Serieus...hoe meer je andere mensen bestempelt als "simpel" en "dom", alleen omdat ze het niet eens zijn met jouw denkbeelden, hoe meer je jezelf voor schut zet, en hoe meer je de vooroordelen over links bevestigt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Strolie75 op 03-02-2010 07:10:07 ]
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_77579886
En wat zul je je ongelukkig voelen in een land (of op zijn minst een forum) dat je visie, intellect en profetische waarschuwing niet kan waarderen. En wat zul je je na de komende verkiezingen nog ongelukkiger voelen.

Misschien kun je je alvast voorbereiden door je huis als onderduikadres voor moslims in te richten? Voorbereiding wanneer de razzia's door de PVV beginnen. Zorg in elk geval voor schuilplaatsen, voedsel, schriften en pennen zodat een kleine moslima een dagboek kan schrijven...
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 3 februari 2010 @ 08:13:33 #91
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_77580181
Ik denk dat de TS vergeet dat er aan de linkerkant ook een partij zit die voornamelijk uit laag IQ, danwel laag opgeleiden trekt: De PvdA.

De PVV doet dat aan de rechter kant. En daarmee hebben deze partijen gewoon een bepaalde markt aangeboord, eentje die makkelijk trapt in one-liners van het kaliber "De markt gedraagt zich soms als Bokito." (Wouter Bos) en "Nederlanderschap afpakken en uitzetten" (Geert Wilders), zonder echt te hoeven begrijpen hoe de economie in elkaar zit, of hoe de Nederlandse grondwet en Rijkswet op het Nederlanderschap werkt.

En het is ook geen schande of zo dat er partijen zijn die vooral onder lager opgeleiden populair zijn. Sterker nog, het houdt de balans er een beetje in. Het is alleen zo, in het geval van de PVV dat TE VEEL mensen zich laten leiden door one-liners waarvan een 1e jaars student rechten je haarfijn kan uitleggen waarom hij dergelijke wetswijzigingen nooit ingevoerd zal kunnen krijgen in de Nederlandse democratische rechtsstaat.

Maar de laatste tijd begint de VVD en D'66 weer meer aan te trekken, en zakt de PVV. Wellicht zien mensen toch langzaam aan dat een "kopvoddentaks" en het invoeren van "stadscommando's" toch niet onder de betere ideeen vallen met betrekking tot het integratieprobleem.
-
pi_77580411
quote:

[..]

Hahahaha, vervang PVV door islamiet en je zegt precies hetzelfde als de mensen waar je zo op kotst
Op maandag 24 augustus 2009 11:04 schreef Salvad0R het volgende:
Aan alle chicks; eet/drink geen light producten, krijg je tumoren van.
  woensdag 3 februari 2010 @ 09:13:53 #93
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_77580868
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 02:37 schreef scanman1 het volgende:

[..]

LOL... en jij bent zo'n gefrustreerd PVV stemmertje Ga toch fietsen man.
[..]

Zo gaat dat met dat soort volk. (erg simpel)
Links vindt toch stigmatiseren not don?

Iemand uitmaken voor dom of simpel als hij niet dezelfde mening heeft
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 3 februari 2010 @ 09:19:03 #94
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_77580958
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 08:13 schreef maartena het volgende:
Ik denk dat de TS vergeet dat er aan de linkerkant ook een partij zit die voornamelijk uit laag IQ, danwel laag opgeleiden trekt: De PvdA.

De PVV doet dat aan de rechter kant. En daarmee hebben deze partijen gewoon een bepaalde markt aangeboord, eentje die makkelijk trapt in one-liners van het kaliber "De markt gedraagt zich soms als Bokito." (Wouter Bos) en "Nederlanderschap afpakken en uitzetten" (Geert Wilders), zonder echt te hoeven begrijpen hoe de economie in elkaar zit, of hoe de Nederlandse grondwet en Rijkswet op het Nederlanderschap werkt.

En het is ook geen schande of zo dat er partijen zijn die vooral onder lager opgeleiden populair zijn. Sterker nog, het houdt de balans er een beetje in. Het is alleen zo, in het geval van de PVV dat TE VEEL mensen zich laten leiden door one-liners waarvan een 1e jaars student rechten je haarfijn kan uitleggen waarom hij dergelijke wetswijzigingen nooit ingevoerd zal kunnen krijgen in de Nederlandse democratische rechtsstaat.

Maar de laatste tijd begint de VVD en D'66 weer meer aan te trekken, en zakt de PVV. Wellicht zien mensen toch langzaam aan dat een "kopvoddentaks" en het invoeren van "stadscommando's" toch niet onder de betere ideeen vallen met betrekking tot het integratieprobleem.
Stadscommando's zijn prima in te voeren, alleen moeten ze het juridisch nog voor elkaar krijgen, dat kan als ze in een kabinet zitten. Dingen zoals kopvoddentax en Koran verbieden is natuurlijk absurd. Maar dat waren denk ik ook meer grappen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_77580962
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 09:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Links vindt toch stigmatiseren not don?

Iemand uitmaken voor dom of simpel als hij niet dezelfde mening heeft
Ja maar dat is Scanman, die is zoooooo slim en de rest is zoooooo dom
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
  woensdag 3 februari 2010 @ 09:20:07 #96
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_77580976
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 09:19 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

Ja maar dat is Scanman, die is zoooooo slim en de rest is zoooooo dom
Dat zal het hem inderdaad wel zijn. We gaan nu dankzij Scanman allemaal NCPN en Groenlinks stemmen
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_77581000
Wacht even, ik ben 't niet met je eens, scanman1, dus volgens jou stem ik nou PVV....maar ik stem helemaal geen PVV en ben zeker geen Geert fan, hoe kan dat nou?!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hallon!
  woensdag 3 februari 2010 @ 09:38:00 #98
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_77581328
GEERTJUH WILDERS 4 PRESIDENT
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  † In Memoriam † woensdag 3 februari 2010 @ 09:39:35 #99
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_77581360
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:27 schreef oahth het volgende:
scanman doe is niet zo emo kneus
doet ie ook altijd op de fp.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  woensdag 3 februari 2010 @ 09:50:49 #100
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_77581577
Scanman heeft een Wilders-fobie
Vladimir Putin
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')