abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77657697
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 01:02 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik krijg niet goed uitgepuzzeld hoe je dat nou gedaan hebt.
Met spiegels, neem ik aan. Maar hoe dan?
Een badkamerkastje met verstelbare spiegels. 90 graden gedraaid, rechts is 'boven' en links is 'onder'. De camera is gericht op de rechterspiegel, en via achtereenvolgens de rechter- en linkerspiegel kijk je bovenop de camera.

[ Bericht 14% gewijzigd door Molurus op 05-02-2010 18:05:15 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 21:56:37 #52
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_77685956
TVP voor een eeuwig terugkerend topic.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_77752332
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 08:19 schreef Molurus het volgende:

[..]

Een badkamerkastje met verstelbare spiegels. 90 graden gedraaid, rechts is 'boven' en links is 'onder'. De camera is gericht op de rechterspiegel, en via achtereenvolgens de rechter- en linkerspiegel kijk je bovenop de camera.
Dan had je drie spiegels: rechts, midden en links. Dat kan wel.
Als je twee spiegels hebt onder een hoek van 90 graden, dan fotografeert de camera het gebied boven of onder zichzelf.

Maar goed: ik denk dat het tegenargument nu gaat worden, dat je een extern hulpmiddel gebruikt hebt.
Al weet ik niet goed waar de discussie ook al weer over ging.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_77752367
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 21:56 schreef Q.E.D. het volgende:
TVP voor een eeuwig terugkerend topic.
Maar als je in een volgend leven weer een account aanmaakt, ben je dan een kloon of niet?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_77781748
quote:
Op zondag 7 februari 2010 23:17 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Maar als je in een volgend leven weer een account aanmaakt, ben je dan een kloon of niet?
Ik las ergens dat je 2 keer de dood hebt meegemaakt. Was dat door een hartinfarct en dus ook een BDE?
---o---
pi_77784408
Opzich is het wel ironisch dat je je hele leven bezig bent met overleven terwijl de dood toch onvermijdelijk is.
pi_77793042
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:57 schreef mariox het volgende:

[..]

Ik las ergens dat je 2 keer de dood hebt meegemaakt. Was dat door een hartinfarct en dus ook een BDE?
Geen bijnadoodervaring. En hoe ik dood ging, weet ik niet meer.
Het was meer het moment vlak na het doodgaan dat ik zag.
Met een conclusie over hoe ik mijn leven geleid had, de belangrijkste fout inziend. (Nou ja, ik hoop dat het de belangrijkste was.)
Een keer als strenge patriarch in een bergdorp, concluderend dat ik te hard geweest was. "Dat is goed voor bergen, niet voor mensen."
En een keer als moeder van een dochter, die ik slecht behandeld had. "Weer niet los kunnen laten!" En dan mensen om me heen: "Kom maar, de volgende keer helpen we je wel." En minstens een herkende ik en die heeft me inderdaad geholpen.

Gewoon, in regressieanalyse.
pi_77845491
quote:
Op maandag 8 februari 2010 23:51 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Geen bijnadoodervaring. En hoe ik dood ging, weet ik niet meer.
Het was meer het moment vlak na het doodgaan dat ik zag.
Met een conclusie over hoe ik mijn leven geleid had, de belangrijkste fout inziend. (Nou ja, ik hoop dat het de belangrijkste was.)
Een keer als strenge patriarch in een bergdorp, concluderend dat ik te hard geweest was. "Dat is goed voor bergen, niet voor mensen."
En een keer als moeder van een dochter, die ik slecht behandeld had. "Weer niet los kunnen laten!" En dan mensen om me heen: "Kom maar, de volgende keer helpen we je wel." En minstens een herkende ik en die heeft me inderdaad geholpen.

Gewoon, in regressieanalyse.
Huh? Maar hoe dan?

Kan je ook een tunnel herinneren?
---o---
pi_77866970
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 14:40 schreef mariox het volgende:

[..]

Huh? Maar hoe dan?

Kan je je ook een tunnel herinneren?
Nee. Ik kwam zonder overgang in die dode toestand terecht.
In een regressieanalyse kun je als het ware van bovenaf in een situatie terecht komen. Zo kun je door levens heen springen, als het ware zappen. Je kunt doodgaan wel beleven, maar ik ging vanuit een leven meteen naar het moment dat ik mijn conclusie trok. Dus de moeite die het kostte om die conclusie te bereiken, hoefde ik niet opnieuw te beleven.
pi_77874707
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:09 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nee. Ik kwam zonder overgang in die dode toestand terecht.
In een regressieanalyse kun je als het ware van bovenaf in een situatie terecht komen. Zo kun je door levens heen springen, als het ware zappen. Je kunt doodgaan wel beleven, maar ik ging vanuit een leven meteen naar het moment dat ik mijn conclusie trok. Dus de moeite die het kostte om die conclusie te bereiken, hoefde ik niet opnieuw te beleven.
Regressieanalyse ken ik alleen uit de statistiek

De vraag nogmaals hoe doe je dat dan? Meditatie? Of is het je zo maar overkomen?
---o---
pi_77904552
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 10:18 schreef mariox het volgende:

[..]

Regressieanalyse ken ik alleen uit de statistiek

De vraag nogmaals hoe doe je dat dan? Meditatie? Of is het je zo maar overkomen?
Oh, bedoel je zo.

Je doet het niet zelf, eigenlijk, maar je gaat naar een therapeut die er voor geleerd heeft.
Die brengt je onder hypnose en dan brengt hij of zij je via verschillende wegen naar een tijdstip in het verleden dat voor jou belangrijk is op dit moment. Of naar een vooraf afgesproken tijdstip en dat kan dan ook tussen twee levens zijn.
Er zijn diverse manieren om je daar dan goed in dat leven te krijgen, vooral beschrijven van wat je hoort, ziet en voelt helpt goed.
Er ontrolt zich dan een stukje leven voor je, alsof je in een soort ingeleefde film zit. Voor mij was er een duidelijke grens ter hoogte van mijn nek: mijn hoofd was in de kamer en hoorde de therapeut, mijn lichaam was elders.
Verder gaat het aardig associatief, zoals in een gewoon gesprek. Je eigen herinenringen springen immers ook altijd van de ene naar de andere situatie. Alleen kun je hier van het ene leven naar het anders springen. Vergelijkbaar met hoe je in dit leven via je herinneringen van de ene baan naar de andere kunt springen.

Na je belevenissen word je weer naar het heden teruggebracht, zoals bij gewone hypnose.

De dingen die je herbeleeft zijn zaken die op dit moment in je leven nu van belang zijn. Vaak zijn dat heftige belevingen, want anders zou je er nu niet weer of nog mee zitten. Door herbeleving kun je ze in perspectief plaatsen en dan nemen ze niet meer de macht over in je handelen en denken.

Je kunt naar een therapeut, maar er zijn ook wel cursussen.
pi_77910916
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 23:26 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Oh, bedoel je zo.

Je doet het niet zelf, eigenlijk, maar je gaat naar een therapeut die er voor geleerd heeft.
Die brengt je onder hypnose en dan brengt hij of zij je via verschillende wegen naar een tijdstip in het verleden dat voor jou belangrijk is op dit moment. Of naar een vooraf afgesproken tijdstip en dat kan dan ook tussen twee levens zijn.
Er zijn diverse manieren om je daar dan goed in dat leven te krijgen, vooral beschrijven van wat je hoort, ziet en voelt helpt goed.
Er ontrolt zich dan een stukje leven voor je, alsof je in een soort ingeleefde film zit. Voor mij was er een duidelijke grens ter hoogte van mijn nek: mijn hoofd was in de kamer en hoorde de therapeut, mijn lichaam was elders.
Verder gaat het aardig associatief, zoals in een gewoon gesprek. Je eigen herinenringen springen immers ook altijd van de ene naar de andere situatie. Alleen kun je hier van het ene leven naar het anders springen. Vergelijkbaar met hoe je in dit leven via je herinneringen van de ene baan naar de andere kunt springen.

Na je belevenissen word je weer naar het heden teruggebracht, zoals bij gewone hypnose.

De dingen die je herbeleeft zijn zaken die op dit moment in je leven nu van belang zijn. Vaak zijn dat heftige belevingen, want anders zou je er nu niet weer of nog mee zitten. Door herbeleving kun je ze in perspectief plaatsen en dan nemen ze niet meer de macht over in je handelen en denken.

Je kunt naar een therapeut, maar er zijn ook wel cursussen.
Ok maar hoe weet je dat dat een boek is die je hebt gelezen of een scene uit een film die je hebt gezien maar bent vergeten. En misschien wel iets wat je gedroomd hebt ooit maar allang weer bent vergeten
Ik vind dit een beetje vaag namelijk.
---o---
pi_77928621
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 10:04 schreef mariox het volgende:

[..]

Ok maar hoe weet je dat dat een boek is die je hebt gelezen of een scene uit een film die je hebt gezien maar bent vergeten. En misschien wel iets wat je gedroomd hebt ooit maar allang weer bent vergeten
Ik vind dit een beetje vaag namelijk.
Geen scene uit een boek of film die ik ken.
Maar verder heb je wel gelijk: het is erg vaag. En het kan best wel fantasie zijn.
Maar het werkt wel.
Dat is ook niet zo gek, want ook dromen kunnen, mits netjes behandeld, heel verhelderend zijn. En daarvan weet je zeker dat ze niet echt gebeurd zijn.
pi_77929756
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 00:17 schreef ebke het volgende:
Nou heb ik toch s een vraagje voor alle gelovigen.
De hemel is het paradijs voor de mens, een plek waar je niet zal lijden, en je verlost word van deze kwade wereld. Je verlangt er dus naar, om daar naartoe te kunnen gaan.
Waarom zijn dan toch bijna alle gelovigen bang om te sterven. En blijven ze liever hier op aarde?
Je zou toch juist harstikke blij moeten zijn als je bijna dood gaat?
Het paradijs is op aarde...
Alles op zijn tijd...
Veel mensen zijn niet bang om te sterven...
Leuk toch eindelijk weten of er nog iets bestaat? Dierbaren weer zien, kennismaken met je voorouders.
Het paradijs is op aarde: waarom zouden al die geesten van Char c.a.. dan hier komen spoken?
pi_77930300
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 01:05 schreef Kees22 het volgende:
tvp
Oh, dat is wel een beetje te makkelijk.
Ik geloof in reïncarnatie. Of ik bang ben om dood te gaan, weet ik nog niet.
Dood gaan is overigens, in mijn herinnering, niet zo heel erg.
Je herinnering? je kunt je je overgang vanuit je vorige leven naar het 'hiernamaals' nog herinneren?
Datzelfde geldt dan waarschijnlijk voo de herinnering van je vorige leven(s). Interessant.
I
pi_77930388
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 19:42 schreef Heerda het volgende:
Je herinnering? je kunt je je overgang vanuit je vorige leven naar het 'hiernamaals' nog herinneren?
Datzelfde geldt dan waarschijnlijk voo de herinnering van je vorige leven(s). Interessant.
Ik kan me nog herinneren dat ik een vlieg was, vreselijk. De 4e keer dat dat rotkind van 8 mij probeerde dood te slaan was het raak.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_77930499
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 00:45 schreef On het volgende:
Naar mijn mening is geloven in leven na de dood een soort vorm van egoïsme. Het niet kunnen voorstellen dat er een leven na de dood is waar jij niet meer aan meedoet. Toch draait de wereld prima door na jouw dood, net zoals duizenden jaren voor je geboorte.
Kijk maar naar Haïti, meer dan 50.000 (?) doden. Je maakt mij niet wijs dat elk persoon naar een soort hemels oord gaat. Sowieso leven na de dood, dan ben je in een hemel tot in de eeuwigheid? Dat duurt lang hoor, tel maar eens tot de eeuwigheid, ik weet niet of ik dat zou willen.
Troost: tijd is fictie...
pi_77930991
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 19:00 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Maar verder heb je wel gelijk: het is erg vaag. En het kan best wel fantasie zijn.
Maar het werkt wel.
Dat is ook niet zo gek, want ook dromen kunnen, mits netjes behandeld, heel verhelderend zijn. En daarvan weet je zeker dat ze niet echt gebeurd zijn.
Zelfs dat weet je niet zeker... Tijdens je droom ben je op bezoek in het hiernamaals in de omgeving waar je vandaan komt... Althans volgens Ute Kretzschmar door haar ontvangen... Lees het zeer interessante: 2012; de aarde op weg naar de 5e dimensie.
pi_77970666
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 19:00 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Maar het werkt wel.
Duidelijk verhaal
---o---
pi_77975037
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 19:47 schreef Heerda het volgende:

[..]

Troost: tijd is fictie...
Waarom is tijd fictief?
pi_77975082
hypothetisch: alle dode mensen zien vanuit het hiernamaals wat er allemaal gebeurd op de aarde en dus ook wat alle gelovigen doen. als je dood gaat kom samen met alle andere doden in het hiernamaals, maar niet zoals de hemel maar heel anders, en je wordt keihard uitgelachen dat je je hele leven voor niks naar de kerk ben geweest, netjes gebeden hebt etc.
pi_77975116
quote:
Op zondag 14 februari 2010 02:11 schreef Anarith het volgende:
hypothetisch: alle dode mensen zien vanuit het hiernamaals wat er allemaal gebeurd op de aarde en dus ook wat alle gelovigen doen. als je dood gaat kom samen met alle andere doden in het hiernamaals, maar niet zoals de hemel maar heel anders, en je wordt keihard uitgelachen dat je je hele leven voor niks naar de kerk ben geweest, netjes gebeden hebt etc.
Dus als ik dood ben, mag ik tot in den eeuwigheid mensen bekijken en uitlachen omdat ze voor niks naar de kerk zijn geweest?

Ik wist het!

Wel onder het genot van chocolademelk toch?
pi_77975229
quote:
Op zondag 14 februari 2010 02:14 schreef Symo het volgende:

[..]

Dus als ik dood ben, mag ik tot in den eeuwigheid mensen bekijken en uitlachen omdat ze voor niks naar de kerk zijn geweest?

Ik wist het!

Wel onder het genot van chocolademelk toch?
pi_77977749
quote:
Op zondag 14 februari 2010 02:07 schreef Symo het volgende:

[..]

Waarom is tijd fictief?
Tja wel heel moeilijk om te bevatten. Maar net zo moeilijk als je voor te stellen wat eeuwig is. Eeuwig is tijdloos, dus bestaat er geen tijd is een spirituele veronderstelling... Volgens Einstein staat de tijd stil wanneer je je snel genoeg voortbeweegt. Hoe snel schiet de aarde door het heelal? Hoe snel schiet het heelal door de kosmos? Alles is fictie... of illusie.
pi_77977823
quote:
Op zondag 14 februari 2010 02:11 schreef Anarith het volgende:
Klopt volgens het boek van Jean Paul Sartre 'de teerling is geworpen'. Op een morgen word je wakker en merkt dan dat je niets in de spiegel ziet. Je weet dan dat je dood bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')