Één van de grotere praktische problemen van de OV Chipkaart: de belachelijk idioot lage betrouwbaarheid van de apparatuur.quote:Op maandag 1 maart 2010 22:17 schreef Bostonian het volgende:
Ik reis veel met de Randstadrail in Den Haag maar daar kan je niet eens in of uit checken want het is meestal "buiten dienst". Laat ze eerst eens maar hun apparatuur fixen.
Volgens mij 7,50.quote:Op donderdag 4 maart 2010 08:42 schreef Karina het volgende:
Ik heb me rotgezocht, maar ik kan het nergens vinden. Hoeveel kost een anonieme ov chipkaart (eentje die je bij de sigarenwinkel koopt)? Ik ga maar af en toe met het OV, dus een persoonlijke, oplaadbare kaart heb ik niet nodig.
Sorry meneer, het systeem zegt van niet, hij heeft zich vast vergis..quote:Op donderdag 4 maart 2010 10:02 schreef RubenK het volgende:
Er is 10 euro verdwenen van mijn kaartNaar het NS loket geweest en volgens de persoon achter de balie stond die 10 euro er 'toch echt nooit op hoor'. De transactie bij de automaat zou 'nooit hebben plaatsgevonden', ook al heb ik een pinbonnetje (waarvan het transactienummer 'niet terug te vinden is in het systeem') en een bankafschrift.
Alles net opgestuurd naar de NS klantenservice, kijken wat die er mee gaan doen maar ik vermoed dat ik weer eens bestolen ben van 10 euro
Je hebt toch bewijs ? Gewoon de manager erbij roepen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 10:02 schreef RubenK het volgende:
Er is 10 euro verdwenen van mijn kaartNaar het NS loket geweest en volgens de persoon achter de balie stond die 10 euro er 'toch echt nooit op hoor'. De transactie bij de automaat zou 'nooit hebben plaatsgevonden', ook al heb ik een pinbonnetje (waarvan het transactienummer 'niet terug te vinden is in het systeem') en een bankafschrift.
Alles net opgestuurd naar de NS klantenservice, kijken wat die er mee gaan doen maar ik vermoed dat ik weer eens bestolen ben van 10 euro
Benieuwd of ik een reactie krijg.quote:U heeft mij bestolen van 17 cent door kosten in rekening te brengen voor een incheck en een directe uitcheck op hetzelfde station. Dat geld wil ik hoe dan ook terug. Helaas bent als een van de weinige vervoerders zo asociaal, een ander woord is er niet voor, om een postbusnummer te gebruiken voor het terugsturen van het claimformulier. Aan die wettelijk compleet onrechtmatige onzin doe ik dus niet mee. Ik eis van u dat ik zonder verdere kosten mijn geld terug kan vragen. Dat houdt in dat u of a) mij een antwoordnummer geeft of b) u mij de schriftelijke garantie geeft dat die 44 cent voor een postzegel ook vergoed worden.
Bij geen of onvoldoende reactie waarschuw ik u alvast dat alle juridische kosten voor het terugkrijgen van de 17 cent, die nu onrechtmatig in uw bezit zijn, voor uw rekening komen. Van dit soort geniepige verrijking ben ik in ieder geval absoluut niet gediend en ik zal het er dan ook niet bij laten zitten. Ik weet in ieder geval dat ik het recht volledig achter mij heb staan.
Hoogachtend,
Zelva
quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:41 schreef Zelva het volgende:
Aan Arriva:
[..]
Benieuwd of ik een reactie krijg.
quote:Oplaadautomaten OV-chipkaart geskimd
Uitgegeven: 4 maart 2010 21:44 /// Laatst gewijzigd: 4 maart 2010 21:46
AMSTERDAM - Onbekenden hebben in Amsterdam twee automaten voor het opladen van de OV-chipkaart geskimd. Een woordvoerster van het Gemeentelijk Vervoerbedrijf Amsterdam bevestigde donderdag een bericht hierover van RTV Noord-Holland.
© ANP
Met de geplaatste skimapparatuur kunnen criminelen de gegevens van pinpassen aflezen om vervolgens de rekeningen van de gedupeerden te plunderen.
De skimapparatuur op de twee Amsterdamse oplaadautomaten werd ontdekt tijdens onderhoud. Het GVB gaat nu alle automaten controleren.
Opzetstukken
De schade door skimmen bedroeg in 2008 zo'n 31 miljoen euro. Banken hebben sindsdien maatregelen genomen om de plaatsing van skimapparatuur te voorkomen.
Ook de kaartjesautomaten van de Nederlandse Spoorwegen waren vaak doelwit van skimmers. De NS heeft vorig jaar speciale opzetstukken geïnstalleerd om skimmen te voorkomen. Of het GVB dat ook gaat doen, kon de woordvoerster nog niet zeggen. ''De zaak is in onderzoek''.
Hoezo de zaak is in onderzoek? Je weet toch vantevoren dat er geskimd gaat worden. Daar hou je toch rekening mee?quote:
In de normale wereld wel, niet in de wondere wereld van de chipkaart, daar is alles mogelijk, zo lang het maar niet ten gunste van de reiziger is.quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:55 schreef Zelva het volgende:
[..]
Hoezo de zaak is in onderzoek? Je weet toch vantevoren dat er geskimd gaat worden. Daar hou je toch rekening mee?
Emigreren.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:12 schreef Splinter1707 het volgende:
Kan iemand mij advies geven over dat ik het beste nu kan doen?
oh leuk als je hebt ingecheckt ergens anders, ben je 10/20 euro kwijtquote:Op zondag 7 maart 2010 12:23 schreef Q. het volgende:
Alle in/uitcheckpalen op utrecht centraal doen het momenteel niet. Maar ouderwets een kaartje gekocht.
Gewoon ook echt alle paaltjes he? Heb er een stuk of 5 geprobeerd. Voortaan toch maar weer kaartjes kopen.quote:Op zondag 7 maart 2010 12:32 schreef macca728 het volgende:
[..]
oh leuk als je hebt ingecheckt ergens anders, ben je 10/20 euro kwijt
als paaltjes niet werken, hebben ze pech. Ik koop geen kaartje meer, ik heb een betaalmiddel bij me.quote:Op zondag 7 maart 2010 15:43 schreef Zelva het volgende:![]()
Nu kun je nog een kaartje kopen, straks reis je gewoon sowieso zwart. Het ligt toch altijd aan de klant, dus het argument 'de palen deden het niet' wordt natuurlijk meteen naar het rijk der fabelen verwezen door de conducteur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |