abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78613853
Ik reis veel met de Randstadrail in Den Haag maar daar kan je niet eens in of uit checken want het is meestal "buiten dienst". Laat ze eerst eens maar hun apparatuur fixen.
  maandag 1 maart 2010 @ 22:22:14 #227
141482 Q.
JurassiQ
pi_78614184
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:17 schreef Bostonian het volgende:
Ik reis veel met de Randstadrail in Den Haag maar daar kan je niet eens in of uit checken want het is meestal "buiten dienst". Laat ze eerst eens maar hun apparatuur fixen.
Één van de grotere praktische problemen van de OV Chipkaart: de belachelijk idioot lage betrouwbaarheid van de apparatuur. .
For great justice!
  maandag 1 maart 2010 @ 22:45:27 #228
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_78615760
5000 jaar terug werkte papier prima, en over 5000 jaar zou dat ook zo zijn.
  Moderator donderdag 4 maart 2010 @ 08:42:51 #229
9859 crew  Karina
Woman
pi_78718176
Ik heb me rotgezocht, maar ik kan het nergens vinden. Hoeveel kost een anonieme ov chipkaart (eentje die je bij de sigarenwinkel koopt)? Ik ga maar af en toe met het OV, dus een persoonlijke, oplaadbare kaart heb ik niet nodig.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_78719306
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 08:42 schreef Karina het volgende:
Ik heb me rotgezocht, maar ik kan het nergens vinden. Hoeveel kost een anonieme ov chipkaart (eentje die je bij de sigarenwinkel koopt)? Ik ga maar af en toe met het OV, dus een persoonlijke, oplaadbare kaart heb ik niet nodig.
Volgens mij 7,50.
pi_78720060
Er is 10 euro verdwenen van mijn kaart Naar het NS loket geweest en volgens de persoon achter de balie stond die 10 euro er 'toch echt nooit op hoor'. De transactie bij de automaat zou 'nooit hebben plaatsgevonden', ook al heb ik een pinbonnetje (waarvan het transactienummer 'niet terug te vinden is in het systeem') en een bankafschrift.

Alles net opgestuurd naar de NS klantenservice, kijken wat die er mee gaan doen maar ik vermoed dat ik weer eens bestolen ben van 10 euro
  donderdag 4 maart 2010 @ 12:44:30 #232
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_78726524
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:02 schreef RubenK het volgende:
Er is 10 euro verdwenen van mijn kaart Naar het NS loket geweest en volgens de persoon achter de balie stond die 10 euro er 'toch echt nooit op hoor'. De transactie bij de automaat zou 'nooit hebben plaatsgevonden', ook al heb ik een pinbonnetje (waarvan het transactienummer 'niet terug te vinden is in het systeem') en een bankafschrift.

Alles net opgestuurd naar de NS klantenservice, kijken wat die er mee gaan doen maar ik vermoed dat ik weer eens bestolen ben van 10 euro
Sorry meneer, het systeem zegt van niet, hij heeft zich vast vergis..
pi_78726567
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:02 schreef RubenK het volgende:
Er is 10 euro verdwenen van mijn kaart Naar het NS loket geweest en volgens de persoon achter de balie stond die 10 euro er 'toch echt nooit op hoor'. De transactie bij de automaat zou 'nooit hebben plaatsgevonden', ook al heb ik een pinbonnetje (waarvan het transactienummer 'niet terug te vinden is in het systeem') en een bankafschrift.

Alles net opgestuurd naar de NS klantenservice, kijken wat die er mee gaan doen maar ik vermoed dat ik weer eens bestolen ben van 10 euro
Je hebt toch bewijs ? Gewoon de manager erbij roepen.
  donderdag 4 maart 2010 @ 16:21:56 #234
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78735041
Het ligt ook áltijd aan de klant.
  donderdag 4 maart 2010 @ 16:41:54 #235
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78735986
Aan Arriva:
quote:
U heeft mij bestolen van 17 cent door kosten in rekening te brengen voor een incheck en een directe uitcheck op hetzelfde station. Dat geld wil ik hoe dan ook terug. Helaas bent als een van de weinige vervoerders zo asociaal, een ander woord is er niet voor, om een postbusnummer te gebruiken voor het terugsturen van het claimformulier. Aan die wettelijk compleet onrechtmatige onzin doe ik dus niet mee. Ik eis van u dat ik zonder verdere kosten mijn geld terug kan vragen. Dat houdt in dat u of a) mij een antwoordnummer geeft of b) u mij de schriftelijke garantie geeft dat die 44 cent voor een postzegel ook vergoed worden.

Bij geen of onvoldoende reactie waarschuw ik u alvast dat alle juridische kosten voor het terugkrijgen van de 17 cent, die nu onrechtmatig in uw bezit zijn, voor uw rekening komen. Van dit soort geniepige verrijking ben ik in ieder geval absoluut niet gediend en ik zal het er dan ook niet bij laten zitten. Ik weet in ieder geval dat ik het recht volledig achter mij heb staan.

Hoogachtend,

Zelva
Benieuwd of ik een reactie krijg.
  donderdag 4 maart 2010 @ 21:26:56 #236
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_78748604
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 16:41 schreef Zelva het volgende:
Aan Arriva:
[..]

Benieuwd of ik een reactie krijg.
  donderdag 4 maart 2010 @ 23:52:01 #237
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_78755706
quote:
Oplaadautomaten OV-chipkaart geskimd
Uitgegeven: 4 maart 2010 21:44 /// Laatst gewijzigd: 4 maart 2010 21:46
AMSTERDAM - Onbekenden hebben in Amsterdam twee automaten voor het opladen van de OV-chipkaart geskimd. Een woordvoerster van het Gemeentelijk Vervoerbedrijf Amsterdam bevestigde donderdag een bericht hierover van RTV Noord-Holland.
© ANP

Met de geplaatste skimapparatuur kunnen criminelen de gegevens van pinpassen aflezen om vervolgens de rekeningen van de gedupeerden te plunderen.

De skimapparatuur op de twee Amsterdamse oplaadautomaten werd ontdekt tijdens onderhoud. Het GVB gaat nu alle automaten controleren.

Opzetstukken
De schade door skimmen bedroeg in 2008 zo'n 31 miljoen euro. Banken hebben sindsdien maatregelen genomen om de plaatsing van skimapparatuur te voorkomen.

Ook de kaartjesautomaten van de Nederlandse Spoorwegen waren vaak doelwit van skimmers. De NS heeft vorig jaar speciale opzetstukken geïnstalleerd om skimmen te voorkomen. Of het GVB dat ook gaat doen, kon de woordvoerster nog niet zeggen. ''De zaak is in onderzoek''.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  donderdag 4 maart 2010 @ 23:55:10 #238
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78755816
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 23:52 schreef Stupendous76 het volgende:

"De zaak is in onderzoek".
Hoezo de zaak is in onderzoek? Je weet toch vantevoren dat er geskimd gaat worden. Daar hou je toch rekening mee?
  donderdag 4 maart 2010 @ 23:57:15 #239
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_78755887
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 23:55 schreef Zelva het volgende:

[..]

Hoezo de zaak is in onderzoek? Je weet toch vantevoren dat er geskimd gaat worden. Daar hou je toch rekening mee?
In de normale wereld wel, niet in de wondere wereld van de chipkaart, daar is alles mogelijk, zo lang het maar niet ten gunste van de reiziger is.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 00:01:45 #240
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_78756076
Daar houden ze inderdaad wel rekening mee, op hun jaaroverzicht, niet voor de consument. Voor banken evengoed, gaan er vanuit dat er x miljoen verdwijnt..
  vrijdag 5 maart 2010 @ 01:12:50 #241
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_78758211
Afgelopen dinsdag ga ik met de trein. Komt een conducteur, controleert en alles prima.
Ik stap over, andere trein, weer controle. Nu ziet de conducteur dat er een product klaar staat, maar deze nog niet opgehaald is. Moest ik maar gaan doen.
Ik ga daarna met de bus en check in: Goede Reis krijg ik. Dan moet het toch werken. Uitchecken gaat ook prima.
Na een tijd weer met de bus naar station. Kastjes deden het niet dus nu gebeurde er niks.
Nu komt er weer een controle. Conducteur ziet nu helemaal niks en krijg te horen dat ik product moet bestellen en activeren.
Kom ik op station, ga naar een oplaadpunt. Geeft die aan dat er geen product op staat en dat er geen product klaar staat.

Hoe kan dit? Ik reis al weken en dat gaat prima. Heb weken geleden product geactiveerd en nooit problemen gehad, maar nu ineens. Conducteurs zien op 1 pas 3 verschillende situaties op mijn pas. Mijn eerder opgehaalde product is weg en iedereen zegt wat anders.
Het enige wat ik heb gedaan is de pas opladen voor de tram in amsterdam. Zou daar wat zijn gebeurd.
Ieder geval is 1 ding duidelijk. Conducteurs geven verschillende interpretaties en mijn product is ineens weg.

Morgen ga ik naar service desk NS. maar weet al wat ze zeggen. Zal wel een betaal nummer moeten bellen of mail moeten sturen en dan maar zien. Wat een technisch falen dit systeem zeg.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  vrijdag 5 maart 2010 @ 02:40:45 #242
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_78759277
Geen idee, maar ik heb wel hetzelfde, dat hij aangeeft dat ik moet activeren. Maar dat zegt alleen het apparaat van de contoleurs, verder werkt alles al (nouja, behalve de 'schoonheidsfoutjes" ).
pi_78768658
Ik heb sinds een maandje een ov-chipkaart alleen kan ik de kaart niet activeren! De automaten geven steeds aan dat er geen bestelling voor mij klaar staat terwijl ik wel recht heb op een studentenreisproduct.
Ik heb al tig keer gebeld met de ov-chipkaartlijn maar zij geven steeds aan wacht maar 5 dagen en daarna moet het erop staan. Maar het staat er dus nog steeds niet op!! Ik heb overal mails naar gestuurd en heen gebeld maar er is niemand die mij kan of wil helpen.. Ik heb geen idee meer wat ik nu nog kan doen en 16 maart komt steeds dichterbij!
Hebben meer mensen dit probleem? Kan iemand mij advies geven over dat ik het beste nu kan doen?
  vrijdag 5 maart 2010 @ 14:15:16 #244
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78773581
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 12:12 schreef Splinter1707 het volgende:
Kan iemand mij advies geven over dat ik het beste nu kan doen?
Emigreren.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 14:34:37 #245
294021 Skrull
Reptilian
pi_78774383
Ik heb die van mij vandaag zonder problemen kunnen opladen.
  zondag 7 maart 2010 @ 12:23:43 #246
141482 Q.
JurassiQ
pi_78842706
Alle in/uitcheckpalen op utrecht centraal doen het momenteel niet . Maar ouderwets een kaartje gekocht.
For great justice!
pi_78842972
quote:
Op zondag 7 maart 2010 12:23 schreef Q. het volgende:
Alle in/uitcheckpalen op utrecht centraal doen het momenteel niet . Maar ouderwets een kaartje gekocht.
oh leuk als je hebt ingecheckt ergens anders, ben je 10/20 euro kwijt
  zondag 7 maart 2010 @ 12:37:34 #248
141482 Q.
JurassiQ
pi_78843100
quote:
Op zondag 7 maart 2010 12:32 schreef macca728 het volgende:

[..]

oh leuk als je hebt ingecheckt ergens anders, ben je 10/20 euro kwijt
Gewoon ook echt alle paaltjes he? Heb er een stuk of 5 geprobeerd. Voortaan toch maar weer kaartjes kopen.
For great justice!
  zondag 7 maart 2010 @ 15:43:01 #249
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78849175


Nu kun je nog een kaartje kopen, straks reis je gewoon sowieso zwart. Het ligt toch altijd aan de klant, dus het argument 'de palen deden het niet' wordt natuurlijk meteen naar het rijk der fabelen verwezen door de conducteur.
pi_78849446
quote:
Op zondag 7 maart 2010 15:43 schreef Zelva het volgende:


Nu kun je nog een kaartje kopen, straks reis je gewoon sowieso zwart. Het ligt toch altijd aan de klant, dus het argument 'de palen deden het niet' wordt natuurlijk meteen naar het rijk der fabelen verwezen door de conducteur.
als paaltjes niet werken, hebben ze pech. Ik koop geen kaartje meer, ik heb een betaalmiddel bij me.

Bij de RET maken ze er geen probleem meer van nu, daarvoor wel. Collega heeft al 3 gratis busritjes gehad dit jaar, ik maar 1.

Genoeg incidenten meegemaakt trouwens dat mensen weigerden een strippenkaart te kopen, als de apparatuur weer eens niet werkte. Laat ze de politie er maar bij roepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')