abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77302425
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 18:58 schreef Perico het volgende:

Een test van 3 bladzijden lijkt me wat summier, maar okee, kan ook een indicatie zijn.
Formaat lettertype 3, moet kunnen
pi_77303003
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 19:01 schreef revolutionarymen het volgende:

[..]

maar ik heb al 8 gesprekken gehad :S
toevallig vandaag mijn afsprakenkaartje bekeken, en ik zit ook op de 8.
Met iets van 6 voor de tests.
En tja..met houding en gesprekken kunnen ze een idee krijgen..vooral bij redelijk diepgaande gesprekken.
Maar aangezien er geen standaard gedrag enzo is voor autisten is het toch iets lastiger, maar wel mogelijk.
Maar dat is met al die etiketten het is en blijft zoeken..want er zijn bepaalde dingen waaran je moet voldoen..en soms kan iemand net op de grens komen..te zitten
pi_77303021
quote:
Op maandag 25 januari 2010 23:42 schreef revolutionarymen het volgende:
zo ik heb de mijn muziek gepost met pijn uit mijn hart, jullie beurt
Voornamelijk metal maar ook rock/punk en andere alternatieve muziek. Bands zie Fobo
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_77303087
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 19:15 schreef francis998 het volgende:

[..]

toevallig vandaag mijn afsprakenkaartje bekeken, en ik zit ook op de 8.
Met iets van 6 voor de tests.
En tja..met houding en gesprekken kunnen ze een idee krijgen..vooral bij redelijk diepgaande gesprekken.
Maar aangezien er geen standaard gedrag enzo is voor autisten is het toch iets lastiger, maar wel mogelijk.
Maar dat is met al die etiketten het is en blijft zoeken..want er zijn bepaalde dingen waaran je moet voldoen..en soms kan iemand net op de grens komen..te zitten
Ik heb zo'n 13 gespreken gehad voordat ik überhaupt getest werd. Omdat ze aan het begin vonden dat het niet nodig was
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_77303396
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 19:17 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik heb zo'n 13 gespreken gehad voordat ik überhaupt getest werd. Omdat ze aan het begin vonden dat het niet nodig was

maar was er bij jou in de familie niks bekend over autisme enzo tijn?
iig, lekker handig , blijkbaar was het dus wel nodig
Nee bij mij had de hA in de verwijsbrief gezet rekening houden met mogelijk asperger/autisme.
En het ging deze keer echt helemaal goed mis(2e keer dat het misging) en de 1e keer ongeveer hetzelfde, maar ik zat toen helemaal door school heen(zat op een mbo school waar je niet eens les kreeg, en dan nog proefkonijnen competentie examens)..en een ander persoonlijk probleem.
Maar dit keer ging het helemaal mis.
Dus toen moesten ze wel goede testen doen..mede door wat ik tig keer verteld heb, neef met borderline, nichtje met vermoedelijk adhd/autisme achtig iets.
pi_77303656
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 19:24 schreef francis998 het volgende:

[..]

lekker handig.
Nee bij mij had de hA in de verwijsbrief gezet rekening houden met mogelijk asperger/autisme.
En het ging deze keer echt helemaal goed mis(2e keer dat het misging) en de 1e keer ongeveer hetzelfde, maar ik zat toen helemaal door school heen(zat op een mbo school waar je niet eens les kreeg, en dan nog proefkonijnen competentie examens)..en een ander persoonlijk probleem.
Dus toen moesten ze wel goede testen doen..mede door wat ik tig keer verteld heb, neef met borderline, nichtje met vermoedelijk adhd/autisme achtig iets.
Wat vooral frusterend was dat er bijna elke sessie miscommunicatie was aangezien ik mijn behandelaar niet begreep en vice versa.
Nu ik getest ben en die diagnose heb zegt mijn behandelaar misschien heb ik het in het verleden verkeerd aangepakt. Misschien ik weet het wel zeker.
Nu heb ik een deel van mijn verleden geaccepteerd en geaccepteerd dat mijn ouders niet willen/kunnen geloven dat ik PDD-NOS heb.
Hoe het verder gaat. Geen idee
14 SHADES OF GREY
  dinsdag 26 januari 2010 @ 19:30:02 #157
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_77303673
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 19:24 schreef francis998 het volgende:

[..]

lekker handig.
maar ik heb nooit als autist een break down gehad, wel paar keer gek geworden dat ik mijn neef bijna vermoorde maar niet wat je vaak over autisten hoort, hoe kunnen ze het dan nog meten of ik autisme PDD-NOS of asperger heb,
owh en als PDD-NOS en asperger zulke dingen niet heeft hierbij alvast mijn excuses ik ben op dit gebied niet erg bekend
pi_77308857
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 19:30 schreef revolutionarymen het volgende:

[..]

maar ik heb nooit als autist een break down gehad, wel paar keer gek geworden dat ik mijn neef bijna vermoorde maar niet wat je vaak over autisten hoort, hoe kunnen ze het dan nog meten of ik autisme PDD-NOS of asperger heb,
owh en als PDD-NOS en asperger zulke dingen niet heeft hierbij alvast mijn excuses ik ben op dit gebied niet erg bekend
Het is ook nodig om zo'n break-down te hebben om je te laten testen.
Die break-downs komen in sommige gevallen wel voor en andere niet, het is dus niet specifiek autisme gerelateerd. Hoewel sommige personen door de sociale problematiek er meer kans op maken. Maar het echt puur persoon gerelateerd.
pi_77309768
Ik ben nieuw, heb ADHD en ben autist hoger functionerend.

De reden dat ik hier ben is omdat ik het ff niet weet. Ik zoek aansluiting...Het begon met iets simpels.

Mijn zus smste me of ik haar dochter morgen wilde halen. Heb geen benzine in de auto, geen geld. Omdat ik druk met andere dingen bezig was vergat ik haar te smsen.

Gevolg: mijn moeder belt me om te vragen waarom ik nog niet gereageerd had. Ik was nog bezig en met stotteren zei ik dus over de auto. Ga dan naar een tankstation met shop, zegt ze. Ze bood aan om geld over te maken later en ik was nog aan het stotteren over dat ik niet wist of ik wel een shop haalde.

En toen begon ze te tieren, dat ik gewoon niet wilde en ze zou het mijn zus wel zeggen.

Later terug gebeld want kreeg een domme sms dat zij en mijn zus nooit meer klaar zouden staan voor mij. Gister zou ik naar een ASS-cursus en had mijn zus gevraagd of zij op mijn dochter wilde letten. Ja was best, kom daar aan. Is ze weg!
Dus kreeg ook naar mijn hoofd net dat ik gewoon kwaad ben omdat mijn zus er niet was gister.

Mijn moeder noemt me een ondankbaar, ongeïnteresseerd wicht, die ook nog es een verkeerde relatie heeft en ik ben verzamelaar van dieren en doe ze graag in kooitjes. Ik leg aan haar uit dat ik ondankbaar en ongeïnteresseerd lijk door dat autisme.
Zij vindt dat ik dat als smoes gebruik en dat ik heus wel aan alles kan denken en normaal kan doen....

Er zit nog veel meer aan het verhaal, maar ik ben zo moe...ik weet niet wat ik moet...niks wat ik doe is goed genoeg....

Ik moest gewoon ff afschrijven
  dinsdag 26 januari 2010 @ 21:27:04 #160
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_77309852
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 21:09 schreef francis998 het volgende:

[..]

Het is ook nodig om zo'n break-down te hebben om je te laten testen.
Die break-downs komen in sommige gevallen wel voor en andere niet, het is dus niet specifiek autisme gerelateerd. Hoewel sommige personen door de sociale problematiek er meer kans op maken. Maar het echt puur persoon gerelateerd.
laten we maar ook hopen dat het ook niet gebeurd iemand nieuws gevolgd van spyker?
  dinsdag 26 januari 2010 @ 21:50:54 #161
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_77311117
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 21:25 schreef Forsaken84 het volgende:

De reden dat ik hier ben is omdat ik het ff niet weet. Ik zoek aansluiting...Het begon met iets simpels.

Mijn zus smste me of ik haar dochter morgen wilde halen. Heb geen benzine in de auto, geen geld. Omdat ik druk met andere dingen bezig was vergat ik haar te smsen.

Gevolg: mijn moeder belt me om te vragen waarom ik nog niet gereageerd had. Ik was nog bezig en met stotteren zei ik dus over de auto. Ga dan naar een tankstation met shop, zegt ze. Ze bood aan om geld over te maken later en ik was nog aan het stotteren over dat ik niet wist of ik wel een shop haalde.

En toen begon ze te tieren, dat ik gewoon niet wilde en ze zou het mijn zus wel zeggen.

Later terug gebeld want kreeg een domme sms dat zij en mijn zus nooit meer klaar zouden staan voor mij. Gister zou ik naar een ASS-cursus en had mijn zus gevraagd of zij op mijn dochter wilde letten. Ja was best, kom daar aan. Is ze weg!
Dus kreeg ook naar mijn hoofd net dat ik gewoon kwaad ben omdat mijn zus er niet was gister.

Mijn moeder noemt me een ondankbaar, ongeïnteresseerd wicht, die ook nog es een verkeerde relatie heeft en ik ben verzamelaar van dieren en doe ze graag in kooitjes. Ik leg aan haar uit dat ik ondankbaar en ongeïnteresseerd lijk door dat autisme.
Zij vindt dat ik dat als smoes gebruik en dat ik heus wel aan alles kan denken en normaal kan doen....

Er zit nog veel meer aan het verhaal, maar ik ben zo moe...ik weet niet wat ik moet...niks wat ik doe is goed genoeg....

Dan ben je hier goed. Het is een bekend gevoel, dat je nooit genoeg doet, dat je altijd beter kan. Zo roept mijn moeder ook telkens dat ik een asperger ben en dat ik eens normaal moet doen. Het is het beste het gewoon over je heen te laten gaan en er verder niks van aan te trekken.

Maar ik wil je in ieder geval sterkte wensen
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
  dinsdag 26 januari 2010 @ 21:51:18 #162
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_77311142
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 21:27 schreef revolutionarymen het volgende:

[..]

laten we maar ook hopen dat het ook niet gebeurd iemand nieuws gevolgd van spyker?
Hebben ze saab nou al?
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_77311191
TVP
We all wank, sonny wiggles his willy, daddy plays with the meat in an orderly and rational way, and granddad's choad also delivers on a regular basis.
pi_77311724
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 21:50 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Dan ben je hier goed. Het is een bekend gevoel, dat je nooit genoeg doet, dat je altijd beter kan. Zo roept mijn moeder ook telkens dat ik een asperger ben en dat ik eens normaal moet doen. Het is het beste het gewoon over je heen te laten gaan en er verder niks van aan te trekken.

Maar ik wil je in ieder geval sterkte wensen
Dank. Ik heb net een lange mail geschreven om het toch proberen uit te leggen aan haar. Anders blijf ik onrustig...
pi_77311885
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 22:00 schreef Forsaken84 het volgende:

[..]

Dank. Ik heb net een lange mail geschreven om het toch proberen uit te leggen aan haar. Anders blijf ik onrustig...
hetgene waar jij tegen aanloopt is denk iets waar veel autisten tegen aan lopen...namelijk onbegrip.

Verder tvp..en denk niet dat ik vanavond nog veel post, heb net een verkeerde beweging gedaan en gigantische last van mijn rug. En ben een beetje chago..en zit er ff doorheen..
dus tot morgen
  dinsdag 26 januari 2010 @ 22:10:49 #166
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_77312297
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 22:00 schreef Forsaken84 het volgende:

[..]

owh welkom bij de topic club btw
uit eigen ervaring is bellen het moeilijkste op dat moment wat er maar is( ik wordt nog liever op dat moment achter na gezeten door een dozijn rotweilers) maar het is wel het beste. stel ze stuurt weer een stom berichtje terug moet je proberen te bellen, meestal houd die gene zich ook in als je elkaar ook echt hoort, het is lastig i know
  dinsdag 26 januari 2010 @ 22:14:25 #167
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_77312507
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 21:51 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Hebben ze saab nou al?
ja ik heb elk dag (vanaf het begin) wel 70 keer op nieuws site zitten kijken of er nou eindelijk een akkoord kwam en ja wel
say hello to Saab Spyker Automobiles.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 23:02:22 #168
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_77315017
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 21:25 schreef Forsaken84 het volgende:

Welkom hier.
Laat je je moeder en zus ook testen op autisme?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 23:04:05 #169
188877 Stupendous76
pi_77315114
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 18:58 schreef Perico het volgende:
Mijns inziens kan een psycholoog na een paar gesprekken prima inzien welke vorm van autisme je hebt, of niet. Door je gedrag, door wat je zegt, niet zegt, lichaamshouding.. en natuurlijk ook inhoud van antwoorden.

Een test van 3 bladzijden lijkt me wat summier, maar okee, kan ook een indicatie zijn.
Niet helemaal: hoger functionerende autisten zijn meesters in camouflage.
Repent, Pray, Forgive
  dinsdag 26 januari 2010 @ 23:05:06 #170
188877 Stupendous76
pi_77315179
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 19:30 schreef revolutionarymen het volgende:

[..]

Wees blij, zo'n break-down is bepaald niet leuk.
Neven vermoorden ook niet trouwens...
Repent, Pray, Forgive
pi_77315789
Bij hoger functionerende autisten ligt het ook aan de intelligentie trouwens. Veel van hen hebben zich sociaal gedrag aangeleerd. Het is gekunsteld, maar dat valt niet op doordat ze er goed in zijn. Helaas is het sociale niet het enige probleem voor een autist, anders waren zij zo goed als over hun probleem heen.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 23:15:48 #172
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_77315848
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 23:05 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Wees blij, zo'n break-down is bepaald niet leuk.
Neven vermoorden ook niet trouwens...
haha lol nee inderdaad, leuke neef hoor maar weet ook niks meer van :S mijn oom zei dat ik een plank van een pallet pakte en om me heen sloeg. het is nu allemaal weer goed
pi_77316316
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 23:14 schreef RRGJL het volgende:
Bij hoger functionerende autisten ligt het ook aan de intelligentie trouwens. Veel van hen hebben zich sociaal gedrag aangeleerd. Het is gekunsteld, maar dat valt niet op doordat ze er goed in zijn. Helaas is het sociale niet het enige probleem voor een autist, anders waren zij zo goed als over hun probleem heen.
Dat is precies wat er in mijn psychologisch rapport staat. Dat ik dingen heb aangeleerd.

@ Stupendous: Mijn moeder is depressief en ik vermoed mijn zus ervan borderline te hebben. Mijn vader heeft ADHD en vermoedelijk ook een tikje borderline. Mijn broer(andere vader) is ook autist...
Runs in the family en ik kan alleen met mijn broer goed communiceren.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 23:37:00 #174
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_77316939

[ Bericht 47% gewijzigd door revolutionarymen op 27-01-2010 00:21:09 ]
  dinsdag 26 januari 2010 @ 23:38:12 #175
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_77316995
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 23:24 schreef Forsaken84 het volgende:

[..]

Dat is precies wat er in mijn psychologisch rapport staat. Dat ik dingen heb aangeleerd.

@ Stupendous: Mijn moeder is depressief en ik vermoed mijn zus ervan borderline te hebben. Mijn vader heeft ADHD en vermoedelijk ook een tikje borderline. Mijn broer(andere vader) is ook autist...
Runs in the family en ik kan alleen met mijn broer goed communiceren.
kan je broer anders niet bemiddelen?
edit
owh niet gelezen dat hij ook autisme heeft maar goed its possible

[ Bericht 5% gewijzigd door revolutionarymen op 26-01-2010 23:48:44 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')