abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77240449
Ik heb ruzie met mijn beste vriend. Ken hem nu vijf-zes maanden en we zien elkaar paar keer per week, logeren bij elkaar, elke dag MSN, skype enzovoorts. Kortom, een heel intensief contact. Ik ben vrouw, hij man, maar we zijn niet verliefd op elkaar, hebben het gewoon gezelig. (en ja, dat weet ik zeker)

Helaas nu dus behoorlijke ruzie en ik ben benieuwd wat jullie ervan denken. Het gaat hierom:
Ik voel me wel eens kut. Soms zelfs zo kut dat ik in een tamelijk passieve ontoegankelijke toestand zak. Beetje een combi van verschillende aanleidingen op zo´n moment en misschien dat mijn dag hormonaal niet goed staat. Voor een ander is het duidelijk dat ik me zo voel op zo´n moment. Voor vriend X al helemaal, want ik heb het uitgebreid met hem over gehad wat er dan precies met mij gebeurt en wat ik nodig heb om eruit te komen.
Soms lukt het me zelf om het aan te geven dat ik me naar voel en kan ik er over praten, soms moet het uren duren en lukt het pas als ik teveel honger krijg, en soms kan iemand anders helpen door een beetje lief te zijn.

Ik vind dat in een vriendschap die van enige betekenis is je er voor elkaar bent, niet ten koste van jezelf, maar dat je tenminste enige moeite mag doen. Wat doet X als ik mij zo naar ga voelen? Die ziet het als een gelegenheid om een boekje te gaan lezen, op zijn telefoon te kijken, in te dutten, of simpelweg aan te kondigen dat het nu toch tijd wordt om naar de supermarkt te gaan. Ik heb hem laten weten dat mij dit enorm kwetst. Ik verwacht geen perfecte reactie, ik verwacht EEN reactie. Ik noem maar wat ´Wat is er aan de hand?´ ´Kan ik je helpen?´ ´Wil je er met me over praten?´ en zo zijn er nog tig voorbeelden. Ik verwacht dat een vriend die zo dichtbij je staat IETS probeert op t moment dat hij doorkrijgt dat jij je zo voelt.

Zijn antwoord: Het is 100% mijn verantwoordelijkheid dat als ik me kut voel dat aangeef en vraag om hulp, hij heeft daar geen aandeel in. En als ik hem dan vraag om hulp is hij er voor me. Maar zelf vragen of alles goed is en hulp aanbieden, vind hij niet zijn verantwoordelijkheid. Hij vind het niet moeilijk of wat dan ook, het ´gaat hem gewoon niet aan´.

Lijkt mij dat het feit dat ik me zo voel en dat dat duidelijk zichtbaar is één grote hulpvraag is. En natuurlijk is het goed als ik dat ook nog eens letterlijk kan verwoorden, en dat heb ik de afgelopen keren op de laatste keer na ook telkens gedaan. Maar waarom kan je als vriend wanneer je samen bent, niet normaal reageren?

Ik weet dat hij zelf nooit om hulp vraagt en alles altijd zelf wil oplossen. Dat als hij zorg nodig heeft juist alleen naar huis gaat. Ik kan me voorstellen dat hij er daarom moeite mee heeft en een of andere vreemde kronkel in zijn hoofd heeft gehaald (die hij mij verwijt). Ik vraag alleen maar om een beetje bereidheid. Ik bedoel, als hij er moeite mee heeft om een of andere reden is dat niet het einde van de wereld, dan kunnen we elkaar helpen, maar hij wil gewoon niet.

Samenvatting:
Als ik me kut voel vindt vriend dat ik hem altijd letterlijk om hulp moet vragen want het is zijn verantwoordelijkheid niet om mij hulp aan te bieden of lief tegen me te zijn als hij ziet dat ik het nodig heb.

Wie snapt hier wat van?
zelfde als diginoob
  maandag 25 januari 2010 @ 10:13:56 #2
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_77240480
Ik denk dat hij stiekem toch verliefd op je is.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  maandag 25 januari 2010 @ 10:20:03 #3
262 Re
Kiss & Swallow
pi_77240604
waarom moet hij jouw probleem oplossen?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_77240740
Ik vind dat hij gelijk heeft....maar ik ben een man en bezit logica...

eens kijken wat onze lieve vrouwelijke fokkers hiervan zeggen

PS iedere man met een beetje vrouwelijke ervaring weet dat je een ellendig lange worsteling tegemoet gaat als je vraagt aan een meisje of er iets aan de hand is.
Doe eens lief!
pi_77240771
Sommige willen je problemen aanhoren en sommige niet. Hij duidelijk niet.

Hoe vaak heb je zo'n bui?
  maandag 25 januari 2010 @ 10:36:41 #6
277627 Seven.
We are Borg.
pi_77240978
Je geeft zelf aan dat het je niet vaak lukt om er uit jezelf over te praten. Blijkbaar is hij er niet OK mee om er zelf naar te lopen vissen, accepteer dat gewoon.

Ik vind dat hij gelijk heeft en dat jij zwaar overdrijft.
Resistance is futile.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 25 januari 2010 @ 10:40:05 #7
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77241089
Zo irritant om steeds bij iemand te moeten vissen om er achter te komen hoe diegene zich op dat moment voelt.
Daarbij weet jij dat je zo bent en dat je dat niet leuk vind.
Wordt het dan niet eens tijd om er wat aan te gaan doen?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 25 januari 2010 @ 10:41:40 #8
277627 Seven.
We are Borg.
pi_77241126
Oh trouwens, dergelijke troostverwachtingen passen niet zo goed in een vriendschap tussen mannen en vrouwen. Ze passen wél in een vriendschap tussen vrouwen of in een liefdesrelatie.
Resistance is futile.
  maandag 25 januari 2010 @ 10:41:48 #9
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_77241131
quote:
Op maandag 25 januari 2010 10:26 schreef Prenzlauer het volgende:

PS iedere man met een beetje vrouwelijke ervaring weet dat je een ellendig lange worsteling tegemoet gaat als je vraagt aan een meisje of er iets aan de hand is.
Inderdaad. Alsof wij er iets aan kunnen doen dat vrouwen ineens last van hormonen krijgen en alsof wij dat kunnen oplossen.

Behalve als haar vriend vrouw of homo is of haar heel graag wilt, zal hij niet zo heel snel vragen wat er aan de hand is om met haar mee te voelen.
Jesus hates you.
pi_77241408
quote:
Op maandag 25 januari 2010 10:41 schreef Seven. het volgende:
Oh trouwens, dergelijke troostverwachtingen passen niet zo goed in een vriendschap tussen mannen en vrouwen. Ze passen wél in een vriendschap tussen vrouwen of in een liefdesrelatie.
Dit dus...
pi_77241457
Hij doet dit om jou te helpen. Je bent veel te veel gefocust op wat andere mensen zouden moeten doen en niet op jezelf veranderen. Hij maakt het jouw verantwoordelijkheid omdat het jouw verantwoordelijkheid IS. Het is een gedragspatroon, als je dit normaal niet deed en dan ineens 1x wel zou hij wel zulke vragen stellen, maar het is bij jou een patroon en je vriend denkt dat door dit te doen er meer kans is dat je er eens mee ophoudt en je gaat afvragen waarom je je zo gedraagt. Je vindt jezelf nu enorm zielig en dat is gewoon geen goede houding, en als hij daarin meegaat wordt dat alleen versterkt. Het voelt misschien als troost op de korte termijn maar op de lange termijn is dit confronterende gedrag van je vriend beter voor je.
  maandag 25 januari 2010 @ 11:05:36 #12
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_77241784
Hij kan toch ook niet ruiken wanneer jij je kut voelt?
“Thunder is good, thunder is impressive; but it is lightning that does all the work”
  maandag 25 januari 2010 @ 11:13:00 #13
92409 Twinky
Little star.
pi_77241974
quote:
Op maandag 25 januari 2010 10:53 schreef Dipkip het volgende: Je vindt jezelf nu enorm zielig en dat is gewoon geen goede houding, en als hij daarin meegaat wordt dat alleen versterkt. Het voelt misschien als troost op de korte termijn maar op de lange termijn is dit confronterende gedrag van je vriend beter voor je.
Als ik het goed begrijp ga je dus zitten sippen voor de webcam zo van 'zie je dan niet hoe kut ik me voel'? Dat is inderdaad behoorlijk zelfmedelijdend. Wat je vriend duidelijk wil is dat je zelf verantwoordelijkheid neemt voor je shit: er iets aan doen of om hulp vragen. Goeie vriend is dat, die moet je houden.
pi_77242244
quote:
Op maandag 25 januari 2010 11:05 schreef boudemaniak het volgende:
Hij kan toch ook niet ruiken wanneer jij je kut voelt?
Echte vrienden voelen dat aan en zulks.
pi_77242308
quote:
Op maandag 25 januari 2010 11:13 schreef Twinky het volgende:
Als ik het goed begrijp ga je dus zitten sippen voor de webcam zo van 'zie je dan niet hoe kut ik me voel'? Dat is inderdaad behoorlijk zelfmedelijdend. Wat je vriend duidelijk wil is dat je zelf verantwoordelijkheid neemt voor je shit: er iets aan doen of om hulp vragen. Goeie vriend is dat, die moet je houden.
Het klinkt nog veel erger dan sneue smoeltjes voor een webcam, volgens mij blijft ze in bed liggen niksen tot ze honger krijgt, terwijl die vriend op bezoek is.
pi_77242326
Door mee te doen zou die jouw "foute gedrag" alleen maar blijven steunen, zodat je lekker zielig kunt blijven doen...en bij elk klein dingetje "overstuur" kunt raken

niet stom bedoeld, maar deed je moeder dat vroeger ook, je bij elk klein dingetje trosten, in de watten legen, alles boze ver van je houden??
pi_77242812
quote:
Op maandag 25 januari 2010 10:26 schreef Prenzlauer het volgende:

Dit.
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
pi_77243297
Ik snap die vriend van je wel, wat is er mis met direct communiceren? Het is moelijk om altijd maar in te schatten hoe iemand zich voelt, zeg gewoon wat je voelt en wil.
pi_77243353
>Ik voel me kut!
<Wat is er dan?
>Ik wil het er niet over hebben!
<Ok...
>*zucht*
<Wattisser??
>NIETS!!!! voel me gewoon kut!
<Ok.
>WAAROM VRAAG JE NIET WAAROM!?, LUL!!!!
<Jamaar...
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  maandag 25 januari 2010 @ 11:58:02 #20
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_77243356
Doet hij goed: Wel de lasten, niet de lusten!

Ontopic:
Geef aan dat je wat dwars zit als je iets dwars zit.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_77244370
Ik zou het ook vragen, maar dat doet gewooin niet iedereen..
quote:
Op maandag 25 januari 2010 10:53 schreef Dipkip het volgende:
. Het voelt misschien als troost op de korte termijn maar op de lange termijn is dit confronterende gedrag van je vriend beter voor je.
Dat is niet persé waar trouwens.. Maar dat heeft ook niets te maken met het wel of niet vragen, want hij praat wel met haar als ze er zelf over begint.
Lijkt mij dat ze dat dan ook gewoon moet doen als ze wil praten. Als hij het niet vraagt kun je wel boos worden, maar zo zit hij niet in elkaar en daar heb je dus geen zak aan.
compact en kleverig.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 25 januari 2010 @ 12:33:06 #22
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77244391
TS still in the house???
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_77244462
quote:
Op maandag 25 januari 2010 10:41 schreef Hondenbrokken het volgende:

[..]

Inderdaad. Alsof wij er iets aan kunnen doen dat vrouwen ineens last van hormonen krijgen en alsof wij dat kunnen oplossen.
Vrouwen willen niet dat je het oplost, ze willen dat je luistert
Mannen willen altijd oplossingen aandragen waar vrouwen dan weer helemaal niet op zitten te wachten.
Gechargeerd uiteraard
compact en kleverig.
pi_77244708
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:33 schreef Netsplitter het volgende:
TS still in the house???
Ja, ik ben aan t lezen he.
Ik kan wel weer reageren maar dan krijg je zo´n welles nietes discussie.
Ik blijf het toch uiterst vreemd vinden dat men het normaal vind dat als je beste vriend(in) zich naar je voelt je reactie het lezen van een boek is.

Maar goed, zoals ik al zei, hij hoeft mijn probleem niet op te lossen, ik vind alleen dat als iemand zich zo voelt het aardig zou zijn als je dan zou vragen wat er aan de hand is, of iets dergelijks. Dan zou ik mijn uiterste best doen om daar een normaal antwoord op te geven, maar om helemaal niets te zeggen of te vragen, kortom negeren en dat te zien als een gelegenheid om naar de supermarkt te gaan vind ik wel heel gevoelloos.

Alsnog bedankt voor de reacties. Goed om te weten dat iedereen vind dat ik me aanstel.
zelfde als diginoob
pi_77244808
quote:
Op maandag 25 januari 2010 11:58 schreef HostiMeister het volgende:
>Ik voel me kut!
<Wat is er dan?
>Ik wil het er niet over hebben!
<Ok...
>*zucht*
<Wattisser??
>NIETS!!!! voel me gewoon kut!
<Ok.
>WAAROM VRAAG JE NIET WAAROM!?, LUL!!!!
<Jamaar...
Ik hoopte meer op

¨Wat is er?¨
¨Ik voel me kut, want zus en zo.¨
Een empathische reactie daarna is dan een bonus.

Nu is het:
....
....
....
¨Ik ga maar eens naar de supermarkt.¨

Of ik zeg drie keer dat het kut is en of hij met me wil praten en dan kan ie het ineens wél.
zelfde als diginoob
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 25 januari 2010 @ 12:47:13 #26
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77244813
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:43 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Ik blijf het toch uiterst vreemd vinden dat men het normaal vind dat als je beste vriend(in) zich naar je voelt je reactie het lezen van een boek is.

Maar goed, zoals ik al zei, hij hoeft mijn probleem niet op te lossen, ik vind alleen dat als iemand zich zo voelt het aardig zou zijn als je dan zou vragen wat er aan de hand is, of iets dergelijks. Dan zou ik mijn uiterste best doen om daar een normaal antwoord op te geven, maar om helemaal niets te zeggen of te vragen, kortom negeren en dat te zien als een gelegenheid om naar de supermarkt te gaan vind ik wel heel gevoelloos.

Alsnog bedankt voor de reacties. Goed om te weten dat iedereen vind dat ik me aanstel.
Het gaat er niet om dat men vind dat je je aanstelt, maar meer om dat je er blijkbaar niks aan doet om het patroon zelf te veranderen.
Het lijkt mij nogal vervelend dat je redelijk vaak in een dip zit.
Ik zou er alles aan doen om dat dus niet meer voor te laten komen of te laten gebeuren.
Je kan niet verwachten dat iemand continue aan je vraagt hoe het gaat en of er iets aan de hand is.
Dat vind ik niet eerlijk om dat van iemand te verwachten, vriend of niet.
  maandag 25 januari 2010 @ 12:47:27 #27
277627 Seven.
We are Borg.
pi_77244821
Hoe gedraag jij je tijdens die buien? Als jij inderdaad in bed ligt te tjappen dan zou ik ook lekker boodschappen gaan doen.

Verder krijg ik de indruk dat je eigenlijk alleen wil horen dat je gelijk hebt. .
Resistance is futile.
pi_77244838
quote:

[..]

Lieve schat, het ligt er ook aan hoe jij het brengt. Zoals hierboven vast is aangegeven (niet alles gelezen), zijn mannen nou niet echt van de subtiele hints. En de meeste mannen kunnen er ook niet goed tegen als er telkens hetzelfde wordt gemeld.

Jij beweert dat het "duidelijk zichtbaar is" dat jij je kut voelt... Nieuwsflash: Mannen zien dit niet.

Subtiele hints werken, hints werken niet en duidelijke hints werken ook niet. Wil je iets, vraag het dan.

Mannen zijn echt niet zo ingewikkeld hoor
pi_77244845
quote:

[..]

jij vindt, precies wat je zegt.

Jij zou het anders doen en dat is je goed recht, maar niet iedereen is hetzelfde.
En hij wil wel met je praten op het moment dat je zelf iets zegt, genoeg mensen die dat ook niet eens doen

Ik vind het ook prettig als mensen het vragen aan me, maar als ze dat niet doen, accepteer ik dat ze anders zijn en dat ik er zelf over moet beginnen. Wat ook geen probleem hoeft te zijn, voor hem is het misschien net zo moeilijk om jou te vragen wat er is, als het voor jou is om het uit jezelf te zeggen
compact en kleverig.
pi_77244857
quote:

Maar goed, zoals ik al zei, hij hoeft mijn probleem niet op te lossen,
Alleen daar ben je al bij het verkeerde adres bij een man. Wij willen sowieso problemen direct oplossen. Of in dit geval dat jij het zelf doet en ons er niet mee lastig valt.
pi_77244889
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:47 schreef Seven. het volgende:
Hoe gedraag jij je tijdens die buien? Als jij inderdaad in bed ligt te tjappen dan zou ik ook lekker boodschappen gaan doen.

Verder krijg ik de indruk dat je eigenlijk alleen wil horen dat je gelijk hebt. .
Dat idee had ik ook ja
compact en kleverig.
pi_77244891
quote:

[..]

Hij wil toch ook best praten en zo? Alleen moet jij aangeven wanneer. Vind je dat gek?
  maandag 25 januari 2010 @ 12:50:33 #33
277627 Seven.
We are Borg.
pi_77244894
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:47 schreef diginoob2 het volgende:

Of ik zeg drie keer dat het kut is en of hij met me wil praten en dan kan ie het ineens wél.
Ah, kijk aan! Je weet dus allang hoe je hiermee om moet gaan want je moet dus duidelijk tegen hem zeggen dat je ergens mee zit en dat je daarover wil praten.

Je behandelt hem (tijdens je buien) alsof het je vriendje is. Snap out of it.

En verder: je kunt een ander niet veranderen, alleen maar hoe je er zelf mee omgaat zodat de ander daar anders op reageert.
Resistance is futile.
pi_77244896
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:47 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Het gaat er niet om dat men vind dat je je aanstelt, maar meer om dat je er blijkbaar niks aan doet om het patroon zelf te veranderen.
Het lijkt mij nogal vervelend dat je redelijk vaak in een dip zit.
Ik zou er alles aan doen om dat dus niet meer voor te laten komen of te laten gebeuren.
Je kan niet verwachten dat iemand continue aan je vraagt hoe het gaat en of er iets aan de hand is.
Dat vind ik niet eerlijk om dat van iemand te verwachten, vriend of niet.
Mja natuurlijk moet ik het ook zelf aangeven als dat lukt en proberen om niet te depressief te raken, en dat doe ik ook. Helaas lijkt iedereen die ik het vertel including X zelf te denken dat ik nu dus alle verantwoordelijkheid op hem wil schuiven en dat is mijn bedoeling niet. Ik ervaar zijn reactie gewoon als zwaar gevoelloos. Dat ontslaat mij niet van mijn verantwoordelijkheid om zelf aan mijn problemen te werken of om om hulp te vragen.
Ik vraag dus niet of hij me dat continue wil vragen, maar god, als ik me eens naar voel zou het wel erg fijn zijn als iemand zich daar mee bemoeit in plaats van mij compleet te gaan negeren.
zelfde als diginoob
  maandag 25 januari 2010 @ 12:52:16 #35
60947 DamagedBrain
Ik ben klaar met drama...
pi_77244936
Weet je.
Na het lezen van "Waarom mannen niet luisteren en vrouwen niet kunnen kaartlezen" heb ik wel een beter idee hoe relaties tussen mannen en vrouwen in elkaar zitten. Kort gezegd is de relatie tussen man en vrouw rpecies zoals jij beschrijft. Mannen willen problemen oplossen. Dat zit in hun karakter. Mannen zien niet dat jij met een probleem zit....terwijl jij als vrouw dat feilloos aanvoelt... kort gezeggd is een man BLIND voor emoties..

Gewoon zeggen dus.
En ik denk ondertussen ook dat hij verliefd op je is.. ;-)
Zal ik jou doodmaken met een blije mus... }:|
pi_77244954
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:50 schreef diginoob2 het volgende:

Ik ervaar zijn reactie gewoon als zwaar gevoelloos.
Maar waarom? Hij geeft aan dat het hem kan schelen en dat ie er is als je hem nodig hebt. Niet iedereen kan ruiken wanneer jij weer in een PMS-buitje bent.
pi_77244959
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:47 schreef Seven. het volgende:

Tijdens zo´n bui mopper ik een paar keer, dan val ik stil en zeg ik gewoon niks meer. En vecht vanbinnen met woorden, als in ik wil van alles zeggen maar het lukt niet en als t ver genoeg gaat kan ik echt niks meer zeggen. Ik kom letterlijk vast te zitten, escaleer. I.i.g vrij obvious voor de buitenstaander, mogelijk lastig en nog moeilijker dan als ik tranen met tuiten zou huilen, maar goed alsnog, als een simpele vraag als ´wat is er?´ al te veel is...

Mja, ik zie nog niet in wat er fout zit in mijn denken, vandaar dat ik ws de indruk geef dat ik gelijk wil hebben.
zelfde als diginoob
pi_77244979
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:53 schreef ripley1 het volgende:

[..]

Maar waarom? Hij geeft aan dat het hem kan schelen en dat ie er is als je hem nodig hebt. Niet iedereen kan ruiken wanneer jij weer in een PMS-buitje bent.
nou.. dat ruiken is best mogelijk bij sommige hoor
  maandag 25 januari 2010 @ 12:54:11 #39
277627 Seven.
We are Borg.
pi_77244991
quote:

[..]

Ik ervaar zijn reactie gewoon als zwaar gevoelloos. Ik vraag dus niet of hij me dat continue wil vragen, maar god, als ik me eens naar voel zou het wel erg fijn zijn als iemand zich daar mee bemoeit in plaats van mij compleet te gaan negeren.
Ik snap je wel. Maar dan nog zijn jouw verwachtingen véél te hoog. Als jij aangeeft te willen praten omdat je ergens mee zit, en dán reageert hij zo, dan heb je recht van spreken. Deze verwachting past echt niet binnen een vriendschap.
Resistance is futile.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 25 januari 2010 @ 12:54:42 #40
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77245009
quote:

[..]

Mja natuurlijk moet ik het ook zelf aangeven als dat lukt en proberen om niet te depressief te raken, en dat doe ik ook. Helaas lijkt iedereen die ik het vertel including X zelf te denken dat ik nu dus alle verantwoordelijkheid op hem wil schuiven en dat is mijn bedoeling niet. Ik ervaar zijn reactie gewoon als zwaar gevoelloos. Dat ontslaat mij niet van mijn verantwoordelijkheid om zelf aan mijn problemen te werken of om om hulp te vragen.
Ik vraag dus niet of hij me dat continue wil vragen, maar god, als ik me eens naar voel zou het wel erg fijn zijn als iemand zich daar mee bemoeit in plaats van mij compleet te gaan negeren.
Heb je dat zo al eens aan 'm verteld op deze manier??
Dat je wil dat hij al en toe als praatpaal fungeerd zeg maar?
pi_77245016
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:53 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Tijdens zo´n bui mopper ik een paar keer, dan val ik stil en zeg ik gewoon niks meer. En vecht vanbinnen met woorden, als in ik wil van alles zeggen maar het lukt niet en als t ver genoeg gaat kan ik echt niks meer zeggen. Ik kom letterlijk vast te zitten, escaleer. I.i.g vrij obvious voor de buitenstaander, mogelijk lastig en nog moeilijker dan als ik tranen met tuiten zou huilen, maar goed alsnog, als een simpele vraag als ´wat is er?´ al te veel is...

Mja, ik zie nog niet in wat er fout zit in mijn denken, vandaar dat ik ws de indruk geef dat ik gelijk wil hebben.
Vertaling hoe dat bij mannen overkomt: "Ze loopt te mutsen en is chagrijnig".
  maandag 25 januari 2010 @ 12:56:14 #42
277627 Seven.
We are Borg.
pi_77245046
quote:

[..]

Niet wat je van binnen voelt maar hoe een ander ziet dat jij je gedraagt, bedoelde ik. Als ik een gok mag doen: je zegt niets meer, lijkt geen oog te hebben voor je bezoek. Zo obvious is dat dus niet, hij is geen helderziende. Wederom, dat zijn verwachtingen die passen in een relatie en zelfs dán is het eigenlijk een torenhoge verwachting.
Resistance is futile.
pi_77245053
quote:

[..]

Hij wilt gewoon niet in diezelfde vicieuze cirkel als jij zitten en daarbij snapt hij waarschijnlijk niet waarom je, in zijn ogen, zo moeilijk doet over het leven. Dat hij nog steeds bij je is zegt alleen maar dat hij dus nog wel om je geeft maar dat je misschien zelf eens tot inkeer moet komen en het wat positiever moet gaan aanpakken. Het zou me dan ook niets verbazen als dit al een hele lange tijd aan de gang is bij jou.
Doe eens lief!
pi_77245058
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:32 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik zou het ook vragen, maar dat doet gewooin niet iedereen..
[..]

Dat is niet persé waar trouwens.. Maar dat heeft ook niets te maken met het wel of niet vragen, want hij praat wel met haar als ze er zelf over begint.
Lijkt mij dat ze dat dan ook gewoon moet doen als ze wil praten. Als hij het niet vraagt kun je wel boos worden, maar zo zit hij niet in elkaar en daar heb je dus geen zak aan.
Wat is niet per se waar? Dat ze zich op korte termijn beter voelt als hij het vraagt? Want dat geeft ze zelf aan natuurlijk, anders wil ze niet dat hij het vraagt. En dat het op langere termijn beter voor haar is dat hij het niet doet is uiteraard mijn mening.

Als hij er helemaal niet met haar over zou willen praten zou ik dat niet zeggen. Maar ik vind het wel willen steunen maar alleen als iemand het zelf vraagt wel stimulerend in haar geval. Ze lijkt erg gevestigd in haar slachtofferrol, het 'overkomt' haar en in plaats van zich druk te maken over een oorzaak en een oplossing wil ze dat anderen energie in die bodemloze put steken zonder dat zij er zelfs maar om hoeft te vragen. Daar niet klakkeloos in meegaan is een mogelijkheid om haar een spiegel voor te houden. Als je ziet hoe ze verder overtuigd van haar eigen standpunt verder post lijkt ze dat nodig te hebben - die gaat echt niet zomaar aan zelfreflectie doen. Veel te vastgeroest in dat 'ja maar vanuit mij gezien' standpunt.
pi_77245069
quote:

[..]

Je geeft zelf aan dat hij iemand is die niet wil praten en zelf wegloopt, vanuit zijn belevingswereld is het niet logisch om jou te vragen wat er is,omdat hij dat zelf niet wil hebben.
Bovendien is hij gewoon anders dan jij, je zult ermee moeten leren omgaan, of iemand anders zoeken die wel de juiste vragen stelt.
compact en kleverig.
pi_77245080
Als je gesprekken precies hetzelfde lopen als dit topic dan zou ik op dit moment waarschijnlijk ook gewoon iets anders gaan doen. Alles wat we nu nog gaan zeggen is toch een herhaling.
pi_77245116
Ik wil het eigenlijk wel eens omdraaien, TS. Denk je dat je een leuke vriendin tegenover hem bent?

pi_77245127
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:47 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Lieve schat, het ligt er ook aan hoe jij het brengt. Zoals hierboven vast is aangegeven (niet alles gelezen), zijn mannen nou niet echt van de subtiele hints. En de meeste mannen kunnen er ook niet goed tegen als er telkens hetzelfde wordt gemeld.

Jij beweert dat het "duidelijk zichtbaar is" dat jij je kut voelt... Nieuwsflash: Mannen zien dit niet.

Subtiele hints werken, hints werken niet en duidelijke hints werken ook niet. Wil je iets, vraag het dan.

Mannen zijn echt niet zo ingewikkeld hoor
Mja, wat ik sowieso weet van mijzelf is dat ik heel snel zwaar gekwetst ben en nogal emotioneel, nou ja zeg maar extreem vrouwelijk. Daardoor zie ik soms dingen niet helder meer, maar goed, ik weet niet hoe ik dit allemaal nog helderder moet zien, of anders gezegd, hoe ik mij niet gekwetst moet voelen als hij zich zo gedraagt.

Anyway, als ik 4 uur lang niks zeg en hij ook niet lijkt het me voor hem toch ook wel duidelijk dat er iets aan de hand is, haha.

Nou ja ik weet t ook allemaal niet meer. Punt is gewoon dat ik als hij zo reageert me nog veel kutter ga voelen. Dat zal volgende keer niet anders zijn dus kunnen we elkaar in feite gewoon niet zien. Ik voel me minder kut alleen thuis dan als hij bij me zit en zijn telefoon gaat bestuderen.
zelfde als diginoob
pi_77245162
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:58 schreef ripley1 het volgende:
Ik wil het eigenlijk wel eens omdraaien, TS. Denk je dat je een leuke vriendin tegenover hem bent?

Zo te horen zou ik namelijk liever bevriend zijn met hem dan met jou
pi_77245163
quote:
Mja natuurlijk moet ik het ook zelf aangeven als dat lukt en proberen om niet te depressief te raken, en dat doe ik ook.
Oh ja? Hoe dan?
  maandag 25 januari 2010 @ 13:00:58 #51
60947 DamagedBrain
pi_77245193
Voor alle dames die denken dat een man ongevoelig is voor jouw "signalen".
Dat zijn we niet. We zijn gewoon blind voor emoties. Niet uit desinteresse. Maar omdat we het gewoon niet doorhebben.
pi_77245205
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:58 schreef ripley1 het volgende:

Niet als ik me kut voel, dan is er geen zak aan.
Maar de andere momenten wel hoor.
zelfde als diginoob
pi_77245210
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:56 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Wat is niet per se waar? Dat ze zich op korte termijn beter voelt als hij het vraagt? Want dat geeft ze zelf aan natuurlijk, anders wil ze niet dat hij het vraagt. En dat het op langere termijn beter voor haar is dat hij het niet doet is uiteraard mijn mening.

Als hij er helemaal niet met haar over zou willen praten zou ik dat niet zeggen. Maar ik vind het wel willen steunen maar alleen als iemand het zelf vraagt wel stimulerend in haar geval. Ze lijkt erg gevestigd in haar slachtofferrol, het 'overkomt' haar en in plaats van zich druk te maken over een oorzaak en een oplossing wil ze dat anderen energie in die bodemloze put steken zonder dat zij er zelfs maar om hoeft te vragen. Daar niet klakkeloos in meegaan is een mogelijkheid om haar een spiegel voor te houden. Als je ziet hoe ze verder overtuigd van haar eigen standpunt verder post lijkt ze dat nodig te hebben - die gaat echt niet zomaar aan zelfreflectie doen. Veel te vastgeroest in dat 'ja maar vanuit mij gezien' standpunt.
Dat bedoelde ik idd.

Wat jij zegt zou kunnen, het zou ook kunnen dat het gemakkelijker voor haar wordt als hij het uit zichzelf zou vragen, omdat ze dan ook gemakkelijker het idee krijgt dat ze er zelf over mag/kan beginnen. Ergens zit misschien het idee verstopt dat hij het gewoon niet wil horen "anders zou hij het wel vragen". Praten kan juist gemakkelijker worden nav vragen die je krijgt.

alleen doet hij dat nou eenmaal niet en dat kun je niet zo gemakkelijk veranderen, zij zal moeten leren dat ze mag praten bij hem zonder dat hij het vraagt.

(En idd, als hij gewoon niet wil praten,al vraagt ze het, is de situatie anders, dat is gewoon kut)
compact en kleverig.
  maandag 25 januari 2010 @ 13:02:23 #54
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_77245221
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:58 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Mja, wat ik sowieso weet van mijzelf is dat ik heel snel zwaar gekwetst ben en nogal emotioneel, nou ja zeg maar extreem vrouwelijk. Daardoor zie ik soms dingen niet helder meer, maar goed, ik weet niet hoe ik dit allemaal nog helderder moet zien, of anders gezegd, hoe ik mij niet gekwetst moet voelen als hij zich zo gedraagt.

Anyway, als ik 4 uur lang niks zeg en hij ook niet lijkt het me voor hem toch ook wel duidelijk dat er iets aan de hand is, haha.

Nou ja ik weet t ook allemaal niet meer. Punt is gewoon dat ik als hij zo reageert me nog veel kutter ga voelen. Dat zal volgende keer niet anders zijn dus kunnen we elkaar in feite gewoon niet zien. Ik voel me minder kut alleen thuis dan als hij bij me zit en zijn telefoon gaat bestuderen.
Als je je zo kut voelt, dan vraag je toch of hij weer naar huis gaat?
The love you take is equal to the love you make.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 25 januari 2010 @ 13:02:38 #55
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77245230
quote:

[..]

Dus omdat hij even niet reageert denk jij meteen dat hij jou negeert?
Sorry, maar als ik zo'n vriendin zou hebben zou ik daar toch vrij snel afstand van hebben genomen.
Claimgedrag vind ik dat en niet echt positief.

Heb je wel eens een echte relatie gehad?
Geen bash vraag of wat dan ook.
Echt interesse.
pi_77245235
quote:

[..]

Ik snap best wel dat jij je niet prettiger gaat voelen als hij niet reageert zoals jij wil (als je vriendje, btw). Maar snap jij wel dat mannen dit soort zaken domweg niet door hebben?

Als "wij" vragen "wat is er" en zij zegt "niets", gaan wij er ook van uit dat er niets is.
quote:
Niet dus. Hij kan, net als bijv. ik, ook wel eens behoefte hebben aan stilte. In dat geval, gaat hij er van uit dat jij die behoefte ook hebt. En respecteert deze.
quote:
Dat snap ik, maar spreek dat dan uit.
  maandag 25 januari 2010 @ 13:03:15 #57
60947 DamagedBrain
pi_77245244
quote:

[..]

Weer fout schat.
Hij hoeft niet te praten. Praten is voor vrouwen. Hij vind het prima om stil te zijn. Vrouwen spreken gemiddeld 21000 woorden per dag, waar mannen er maar 15000 gebruiken.. Wat denk je dat er gebeurt als die woorden "op" zijn bij mannen? En waarom vrouwen de oren van je hoofd ouwehoeren als je uit je werk komt..
pi_77245269
quote:

Ik voel me minder kut alleen thuis dan als hij bij me zit en zijn telefoon gaat bestuderen.
Welke telefoon is dat? Beter hebben we het daar over das interessanter dan zwaar in de herhaling vallen. Nee weg gaan we niet voor het geval dat jij nog iets zinnigs wil gaan zeggen, we willen er natuurlijk wel voor jou zijn.

Logische reactie lijkt me hoor.
pi_77245275
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:00 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Oh ja? Hoe dan?
Ik zeg ´X, ik zit weer vast. Ik wil ff hier en hierover praten.´ bijvoorbeeld.
Maar goed, de laatste keer dacht ik, dat heb ik na heel veel moeite telkens uiteindelijk zelf gedaan, waarom kom jij niet op t idee en toen heb ik even een tijdlang principieel mijn mond gehouden. Zijn reactie: ik ga maar naar de supermarkt.

Soms lukt het me ook trouwens niet hoor, soms lukt het me om te zeggen dat er iets aan de hand is maar heb ik even een zetje nodig om te zeggen wat er dan aan de hand is en soms lukt het en kan ik er gewoon wel over beginnen.

Anyway ik heb een tentamen nu, ik kom later wel weer eens kijken.
zelfde als diginoob
pi_77245303
quote:
Dat zijn twee heel verschillende dingen. Jij draait de redenatie om: ik voel me gekwetst dus iemand heeft me iets aangedaan. Dat is verkeerd. Je kunt je prima gekwetst voelen zonder dat daar een goede reden voor is. Je gevoel opvoeren als bewijs dat er iets verkeerd is gedaan is niet logisch.

Probeer die twee dingen te scheiden en niet steeds je gevoel er in te betrekken. Kijk van buitenaf naar je gedrag en jouw rol in jullie vriendschap en vraag je af of je verwachtingen fair zijn. Je gevoel mag er zijn en mag de ruimte krijgen maar is geen argument voor jouw gelijk.
quote:
Nee. Ik ken zat mannen die in vriendschappen gewoon een paar uur niet praten terwijl ze bij elkaar zijn. Dit zijn jouw conclusies, jouw aannames.
quote:
Wederom laat je je leiden door je gevoel. Het is nu eenmaal zo dat ik me zo voel DUS. Fout!!! Het zijn keuzes, dit zijn allemaal keuzes die jij maakt. Jij kiest er voor het slachtoffer te zijn en geen inbreng te hebben en niets aan de situatie te kunnen veranderen.
pi_77245332
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:02 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ik snap best wel dat jij je niet prettiger gaat voelen als hij niet reageert zoals jij wil (als je vriendje, btw). Maar snap jij wel dat mannen dit soort zaken domweg niet door hebben?

Als "wij" vragen "wat is er" en zij zegt "niets", gaan wij er ook van uit dat er niets is.
[..]

Maar hij vraagt niet eens ´wat is er?´. En ik zou dan niet niets antwoorden, want dan begrijp ik best dat ie pissed raakt of er van uitgaat dat er dus niets is.
zelfde als diginoob
pi_77245376
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:03 schreef DamagedBrain het volgende:

[..]

Weer fout schat.
Hij hoeft niet te praten. praten is voor vrouwen. hij vind het prima om stil te zijn. Vrouwen spreken gemiddeld 21000 woorden per dag, waar mannen er maar 15000 gebruiken.. Wat denk je dat er gebeurt als die woorden "op" zijn bij mannen? En waarom vrouwen de oren van je hoofd ouwehoeren als je uit je werk komt..
Mja, mannen praten misschien minder, maar die moeten ook hun emoties kwijt hoor. Alleen doen ze dat nooit bij een andere man, maar bij een vrouw. Neemt niet weg dat ze dan wel duidelijker zijn en minder zeiken.
pi_77245411
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:04 schreef diginoob2 het volgende:

Maar goed, de laatste keer dacht ik, dat heb ik na heel veel moeite telkens uiteindelijk zelf gedaan, waarom kom jij niet op t idee en toen heb ik even een tijdlang principieel mijn mond gehouden. Zijn reactie: ik ga maar naar de supermarkt.

Ik zou ook lekker boodschappen gaan doen als een vriendin heel demonstratief in een hoekje sjacherijnig ging zitten zwijgen. Wat een kinderachtig gedrag.
pi_77245413
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:04 schreef diginoob2 het volgende:
Ik zeg ´X, ik zit weer vast. Ik wil ff hier en hierover praten.´ bijvoorbeeld.

Soms lukt het me ook trouwens niet hoor, soms lukt het me om te zeggen dat er iets aan de hand is maar heb ik even een zetje nodig om te zeggen wat er dan aan de hand is en soms lukt het en kan ik er gewoon wel over beginnen.

Anyway ik heb een tentamen nu, ik kom later wel weer eens kijken.
Dus je enige methode om van je rotgevoel af te komen is met hem praten. Heeft hij gesolliciteerd voor de functie van jouw persoonlijke psycholoog? Zo gedraag je je namelijk wel, je gedrag laat een soort verwachting zien dat de interactie om jou draait, om jouw behoeften en jouw problemen. En je doet dus niets om dat gedrag aan te passen, terwijl het vrij ernstig is. Ik zou eens gaan nadenken of je niet een echte psych nodig hebt.
pi_77245551
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:01 schreef JaniesBrownie het volgende:
Dat bedoelde ik idd.

Wat jij zegt zou kunnen, het zou ook kunnen dat het gemakkelijker voor haar wordt als hij het uit zichzelf zou vragen, omdat ze dan ook gemakkelijker het idee krijgt dat ze er zelf over mag/kan beginnen. Ergens zit misschien het idee verstopt dat hij het gewoon niet wil horen "anders zou hij het wel vragen". Praten kan juist gemakkelijker worden nav vragen die je krijgt.

alleen doet hij dat nou eenmaal niet en dat kun je niet zo gemakkelijk veranderen, zij zal moeten leren dat ze mag praten bij hem zonder dat hij het vraagt.

(En idd, als hij gewoon niet wil praten,al vraagt ze het, is de situatie anders, dat is gewoon kut)
Ik vraag me dus sterk af of die jongen dit allemaal wel wil. Nog meer over haar praten, nog meer alles om haar laten draaien. Ik denk dat als hij dat wilde, hij het inderdaad wel zou vragen, want hij heeft eigenlijk gezegd dat hij dat best kan vragen maar niet wil.

Wat zij dan nodig zou hebben of wat haar zou helpen is niet meer zo de vraag, dan moet ze een psych zoeken, niet een vriendschap proberen om te vormen naar een zorgrelatie. Het komt op mij allemaal heel scheef en oneerlijk over, zelfs al is ze leuk om mee om te gaan als ze zich goed voelt. Het lijkt allemaal om haar te draaien als ze zich kut voelt.
  maandag 25 januari 2010 @ 13:15:37 #66
60947 DamagedBrain
pi_77245601
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:07 schreef ripley1 het volgende:

[..]

Mja, mannen praten misschien minder, maar die moeten ook hun emoties kwijt hoor. Alleen doen ze dat nooit bij een andere man, maar bij een vrouw. Neemt niet weg dat ze dan wel duidelijker zijn en minder zeiken.
Dat zei ik ook niet, dat mannen hun emoties niet kwijt moeten.
Hoewel ze dat over het algemeen zelf oplossen. In stilte.
pi_77245663
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:15 schreef DamagedBrain het volgende:

[..]

Dat zei ik ook niet, dat mannen hun emoties niet kwijt moeten.
Hoewel ze dat over het algemeen zelf oplossen. In stilte.
Dat laatste is dus echt niet waar. Mannen zoeken meestal een vrouwelijke vriendin/vriendin van een vriend/eigen vriendin en dan kunnen ze best veel er over lullen. Ik ben al zo vaak in de positie van luisterend oor voor alle vrienden van mijn vriendje en zo geweest. Alleen zeggen ze wel gewoon wat ze dwarszit en verwachten ze niet dat iedereen alles zielig voor ze vindt.
  maandag 25 januari 2010 @ 13:23:19 #68
60947 DamagedBrain
pi_77245845
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:17 schreef ripley1 het volgende:

[..]

Dat laatste is dus echt niet waar. Mannen zoeken meestal een vrouwelijke vriendin/vriendin van een vriend/eigen vriendin en dan kunnen ze best veel er over lullen. Ik ben al zo vaak in de positie van luisterend oor voor alle vrienden van mijn vriendje en zo geweest. Alleen zeggen ze wel gewoon wat ze dwarszit en verwachten ze niet dat iedereen alles zielig voor ze vindt.
Maar beginnen ze uit zichzelf met vertellen? Of vraag jij eerst of alles goed is, terwijl jij onbewust al gezien hebt dat er inderdaad iets is..
pi_77245885
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:23 schreef DamagedBrain het volgende:

[..]

Maar beginnen ze uit zichzelf met vertellen? Of vraag jij eerst of alles goed is, terwijl jij onbewust al gezien hebt dat er inderdaad iets is..
Dat gebeurt beiden. Ze worden alleen nooit boos als ik niet heb geroken dat ze diep in hun hart er ontzettend mee zitten dat ze kaal zijn of zo ;P
  maandag 25 januari 2010 @ 13:58:16 #70
92409 Twinky
Little star.
pi_77246957
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:09 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Dus je enige methode om van je rotgevoel af te komen is met hem praten. Heeft hij gesolliciteerd voor de functie van jouw persoonlijke psycholoog? Zo gedraag je je namelijk wel, je gedrag laat een soort verwachting zien dat de interactie om jou draait, om jouw behoeften en jouw problemen. En je doet dus niets om dat gedrag aan te passen, terwijl het vrij ernstig is. Ik zou eens gaan nadenken of je niet een echte psych nodig hebt.
mm.. dit ruikt toch erg naar dat TS de verantwoordelijkheid voor het oplossen van haar shit bij haar buddy neerlegt...
pi_77259217
Emailtje van vriendlief.

Essentie:

Hij zegt dat hij uit zelfbescherming zich zo gedraagt, omdat hij juist zo gevoelig is dat hij bang is dat als hij het verdriet van een ander benoemt en zich daar tegen aan benoemt, zich kortom openstelt, dat het gevoel van de ander hem dan overspoelt en zwak maakt.

We have a winner. Eindelijk een vent die zijn gevoelens kent.
zelfde als diginoob
pi_77260799
quote:
Op maandag 25 januari 2010 18:54 schreef diginoob2 het volgende:
Emailtje van vriendlief.

Essentie:

Hij zegt dat hij uit zelfbescherming zich zo gedraagt, omdat hij juist zo gevoelig is dat hij bang is dat als hij het verdriet van een ander benoemt en zich daar tegen aan benoemt, zich kortom openstelt, dat het gevoel van de ander hem dan overspoelt en zwak maakt.

We have a winner. Eindelijk een vent die zijn gevoelens kent.
En jullie hebben niets met elkaaR?
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_77260923
quote:
Op maandag 25 januari 2010 19:28 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

En jullie hebben niets met elkaaR?
Vriendschap ja.
zelfde als diginoob
pi_77270301
Straks even bijlezen, eerste reactie op basis van de OP. Het bestaat wel dat er mannen zijn die blindelings aanvoelen wat je nodig hebt. En als dat zo is, wees er verdomd zuinig op. Maar het is onredelijk om je vriend iets aan te rekenen waar hij totaal niets aan kunt doen.
Dit is echt iets als je laten verrassen met een ijsje en vervolgens boos worden omdat je de verkeerde smaak ijs krijgt. Zeg dan wélke smaak je had gewild. Het is zo simpel..
pi_77270701
Nouja topic gelezen, probleem opgelost.
Toch nog steeds

Mocht vriendlief dit meelezen, als ik me ooit zó gedraag (of dingen dus verwacht ) zeg t dan en/of ze mij aan de kant. Gelukkig voelt vriendlief 9 van de tien keer intuitief aan wat ik nodig heb, al komt dat zelden voor dat ik iets nodig heb én onduidelijk ben
  maandag 25 januari 2010 @ 22:35:21 #76
283800 Suphomes
Dat dit kan in Nederland
pi_77271340
Zulke vrienden moet je koesteren TS, mensen die niet mee doen aan onzingedrag.
pi_77278912
Toch apart dat betreffende vriend inmiddels voor zichzelf het een en ander heeft uitgepuzzeld en zijn verklaring mij het hele gebeuren beter doen begrijpen dan al het voorgaande, maar ik hier toch gezien wordt als diegene die fout zit.

Misschien dat ik snel tegenreacties oproep door de manier waarop ik schrijf ofzo, als ik gekwetst ben denk ik in absolute termen en verval ik snel in dingen als ´altijd´ ´nooit´ ´als dit dan dat´.

Ik blijf het gewoon vreemd vinden allemaal.
Ik vond om te beginnen vreemd het feit dat mijn vriend zó lief doet als ik blij ben ´Je bent zo lief´ ´Je bent zo leuk´ x100 en als ik depri ben wordt er ineens niet meer naar me omgekeken.
Ik vraag me gewoon af wát er nu precies onredelijk aan is om je dan gekwetst te voelen en dat anders te willen zien, om het vooral niet te kunnen plaatsen.
Natuurlijk had ik het uiteindelijk óf moeten accepteren óf weggaan, en ik heb voor het laatste gekozen omdat ik niet telkens als ik depri ben hoef aan te zien hoe iemand NIET geinteresseerd doet. Te pijnlijk.

Als ik heel clean had gevraagd, zonder context: Hoe zou je je voelen en hoe zou je reageren als je beste vriend waar je elke dag intensief contact mee hebt en die heel lief tegen je doet als je blij bent, op het moment dat je depri doet, ineens niks meer vraagt of zegt en iets heel anders gaat doen? (zoals een dutje doen, of weggaan) Had dat nog uitgemaakt?

Het lijkt wel alsof anno 2010 niemand nog verwachtingen mag hebben van elkaar, iedereen voelt zich massaal geclaimd al voor je je mond heb opengetrokken. Ik vraag me af hoe je je daar niet gekwetst door kán voelen. Je bent al kut, je beste vriend laat je zitten, hoe kun je dat maar prima vinden?

Is vriendschap niet delen van lief én leed, of schrappen we tegenwoordig leed maar van het lijstje? Het is niet voor niets dat mensen zeggen dat als ze heel erg ziek zijn (geweest) ze toen pas hun echte vrienden leerden kennen. Of mag je blij zijn als iemand het aanbiedt om je te steunen als je het nodig hebt en als dat consequent niet gebeurt, is dat dus pech voor jou, moet je je verwachtingen bijschaven en is het allemaal maar prima?

Misschien snap ik het over een paar jaar wel allemaal, lees ik dit terug en denk ik, jezus diginoob2, wat ga je tekeer en wat een flauwekul, maar nu snap ik er i.i.g niks van.

Als ik teveel verwacht vraag ik me af of mijn verwachtingen onredelijk zijn omdat ze in zichzelf onredelijk zijn, of omdat het tegenwoordig niet meer ´in´ is om iets van een ander te verwachten omdat iedereen zich maar vrij wil voelen en vooral niet geconfronteerd wilt worden met bepaalde zwakheden of ´verbeterpunten´. Ik heb ook al eens ruzie gehad met een vriendin die ik maandenlang 3 keer per week zag en toen ineens drie maanden lang (!) geen tijd had om af te spreken. Volgens mij denkt ´men´ dan dat je daar niks aan mag doen, your loss en ga lekker door met je leven. Uiteindelijk zul je het moeten laten als die ander echt niet wilt afspreken, maar als niemand iemand anders nog ergens op aanspreekt, gaat niemand zich nog ergens verantwoordelijk voor voelen. En er is altijd een reden. Twee jaar later kwam ze weer en legde ze uit dat ze in die periode verslaafd was geraakt aan een of ander online spel en daardoor al haar vriendschappen liet verwateren. Soms kan het zijn dat iemand geen zin heeft om je nog te zien omdat er iets is wat hem/haar dwarszit aan de relatie maar wat hij/zij niet uitspreekt, terwijl het als het uitgesproken zou worden misschien gewoon opgelost zou kunnen worden.

Ik vind dat soort dingen gewoon jammer. Slonzige manier van omgang. ´Jij laat mij met rust en mag mij vooral nergens op wijzen, boehoe.´ Sorry hoor, ik heb dan liever iemand die inziet dat relaties belangrijk zijn en daar in wil investeren.
zelfde als diginoob
  dinsdag 26 januari 2010 @ 08:31:11 #78
277627 Seven.
We are Borg.
pi_77279777
Het ging jou erom dat hij uit zichzelf moest vragen wat er is en zulke verwachtingen passen niet in een vriendschap maar in een RELATIE! Jezus Christus, hoe vaak moet ik dat nog herhalen? Oh, en hij is verliefd op jou, daarom doet hij zo.
Resistance is futile.
pi_77279842
Grow up! Je bent zelf verantwoordelijk voor je gemoedstoestand en evt. hulp daarvoor. Die vriend van jou doet het enig juiste. Namelijk jou je eigen verantwoordelijkheid laten nemen. Daar word je groot en sterk en vooral volwassen van. Hij laat je toch niet stikken? Hij is er als je het gewoon woordelijk aangeeft. De ideale vriend! ( en Seven heeft gelijk, d|at is wat anders als een relatie)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  dinsdag 26 januari 2010 @ 08:49:38 #80
277627 Seven.
We are Borg.
pi_77279940
Oh, het feit dat hij inbindt wil ook niet ineens zeggen dat jij gelijk hebt.
Resistance is futile.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 08:54:04 #81
116015 SicSicSics
pi_77279995
Holy shit! Zoveel b*llshit en geen seks!?! Die gast heeft het echt zwaar te pakken! Of hij is homo!

Ik was allang weggerend als er niet meer achter zat. Hij laat je niet zitten want dan had je hem niet meer gezien! En jij loop alleen maar te miepen wat je van hem mag verwachten?..
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_77280028
Het probleem is ook niet dat je het vervelend vindt dat hij dat niet doet.
Je moet het hem alleen niet kwalijk nemen dat hij anders is dan jij en er zeker geen grote ruzie om gaan maken.

O, en je bent stronteigenwijs.
I
compact en kleverig.
pi_77280723
Hear hear, dit soort meiden zijn de reden waarom ik liever alleen sterf als ik oud ben
Doe eens lief!
pi_77282223
Mijn god, wat een vermoeiend wijf ben jij, TS. Die vriend is inderdaad verliefd op je, anders was ie allang weggeweest
  dinsdag 26 januari 2010 @ 10:53:17 #85
60947 DamagedBrain
pi_77282665
Hij wil neuken, jij wil praten......
Denk daar maar eens over na!!
pi_77282762
Toen ik nog héél klein was, bijna 8 jaar geleden alweer, had ik ook een beste vriend bij wie ik altijd uithuilde. 2 jaar lang lief en leed gedeeld. Tot ie me van t ene op t andere moment liet vallen.
En ik kan natuurlijk als een echte vrouw zeggen dat ie dat deed omdat hij verliefd was en meer wilde. Als ik er over nadenk was de reden nog waarschijnlijker dat ik teveel zeikte.
En dan gaf ik nog duidelijk aan wat ik nodig had
  dinsdag 26 januari 2010 @ 10:59:17 #87
60947 DamagedBrain
pi_77282863
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 10:56 schreef Cassandra87 het volgende:
Toen ik nog héél klein was, bijna 8 jaar geleden alweer, had ik ook een beste vriend bij wie ik altijd uithuilde. 2 jaar lang lief en leed gedeeld. Tot ie me van t ene op t andere moment liet vallen.
En ik kan natuurlijk als een echte vrouw zeggen dat ie dat deed omdat hij verliefd was en meer wilde. Als ik er over nadenk was de reden nog waarschijnlijker dat ik teveel zeikte.
2010-1987=23-8=15

Ja. Die wilde ook neuken.
Mannen willen altijd neuken. Geloof me nou maar.
pi_77282932
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 10:59 schreef DamagedBrain het volgende:

[..]

2010-1987=23-8=15

Ja. Die wilde ook neuken.
Mannen willen altijd neuken. Geloof me nou maar.
zo jongen, last van bepaalde frustraties?
Doe eens lief!
  dinsdag 26 januari 2010 @ 11:03:27 #89
60947 DamagedBrain
pi_77282987
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 11:01 schreef Prenzlauer het volgende:

[..]

zo jongen, last van bepaalde frustraties?
Ontzettend.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 11:05:57 #90
277627 Seven.
We are Borg.
pi_77283061
Hey Diginoob, in een liefdesrelatie is het contact dusdanig intiem dat je er vanuit mag gaan dat iemand je goed genoeg kent om een redelijk idee te hebben hoe jij je voelt. In een vriendschap ga je niet zo intiem met elkaar om en dus is het niet meer dan normaal om even uit te leggen dat je je kut voelt en dat je erover wil praten. Dan kun je ook lief en leed delen, maar het is wel anders.

Verder snap ik ook niet waarom ik 3 posts over de halve ochtend nodig heb om mijn standpunt uit te leggen.
Resistance is futile.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 11:08:25 #91
116015 SicSicSics
pi_77283145
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 11:05 schreef Seven. het volgende:
Verder snap ik ook niet waarom ik 3 posts over de halve ochtend nodig heb om mijn standpunt uit te leggen.
Ik wel:
Je bent een vrouw toch!?!

Fine, fuck you then!
pi_77285027
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 04:18 schreef diginoob2 het volgende:

Ik vind dat soort dingen gewoon jammer. Slonzige manier van omgang. ´Jij laat mij met rust en mag mij vooral nergens op wijzen, boehoe.´ Sorry hoor, ik heb dan liever iemand die inziet dat relaties belangrijk zijn en daar in wil investeren.
Prima dat jij dat wil, zoek dan ook mensen die ook jouw idee van vriendschap hebben. Of accepteer dat iedereen anders is en dat je samen een compromis moet zoeken. Je doet in je post net alsof jij de 'heilige waarheid' hebt wat betreft vriendschappen. Hij is fout, jij bent goed. Dat roept weerstand op. Hij gedraagt zich anders dan jij zou willen, dat is het probleem. Er is geen goed of fout. Iedereen vult vriendschappen op z'n eigen manier in en de manier waarop jij het invult, klinkt voor de meeste mensen als erg benauwend en meer richting liefdesrelatie, daarom krijg je daar ook reacties op.

Ik ben bevriend geweest met iemand die me 4x in de week belde en me 3x in de week wilde zien. Boos werd als ik in m'n eentje weg ging naar een evenement, want daar had hij ook wel heen gewild (met mij, alleen dus niet, anders was hij wel geweest). Jaloers als ik met anderen wat afsprak. Daar kan ik dus niet tegen en daarom hebben we geprobeerd een compromis te zoeken waar we beiden blij van werden. Lukte niet, want na 1 week belde hij blij om mij te vertellen dat hij het nu toch zo goed had gedaan, want hij had me nu pas gebeld. Dat was voor mij het eindpunt, want hij moest zich kennelijk in bochten wringen om prettig contact met mij te hebben en het was duidelijk dat ondanks 30! jaar leeftijdsverschil hij toch wel erg een oogje op me had. Dat kan, maar dat vind ik dus niet prettig.

Ik heb ook vriendschappen moeten laten gaan, omdat mensen nauwelijks contact zochten, tenzij ze problemen hadden die ik dan mocht komen oplossen. Ja, vriendschap is in lief en leed, voor de meeste mensen, maar heus niet voor iedereen. Er zijn ook mensen die enkel voor het leed komen en nooit tijd hebben om gezellig wat te doen.

Ik ken ook een vriend van me die zegt dat hij zoooooo'n ontzettend goede vriendschap heeft met X. Die hij dus eens in de x jaar ziet. Want het is zo'n goede vriendschap dat ze het altijd super hebben met elkaar, ookal spreken ze elkaar nauwelijks. Tja, mijn idee van vriendschap is dat niet, die van hem wel, prima toch?
quote:
Als ik heel clean had gevraagd, zonder context: Hoe zou je je voelen en hoe zou je reageren als je beste vriend waar je elke dag intensief contact mee hebt en die heel lief tegen je doet als je blij bent, op het moment dat je depri doet, ineens niks meer vraagt of zegt en iets heel anders gaat doen? (zoals een dutje doen, of weggaan) Had dat nog uitgemaakt?
Ten eerste had ik dan gezegd: intensief contact dagelijks is wel erg veel... waarom zien jullie elkaar zo vaak? Heb je geen andere vrienden? Is het op de studie? Wil je een relatie met hem? Ik zie mijn vrienden graag en ook het liefst wel vaak, maar vanwege de hoeveelheid vrienden en hun eigen levens komt dat er op neer dat het meestal eens in de 3-4 weken is. Iedereen werkt ook 40 uur, sommige sporten, hobby's, partners.. etc. etc.

Ten tweede: hoe vaak ben je depri/dippig, want als het vaak voorkomt is het niet meer zo gek dat mensen het gewoon als 'buien' gaan zien en daar niet zo veel meer op reageren, ook uit zelfbescherming, want je raakt vanzelf ook wel weer uit die bui.
quote:
Het lijkt wel alsof anno 2010 niemand nog verwachtingen mag hebben van elkaar, iedereen voelt zich massaal geclaimd al voor je je mond heb opengetrokken. Ik vraag me af hoe je je daar niet gekwetst door kán voelen. Je bent al kut, je beste vriend laat je zitten, hoe kun je dat maar prima vinden?
Omdat mijn vrienden niet op de wereld gezet zijn om mijn humeur te verbeteren, daarom kan ik dat prima vinden, als ik continu depri buien zou hebben OF als ik te lam ben om duidelijk te zeggen waar ik mee zit. Dat is namelijk overduidelijk *mijn* probleem.

Als ik een crematie heb of een andere duidelijke aanleiding om ergens mee te zitten of ik zit er gewoon (eens in de x maanden) echt ff doorheen... en ik *zeg* dat en vervolgens wordt daar niets mee gedaan, *dan pas* zou ik het niet prima vinden. Als iemand zou zeggen: "Sorry, maar ik heb nu geen tijd" dan zou ik het alsnog prima vinden, dan bel ik 1 van m'n andere vrienden. Het liefst heb ik dat mensen me steunen, maar ik weet dat ik er ook nooit 100% voor de ander kan zijn, dus waarom moeten zij dat wel voor mij zijn?
pi_77288043
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 10:56 schreef Cassandra87 het volgende:
Ja, ik heb hetzelfde meegemaakt. Mijn beste vriend was dan homo, dus ik weet wel dat ie niet met me naar bed wilde. Hij kon enorm goed praten over zn gevoelens dus ik ging er van uit dat hij het ook zou aangeven als ik teveel druk op onze vriendschap legde. Niet dus. Jarenlang waren we beste vrienden, deelden alles, toen maakte ik een aantal fouten (foute man, vreemdgaan, jankjank, weer bij hem terug, weer vreemdgegaan, jankjank) en ineens van de ene op de andere dag nam hij zn telefoon niet meer op, deed ie de deur niet meer open. Ik heb een paar dagen gedacht dat ie in het ziekenhuis lag ofzo, was helemaal overstuur tot zijn huisgenoot me vertelde dat die vriend er dus klaar mee was. Zonder enig teken vooraf. Ik was er helemaal kapot van en ik mis hem nu nog vaak (is nu zo'n 4 jaar geleden). Ik zie nu hoe ik me misdragen heb, en dat ik daardoor de beste vriend die ik ooit gehad heb kwijt ben geraakt.
pi_77290028
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 08:49 schreef Seven. het volgende:
Oh, het feit dat hij inbindt wil ook niet ineens zeggen dat jij gelijk hebt.
Niet? Wat zegt het dan?
zelfde als diginoob
pi_77290079
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:13 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Niet? Wat zegt het dan?
Dat ie zich laat overrulen door hoe sterk jij er kennelijk over denkt. Dat ie eventueel toch verliefd op je is en je goedkeuring wil. Bijvoorbeeld.
pi_77290082
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 10:53 schreef DamagedBrain het volgende:
Hij wil neuken, jij wil praten......
Denk daar maar eens over na!!
Ik hoor het. Je weet het beter dan hijzelf
zelfde als diginoob
  dinsdag 26 januari 2010 @ 14:15:17 #97
60947 DamagedBrain
pi_77290102
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:14 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Ik hoor het. Je weet het beter dan hijzelf
Moet ik er een topic over openen?
pi_77290207
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 11:05 schreef Seven. het volgende:
Hey Diginoob, in een liefdesrelatie is het contact dusdanig intiem dat je er vanuit mag gaan dat iemand je goed genoeg kent om een redelijk idee te hebben hoe jij je voelt. In een vriendschap ga je niet zo intiem met elkaar om en dus is het niet meer dan normaal om even uit te leggen dat je je kut voelt en dat je erover wil praten. Dan kun je ook lief en leed delen, maar het is wel anders.

Misschien zit daar dan de crux.
Wij zijn behoorlijk intiem, dat probeerde ik ook aan te geven met het hele verhaal van elkaar vaak zien enzo.
Als mensen ons zien denken ze dat we verliefd zijn, maar dat is dus niet zo. Ik houd niet zulke strikte grenzen aan van wat een vriendschap en wat een relatie is en wat allemaal waar past en wel en niet hoort.
Dus als het gaat om de mate van intimiteit die we hebben, die strookt idd waarschijnlijk niet met het traditionele idee dat mensen erop nahouden als ik het woord ´vriendschap´ gebruik.
Punt is dat ik ook geen zin heb om anderen uit te leggen wat we dan wél precies hebben.
zelfde als diginoob
  dinsdag 26 januari 2010 @ 14:19:39 #99
116015 SicSicSics
pi_77290263
En dus moeten we het maar met ons inlevingsvermogen doen. Ik begin een patroon te zien!
Fine, fuck you then!
  dinsdag 26 januari 2010 @ 14:22:35 #100
60947 DamagedBrain
pi_77290368
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:18 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Wij zijn behoorlijk intiem, dat probeerde ik ook aan te geven met het hele verhaal van elkaar vaak zien enzo.
Als mensen ons zien denken ze dat we verliefd zijn, maar dat is dus niet zo. Ik houd niet zulke strikte grenzen aan van wat een vriendschap en wat een relatie is en wat allemaal waar past en wel en niet hoort.
Dus als het gaat om de mate van intimiteit die we hebben, die strookt idd waarschijnlijk niet met het traditionele idee dat mensen erop nahouden als ik het woord ´vriendschap´ gebruik.
Punt is dat ik ook geen zin heb om anderen uit te leggen wat we dan wél precies hebben.
Geloof me.. ik heb gerust wel een idee..
maar wat je eerst moet begrijpen is dat mannen andere opvattingen hebben. En dan bedoel ik niet sex, maar gewoon... Vrouwen praten, mannen denken.. Vrouwen kunnen praten over problemen, gewoon om te praten.. mannen willen van nature oplossen ..
Dus totdat jij in ziet dat vriendschap (tussen mannen en vrouwen) verder gaat dan zeuren om kleine dingen, kunnen wij weinig voor je doen denk ik..
pi_77290396
quote:

[..]

Wat wil je dan in hemelsnaam met dit topic bereiken? Sjezus
Ik had hier al een post geplaatst met het nummer Vriendschap van het goede doel maar die is subtiel verwijdert. Maar luister er maar eens naar, jij bindt je veel te veel aan dit vriendschaps begrip en nu het plaatje niet klopt ga je vragen stellen maar het tegelijkertijd voor jezelf goed praten.
Doe eens lief!
pi_77290489
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:22 schreef DamagedBrain het volgende:
Vrouwen praten, mannen denken.. Vrouwen kunnen praten over problemen, gewoon om te praten.. mannen willen van nature oplossen ..
Dus totdat jij in ziet dat vriendschap (tussen mannen en vrouwen) verder gaat dan zeuren om kleine dingen, kunnen wij weinig voor je doen denk ik..
Zoals ik al eerder zei kunnen mannen ook maanden blijven zeiken over hetzelfde hoor en er de oren van je kop over praten

Het is wel zo dat mannen oplossingsgerichter denken dan vrouwen, ze praten minder om hun hart te luchten en meer om een oplossing te vinden. Maar zolang ze die niet vinden kunnen ze ook er eindeloos over door gaan
pi_77290906
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 12:04 schreef kahlie het volgende:

[..]

Prima dat jij dat wil, zoek dan ook mensen die ook jouw idee van vriendschap hebben. Of accepteer dat iedereen anders is en dat je samen een compromis moet zoeken. Je doet in je post net alsof jij de 'heilige waarheid' hebt wat betreft vriendschappen. Hij is fout, jij bent goed. Dat roept weerstand op. Hij gedraagt zich anders dan jij zou willen, dat is het probleem. Er is geen goed of fout. Iedereen vult vriendschappen op z'n eigen manier in en de manier waarop jij het invult, klinkt voor de meeste mensen als erg benauwend en meer richting liefdesrelatie, daarom krijg je daar ook reacties op.

Ik ben bevriend geweest met iemand die me 4x in de week belde en me 3x in de week wilde zien. Boos werd als ik in m'n eentje weg ging naar een evenement, want daar had hij ook wel heen gewild (met mij, alleen dus niet, anders was hij wel geweest). Jaloers als ik met anderen wat afsprak. Daar kan ik dus niet tegen en daarom hebben we geprobeerd een compromis te zoeken waar we beiden blij van werden. Lukte niet, want na 1 week belde hij blij om mij te vertellen dat hij het nu toch zo goed had gedaan, want hij had me nu pas gebeld. Dat was voor mij het eindpunt, want hij moest zich kennelijk in bochten wringen om prettig contact met mij te hebben en het was duidelijk dat ondanks 30! jaar leeftijdsverschil hij toch wel erg een oogje op me had. Dat kan, maar dat vind ik dus niet prettig.

Ik heb ook vriendschappen moeten laten gaan, omdat mensen nauwelijks contact zochten, tenzij ze problemen hadden die ik dan mocht komen oplossen. Ja, vriendschap is in lief en leed, voor de meeste mensen, maar heus niet voor iedereen. Er zijn ook mensen die enkel voor het leed komen en nooit tijd hebben om gezellig wat te doen.

Ik ken ook een vriend van me die zegt dat hij zoooooo'n ontzettend goede vriendschap heeft met X. Die hij dus eens in de x jaar ziet. Want het is zo'n goede vriendschap dat ze het altijd super hebben met elkaar, ookal spreken ze elkaar nauwelijks. Tja, mijn idee van vriendschap is dat niet, die van hem wel, prima toch?
[..]

Ten eerste had ik dan gezegd: intensief contact dagelijks is wel erg veel... waarom zien jullie elkaar zo vaak? Heb je geen andere vrienden? Is het op de studie? Wil je een relatie met hem? Ik zie mijn vrienden graag en ook het liefst wel vaak, maar vanwege de hoeveelheid vrienden en hun eigen levens komt dat er op neer dat het meestal eens in de 3-4 weken is. Iedereen werkt ook 40 uur, sommige sporten, hobby's, partners.. etc. etc.

Ten tweede: hoe vaak ben je depri/dippig, want als het vaak voorkomt is het niet meer zo gek dat mensen het gewoon als 'buien' gaan zien en daar niet zo veel meer op reageren, ook uit zelfbescherming, want je raakt vanzelf ook wel weer uit die bui.
[..]

Omdat mijn vrienden niet op de wereld gezet zijn om mijn humeur te verbeteren, daarom kan ik dat prima vinden, als ik continu depri buien zou hebben OF als ik te lam ben om duidelijk te zeggen waar ik mee zit. Dat is namelijk overduidelijk *mijn* probleem.

Als ik een crematie heb of een andere duidelijke aanleiding om ergens mee te zitten of ik zit er gewoon (eens in de x maanden) echt ff doorheen... en ik *zeg* dat en vervolgens wordt daar niets mee gedaan, *dan pas* zou ik het niet prima vinden. Als iemand zou zeggen: "Sorry, maar ik heb nu geen tijd" dan zou ik het alsnog prima vinden, dan bel ik 1 van m'n andere vrienden. Het liefst heb ik dat mensen me steunen, maar ik weet dat ik er ook nooit 100% voor de ander kan zijn, dus waarom moeten zij dat wel voor mij zijn?
Nou ja het zou wel kunnen dat ik meer verwacht van een vriendschap dan anderen. Andersom stop ik er ook meer in heb ik het idee, in relaties in het algemeen. Misschien niet het beste voorbeeld en tamelijk gedateerd maar als meisje van 9 was het normaal dat kinderen als ze verliefd op elkaar waren een briefje met ´wil je verkering met mij?´ in de laatjes stopten van diegene waar ze verliefd op waren. Meestal was dat gewoon een stukje wit papier met enkel die zin en een naam. In mijn geval schreef ik liefdesbrieven van twee kantjes, versierd met tekeningen en vilstift en wat al niet, koekjes erbij, kleurplaten, hoppa. Ik was gewoon nogal toegewijd zeg maar, en dat heb ik nog steeds in die zin dat ik de relaties die ik heb als heel belangrijk zie en er ook altijd het beste uit wil halen. Dat zie ik dan niet altijd terug bij anderen, terwijl ik wel bepaalde verwachtingen heb, dus ben nogal snel teleurgesteld.
En op een bepaalde manier denk ik misschien wel in termen van goed of fout. Wat anderen met elkaar doen moeten ze zelf weten, maar ja, als iemand mij teleurstelt in vriendschap of whatever vind ik het wel erg moeilijk omdat niet als ´fout´ te zien. Misschien is dat fout maar ik kan me gewoon sommige dingen niet voorstellen, bijvoorbeeld dat mensen elkaar daadwerkelijk als vrienden zien als ze elkaar net ontmoet hebben. Daarin zal ik best veeleisender zijn dan anderen.

En dan waarom we elkaar zo vaak zien, simpel omdat het kan en we het heel fijn hebben met elkaar. Ik hoef geen relatie met hem, we hebben gewoon altijd leuke dingen te doen. En sowieso heb ik liever minder echte goede vrienden dan een lading ´halve´ vrienden. Ik doe genoeg andere dingen waaronder studeren.

Wat betreft die buien, die komen nu vaker voor, zeg maar 1x in de week ofzo door het winterweer, maar dat is een tijdelijk probleem.

Nou ja hoe dan ook, probleem is opgelost. Vriend X heeft weer wat nieuws aan zichzelf ontdekt en ik ben er alleen maar blij om. Zijn zusje schijnt ook tegen hem tekeer gegaan te zijn, dat hij ongevoelig was en weet ik wat. (vond ik dan weer zielig haast ). Dus ik ben blijkbaar niet de enige.
zelfde als diginoob
pi_77291013
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:14 schreef ripley1 het volgende:

[..]

Dat ie zich laat overrulen door hoe sterk jij er kennelijk over denkt. Dat ie eventueel toch verliefd op je is en je goedkeuring wil. Bijvoorbeeld.
Gelukkig ken ik hem beter dan jij.
zelfde als diginoob
pi_77291067
Je bent niet toegewijd, je bent afhankelijk.
pi_77291166
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:22 schreef DamagedBrain het volgende:

[..]

Geloof me.. ik heb gerust wel een idee..
maar wat je eerst moet begrijpen is dat mannen andere opvattingen hebben. En dan bedoel ik niet sex, maar gewoon... Vrouwen praten, mannen denken.. Vrouwen kunnen praten over problemen, gewoon om te praten.. mannen willen van nature oplossen ..
Blij dat ik een man getroffen heb die niet aan het stereotype voldoet. Deze man praat én denkt.
zelfde als diginoob
pi_77291206
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:23 schreef Prenzlauer het volgende:

[..]

Wat wil je dan in hemelsnaam met dit topic bereiken? Sjezus
Ik had hier al een post geplaatst met het nummer Vriendschap van het goede doel maar die is subtiel verwijdert. Maar luister er maar eens naar, jij bindt je veel te veel aan dit vriendschaps begrip en nu het plaatje niet klopt ga je vragen stellen maar het tegelijkertijd voor jezelf goed praten.
Ik kan geen posts verwijderen dus geen idee waar dat ding heen moet zijn.
Overigens zoals ik al zei hij heeft inmiddels ontdekt waar het probleem zit, schijnt vrij diep te gaan, dus ik hoef niks meer goed te praten. Het is nu duidelijk voor ons allebei.
zelfde als diginoob
  dinsdag 26 januari 2010 @ 14:44:14 #108
60947 DamagedBrain
pi_77291209
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:42 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Blij dat ik een man getroffen heb die niet aan het stereotype voldoet. Deze man praat én denkt.
Je leest echt alleen wat je wil lezen he..
pi_77291226
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:37 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Gelukkig ken ik hem beter dan jij.
Dus het werkt zo: jij vraagt advies op een forum en als dat advies je niet bevalt weten we niet waar we het over hebben.

Mooi, da's dan duidelijk
pi_77291399
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:39 schreef Dipkip het volgende:
Je bent niet toegewijd, je bent afhankelijk.
Iedereen is tot op zekere hoogte altijd afhankelijk. Stel je even voor dat al je vrienden wegzijn, niet meer bestaan en je geen nieuwe vrienden meer maakt, ben je dan nog net zo gelukkig als nu?

Je raakt altijd afhankelijk als maar genoeg mensen wegvallen.
Als hij weg zou vallen vind ik dat rot maar ben ik in de grond niet ongelukkig. Als mijn ouders en andere vrienden dan ook niet meer zouden bestaan zou ik vast afhankelijk genoeg worden om me vast te klampen aan wie maar wil. Dat zou ieder ander doen. We zijn sociale wezens.

Dat wil niet zeggen dat ik van een vriend verwacht dat hij altijd klaarstaat en zijn leven op mij inricht. Dat soort afhankelijkheid ken ik niet.
zelfde als diginoob
pi_77291565
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:44 schreef ripley1 het volgende:

[..]

Dus het werkt zo: jij vraagt advies op een forum en als dat advies je niet bevalt weten we niet waar we het over hebben.

Mooi, da's dan duidelijk
Welja ik probeer het te begrijpen maar ik kan niet anders dan denken dat men wel een heel ander beeld van ons heeft gekregen dan hoe het daadwerkelijk is.
Mensen kunnen vaak al niet omgaan met concepten als man vrouw vriendschappen, man vrouw vriendschappen waarin man geen seks zou willen en niet homo is, man vrouw vriendschappen waarin men de intimiteit heeft van een relatie maar waar men niet verliefd is en ook geen seksuele opwinding is, man vrouw vriendschappen waarin de man het fijn vind om te knuffelen en zelfs nog veel verder kan gaan zonder dat hij daadwerkelijk een of andere sekswil hoeft door te zetten, nou ja zo kan ik nog even doorgaan.

Misschien dat die hele relatie tussen X en mij te ingewikkeld is om op een forum een zinnige vraag over te stellen. Jullie hebben denk ik een ander idee van vriendschap in jullie hoofd dan wat ik met X heb.
zelfde als diginoob
pi_77291595
quote:

[..]

Er is hier wel een woord voor: Friends with benefits

En zo heet het niet voor niets. Wel de lusten, niet de lasten. Zodra je de lasten erbij gaat doen wordt het gewoon een relatie in de traditionele vorm van het woord. Je kan niet verwachten dat je vriend jou ideeën over relaties deelt.

En 1 keer in de week zo'n bui.. als ik elke week naar vrouwelijk geklaag moest luisteren zou ik er ook op een gegeven moment ook even niets van aantrekken. Hij heeft er, zeg je, al met je over gepraat en weet dat het de volgende keer ook niets uithaalt, vandaar dat hij er zelf niet over wil beginnen. Zo zijn mannen.. lost het niets op, dan hoef je ook de moeite niet te nemen. En dat zou ik vooral niet doen als je geen relatie hebt. Zelfs al zou het een liefdes relatie zijn is het al heel erg veel gevraagd wat jij wil.

Samenvatting: Het soort medeleven wat jij verlangt komt voort uit liefde die verder gaat dan liefde in een vriendschappelijke relatie.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_77291742
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:53 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Welja ik probeer het te begrijpen maar ik kan niet anders dan denken dat men wel een heel ander beeld van ons heeft gekregen dan hoe het daadwerkelijk is.
Mensen kunnen vaak al niet omgaan met concepten als man vrouw vriendschappen, man vrouw vriendschappen waarin man geen seks zou willen en niet homo is, man vrouw vriendschappen waarin men de intimiteit heeft van een relatie maar waar men niet verliefd is en ook geen seksuele opwinding is, man vrouw vriendschappen waarin de man het fijn vind om te knuffelen en zelfs nog veel verder kan gaan zonder dat hij daadwerkelijk een of andere sekswil hoeft door te zetten, nou ja zo kan ik nog even doorgaan.

Misschien dat die hele relatie tussen X en mij te ingewikkeld is om op een forum een zinnige vraag over te stellen. Jullie hebben denk ik een ander idee van vriendschap in jullie hoofd dan wat ik met X heb.
Ik dnek dat jij eens wat meer moet leren om de hand in eigen boezem te steken im plaats je te focussen op anderen, ongeacht de closeheid van de vriendschap

Overigens vind ik het wel curieus ja, dat je het over knuffelen en nog veel verder agan hebt, en dan nog steeds gelooft dat is geen seks wil Ik heb een aantal platonische vrienden van wie ik weet dat ze geen seks willen met mij en ik niet met hen, maar dan doen we ook niet aan "knuffelen en nog veel verder.
pi_77292926
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:58 schreef ripley1 het volgende:

[..]

Ik dnek dat jij eens wat meer moet leren om de hand in eigen boezem te steken im plaats je te focussen op anderen, ongeacht de closeheid van de vriendschap

Overigens vind ik het wel curieus ja, dat je het over knuffelen en nog veel verder agan hebt, en dan nog steeds gelooft dat is geen seks wil Ik heb een aantal platonische vrienden van wie ik weet dat ze geen seks willen met mij en ik niet met hen, maar dan doen we ook niet aan "knuffelen en nog veel verder.
Ik baarmoeder knuffel ook wel eens een platonisch vriendinnetje.
Doe eens lief!
pi_77296364
Ik houd bij deze op met reageren. Het heeft geen zin.
zelfde als diginoob
  dinsdag 26 januari 2010 @ 17:24:38 #116
277627 Seven.
We are Borg.
pi_77298517
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:49 schreef diginoob2 het volgende:
Als hij weg zou vallen vind ik dat rot maar ben ik in de grond niet ongelukkig.
Zó hecht is je vriendschap dus.
Resistance is futile.
pi_77298951
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 16:36 schreef diginoob2 het volgende:
Ik houd bij deze op met reageren. Het heeft geen zin.
Vrijwel iedereen in dit topic is het niet eens met de manier waarop jij hierover denkt.
Zou dat meer zeggen over jou of over ons?

Hoe groot is de kans dat je vriend hetzelfde denkt als jij?
Hell I wouldn't..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
  dinsdag 26 januari 2010 @ 18:20:55 #118
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_77300623
Vaag een relatie hebben en niet verliefd zijn is dat modern oid!
Wat triest!!!!
Wat missen jullie toch veel zeg...armoedig gewoon!

Maar ok...
eh als hij zich niets aantrekt van je moeilijke dag...ja dat is niet bepaald normaal...
maar anderzijds...denk ik.

Stel jij doet nu net zoiets als een van zijn ouders deed..hij heeft er een gruwelijke hekel aan gekregen en reageerd er daarom zo bot op...dat kan.
Je triggert zo een vaag iets in hem wat hij ook niet snapt en jij idem.

En misschien deed zijn pa ook wel zo bot tegen zijn moeder als ze zo'n dag had...of reageerden zijn ouders zo op hem als hij eens iets had en heeft hij nooit geleerd om er mee om te gaan.
Conclusie
Hij kan er niet mee omgaan!
Snollebolt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')