Wat een mooie echo Cantare! Gefeliciteerd!
Saffier, hoe is't met jou?
Djenneke gefeliciteerd met je sticker van de verloskundige!
Ok, fatsoenlijke update!
Mijn bloeddruk was 110/80, wat volgens de gyn supernetjes was. Ik heb daar geen verstand van maar ben er wel blij mee.

Teigetje ligt anders dan tijdens de echo afgelopen donderdag. Dit betekent dat er iig een bepaalde mate van spierspanning is, wat nogmaals bevestigd werd door de zéér gerichte trappen tegen het echo apparaat.
Ook bevestigde het mijn gevoel dat ze gedraaid was en dat haar schopjes anders voelen. Soms is het best lekker om een beetje vertrouwen in je eigen lichaam terug te krijgen!
De echo duurde al met al zo'n 2!!! uur. Tijdens de echo is geprobeerd alle organen zo goed mogelijk te bekijken. Dit lukte niet helemaal omdat ze nog steeds zo dubbelgeklapt met de kin op de borst ligt. De organen die wel gecheckt konden worden zien er prima uit. Het hartje kon niet helemaal lekker bekeken worden maar die was tijdens de 20-weken echo perfect in orde dus ik ga er van uit dat dat nog steeds zo is. Het kindje beweegt op een manier die normaal lijkt te zijn; handjes openen en sluiten, alles afzonderlijk bewegen etc.
Aorta, niertjes, hersenen, etc. lijken allemaal in orde., er zijn nog steeds 2 benen, 2 armen, 10 vingers, 10 tenen etc., dus wat dat betreft heeft Teigetje vandaag een dikke vette sticker verdiend.
Helaas geeft dit nog steeds onvoldoende duidelijkheid. Als er een afwijking in de chromosomen zit zie je vaak kenmerken van bepaalde afwijkingen terug op de echo's. Die kenmerken waren er gelukkig niet. Helaas zie je natuurlijk niet alles op de echo, dus het blijft afwachten op de uitlsag van de punctie. Die hebben we morgen voor zes uur, dus nog maximaal 24 uur afwachten.
Wordt er geen afwijking gevonden dan hebben we donderdag een gesprek met de kinderartsen om de verdere stappen te bespreken. De kans is dan heel groot dat het tóch voor een groot gedeelte aan de navelstreng ligt (die ook nu niet 100% ok was, maar wel beter dan vorige week

) en dat verdere groei nog wel mogelijk is, zij het in beperkte mate. De kans op een 'extreem prematuurtje' is dan erg groot.
Wordt er wel een afwijking geconstateerd dan gaan we donderdag ook naar het ziekenhuis maar dan voor hele andere gesprekken.
Er was dus ook iets groei te zien ten opzichte van donderdag. Niet bijster veel, maar dat kan ook niet in zo'n korte tijd. Normaal zit er 2 weken tussen groeiecho's.
Ik heb me iig alvast voorbereid op een ziekenhuisopname en nieuwe sloffen en een joggingbroek gekocht.

Al met al ben ik de hoop op een goede afloop nog niet kwijt!
Edit: Ik dacht dat ik een update van een beschaafde lengte had gemaakt. Sorry voor de lap tekst!