Ik doe mijn best een mental image te vormen.... maar het lukt niet.quote:Op zondag 24 januari 2010 20:51 schreef Bamba het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je onder boerenkielen verstaat. Hier hebben we meer (bont)jassen met gordijnen erover en zoveel mogelijk versiering eraan. Boerenkielen worden hier niet echt gedragen.
dit is de optocht, en savonds na de optocht is t idd de stad in met zn allenquote:Op zondag 24 januari 2010 20:51 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Heeft Heerlen ook straatcarnaval? Wist ik helemaal niet!
Neu hoor. Dat zeggen ze in Nijmegen en omgeving ook, en dat hoort toch echt nog bij het zuiden.quote:Op zondag 24 januari 2010 20:21 schreef JJH het volgende:
[..]
Gut,
"Het noorden van het land" zei ik toch?
Ik ga ff foto's zoekenquote:Op zondag 24 januari 2010 20:52 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik doe mijn best een mental image te vormen.... maar het lukt niet.![]()
![]()
zijn laatste jaar... zijn ze bij jullie dan meerdere jaren achtereen Prins?quote:Op zondag 24 januari 2010 20:56 schreef Bamba het volgende:
ik vind op google een foto van mijn oom als Prins (vorig jaar was zijn laatste jaar) Maar ik denk niet dat hij blij gaat zijn als hij op een forum staan met z'n kop
Nateurlik kinne ze dét!quote:Op zondag 24 januari 2010 20:52 schreef Ynske het volgende:
[..]
dit is de optocht, en savonds na de optocht is t idd de stad in met zn allen
de Winkbülle kinne waal karnevalle
leuk is dat hequote:Op zondag 24 januari 2010 20:57 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Nateurlik kinne ze dét!
Da's wel grappig als ik met MrS afspreek: we beginnen in het Nederlands, tot één van beiden zich realiseert dat we dialect kunnen praten.
Hij is 11 jaar Prins geweestquote:Op zondag 24 januari 2010 20:57 schreef Ynske het volgende:
[..]
zijn laatste jaar... zijn ze bij jullie dan meerdere jaren achtereen Prins?
Ik vind het ruiken naar cakebeslagquote:Op zondag 24 januari 2010 19:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik denk dat je Porridge bedoelt
Die ene die naar stroopwafel ruikt?
En Nimweegsquote:
tis idd heel wat meer dan 4 dagenquote:Op zondag 24 januari 2010 20:59 schreef Bamba het volgende:
[..]
Hij is 11 jaar Prins geweest. Maar dat is zwaar hoor, want de meesten denken dat het alleen 4 dagen feestvieren is, maar er komt zoveel meer bij kijken!
11 jaar? My gawd, da's een uitputtingsslag!quote:Op zondag 24 januari 2010 20:59 schreef Bamba het volgende:
[..]
Hij is 11 jaar Prins geweest. Maar dat is zwaar hoor, want de meesten denken dat het alleen 4 dagen feestvieren is, maar er komt zoveel meer bij kijken!
hmmm niet mijn dingquote:Op zondag 24 januari 2010 21:03 schreef Bamba het volgende:
[ afbeelding ]
Zo lopen ze erbij inBergen op Zoom
. Bij ons is het minder bont en meer gordijn
. Ach, voor ons dorp werkt het
![]()
Eens. Ik heb er helemaal niks mee!quote:
Ik weet welke je bedoelt was dat geen press foto ook?quote:Op zondag 24 januari 2010 21:00 schreef Cat22 het volgende:
Heeeeeeele andere vraag (maar wel ontopic ivm carnaval):
Ik heb een foto nodig van een oud mannetje. Ik heb er eentje in gedachten die je eerder heel vaak zag, een zwartwitfoto van kereltje met 1 tand in zijn bek en een grote grijns.
Wie o wie weet die op te sporen? Mij lukt het niet.![]()
De vinder krijgt mijn eeuwige dank.
Is niet erg, dich bès neet van heej.quote:
Ik moet er ook even aan wennen....quote:
Het is ook meer dat er echt geen animo voor isquote:Op zondag 24 januari 2010 21:04 schreef Cat22 het volgende:
[..]
11 jaar? My gawd, da's een uitputtingsslag!Lijkt me eerlijk gezegd echt niet leuk, ieder jaar dezelfde verplichtingen.
![]()
En bij ons is juist de spanning van het uitroepen van de prins een belangrijk onderdeel van carnaval. Wie o wie gaat het dit jaar worden? Mijn pappa is prins geweest toen ik een klein Catje was.![]()
![]()
quote:Op zondag 24 januari 2010 21:03 schreef Bamba het volgende:
[ afbeelding ]
Zo lopen ze erbij inBergen op Zoom
. Bij ons is het minder bont en meer gordijn
. Ach, voor ons dorp werkt het
![]()
mij hebben ze als jeugdprinses gevraagd. maar ik durfde/wilde nietquote:Op zondag 24 januari 2010 21:04 schreef Cat22 het volgende:
[..]
11 jaar? My gawd, da's een uitputtingsslag!Lijkt me eerlijk gezegd echt niet leuk, ieder jaar dezelfde verplichtingen.
![]()
En bij ons is juist de spanning van het uitroepen van de prins een belangrijk onderdeel van carnaval. Wie o wie gaat het dit jaar worden? Mijn pappa is prins geweest toen ik een klein Catje was.![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |