Ja, jij bent noordelijk, da's goed. Maar wat ze in het zuuden allemaal verzinnenquote:Op zondag 24 januari 2010 20:10 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Ik weet het ook pas sinds kort heur
Acherrum.quote:Op zondag 24 januari 2010 20:10 schreef P.F het volgende:
Ik zou een kast van iemand kopen en die zegt nu afSTERF en stik in je kutkast
sorry
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Dat vind ik dan wel weer een geinig nummer. Mits dronken.quote:Op zondag 24 januari 2010 20:11 schreef JJH het volgende:
[..]
Dat héél Holland Limburgs lult, dat heel Holland Limburgs lult.
Gelukkig woon ik niet in Holland.
*neemt vaseline mee*quote:Op zondag 24 januari 2010 20:12 schreef JJH het volgende:
[..]
Kom jij maar eens even mee naar buiten!!!
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Rowwen Héze en bier gooienquote:Op zondag 24 januari 2010 20:11 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Die was pauze-act bij Guus Meeuwis.
Ik had spontaan een glas bier in m'n nek....gekke zuiderlingen
Zak met diepvriesdoperwten is efficiënterquote:Op zondag 24 januari 2010 20:08 schreef Cat22 het volgende:
* legt ijs op haar kneuzingen *
Van B&J. Omdat ik dat kán!
'Wil je de raam open doen' is wel mijn meest irritante verspreking.quote:Op zondag 24 januari 2010 20:12 schreef Ynske het volgende:
had ik die al eens verteld van mijn taalblunders in Hilversum?
op t werk, waren ze aan t lassen, mijn reactie t sjnirkt hier. en niemand die wist wat t was, laat staan dat ik t nederlandse woord ervoor wist. Jemig mensen dat RUIK je toch
ow en ik zeg ook vaak dat iets Zuuver is. iets wat uiteindelijk zelfs in een reclame gebruikt is, Zuiver Schoon
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 24 januari 2010 20:14 schreef Loveless85 het volgende:
Ho es ff, ik ga maar film kijken
Vuerum!das voorom manSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie
Je hebt het druk vanavond.quote:Op zondag 24 januari 2010 20:14 schreef JJH het volgende:
[..]
Nee jij niet. Da's voor later.![]()
Die rotterdammert.
Hier in het Noorden gaat het raam of de deur "los".quote:Op zondag 24 januari 2010 20:14 schreef Cat22 het volgende:
[..]
'Wil je de raam open doen' is wel mijn meest irritante verspreking.
Stom woord dat van geslacht verandert.
das ook raar, want als t open is, kun je erdoor.quote:Op zondag 24 januari 2010 20:16 schreef JJH het volgende:
[..]
Hier in het Noorden gaat het raam of de deur "los".
En zet je ze daarna wel weer terug?quote:Op zondag 24 januari 2010 20:16 schreef JJH het volgende:
[..]
quote:Op zondag 24 januari 2010 20:15 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Je hebt het druk vanavond.Mijn ridder.
![]()
![]()
Sassendonk.quote:Op zondag 24 januari 2010 20:17 schreef Cat22 het volgende:
Het is trouwens weer bijna Carrrrrrnavallllll!![]()
![]()
Niet dat ik het vier, maar deze uitroep ben ik aan mijn provincie verplicht.![]()
![]()
Ach, ik ben niet de enige vanavond he, mien hèrtje.quote:Op zondag 24 januari 2010 20:16 schreef JJH het volgende:
[..]
Is goed schat.
Je snapt het niet helemaal geloof ik.
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAquote:Op zondag 24 januari 2010 20:17 schreef Cat22 het volgende:
Het is trouwens weer bijna Carrrrrrnavallllll!![]()
![]()
Niet dat ik het vier, maar deze uitroep ben ik aan mijn provincie verplicht.![]()
![]()
quote:Op zondag 24 januari 2010 20:16 schreef JJH het volgende:
[..]
Gut,quote:Op zondag 24 januari 2010 20:20 schreef trovey het volgende:
[..]
Maar dan alleen in de Pierik, niet in mijn wijk
Ach ja, ambtenarencarnaval.quote:Op zondag 24 januari 2010 20:18 schreef Ynske het volgende:
[..]
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
eens kijken of ik dit jaar weer foto's ga maken.
de vrijdag moet ik iig op en neer naar Maastricht mn paps ophalen van t AmbtenarenCarnaval
en wederom lopen we er zo bij
[ afbeelding ]
Ik neem 1 dag vrij met Carnaval, waarschijnlijk de maandag.quote:Op zondag 24 januari 2010 20:21 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ach ja, ambtenarencarnaval.Met collega's de stad in en dan erachter komen dat je de helft van de Mestreeeechse leedjes niet verstaat.
![]()
Ik heb carnvalsmaandag verplicht vrij.
hij gaat al jaren met zn collega'squote:Op zondag 24 januari 2010 20:21 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ach ja, ambtenarencarnaval.Met collega's de stad in en dan erachter komen dat je de helft van de Mestreeeechse leedjes niet verstaat.
![]()
Ik heb carnavalsmaandag verplicht vrij.
kom je dan naar t zuiden om te rijden?quote:Op zondag 24 januari 2010 20:23 schreef JJH het volgende:
[..]
Ik neem 1 dag vrij met Carnaval, waarschijnlijk de maandag.
De rest is het aan één stuk doorknallen, het uiterste van de rijuren opzoeken.
Optocht lopen is leuk, heb ik jaren in mijn durrupke gedaan. Tegenwoordig heb ik geen groep om mee te lopen. De optocht van Weert zou ik best wel eens willen doen.quote:Op zondag 24 januari 2010 20:25 schreef Ynske het volgende:
overigens ooit ook nog meegelopen in de optocht.was best tof
en een enorm lange dag
eerst verzamelen, vervolgens naar startplein, lang wachten, optocht lopen, ontbinding, stad in om te eten, door naar de feesttent voor uitreiking van de optocht, kroegen in
fok!groepje?quote:Op zondag 24 januari 2010 20:28 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Optocht lopen is leuk, heb ik jaren in mijn durrupke gedaan. Tegenwoordig heb ik geen groep om mee te lopen. De optocht van Weert zou ik best wel eens willen doen.
quote:
iddquote:Op zondag 24 januari 2010 20:30 schreef Cat22 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Stomme Brianna: 'Ik verdien het zoveel meer dan Kimberley'.![]()
Alleen al voor die uitspraak was ze voor mij uit de race.
Ho nee, Zwolle viert ook carnaval. Het is hier echt druk ook hoor!quote:Op zondag 24 januari 2010 20:24 schreef Ynske het volgende:
[..]
kom je dan naar t zuiden om te rijden?
hoorde dat vorig jaar dat er echt taxi's uit t hele land waren
okquote:Op zondag 24 januari 2010 20:30 schreef JJH het volgende:
[..]
Ho nee, Zwolle viert ook carnaval. Het is hier echt druk ook hoor!
Carnaval boven de rivierenquote:Op zondag 24 januari 2010 20:30 schreef JJH het volgende:
[..]
Is wel lollig!quote:
FAIL!quote:Op zondag 24 januari 2010 20:30 schreef JJH het volgende:
[..]
volgend jaarquote:Op zondag 24 januari 2010 20:32 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Is wel lollig!![]()
Voor dit jaar is de planning ieieieieiets te krap denk ik.![]()
Ik heb in Maastricht ooit een clubje uit het hele land meegenomen de stad in. Sommigen hadden nog nooit een kostuum aangehad, die moest ik echt in één van mijn outfits praten. Lol dat we hebben gehad!
quote:
quote:Op zondag 24 januari 2010 20:32 schreef Cat22 het volgende:
[..]
FAIL!![]()
Allemaal in boerenkiel ook nog zeker.
Ho nee!quote:Op zondag 24 januari 2010 20:32 schreef Cat22 het volgende:
[..]
FAIL!![]()
Allemaal in boerenkiel ook nog zeker.
quote:Carnaval
In carnavalstijd wordt Zwolle omgedoopt tot Sassendonk. De naam Sassendonk werd in 1971 door prins Mans I (prins der Eileuvers, de oudste carnavalsvereniging van Zwolle) geïntroduceerd. Zijn leus "Een Eileuver heeft een goede dronk, want hij komt uit Sassendonk" verwees daar naar. Uit deze leus kwam ook een andere traditie voort in Sassendonk: het drinken van een Blauw Handje. De naam verwijst naar de geuzennaam Blauwvingers en bestaat uit brandewijn met bruine suiker. Het carnaval in Zwolle heeft veel eigen tradities. Tijdens het hedendaagse carnaval zijn er een aantal echte Zwolse "artiesten" als Tante Kippe en de TreeBuuts veelal in de binnenstad te vinden. Datzelfde geldt voor veel (carnavals)groeperingen die alle op hun eigen manier iets toevoegen aan het Sassendonks carnaval. Voorbeelden zijn: De BV Feest & Bezinning, Het Virus, KB&CV (een kladde bier en een cola vieux). Onder andere deze groeperingen organiseren op kleine schaal carnavaleske evenementen.
Met name staat Sassendonk bekend om de uitbundige wijze waarop de carnavalsvierders zich kleden. De boerenkiel of overal heeft al jaren geleden plaats gemaakt voor (vaak zelf ontworpen en zelfgemaakte) fantasiekostuums. Veel carnavalisten zijn dan ook al maanden van tevoren bezig met de voorbereidingen en maken er een sport van zichzelf te overtreffen t.a.v. voorgaande jaren.
Drs. Theo Fransen & Gerrit Gommans schreven in 1984 het boek 'Alaaf, Carnaval in Nederland & België'. Hierin wordt Sassendonk gekenmerkt als: "De parel aan de kroon van het carnaval boven de grote rivieren".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |