tnx! Nog even een domme vraag, maar beter het zekere voor het onzekere: hoe haal ik de stroom eraf, gewoon de aardlekschakelaar omzetten?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:22 schreef Brentmeister het volgende:
- Stroom eraf (controleren)
- Contactdoos los schroeven
- Pin verwijderen
- Contactdoos vast schroeven
- Stroom erop
Als de contactdoos eraf is kan je de pin waarschijnlijk met een tangetje zo los trekken.
dat had ik dus al geprobeerd, ik ben van de creatieve oplossingenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:19 schreef Rijpie het volgende:
stofzuiger erop zetten?
aardlek schakelaar kan ook gewoon. die gooit ook de spanning eraf.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:36 schreef Daffodil31LE het volgende:
Nee, niet de aardlekschakelaar. De hoofdschakelaar. Of de desbetreffende groep waar die contactdoos opzit.
En ik neem even aan dat er niet echt haast bij is, dus wacht even tot morgen, dan heb je licht van buiten. Werkt wat gemakkelijker
Het is al genoemd, maar gebruik in ieder geval een 'gewone' schroevendraaier om het stopcontact los te schroeven. Met een accuschroevendraaier mol je het stopcontact op zeker!quote:Op vrijdag 22 januari 2010 23:00 schreef SeaOfLove het volgende:
Tnx voor alle reactie's! Wat is een installatie automaat? En een hoofdschakelaar, ik heb volgens mij maar 1 schakelaar in de meterkast. Kan nu niet kijken want geen licht. Oh en het heeft idd geen haast, maar het stoorde me en ik wil niet weer de hulp van mijn vader of de buurman vragen
En test in beide openingen van het stopcontact. 1 van de twee geeft altijd 'veilig', die moet je dus niet hebben.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:06 schreef Brad het volgende:
Is in ieder geval een stuk veiliger dan gokken dat je de stroom eraf gehaald hebt maar het niet zeker weet. Doe het testen trouwens voor je het kapje eraf haalt he.
Dan is de tip van de lamp aansluiten beter en makkelijker. Je hebt gelijk dat je potentieel verkeerde pootje kunt pakken.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:12 schreef Light het volgende:
[..]
En test in beide openingen van het stopcontact. 1 van de twee geeft altijd 'veilig', die moet je dus niet hebben.
Ah, heb je een punt. Inderdaad zullen de meeste contactdozen dubbel uitgevoerd zijn. Echter 2 groepen op 1 contactdoos heb ik echt nog nooit ergens meegemaakt.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 02:22 schreef 2cv het volgende:
Stopcontacten bestaan in 9 van de 10 gevallen uit 2 delen, je kan er dus 2 stekkers in kwijt. Sluit op het onderste stopcontact een lamp aan en zet die aan. Zorg er voor dat je die lamp kan zien branden vanuit de meterkast. In de meterkast draai je 1 voor 1 schakelaars om tot de lamp uit gaat. Schakelaar om -> lamp blijft branden -> schakelaar terug -> volgende schakelaar. Dan weet je dat je de juiste groep te pakken hebt. Ik ga er van uit dat er niet 2 groepen op 1 stopcontact zit
Ik wel, 2 wcd's naast elkaar ieder een eigen groep, maar wel de retour van 1 groep gebruiken (met zo'n lasdop). Moet er wel bij zeggen dat het door een totale nono aangesloten was.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 02:58 schreef Brad het volgende:
Ah, heb je een punt. Inderdaad zullen de meeste contactdozen dubbel uitgevoerd zijn. Echter 2 groepen op 1 contactdoos heb ik echt nog nooit ergens meegemaakt.
dat mag ook niet eensquote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:31 schreef vanderaalst het volgende:
[..]
Ik wel, 2 wcd's naast elkaar ieder een eigen groep, maar wel de retour van 1 groep gebruiken (met zo'n lasdop). Moet er wel bij zeggen dat het door een totale nono aangesloten was.
En hij vond het vreemd dat hij wat lekstroom had......
Heb ik in mijn washok, een dubbele wandcontactdoos op twee groepen...quote:Op zaterdag 23 januari 2010 02:58 schreef Brad het volgende:
Ah, heb je een punt. Inderdaad zullen de meeste contactdozen dubbel uitgevoerd zijn. Echter 2 groepen op 1 contactdoos heb ik echt nog nooit ergens meegemaakt.
Dan zijn het twee gescheiden wandcontactdozen die ieder in een eigen inbouwdoos zitten; maar wel onder 1 groot afdekraam zitenquote:Op zondag 24 januari 2010 01:20 schreef FFnog het volgende:
[..]
Heb ik in mijn washok, een dubbele wandcontactdoos op twee groepen...
Een voor mijn wasmachine en één voor mijn droger...
Oei, in het blunderstopic?quote:Op zondag 24 januari 2010 11:34 schreef SeaOfLove het volgende:
Volgens mij was dit mijn eerste topic in k&w, wat een aardige en behulpzame users hierBinnenkort moet ik er echt aan geloven mijn huisje op te knappen, wie weet open ik dan ook wel een topic. Het werkt nl wel motiverend zo
De badkamer wordt gelukkig gedaan door een bedrijf (volledig verslag te lezen in het blunderstopic) maar de rest zal ik toch echt zelf moeten doen.
in het kort:loodgieter ging bij bovenburen met zo'n veer de boel ontstoppen en kwam bij mij door de leiding heen. Gevolg was water, veel water bij mij in badkamer en de keuken.quote:Op zondag 24 januari 2010 12:33 schreef 49R het volgende:
[..]
Oei, in het blunderstopic?Dat belooft niet veel goeds....
Poolse aannemer??
Oh dear...quote:Op zondag 24 januari 2010 12:45 schreef SeaOfLove het volgende:
in het kort:loodgieter ging bij bovenburen met zo'n veer de boel ontstoppen en kwam bij mij door de leiding heen. Gevolg was water, veel water bij mij in badkamer en de keuken.
lees het hele verhaal maar in het klussers blunder topic in k&w. Het was echt een drama. Pas op de derde dag werd ik er melig vanquote:Op zondag 24 januari 2010 12:47 schreef 49R het volgende:
[..]
Oh dear...Meestal is dat ook geen vers, fris leidingwater....
Mooie plannen, maar zou je niet eerst dat stopcontact even fixen?quote:Op zondag 24 januari 2010 11:34 schreef SeaOfLove het volgende:
Volgens mij was dit mijn eerste topic in k&w, wat een aardige en behulpzame users hierBinnenkort moet ik er echt aan geloven mijn huisje op te knappen, wie weet open ik dan ook wel een topic. Het werkt nl wel motiverend zo
De badkamer wordt gelukkig gedaan door een bedrijf (volledig verslag te lezen in het blunderstopic) maar de rest zal ik toch echt zelf moeten doen.
Klopt...quote:Op zondag 24 januari 2010 11:13 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dan zijn het twee gescheiden wandcontactdozen die ieder in een eigen inbouwdoos zitten; maar wel onder 1 groot afdekraam ziten![]()
[ afbeelding ]
Dit soort wandcontactdozen (zie plaatje) zitten altijd op één elektra groep
gaat morgen gebeuren, met foto's en alquote:Op zondag 24 januari 2010 15:54 schreef DonJames het volgende:
[..]
Mooie plannen, maar zou je niet eerst dat stopcontact even fixen?
Ik ben benieuwd! Pas je wel opquote:Op zondag 24 januari 2010 17:33 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
gaat morgen gebeuren, met foto's en al
quote:Op zondag 24 januari 2010 17:33 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Nog geen update van SOL!quote:
Hoe is het gegaan?quote:Op zondag 24 januari 2010 17:33 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |