quote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:58 schreef Witchfynder het volgende:
You will answer the call of the hammeeeeeeeeeeeerrr!!!
*headbangt*
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 | ------------------------------------------------------------------- Gold Vintage Tuner K50 1 7.95 Conversion Bushings REDESIGNED Chrome Strap K78 4 9.95 Locks Pair- Straplok style HEAVY DUTY - In Stock Vintage Style Cotton F108 1 13.95 Plaid Cable, Gold Tipped Plugs: 30 foot Cotton Wrapped Plaid Cable Gold Tipped Plugs Sperzel Style Locking E70 1 29.95 Tuners 3x3 Chrome Dream 90 Humbucker SIzed I39 1 29.95 P90 - Chrome Case USA Style Les Paul Toggle F13 1 10.29 Switch- GOLD GFS Electronics Digital GFT-60 1 14.95 Tuner- Our Best inline tuner! Xaviere Medium Light CASE_XS1046 1 25.95 Nickel Round Wound Guitar Strings .010-.046: Full Case of 12 Sets Xaviere Medium Light Guitar Strings Full Bag of BLACK K60 1 5.95 Pickguard Screws- 20 pcs Subtotal 178.74 Shipping 46.00 Tax 0.00 Total 224.74 |
Nu nog? Hoe laat ben je begonnen?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:32 schreef Witchfynder het volgende:
Ik vind die CD elke keer beter.
Nu luister ik maar weer 'Fortress' van Protest The Hero om de arbeidsvitaminen op niveau te houden. Ja, ik ben nog op mijn werk. Er zijn nog maar twee mensen op deze verdieping en de ander is zijn take-out voedsel aan het nuttigen in een vergaderhok.
shopaholicquote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:49 schreef The_Dean het volgende:
Dit is té erg... nog geen kwartier nadat ik de GFS bestelling verzonden heb staat de volgende al klaar
15 uur ofzoquote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:10 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Nu nog? Hoe laat ben je begonnen?
Wat dan?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:49 schreef The_Dean het volgende:
Dit is té erg... nog geen kwartier nadat ik de GFS bestelling verzonden heb staat de volgende al klaar
quote:
Had er teveel voor mezelf in staanquote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:07 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Wat dan?.
Zijn zij ook zo slim om die bij de vorige te voegen, zoals Thomann dat doet?
Andere baan zoekenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:06 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
15 uur ofzo. Moest vanochtend wat anders doen, dus was wel al om 9 uur actief
.
Ik heb vaak genoeg 9,5 uur op een dag gewerkt, maar met mijn huidige werkzaamheden houd ik dat niet vol. Zelfs 8 uur is vaak teveel.
Waar kan ik me inschrijven??quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:18 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Waarom? Ik werk bij een geweldig detacheringsbureau. In maart doe ik al wat heel anders.
quote:
En dat hebben ze gewoon weer aan elkaar geplakt?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:26 schreef ImaSoHigh het volgende:
Ik heb een Indie. Gibson Les Paul model.De hals is al een keertje doormidden gebroken.
Kan je best lijmen hoorquote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:21 schreef KaMo het volgende:
[..]
En dat hebben ze gewoon weer aan elkaar geplakt?
Geen probleem en graag gedaanquote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:22 schreef TeleluvR het volgende:
Zo, weer terug uit het Noorden! Morgen snel de gitaar besnaren en die GFS elementjes eens checken, bedankt Dean!
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:39 schreef The_Dean het volgende:
Zo eerst een setje dikke SD's in de LP leggen
Volgens mij niet. Misschien die rails, als de string spacing compatible is.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:26 schreef Aresdreams het volgende:
argh, loon gehad, best lekker bedrag, maar na verrekenen van wat vaste lasten blijft er zo verdomd weinig over
misschien eind februari nieuwe elementen bestellen orso...
heeft GFS nog wat leuke 7-snaar elementen?
Denk het net niet.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:38 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Misschien die rails, als de string spacing compatible is.
Het element moet in zijn geheel toch breder zijn?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:38 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Misschien die rails, als de string spacing compatible is.
Ik heb straks wel een body en hals die je voor me mag polijstenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:47 schreef Witchfynder het volgende:
Damn it. Ik wil ook wat te klussen hebben.
Ja. Die gewone 6 string rails haal je misschien nog wel net F-Spaced mee, maar 7 snaar denk ik net niet.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:50 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Het element moet in zijn geheel toch breder zijn?
Seymour Duncan heeft puike 7-string pickups!
Ik ookquote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:54 schreef TeleluvR het volgende:
Ben benieuwd wat je van de SD's gaat vinden!
Whehe. Ik kan er op spelen, de rest van het topic niet. Nah nahquote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:52 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik heb straks wel een body en hals die je voor me mag polijsten
Als ik geld overhoud deze maand, ga ik ook zeker kijken voor een setje SDsquote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:50 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Het element moet in zijn geheel toch breder zijn?
Seymour Duncan heeft puike 7-string pickups!
Fixed.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 23:20 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Die gaat echt heel vet worden het hout heeft een zeer mooie tekening
Linkshandig zijn heeft zo zijn voordelenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 23:04 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Whehe. Ik kan er op spelen, de rest van het topic niet. Nah nah.
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 23:07 schreef The_Dean het volgende:
Ik heb de eer hem in elkaar te zetten
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 23:20 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Die kan echt heel vet worden het hout heeft een zeer mooie tekening
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 23:43 schreef brother52 het volgende:
[..]
Linkshandig zijn heeft zo zijn voordelen![]()
[..]
![]()
Eerst nog lakken. Ik hoop dat dat een beetje goed gaat.
Ik moet alleen nog goed schuurpapier (korrel 1000 en 2000) En staalwol 0000 halen.
[..]
[ afbeelding ]
Leuk voor je Meshuggah coverbandquote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:38 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
http://www.free-scores.com/boutique/boutique-uk-frame-acc.php?clef=200381&CATEGORIE=999
\m/
http://www.esnips.com/doc(...)a04a0f523/a-d-mpdriequote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:04 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Of je komt pas bij het bas inspelen erachter dat je in het midden van je liedje 1/2 tel te kort aan drums hebt![]()
Back to the drawing board
PETERSELIEEEE!1!!quote:
In Asterix en Obelix gaan de Romeinen peterselie in hun oren stoppen omdat de Bard liedjes aan het zingen isquote:
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:13 schreef wimjongil het volgende:
[..]
In Asterix en Obelix gaan de Romeinen peterselie in hun oren stoppen omdat de Bard liedjes aan het zingen is.
Or will you ride on their disco sticks?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:53 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Will they hit you with their rhythm sticks?.
Hoi,quote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:41 schreef guitarist het volgende:
Ook weer wat opgenomen... Ik weet niet of ik hem al af vind. Kunnen jullie even commentaar geven?
http://home.guitarist.nl/Friday%20Afterall.mp3
pics! van je zusje uiteraardquote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:30 schreef Gitaarmat het volgende:
M'n zusje heeft een bas gekocht.
Ik jaloers, ik hele tijd spelen.![]()
Thanksquote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:56 schreef guitarist het volgende:
Je liedje is tof. Nog niet helemaal strak maar het idee is leuk. Ik hou wel van die ska achtige dingen. Met de band hebben we ook een liedje met dat. Ik ben benieuwd als je het verder hebt uitgewerkt!
(oude opname, van de EP (2008))
Seymour Duncan site al geprobeerd, luiwammes?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 22:53 schreef Daantke het volgende:
Iemand een wiring scheme voor een cheape LP met 1 volume en 1 tone pot? Weet niet waar de draadjes van de brugpup aan moeten
Wel gegoogled.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 23:14 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Seymour Duncan site al geprobeerd, luiwammes?.
Die pickup switch zit toch helemaal op de verkeerde plaats?quote:
quote:
Gele en bruine sneeuwquote:Op zondag 24 januari 2010 10:14 schreef wimjongil het volgende:
Wil je van de sneeuw hier een sneeuwpop maken, dan mag je een paar voetbalvelden leegschrapen.
je kunt het beste van die kant en klaar thema's gebruiken, en dan de kleurcodes en plaatjes aanpassen... scheelt flink veel werkquote:Op zondag 24 januari 2010 11:29 schreef Witchfynder het volgende:
Zucht..wilde gister onze MySpace wat updaten en mooier maken. Wat een lijdensweg is dat toch elke keer.
Hier ook geen sneeuwvlokje te bekennen, gelukkigquote:Op zondag 24 januari 2010 09:13 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
sneeuw? hier nog niet gelukkig...!
Succesquote:Op zondag 24 januari 2010 13:32 schreef Witchfynder het volgende:
Zo, weer akoestisch oefenen (lees: pijnlijke linkerarm ontwikkelen van het om de body heen wikkelen).
.
Waar moe tdie volgens jou dan zitten ?quote:Op zondag 24 januari 2010 02:37 schreef brother52 het volgende:
[..]
Die pickup switch zit toch helemaal op de verkeerde plaats?
www.justinguitar.com zou een goeie site moetenz ijn volgens iedereenquote:Op zondag 24 januari 2010 14:14 schreef APPELBOOMZOR het volgende:
Ik wil beginnen met gitaar spelen, alleen weet ik niet waar ik moet beginnen. Weet iemand de naam van een DVD/video etc. waar men goed uitgelegd krijgt hoe alles werkt, wat belangrijk is, hoe te beginnen etc.?
Gitaar heb ik trouwens al, is een akoestische. Gitaarlessen is voor mij jammer genoeg geen optie
Hier begint het trouwens steeds harder te sneeuwen (Venlo), maar ook ik ben het langzaam zat![]()
Dan ga ik daar eens naar kijkenquote:Op zondag 24 januari 2010 14:20 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
www.justinguitar.com zou een goeie site moetenz ijn volgens iedereen
In Venlo wel sneeuw? In Swalmen helemaal niks...
quote:
quote:
Ben benieuwd! Kan niet wachtenquote:Op zondag 24 januari 2010 20:30 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ging best goed!.
Volgende week de promo afmixen. 5-2 moet hij uit komen
.
Whoot !quote:Op zondag 24 januari 2010 20:30 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ging best goed!.
Volgende week de promo afmixen. 5-2 moet hij uit komen
.
En daarna optreden in Middelburg?quote:Op zondag 24 januari 2010 20:43 schreef Witchfynder het volgende:
Ja, zin in!. Gooien we groot internet op en naar allerlei bladen en zalen en vanalles. Ff lekker spammen
.
Dat is emquote:Op zondag 24 januari 2010 21:35 schreef Svyatagor het volgende:
http://twitter.com/Witchfynder
Dat is vast geen toeval.
OMG, ik zit ook eens op Twitterquote:Op zondag 24 januari 2010 21:35 schreef Svyatagor het volgende:
http://twitter.com/Witchfynder
Dat is vast geen toeval.
Nou, als dat zou kunnen...quote:Op zondag 24 januari 2010 21:21 schreef Meursault het volgende:
[..]
En daarna optreden in Middelburg?
Gek eigenlijk, wie was die 1e follower?quote:Op zondag 24 januari 2010 21:55 schreef Witchfynder het volgende:
Ik was mijn profiel nog aan het instellen en had al een follower. Binnen 10 minuten nog 5.
quote:Op zondag 24 januari 2010 21:56 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Gek eigenlijk, wie was die 1e follower?
It's like oh my God, I'm so popularquote:Op zondag 24 januari 2010 21:55 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
OMG, ik zit ook eens op Twitter. Ik was mijn profiel nog aan het instellen en had al een follower. Binnen 10 minuten nog 5
.
Follow mijn band dat ook eens, barbaren!.
Wacht maar, ik word een hypequote:Op zondag 24 januari 2010 22:00 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
It's like oh my God, I'm so popular
Nou, dan zal ik Gordelroos Metal ook maar eens gaan volgen.
Daar heb je toch mastering voor?quote:Op zondag 24 januari 2010 22:23 schreef Dribbel_ het volgende:
Pff wat is dat toch kut met mixen dat je mix over iedere boxen weer totaal anders klinkt
Ja weet ik veel hoe dat werktquote:Op zondag 24 januari 2010 22:27 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Daar heb je toch mastering voor?.
Ja, dat is dan nog wel weer een pluspuntje.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:55 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
En het dan wel over Reaper hebben.
Allemaal waar!quote:
Omg, en dan staat daar ook gewoon een Fender AMp, een Ampeg basamp en een marshall . Ik hoop heel erg dat die van iemand anders zijnquote:Op maandag 25 januari 2010 02:24 schreef Dribbel_ het volgende:
Dit moest ik gewoon ff met jullie delen
Het ergste is nog dat die gitarist rechts volgens mij een PRS heeft.quote:Op maandag 25 januari 2010 08:19 schreef KaMo het volgende:
[..]
Omg, en dan staat daar ook gewoon een Fender AMp, een Ampeg basamp en een marshall . Ik hoop heel erg dat die van iemand anders zijn
Ik hoop op een replicaquote:Op maandag 25 januari 2010 08:36 schreef Cynic het volgende:
[..]
Het ergste is nog dat die gitarist rechts volgens mij een PRS heeft.
Drummertje doet het best goed trouwens.
Misschien een SE, die zijn wel te betalen.quote:
quote:Op maandag 25 januari 2010 02:24 schreef Dribbel_ het volgende:
Dit moest ik gewoon ff met jullie delen
Marshall MG100HDFXquote:Op maandag 25 januari 2010 08:19 schreef KaMo het volgende:
[..]
Omg, en dan staat daar ook gewoon een Fender AMp, een Ampeg basamp en een marshall . Ik hoop heel erg dat die van iemand anders zijn
Wij speelden in den beginne met een of ander matig pagan metalbandje. De papa van één van de gitaristjes zat wel in de slappe was, dus zoonlief stond daar te spelen op een Engl Powerball met één of andere Jackson van rond de 1000,- (weet helaas niet meer welk model). Stond ook in schril contrast tot de gear van de rest van de bandquote:Op maandag 25 januari 2010 08:36 schreef Cynic het volgende:
[..]
Het ergste is nog dat die gitarist rechts volgens mij een PRS heeft.
Drummertje doet het best goed trouwens.
quote:
Vage shitquote:Op maandag 25 januari 2010 11:00 schreef Witchfynder het volgende:
En in de categorie van 'Ja wat willen jullie nou?-muziek:
Dan klinkt het nog steeds anders. De truuk van correct mixen is dat het op elke set goed klinkt, niet hetzelfdequote:Op zondag 24 januari 2010 22:27 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Daar heb je toch mastering voor?.
Nou ja, fijne details als geen hele stukken die tegen elkaar wegvallen als het mono wordt afgespeeld is toch wel iets waar de meeste mensen het over eens kunnen zijn, gek genoegquote:Op maandag 25 januari 2010 11:16 schreef Witchfynder het volgende:
Ja, dat is een verschil in definitie van "goed" natuurlijk.
Nou ja, dat vind ik geen extreem. Sterker nog, stereo-naar-mono issues komen makkelijker voor dan je denkt.quote:Op maandag 25 januari 2010 11:24 schreef Witchfynder het volgende:
Ja joh, trek het gelijk maar door in extremen![]()
.
Sinds wanneer helpen we Dribbel_ verder in dit topic?quote:En na dit gelul is Dribbel_ nog steeds niet verder.
Kijk Witchfynder, daar heb je weer zo'n stereo-naar-mono issuequote:Op maandag 25 januari 2010 11:27 schreef Cynic het volgende:
Ik krijg trouwens uit de mixer maar aan één kant geluid. Doe vast iets niet goed, maar ik heb alle knopjes inmiddels al gehad...
de pan-knop op het paneel? Heb je de input in een stereo input gedaan? zit er panning op de bus? of 2 schuifjes op de stereo uit waar er maar 1 omhoog staat?quote:Op maandag 25 januari 2010 11:27 schreef Cynic het volgende:
Ik krijg trouwens uit de mixer maar aan één kant geluid. Doe vast iets niet goed, maar ik heb alle knopjes inmiddels al gehad...
De pan knopjes naar links of naar rechts doen helpt niks, ik krijg alleen links maar geluid. De metertjes slaan wel aan beide kanten uit. Ik heb mono inputs, maar dan zou ik toch nog steeds het geluid aan beide kanten moeten kunnen krijgen?quote:Op maandag 25 januari 2010 11:29 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
de pan-knop op het paneel? Heb je de input in een stereo input gedaan? zit er panning op de bus? of 2 schuifjes op de stereo uit waar er maar 1 omhoog staat?
Omdat die vorm van ontwikkelingshulp aanzienlijk goedkoper is dan gedoe in Afrika of Haïti ofzoquote:Op maandag 25 januari 2010 11:26 schreef Litpho het volgende:
Sinds wanneer helpen we Dribbel_ verder in dit topic?.
Zulke zaken outsource ik meestal naar zangeres en gitaristenquote:Op maandag 25 januari 2010 11:27 schreef Litpho het volgende:
[..]
Kijk Witchfynder, daar heb je weer zo'n stereo-naar-mono issue.
Mooi spul inderdaad...quote:Op maandag 25 januari 2010 13:04 schreef The_Dean het volgende:
Auto's
Zo het nu lijkt startmotor van de Golf overleden
Dat zou idd heel goed kunnen. Vaak wordt een aux mono gestuurd en dus komt dan alleen het linker signaal erdoor! Als je vervolgens stereo wilt luisteren kan het zijn dat de stereoplug dus niet ondersteund wordt en alleen de monokant van de plug connectie maakt en dus doorkomt en je dus alleen links signaal krijgt.quote:Op maandag 25 januari 2010 11:31 schreef Cynic het volgende:
[..]
De pan knopjes naar links of naar rechts doen helpt niks, ik krijg alleen links maar geluid. De metertjes slaan wel aan beide kanten uit. Ik heb mono inputs, maar dan zou ik toch nog steeds het geluid aan beide kanten moeten kunnen krijgen?
Zou het er aan kunnen liggen dat ik via de aux aan het luisteren ben (naar hoofdtelefoonversterker)? Ik heb daar wel een stereo kabel tussen zitten....
Zo heb je nooit wat, en zo heb je alle drie kapot en moet je alsnog weer fietsenquote:Op maandag 25 januari 2010 13:07 schreef Cynic het volgende:
[..]
Mooi spul inderdaad...
Ik ga zometeen maar eens naar de garage met de andere auto, die ene is vorige week al geweest...
Kan ik dat dan niet op de één of andere manier omzeilen?quote:Op maandag 25 januari 2010 13:08 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Dat zou idd heel goed kunnen. Vaak wordt een aux mono gestuurd en dus komt dan alleen het linker signaal erdoor! Als je vervolgens stereo wilt luisteren kan het zijn dat de stereoplug dus niet ondersteund wordt en alleen de monokant van de plug connectie maakt en dus doorkomt en je dus alleen links signaal krijgt.
quote:Op maandag 25 januari 2010 13:24 schreef Dribbel_ het volgende:
Weer eens wat anders!!!!
[ afbeelding ]
Hm, ik heb wat anders gevonden geloof ik. Als ik mijn Tascam us122 er tussen hang en dan daar de links/rechts output van de mixer op aansluit heb ik wél stereo!quote:Op maandag 25 januari 2010 13:24 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ik zou een monokabel er in doen en als je naar 2 boxen gaat die ieder een eigen kabel nodig hebben zou ik een mono-Y-kabel gebruiken dan heb je je mono toch uitgesplitst naar 2 kanalen.
Merk?quote:Op maandag 25 januari 2010 14:07 schreef Witchfynder het volgende:
Ik word elke week doller op mijn akoestische bas. Wat een geweldig ding en maar 145,-! Hij is niet eens 'goed voor dat geld', hij is gewoon goed.
http://www.thomann.de/nl/harley_benton_hbb30nt_akustikbass.htmquote:
Is die vorige bestelling eignelijk al gelukt ?quote:Op maandag 25 januari 2010 14:51 schreef The_Dean het volgende:
Iemand nog wat van GFS, doe een dezer dagen toch maar de bestelling de deur uit, heb de electronica op korte termijn nodig
En na deze week vrij, dus tijd zat om te knutselen, maar dan moet ik de spullen wel hebben
Jup, die is onderwegquote:Op maandag 25 januari 2010 14:58 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Is die vorige bestelling eignelijk al gelukt ?
Naja, qua haar....quote:Op maandag 25 januari 2010 15:08 schreef Cynic het volgende:
Toffe reactie op een sollicitatie trouwens:
"Beste Sandra"
Nee, dat gaat helemaal goed komen
Inderdaad de eerste keer dat ik een pasfoto bijgevoegd had.quote:
Heb jij (of iemand anders) ervaring met die pedalen? Of de pickups?quote:Op maandag 25 januari 2010 14:51 schreef The_Dean het volgende:
Iemand nog wat van GFS, doe een dezer dagen toch maar de bestelling de deur uit, heb de electronica op korte termijn nodig
En na deze week vrij, dus tijd zat om te knutselen, maar dan moet ik de spullen wel hebben
quote:Op maandag 25 januari 2010 15:08 schreef Cynic het volgende:
Toffe reactie op een sollicitatie trouwens:
"Beste Sandra"
Nee, dat gaat helemaal goed komen
Pedalen nog niet. Tuner was net uitverkocht, komt later.quote:Op maandag 25 januari 2010 15:18 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Heb jij (of iemand anders) ervaring met die pedalen? Of de pickups?
Is waar ook!quote:Op maandag 25 januari 2010 15:53 schreef Witchfynder het volgende:
Ik heb een Crunchy Rails! Brute shit man. Doet echt niet onder voor een DiMarzio ofzo. Hij is wel erg bassig vind ik.
Sowieso heeft Slash eigenlijk altijd wel een aardige sound.quote:Op maandag 25 januari 2010 16:26 schreef The_Dean het volgende:
Nouja, die plaat heeft wel een lekker gitaargeluid...
quote:Op maandag 25 januari 2010 16:28 schreef Gitaarmat het volgende:
Komt mij per ongeluk wel goed uit dat ie was uitverkocht. Moet m'n geld namelijk ff opsparen voor Lowlands kaartje.
Ja, maar zo'n head kopen wil nog niet zeggen dat je dát gemixte en geproduceerde en met díe gitaar door díe kerel ingespeelde geluid krijgt. Dát is pas en illusiequote:Op maandag 25 januari 2010 16:26 schreef The_Dean het volgende:
Nouja, die plaat heeft wel een lekker gitaargeluid...
Jawel, maar Slash kennende word het opzich wel een lekker geluid.quote:Op maandag 25 januari 2010 16:31 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja, maar zo'n head kopen wil nog niet zeggen dat je dát gemixte en geproduceerde en met díe gitaar door díe kerel ingespeelde geluid krijgt. Dát is pas en illusie.
Is ook zo hoor. Een signature head zit ik niet direct op te wachten, je wil toch als jezelf klinken.quote:Op maandag 25 januari 2010 16:42 schreef Witchfynder het volgende:
Het wordt een lekker geluid omdat het een Marshall is.
Ik vind die marketing van "en nu kun je klinken zoals op dat ene album!" een beetje onzin. Het gaat je toch nooit lukken en waarom zou je willen? Koop gewoon een kwalitatieve versterker en maak je geluid. Daar hoeft toch geen Slash of Kerry King of weet ik het op te staan?
Nou ja, tenzij zo'n Slash head allemaal extra features heeft (zoals die Jeff Waters Laboga head).
Staat erbij. Tevens PMquote:Op maandag 25 januari 2010 16:51 schreef Svyatagor het volgende:
Dean, ik wil er wel zo een! http://store.guitarfetish.com/gfsporacrpok1.html
Voor in mijn LP.
Als referentie voor een bepaalde sound is het natuurlijk niet verkeerd.quote:Op maandag 25 januari 2010 16:42 schreef Witchfynder het volgende:
Het wordt een lekker geluid omdat het een Marshall is.
Ik vind die marketing van "en nu kun je klinken zoals op dat ene album!" een beetje onzin. Het gaat je toch nooit lukken en waarom zou je willen? Koop gewoon een kwalitatieve versterker en maak je geluid. Daar hoeft toch geen Slash of Kerry King of weet ik het op te staan?
Nou ja, tenzij zo'n Slash head allemaal extra features heeft (zoals die Jeff Waters Laboga head).
Use Your Illusion zeg ik dan maarquote:Op maandag 25 januari 2010 16:31 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja, maar zo'n head kopen wil nog niet zeggen dat je dát gemixte en geproduceerde en met díe gitaar door díe kerel ingespeelde geluid krijgt. Dát is pas en illusie.
Ik wilde hem niet makenquote:Op maandag 25 januari 2010 17:30 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Use Your Illusion zeg ik dan maar.
Gelukkig ben ik er op zulke momentenquote:
quote:Op maandag 25 januari 2010 21:07 schreef KaMo het volgende:
Jeugdsentiment
http://www.mlandweer.nl/matthieu_landweer/tokke_vertelt.html!
COmplimenten voor after live tegenwoordigquote:Op maandag 25 januari 2010 20:31 schreef KaMo het volgende:
Ik ben een Tokkè
Ik reis door mijn hele land, ik hoor veel en ik zie veel
Ik ken veel veeeel verhalen
luister...
We zijn uit elkaarquote:Op maandag 25 januari 2010 21:11 schreef Daantke het volgende:
[..]
COmplimenten voor after live tegenwoordig
Nee omdat we de motivatie kwijt waren en de drummer nooit meer kon repeterenquote:Op maandag 25 januari 2010 21:38 schreef Daantke het volgende:
[..]
oh omdat je anders geen reunieconcert kan geven over 30 jaar zeker
z'n horloge kwijt ?quote:Op maandag 25 januari 2010 21:39 schreef KaMo het volgende:
[..]
en de drummer nooit meer kon repeteren
Nee, plaats in een drumband aangeboden gekregen, zie je maar weer waar de prioriteiten liggenquote:
quote:Op maandag 25 januari 2010 21:46 schreef KaMo het volgende:
[..]
Nee, plaats in een drumband aangeboden gekregen, zie je maar weer waar de prioriteiten liggen
quote:19 Verzamelt u geen schatten op aarde, waar mot en roest ze ontoonbaar maakt en waar
dieven inbreken en stelen;
20 maar verzamelt u schatten in de hemel, waar noch mot noch roest ze ontoonbaar maakt en
waar geen dieven inbreken of stelen.
21 Want waar uw schat is, daar zal ook uw hart zijn.
quote:Op maandag 25 januari 2010 22:29 schreef Meursault het volgende:
Wat mag ik me voorstellen bij schatten in de hemel? Scoor je dan punten waardoor de hemel nog net wat hemelser wordt? Is het een soort van competitie?
quote:Over deze woorden heeft Jezus gesproken in Mattheüs 6:19-24. Dat is dus in de Bergrede. Daarin heeft Jezus Zijn hemels program gegeven met het oog op het leven in deze wereld, maar ook op de eeuwige toekomst. Daarom vinden we in dit gedeelte heel duidelijk de tegenstelling tussen hemel en aarde. Alles wat op aarde gefabriceerd wordt, is voorbijgaand en tijdelijk. Mot en roest verteren de kostbaarste dingen op de aarde. Niets is hier blijvend. Alles is aan het verderf onderhevig. Bovendien zijn we zelf ook tijdelijk op deze aarde. Psalm 102 zegt duidelijk, dat niets op deze aarde zijn stand kan behouden. Ook wordt gesproken over de betrekkelijkheid van de aardse rijkdom; dieven breken in en stelen. Het bezit op aarde werkt afgunst en jaloezie op bij de ander. Vandaar de begeerte, die tot diefstal leidt.
Hoeveel dingen zijn er niet op de aarde die ons afleiden van de dienst van God. Elk ding op de aarde, zelfs de onbenulligste dingen kunnen ons geestelijk leven van God doen vervreemden. Dat zie je bij Ezau die om een schotel linzenmoes het eerstgeboorterecht verkwanselde. Hebreeën 12 noemt met heel veel nadruk één ding. Ja vaak is het maar één ding dat ons afhoudt van God en Zijn dienst. Daarom mogen de woorden van Agur wel ons gebed zijn: “Geef me niet te veel en niet te weinig, maar geef mij het bescheiden deel” (Spreuken 30:8). Hoe nodig is het dat we op de aarde bezitten als niet bezittend.
Abraham was rijk, maar aan onroerende goederen bezat hij slechts één ding: een graf, de spelonk van Machpela waarmee hij uittekende dat alles op deze aarde het eigendom van de Heere was en dat het gaat om de toekomst van een eeuwig Koninkrijk. Die lijn zien we door heel de Bijbel heen, ook bij de godvruchtige koningen, zoals David, die zelf veel bezat; zijn eigenlijke schat was in de hemel. Hoeveel keren heeft hij niet mogen belijden dat de Heere zijn deel en zijn erfenis is (o.a. Psalm 16). Dat betekent dat hij wel rijk was aan aardse goederen, maar het bezette hem niet. Het nam hem niet in beslag.
Maar wat heeft nu het verzamelen van schatten in de hemel te betekenen? Er zijn mooie verklaringen, die verwijzen naar het Koninkrijk Gods. Dat heeft Jezus ook gezegd aan het einde van hoofdstuk 6, als Hij zegt dat we eerst het Koninkrijk Gods en Zijn gerechtigheid moeten zoeken en dat alle andere dingen ons bovendien geschonken zullen worden. Opvallend is ook dat in Mattheüs steeds wordt gesproken van Koninkrijk der hemelen. Dat betekent dat Jezus ook in het Mattheüsevangelie vooral naar boven wijst. De schat voor Gods kinderen is dus niet op de aarde, maar heel duidelijk boven in de hemel. De schatten in de hemel kunnen we dus ook samenvatten met de dingen van het Koninkrijk Gods.
Laten we eens nagaan wat een Koninkrijk betekent: Je bent onderdaan in een koninkrijk. Als de schatten op de aarde je beheersen, dan wordt je daardoor in beslag genomen, zodat je niet meer toekomt aan de dingen van Gods Koninkrijk. Maar als je oog gericht is op de schatten in de hemel, dan mag dat je leven zijn. Dan word je door de machtige werking van de Heilige Geest daardoor beheerst. Dat is het einddoel dan van je leven. Dat is je een en al. Daarom is het ook zo waar wat Jezus zegt, dat waar je schat is dat daar ook je hart is (Mattheüs 6:21).
Er wordt gesproken over “verzamelen van schatten in de hemel.” Heel duidelijk is dat een tegenstelling met het verzamelen van aardse schatten. Van nature proberen we alles naar ons toe te halen. Dat blijkt al in ons consumptieve gedrag. Maar verzamelen van hemelse schatten, dat is haken naar alles wat van Christus is. Van nature is er dat niet, maar de Heilige Geest geeft echte hoop in ons leven en echte honger naar het goed dat nooit vergaat.
Ik kan dat het beste duidelijk maken met een kinderspel: als je vroeger ging vliegeren en de vlieger stond hoog in de lucht, dan was er ook een sterke trekking naar boven. Dan moest je je best doen om de vlieger vast te houden. Zo sterk was de trekking naar boven. Wanneer we sterk verlangen naar God en meer bezig zijn met de dingen van het Koninkrijk Gods, van de hemel, dan wordt ook de trekking naar boven sterker bij ons en dat voelen en ervaren we. Daarom zoek de Heere in gebed en overdenking en probeer vooral groot te denken van het werk des HEEREN! De schat van de verzoening, die vastligt in Christus in de hemel gaat mee over dood en graf heen.
Dordrecht,
Ds. P. Molenaar
En, omdat ik er zelf ook geen hol van begrijp:quote:
quote:Mooi antwoord, maar weinig concreet.
Hemelse schatten verzamelen is: je gaven, talenten, tijd, geld, inspanning, alles, investeren in het Koninkrijk van God. Uiteraard met inachtneming van je verantwoordelijkheid voor je gezin (zo je dat hebt). En dan hoeven we echt niet allemaal dominee of evangelist te worden, juist niet, zou ik haast zeggen.
Voorbeelden: een kaartje naar een vevolgde christen, een bezoekje aan een gevangene, iemand in het bejaardentehuis, een zieke, een voedselpakket voor de Oekraïne, een bijbel voor een student in China, een gift van 3,- om een prostituee een boek over Jezus te kunnen geven, en ga zo maar door. De mogelijkheden zijn onbeperkt, als je ze maar wilt zien.
En de Heere zegt: zo gij dit aan (of: voor) één van deze kleinen hebt gedaan, zo hebt gij dat aan of voor Mij gedaan.
Wat zegt onze Heere tegen de rijke jongeling: verkoop alles wat je hetbt, (en dan komt het) geef het aan de arme, volg Mij, en je zult een schat hebben in de hemel.
Nee volgens mij zijn het een soort heavenpoints. Maar er zijn idd wel discussies of er meerdere rangen in de hemel zijnquote:Op maandag 25 januari 2010 23:06 schreef Meursault het volgende:
Ja, maar wat is die schat dan precies? Is er dan echt onderscheid in de beloning die je krijgt / hoe je de hemel ervaart?
Het kasten systeem is toch uit het hindoeïsme?quote:Op maandag 25 januari 2010 23:17 schreef Daantke het volgende:
[..]
Nee volgens mij zijn het een soort heavenpoints. Maar er zijn idd wel discussies of er meerdere rangen in de hemel zijn
hemel != aardequote:Op maandag 25 januari 2010 23:21 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Het kasten systeem is toch uit het hindoeïsme?
fok is gekaapt door reliefundiesquote:Op dinsdag 26 januari 2010 02:12 schreef Witchfynder het volgende:
Nee he, een religieuze discussie hier.
Maar dat kan je net als welk geloof dan ook niet bewijzen (Levend dan hequote:Op dinsdag 26 januari 2010 07:04 schreef Aresdreams het volgende:
zo grappig eigenlijk als blijkt dat al die gelovige het mis hebben en ze in het niets verdwijnen na de dood, heel je leven verkloot aan niets
true, dus tot aan het moment dat ik dood ben, leef ik me leven hier naar zoals ik het zou willen (op werken na dan, want ja, zonder werk geen geld, geen geld geen spulletjes, geen spulletjes, geen alcohol, geen alcohol, wel erg saaiquote:Op dinsdag 26 januari 2010 07:06 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Maar dat kan je net als welk geloof dan ook niet bewijzen (Levend dan he)
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 07:07 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
true, dus tot aan het moment dat ik dood ben, leef ik me leven hier naar zoals ik het zou willen (op werken na dan, want ja, zonder werk geen geld, geen geld geen spulletjes, geen spulletjes, geen alcohol, geen alcohol, wel erg saai
Had twee weken terug 5 dagen waakdienst en geen 1 keer gebeldquote:en waakdienst zuigt...
7 keer gebeld vanaf 8 uur gister avond, 3 uur aan 1 stuk kunnen slapen... fijne collega's
ja, het hoofdnummer van de klant is niet bereikbaar, want jij had gezegd dat het bij deze melding wel zou moeten zijn!
ja, vind je het gek dat ie niet bereikbaar is als het hoofdnummer niet klopt, aap! grrr
UPC callcenter in Leeuwarden niets voor jou?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 09:00 schreef The_Dean het volgende:
Wij doen ook niet aan waakdiensten. Gewoon 07:30 tot 16:00.
Saaie rotzooi! Ik wil vage tijden, late diensten, onregelmatige diensten, veels te lange dagen maar vooral weer nachtdienst
ik denk dat je niet zomaar door de pieper heen slaapt die wij hebben, wat een herrie geeft dat ding!quote:Op dinsdag 26 januari 2010 08:01 schreef Metalfreak het volgende:
Nog nooit zoiets gehad,het bedrijf waar ik werk heeft ook echt een 9 tot 5 mentaliteitMaar ik zou dan ook gewoon door de telefoon heen slapen
Verdiend dat een beetje?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 09:11 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
UPC callcenter in Leeuwarden niets voor jou?
Callcenters zijn de hel op aarde. Zeker als je een beetje houdt van avontuur, onderweg zijn, 's nachts karren etc (zoals ik lees uit jouw posts). Dan moet je volgens mij niet in een kantoortuin met 100 bellende mafketels gaan zitten terwijl je alleen maar mensen aan de lijn krijgt die lopen te huilen dat 'het internet kapot is'.quote:
Dat heb je goed uit mijn posts gelezen. Maarja, fulltime roadie/tech baantjes liggen ook niet voor het oprapenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:08 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Callcenters zijn de hel op aarde. Zeker als je een beetje houdt van avontuur, onderweg zijn, 's nachts karren etc (zoals ik lees uit jouw posts). Dan moet je volgens mij niet in een kantoortuin met 100 bellende mafketels gaan zitten terwijl je alleen maar mensen aan de lijn krijgt die lopen te huilen dat 'het internet kapot is'.
True. Kan je geen pakketchauf worden? Lijkt me ook wel mooi, hele dag rondscheuren. Maar misschien ook wel een beetje onder je niveau.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:12 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dat heb je goed uit mijn posts gelezen. Maarja, fulltime roadie/tech baantjes liggen ook niet voor het oprapen
Tenminste, niet als je er iets mee wil verdienen.
Ik denk dat ik voor vanaf volgende week weer eens bel met de zeepproductiefabriek, misschien hebben ze daar nog een plekje voor me. Werk is werk.
Welk niveauquote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:16 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
True. Kan je geen pakketchauf worden? Lijkt me ook wel mooi, hele dag rondscheuren. Maar misschien ook wel een beetje onder je niveau.
ik ken iemand die zoiets doet soms voor een half jaartje. isie on the road, verdientie gewoon redelijk salaris, gratis eten en gratis slaapplek (dus geen uitgaven)! ik zal hem eens vragen hoe hij bij zo'n baantje is gekomen als ik hem zie..!quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:12 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dat heb je goed uit mijn posts gelezen. Maarja, fulltime roadie/tech baantjes liggen ook niet voor het oprapen
Tenminste, niet als je er iets mee wil verdienen.
Ja, zoiets is vet!quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:47 schreef Witchfynder het volgende:
Dean, wat hield je opleiding precies in? Ik stel me als leuke baan voor je, wel zoiets voor dat je als een soort MacGyver overal heen moet rijden om elektrotechnische problemen op te lossen.
Heb je ook zo'n rode telefoon waar men je op belt.
Hey, tof! Bedankt!quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:57 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
ik ken iemand die zoiets doet soms voor een half jaartje. isie on the road, verdientie gewoon redelijk salaris, gratis eten en gratis slaapplek (dus geen uitgaven)! ik zal hem eens vragen hoe hij bij zo'n baantje is gekomen als ik hem zie..!
[edit]
heb hem even gemaild, wie weet...!
Nee, met alternate picking gaat het prima. BNL? Pff, probeer eens thrash te spelen met alleen maar downstrokesquote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:26 schreef Vaith het volgende:
Palmmute altijd alleen maar downstroke...?
Ik probeer 'Barennaked ladies - One week'' maar gaat nogal snel met alleen downstroke
Dat.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:41 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nee, met alternate picking gaat het prima. BNL? Pff, probeer eens thrash te spelen met alleen maar downstrokes.
Hangt er vanaf... soms is alleen downstroken wel lekker voor een wat agressievere/beukendere klank, maar met thrash ga ik gewoon op en neerquote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:26 schreef Vaith het volgende:
Ik probeer 'Barennaked ladies - One week'' maar gaat nogal snel met alleen downstroke
Of Metallicaquote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:35 schreef Witchfynder het volgende:
Ja, anders haal je die ongelooflijke snelheden nooit. Luister maar eens naar Iced Earth ofzo
.
Als ik mijn eigen nummers enkel zou gaan downstroken, haal ik nog niet eens de halve snelheidquote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:26 schreef Vaith het volgende:
Soms he, heeel soms, en heel kort lukken me die snelheden...quote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:35 schreef Witchfynder het volgende:
Ja, anders haal je die ongelooflijke snelheden nooit. Luister maar eens naar Iced Earth ofzo
.
oefenen...quote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:14 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Soms he, heeel soms, en heel kort lukken me die snelheden...
...en dan krijg je kramp...
Ik heb geen zelfdiscipline daarvoorquote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:16 schreef wimjongil het volgende:
[..]
oefenen....
Ik heb trouwens ook dikke respect voor Kerry King en soortgelijken, die kunnen wel op een stevig tempo op hun gitaren hakken zeg.
Jeff Waters en Jon Schaeffer. Die moet je checkenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:16 schreef wimjongil het volgende:
[..]
oefenen....
Ik heb trouwens ook dikke respect voor Kerry King en soortgelijken, die kunnen wel op een stevig tempo op hun gitaren hakken zeg.
Daar heb ik ook last van, maar als je echt een paar keer doorzet, zal het resultaat je bevallen en je aanzetten tot meer oefenenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:18 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik heb geen zelfdiscipline daarvoor![]()
Ook nieuwe dingetjes, begin je die te oefenen, lukken ze niet de eerste 3x en haak ik weer af...
Zo, die houden er ook van om het gewichtje van hun analoge metronoom omlaag te schuivenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:24 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Jeff Waters en Jon Schaeffer. Die moet je checken.
Als je bedoelt dat ze snel spelen; iddquote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:40 schreef wimjongil het volgende:
Zo, die houden er ook van om het gewichtje van hun analoge metronoom omlaag te schuiven.
Aldi?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:35 schreef TeleluvR het volgende:
God, we hebben High School Musical Sing Star voor op de PS3. Wie wil mij aanraken?
Bert Smit!quote:
Ja sorry ik kan vandaag geen normale Nederlandse zin schrijven manquote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:46 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Als je bedoelt dat ze snel spelen; idd.
Je had hem van de week ook bij de Aldi voor 15 euro ofzo ('sing it' ofzo toch?)quote:
Versterker tegen de muur!quote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:33 schreef Circle.Of.Filth het volgende:fucking buren zijn aan het boren/slijpen/beitelen
![]()
![]()
![]()
* Maar ja kan het wel begrijpen hebben net het appartement gekocht en moeten dus wel wat klussen.
** Maar het blijft irritant voor de omwonende
Nee ik kan het begrijpen maar als ze na 22:00 nog lawaai maken ga ik wel even langs om ze te adviseren om ermee op te houdenquote:
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 20:03 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Nee ik kan het begrijpen maar als ze na 22:00 nog lawaai maken ga ik wel even langs om ze te adviseren om ermee op te houden
Ben jij nou een gitarist?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 20:03 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Nee ik kan het begrijpen maar als ze na 22:00 nog lawaai maken ga ik wel even langs om ze te adviseren om ermee op te houden
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 20:11 schreef Meursault het volgende:
[..]
Ben jij nou een gitarist?Dat horen ze over jou te zeggen..
Je begrijpt het niet helemaal gok ik...quote:Op dinsdag 26 januari 2010 20:14 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
![]()
Een muzikant hoeft niet per definitie minder sociaal voelend te zijn
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 20:25 schreef KaMo het volgende:
[..]
Je begrijpt het niet helemaal gok ik...
Ik zou meteen de politie bellen. Wat denken ze wel.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 20:03 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |