abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 januari 2010 @ 16:53:42 #101
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_77254662
Thnx Vicky

ik kook eigenlijk altijd apart voor Bram omdat wij pas laat eten. J. moet nl tot 7 uur werken en dat is te laat voor hem. Maar ik probeer wel altijd iets te maken van wat wij ook eten. Af en toe krijgt hij ook wel een potje of heb ik nog prakjes in de vriezer staan die ik kan pakken.
Qua stukjes is Bram ook een hele tijd moeilijk geweest, maar sinds kort eet hij weer alles.
Ik ga nu dus maar eens aardappels schillen voor vanavond, kan hij eens boerenkool proberen
  maandag 25 januari 2010 @ 16:59:33 #102
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_77255000
Laat hem de boerenkool smaken!!!!! Bij ons vandaag even geen potje, ze is vier dagen ziekjes geweest (zeuren, hoesten, verstopte neus, enz, enz, enz) dus we hebben besloten dat het vocht nu voor de hapjes gaat.... Eens horen hoe het vandaag bij de oppas geweest is en dan kijken of we alsnog morgen haar weer lekker laten eten van die potjes
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_77255233
Jeetjejom, een keer in de 2/3 weken koook ik voor tess, dat doe ik in bakjes en vries het in.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 25 januari 2010 @ 18:32:54 #104
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77258451
quote:
Op maandag 25 januari 2010 16:24 schreef Vicky het volgende:
bijna 3 hele flessen naar binnen
en volgens mij komen er weer tanden. Tandenpoep gespot
Heel goed! Dus toch tandjes? Blegh!
Wat een superleuk filmpje van een schuivende Tess Blijheid straalt er vanaf!
pi_77258737
Oh jee... Het is bijna 8 maanden oud en verschrikkelijk ondeugend...
Ze zit in de kinderstoel heel hard te lachn en stukjes broccoli op dr grond te gooien.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 25 januari 2010 @ 18:45:18 #106
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77258852
Hihi... dat hoooooort zo Vicky!
  maandag 25 januari 2010 @ 19:39:15 #107
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_77261397
En Vicky, de vloer alweer broccoli vrij gemaakt Wil ook graag voor haar zelf koken, maar zie het gewoon niet zitten met dat koken. Hoe doe jij dat dan Vicky als je een voorraad kookt, gewoon allerlei soorten groenten en vlees en vis maken en dat invriezen? Ik lust zelf geen vis, maar ben wel van mening dat als ik het haar nu gewoon laat eten ze later niet zo kieskeurig als haar moeder wordt....
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_77263040
ja de vloer is weer schoon

Ik neem verschillende groentes die ik allemaal kook. Ik kook daarnaast aardappels. Kip kook ik ook, vis en tartaar wordt gebakken.
Ik vul bakjes met ongeveer 120 gram groente, 40 gram vis/vlees, 40 gram aardappels. In sommige bakjes doe ik geen aardappels want daar doe ik later pasta/rijst/couscous bij.
Ik heb bakjes van 250ml van de Xenos. Er gaat een sticker op het deksel met de inhoud en de datum en dan gaat het de vriezer in.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 25 januari 2010 @ 20:17:39 #109
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_77263601
quote:
Op maandag 25 januari 2010 16:47 schreef Jeetjejom het volgende:
Koken jullie trouwens vaak apart voor jullie kleine mensjes? Omdat wij vaak niet-baby-geschikt-voedsel eten en Jorja daarnaast zich ook nog ontzettend aanstelt als er iets grotere stukjes in haar eten zitten, ben ik een beetje van de makkeliijke weg en krijgt ze potjes. Zou graag wat tips willen, want haar fruithapjes maakte ik wel vaak zelf (komt er nu ook niet meer zo van eigenlijk, ze eet door de week eigenlijk altijd bij de oma's haar fruithapje en dat is weer zo'n gedoe om dat heen en weer te blijven slepen.... Toevallig hadden we deze week een keer Aardappelen, Groente en vlees en heb ik haar wel gewoon mee laten eten, maar ik zie dat nog niet zo gebeuren met spaghetti enz.....
Lennon kreeg ook (bijna) altijd potjes. Af en toe lieten we hem mee-eten als we aardappels met groente aten of macaroni, maar dan voor erbij. Sinds 2 weken ofzo eet hij bijna volledig met ons mee, behalve als hij naar kdv gaat. Dan krijgt hij potje mee. Fruit krijgt hij afwisselend in stukjes of potje, hoe het uitkomt. Mijn kind is niet zo van de rapleymethode.. of ik heb er het geduld niet voor Er wordt dus gewoon met vork of lepel gegeten hier.

Tess
Make love, not war ☮
pi_77263750
Ik rapley ook niet zo vaak hoor, heel soms, afhankelijk van wat we eten. Ik had voor Tess vandaag snijbonen maar ze had er geen zin in. TOen heb ik haar wat stukken broccoli gegeven. Ze heeft er meer mee lopen rotzooien dan dat ze het gegeten heeft.

Amber kreeg altijd wel potjes, Tess alleen als we weg gaan of als ik vergeten ben iets uit de vriezer te halen.

Oh voor vis gebruik ik trouwens pangafilet of kabeljauw of koolvis.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 25 januari 2010 @ 20:34:09 #111
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_77264699
Op zich, dacht ik later, is Rapley ook wel een beetje "vreemd".. eerst moeten ze groente e.d. eten uit de hand eten en later als ze groot zijn, moeten ze met mes en vork eten. Zo heeft beide dus eigenlijk hun voor- en nadelen.
Make love, not war ☮
pi_77264905
Hier hadden wij vanavond ook koolvis voor de kleine. Hij eet niet altijd hetzelfde als wij. Als het kan eet hij wel hetzelfde maar anders koken we voor hem apart. Hij eet altijd wel rond dezelfde tijd als wij eigenlijk. Als het eten kwa ingredienten goed is voor je kind kun je gewoon ook een portie prakken of door de blender doen als je kind moeilijk doet met stukjes.

Even een vraagje als onze zoon niet lekker is misschien ook als hij pijn heeft slaat hij zichzelf soms. Hij haalt uit met zijn handje en slingert dat tegen zijn hoofd aan. Wij proberen hem dan tegen te houden. Doen jullie kinderen zoiets ook weleens of heb ik een maf kind?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_77268843
Dat Jair een beetje maf is heeft hij vast van z'n papa
  dinsdag 26 januari 2010 @ 04:59:21 #114
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_77279009
Zo goedemorgen allemaal weer *gaap* R is alweer wakker en wil niet meer slapen en V ligt nog heerlijk te slapen. Voor R er 7x uitgeweest :-(en uiteindelijk maar bij ons inbed genomen en V heeft in 1 x doorgeslapen!! :-) pfff wordt er echt een beetje moedeloos van iemand die de gouden tip heeft voor niet doorslapende kinderen kan volgens mij miljonair worden! Maar goed dat om 5 uur Dora begint, heel slecht, maar dan kan ik nog even doezelen.
pi_77279173
Hier was het ook 5uur. Ik heb Tess ook maar in ons bed genomen en uiteindelijk heeft ze nog wel een uurtje geslapen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 26 januari 2010 @ 07:00:41 #116
248986 MamaNik
pi_77279196
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 06:54 schreef Vicky het volgende:
Hier was het ook 5uur. Ik heb Tess ook maar in ons bed genomen en uiteindelijk heeft ze nog wel een uurtje geslapen.
Oh dat is wel lekker dan als ze bij jou nog even heeft door geslapen, bij ons heeft R echt niet meer geslapen heb Dora maar aangezet En is ze nu een beetje gezellig?? Hier zit V te miepen terwijl die heeft doorgeslapen hij zit al in de cosi voor straks naar de creche maar volgens mij gaat die zo slapen. En R piept elke keer als die ergens niet bij kan, zo gefrustreerd volgens mij dat ze het idee van kruipen nog niet begrijpen
pi_77279562
Leander eet hier gewoon met ons mee. Gister hadden we gehaktschotel maar dat vond ie niet lekker Na de eerste paar hapjes hield ie zijn mond stijf dicht. Dus toen heeft ie wel een potje gehad.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_77280053
quote:
Op maandag 25 januari 2010 20:37 schreef Tinuviel het volgende:
Even een vraagje als onze zoon niet lekker is misschien ook als hij pijn heeft slaat hij zichzelf soms. Hij haalt uit met zijn handje en slingert dat tegen zijn hoofd aan. Wij proberen hem dan tegen te houden. Doen jullie kinderen zoiets ook weleens of heb ik een maf kind?
Ik heb begrepen dat dat ook een stukje frustratie is van de kinderen. Als hen iets niet lukt, of als ze moe zijn e.d. Guus doet dat ook wel eens.

Hadden we niet ergens een topic over kinder hapjes maken enzo?? Wil graag weer wat meer inspiratie voor het eten van Guus.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 11:28:32 #119
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77283757
Mamanik, mss een schrale troost maar hier is het ook weer bal op t moment. Slecht inslapen, 's nachts tig keer wakker Wij geven de schuld aan doorkomende tandjes. Geen koorts oid, maar wel mopperig. Hoop maar dat het tijdelijk is. Al kunnen wij ook nog steeds het aantal nachten écht doorslapen op 2 handen tellen hoor. t Is maar goed dat je niet alles van tevoren weet he

Koningin, dat dacht ik ook idd, dat er een apart topic over is. En anders http://www.keukenkikker.nl/
  dinsdag 26 januari 2010 @ 12:03:45 #120
248986 MamaNik
pi_77285008
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 11:28 schreef mikoxx het volgende:
Mamanik, mss een schrale troost maar hier is het ook weer bal op t moment. Slecht inslapen, 's nachts tig keer wakker Wij geven de schuld aan doorkomende tandjes. Geen koorts oid, maar wel mopperig. Hoop maar dat het tijdelijk is. Al kunnen wij ook nog steeds het aantal nachten écht doorslapen op 2 handen tellen hoor. t Is maar goed dat je niet alles van tevoren weet he

Koningin, dat dacht ik ook idd, dat er een apart topic over is. En anders http://www.keukenkikker.nl/
Ik weet het het zal wel een fase zijn maar ook hier zijn de nachten doorslapen van 1 van de 2 op 2 handen te tellen En allebei hebben ze nog NOOIT doorgeslapen (tenminste niet van 8 tot 6 of zo)
Bij ons nog geen tand of iets te bekennen. Nu heeft R natuurlijk mega waterpokken gehad en de korstjes zitten er nog wel dus begrijp ook wel een beetje dat dat jeukt en zo. Maar soms ben ik echt wel eens de wanhoop bijna nabij! Kijk nu al uit naar ons weekje weg in juni met mijn ouders, kunnen ze lekker een paar nachten daar op de kamer. Nu moeten we ze af en toe ook wel eens echt een nachtje bij hun slapen omdat we het anders echt NIET meer trekken...

Maar balen dat M&T ook niet slapen joh.. Maar bij jullie is er dan nog misschien een reden, zou bij ons de reden echt niet kunnen bedenken.
pi_77285047
voor alle mama's van niet doorslapende kindjes.

Graeme is vandaag echt niet in een goed humeur De hele tijd echt zo bozig huilen. Als ik hem optil en met hem rondloop dan is het goed, anders niet Net was hij uiteindelijk in slaap gevallen bij mij, en nu issie net wakker, en gelijk weer huilen. Gezellig!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  dinsdag 26 januari 2010 @ 12:07:12 #122
248986 MamaNik
pi_77285142
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 12:04 schreef tessie het volgende:
voor alle mama's van niet doorslapende kindjes.

Graeme is vandaag echt niet in een goed humeur De hele tijd echt zo bozig huilen. Als ik hem optil en met hem rondloop dan is het goed, anders niet Net was hij uiteindelijk in slaap gevallen bij mij, en nu issie net wakker, en gelijk weer huilen. Gezellig!
Dank je wel Tessie, maar bij jou is het dus vandaag ook niet zo gezellig!
Dus jij kan het ook gebruiken dus bij deze
pi_77285235
tessie, succes met Graeme!

mijn spook is weer in de flesweigerfase....
vanmiddag moet ik naar het cb. Ik ga het eten/drinken en slapen aan de orde brengen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77285647
Phff wij zijn hier ook blij dat we vrijdag weer naar de ka kunnen. Het slapen gaat net als het eten steeds slechter. Hij slaapt zelfs niet bij ons in bed dus hij heeft wel ergens last van. Moet zeggen dat ie fles niet wil maar het andere gaat wel steeds beter. Maar tis niet genoeg om te zeggen ja dat is het. Zijn benauwdheid word ook steeds erger. Soms zo erg dat ik echt het idee heb dat ie erin blijft
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_77286836
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 11:28 schreef mikoxx het volgende:

Oh, wat een leuke site!
Daar ga ik eens wat variatie zoeken. Danke

Sterkte voor alle niet-slapende ouders....(gelukkig) kan ik hier niet echt over meepraten, van de 7 nachten slaapt Guus er meestal 5 a 6 helemaal door van 7 tot 7.

Nicole, ben benieuwd wat voor nieuws je bij de KA krijgt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')