Ironisch dat juist jij met deze uitspraak komt.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:28 schreef Jeroenz het volgende:
[..]
Als je niet weet waar je het over hebt en maar loopt te blaten verlaat dan het topic aub
Vreemd alleen dat mensen continue die beelden zien en denken "Goh wat erg daar allemaal laat ik maar snel geld geven !!1!!1!" om zo een beter gevoel over zichzelf te hebben terwijl op plekken waar géén camera's komen 365 dagen per jaar soortgelijke problemen spelen. Dat wordt maar geaccepteerd? Dat is normaal? Daar hoeft geen geld naartoe?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:24 schreef Zero17 het volgende:
Want doneren doe je ook alleen maar, omdat de media het ophypet en totaal niet vanuit je menselijke gevoel.
Nee je hebt helemaal gelijk.
Tering zeg..
Ironisch? Man onderbouw eens..quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:30 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Ironisch dat juist jij met deze uitspraak komt.![]()
Dan zend jij toch lekker geld naar die plekkenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:34 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Vreemd alleen dat mensen continue die beelden zien en denken "Goh wat erg daar allemaal laat ik maar snel geld geven !!1!!1!" om zo een beter gevoel over zichzelf te hebben terwijl op plekken waar géén camera's komen 365 dagen per jaar soortgelijke problemen spelen. Dat wordt maar geaccepteerd? Dat is normaal? Daar hoeft geen geld naartoe?
Nee, want ik ben het eens met de TT, en niet alleen voor wat Haïti betreft.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:42 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Dan zend jij toch lekker geld naar die plekken
Ik vind de TT walgelijk. Jij hebt de hulp van Haïti niet nodig en er is geen enkele indicatie dat je de hulp van Haïti ooit nodig zult hebben (misschien wel van andere landen, maar niet Haïti).quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:44 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Nee, want ik ben het eens met de TT, en niet alleen voor wat Haïti betreft.
Wat een kutargument. Laten we het eens omdraaien.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:34 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Vreemd alleen dat mensen continue die beelden zien en denken "Goh wat erg daar allemaal laat ik maar snel geld geven !!1!!1!" om zo een beter gevoel over zichzelf te hebben terwijl op plekken waar géén camera's komen 365 dagen per jaar soortgelijke problemen spelen. Dat wordt maar geaccepteerd? Dat is normaal? Daar hoeft geen geld naartoe?
Wat ken je me toch goed! Inderdaad zeg, ik heb gedoneerd vanwege de mediatype en verder doneer ik nooit wat! Want buiten Haïti zijn er geen hulpbehoevenden!quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:03 schreef Aestivate het volgende:
Gelukkig heb jij, hypocriet als je bent, wel gedoneerd omdat het gehypet wordt in de media. Dat er dagelijks mensen aan allerlei andere en soortgelijke praktijken doodgaan, familie verliezen, ziek worden of in armoede leven op weliswaar een veel kleinere schaal in Afrika, Zuid-Amerika en Azië is irrelevant.
Dat van die op veel kleinere schaal is trouwens niet eens waar voor de meeste onderwerpen in die gebieden tezamen.
Juist. Niets geven om anderen vind ik triest, alleen geven als je zelf wat terugkrijgt vind ik nog veel triester.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:48 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik vind de TT walgelijk. Jij hebt de hulp van Haïti niet nodig en er is geen enkele indicatie dat je de hulp van Haïti ooit nodig zult hebben (misschien wel van andere landen, maar niet Haïti).
Je kunt ook gewoon zeggen dat je helemaal geen godverdomme om Haïti geeft. Dan is dat jouw keuze. Daar heb ik geen problemen mee. Maar om er een gunst van te maken die hoe dan ook teruggegeven moet worden vind ik slecht.
Oké. En daar gaat het topic niet over.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:55 schreef padlarf het volgende:
Ik heb niet gegeven omdat ik bang ben dat het niet goed terecht komt.
De eerste woorden van je topicquote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:56 schreef TNA het volgende:
Dat je bezorgd bent dat je geld niet goed terecht komt begrijp ik
Doordachte analyse. Ook hierbij geldt: niet doneren omdat je dit ziet als natuurlijke manieren om de wereldbevolking tegen te gaan, is in ieder geval een reden die ik beter acht dan "Ze stikken maar, ze doen niets voor mij".quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:59 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Lastige kwestie. Ik had eigenlijk liever gezien dat er 100.000 mensen overleden waren in een Westers land. De overbevolking van de aarde is een probleem dat ons allen aangaat. De aarde kan geen 6,5 miljard mensen aan, zeker niet met onze levensstijl.
De wereldbevolking zal nog gaan stijgen tot 9 miljard en ik hou mn hart vast. Oorlogen om water en andere resources worden een steeds waarschijnlijker wereldbeeld omdat we gewoon simpelweg met te veel mensen deze aarde bevolken.
Stel dat er een ramp gebeurt waarbij er 1 miljard mensen overlijden. Dit is dan een enorme tragische gebeurtenis, maar ook tegelijkertijd een geschenk voor onze kinderen. Helaas mag je dit soort dingen niet hardop zeggen want dan ben je een egoist natuurlijk.
Mensen zien niet in dat je een korte termijn hebt en een lange termijn. Hoe erg het persoonlijk leed ook is van deze mensen, dat de wereldbevolking afneemt is goed voor ons allemaal. En dat ik dit soort dingen moet zeggen is de schuld van jullie allemaal.
Het is zo erg dat die mensen daar zoveel leed hebben, maar passen wij onze westerse verspillende levensstijl aan omdat we onze kinderen een goede toekomst willen geven? Nee tuurlijk doen we dat niet! Want we zijn allemaal smerige egoisten, ook die mensen die zichzelf op de borst kloppen omdat ze gedoneerd hebben aan 555.
Wil je echt iets doen voor de wereld, verander dan je levensstijl en maak je hard voor een groenere meer duurzame wereld. En doneer geen geld om je goed te voelen om je vervolgens weer druk te maken om triviale dingen, want daar zijn we met zn allen zo goed in, in de westerse wereld.
Het eerste dat we de mensen in Haiti en andere achtergestelde delen van de wereld verschuldigd zijn is dat we gelukkig zijn met wat we hebben, maar sommige mensen lijken alleen maar goed te zijn in klagen, klagen en klagen
Ik zou ook graag zien dat het zo zou werken. Maar goed, ik laat me niet leiden door België en Duitsland wanneer ik mijn donatie bepaal.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:08 schreef Aestivate het volgende:
Oei iedereen gelijk op de teentjes getrapt.![]()
Prima dat je doneert, ben er ook blij mee dat Nederland zo'n grote rol speelt al vraag ik me altijd af waarom (België doneert 6 miljoen Duitsland 17). Grotere landen zouden evenredig de 'lasten' kunnen dragen. Daarnaast staat Nederland al aan de top van de Wereld qua ontwikkelingshulp.
Er zijn genoeg argumenten te bedenken om niet te doneren (eigen financiële situatie, scepsis tegenover 555, andere doelen steunen), maar ik kan niet tegen de instelling uit de TT, omdat het zo afschuwelijk simplistisch en egoïstisch is.quote:Prima dat je het kunt missen en doneert, maar laat de mensen die niet doneren lekker.
Laat het er dan helemaal uit, lamzakquote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:59 schreef TNA het volgende:
[..]
Om aan te geven dat het topic daar niet over gaat, inderdaad.
Ik had mijn OP ook leeg kunnen laten en kunnen typen "Klacht: zie TT", maar daar houden mods niet zo vanquote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:12 schreef padlarf het volgende:
[..]
Laat het er dan helemaal uit, lamzak
Laten we het er dan ophouden dat ik mij afzette tegen degenen over wie je klacht gaat, door te benadrukken dat ik iets doe dat jij niet/minder erg vindtquote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:13 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik had mijn OP ook leeg kunnen laten en kunnen typen "Klacht: zie TT", maar daar houden mods niet zo van
Omdat je ook fan van House bent laat ik het hierbijquote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:15 schreef padlarf het volgende:
[..]
Laten we het er dan ophouden dat ik mij afzette tegen degenen over wie je klacht gaat, door te benadrukken dat ik iets doe dat jij niet/minder erg vindt
Tot op zekere hoogte geloof ik er ook in dat de natuur zelfregulerend is. Als er sprake is van een bedreigende overbevolking of uitputting van bronnen zal de aarde een manier vinden om terug te komen in mijn visie. Aardbevingen, tsunami's etc.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:59 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Lastige kwestie. Ik had eigenlijk liever gezien dat er 100.000 mensen overleden waren in een Westers land. De overbevolking van de aarde is een probleem dat ons allen aangaat. De aarde kan geen 6,5 miljard mensen aan, zeker niet met onze levensstijl.
De wereldbevolking zal nog gaan stijgen tot 9 miljard en ik hou mn hart vast. Oorlogen om water en andere resources worden een steeds waarschijnlijker wereldbeeld omdat we gewoon simpelweg met te veel mensen deze aarde bevolken.
Stel dat er een ramp gebeurt waarbij er 1 miljard mensen overlijden. Dit is dan een enorme tragische gebeurtenis, maar ook tegelijkertijd een geschenk voor onze kinderen. Helaas mag je dit soort dingen niet hardop zeggen want dan ben je een egoist natuurlijk.
Mensen zien niet in dat je een korte termijn hebt en een lange termijn. Hoe erg het persoonlijk leed ook is van deze mensen, dat de wereldbevolking afneemt is goed voor ons allemaal. En dat ik dit soort dingen moet zeggen is de schuld van jullie allemaal.
Het is zo erg dat die mensen daar zoveel leed hebben, maar passen wij onze westerse verspillende levensstijl aan omdat we onze kinderen een goede toekomst willen geven? Nee tuurlijk doen we dat niet! Want we zijn allemaal smerige egoisten, ook die mensen die zichzelf op de borst kloppen omdat ze gedoneerd hebben aan 555.
Wil je echt iets doen voor de wereld, verander dan je levensstijl en maak je hard voor een groenere meer duurzame wereld. En doneer geen geld om je goed te voelen om je vervolgens weer druk te maken om triviale dingen, want daar zijn we met zn allen zo goed in, in de westerse wereld.
Het eerste dat we de mensen in Haiti en andere achtergestelde delen van de wereld verschuldigd zijn is dat we gelukkig zijn met wat we hebben, maar sommige mensen lijken alleen maar goed te zijn in klagen, klagen en klagen
Bovendien helpen we nu degenen die nog leven. We wekken niemand tot leven met een donatie. En ik begreep dat men ook condooms uitdeeldequote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:19 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte geloof ik er ook in dat de natuur zelfregulerend is. Als er sprake is van een bedreigende overbevolking of uitputting van bronnen zal de aarde een manier vinden om terug te komen in mijn visie. Aardbevingen, tsunami's etc.
Of het 100% waar is weet ik niet, maar de natuur heeft in het verleden al bewezen om altijd krachtiger te zijn dan de mensen.
Leuke bewering, kun je dat ook ondersteunen of gaan we gewoon maar wat roepen?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:24 schreef Zero17 het volgende:
[..]
En dan nog niet die spelfout zien.
Sadness.
[..]
Want doneren doe je ook alleen maar, omdat de media het ophypet en totaal niet vanuit je menselijke gevoel.
Nee je hebt helemaal gelijk.
Tering zeg..
En omdat we die doden (nauwelijks) tegen kunnen houden en ziektes geen wederopbouw vereisen hoeven we ons daar ook niet schuldig over te voelen en kunnen we het nauwelijks verhelpen. Makkelijk. Een wrange praktische kantquote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:22 schreef Barcaconia het volgende:
Hier en daar een griep-epidimie, HIV, tsunami's etc. De natuur regelt wel iets denk ik dan.
Als je het dan zo vanzelfsprekend vindt dat Haiti Nederland toen niet hielp, waarom vindt je het dan ook vanzelfsprekend dat Nederland nu wel helpt?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:43 schreef Revolution-NL het volgende:
Heeft Haiti ons dan ook geholpen met de watersnoodramp??? Nou!? Nou!?.....
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:40 schreef padlarf het volgende:
[..]
Als je het dan zo vanzelfsprekend vindt dat Haiti Nederland toen niet hielp, waarom vindt je het dan ook vanzelfsprekend dat Nederland nu wel helpt?
Gelukkig ben ik niet arrogant, dus krijgen ze geen cent van me. En ja ik zou hetzelfde van hen verlangen als het bij ons gebeurde, maar denk je dat dat gaat gebeuren? Nee precies....quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:21 schreef EdAtTheBar het volgende:
De schaamteloze arrogantie waarmee mensen met hun domheid lopen te paraderen hier![]()
Op het moment dat het om leven of dood gaat dan maakt ver of dichtbij, blank of zwart, rijk of arm niet meer uit, maar dien je solidair te zijn en je menselijkheid te laten spreken. Je zou hetzelfde verlangen van hen als zoiets bij ons zou gebeuren.
50 euro gedoneerd![]()
Een zuivere egoïst.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:14 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik niet arrogant, dus krijgen ze geen cent van me. En ja ik zou hetzelfde van hen verlangen als het bij ons gebeurde, maar denk je dat dat gaat gebeuren? Nee precies....
Prima, daar kan ik mee leven. Egoistisch of niet, mijn geld word beter besteed dan aan die zinloze goede doelen.quote:
Precies.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:16 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Prima, daar kan ik mee leven. Egoistisch of niet, mijn geld word beter besteed dan aan die zinloze goede doelen.
Het heerlijke is dat regionale overheden miljoenen belastinggeld doneren, dat vrolijk door de rijksoverheid met belastinggeld wordt verdubbeld.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:32 schreef CantFazeMe het volgende:
Mensen die geld doneren.
Je weet toch dat van je belasting geld zoveel % er ook al heen gaat...
Want ze hebben daar ook echt het geld om ons te helpen natuurlijk.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:30 schreef guapo het volgende:
Toen hier vorig jaar de crisis uitbrak hebben ze ons ook niet geholpen. Weet jewel hoeveel mensen hier afhankelijk zijn van de voedselbank?
Spanje dan, of de vs, had canada ons geholpen toen wij crisis hadde?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:20 schreef ClearGreen het volgende:
[..]
Want ze hebben daar ook echt het geld om ons te helpen natuurlijk.![]()
Daarnaast leeft zelfs iemand die hier afhankelijk is van de voedselbank in een relatief paradijs vergeleken bij de gemiddelde Haïtiaan op dit moment.
Nu noem je juist landen die door de crisis veel erger getroffen zijn dan Nederland.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:39 schreef fs180 het volgende:
[..]
Spanje dan, of de vs, had canada ons geholpen toen wij crisis hadde?
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:18 schreef Mi_Mang het volgende:
Zo zie je maar hoe het zit met het moraal van sommige mensen. Hoe is dat zo gekomen? Slechte opvoeding? Ik ga vraag me dat serieus af. Hoe is jullie relatie met vrienden en familie? Kan je wel echte vrienden hebben als je zo egocentrisch van aard bent?
Fucking sad zijn sommige van jullie. Fcking sad.
Ga nou niet doen alsof dit de argumentatie is van iedere egocentrische mafkees die hier gepost heeft. Het gaat mij meer om: ' Ik geef niks want ik krijg ook niks van hen.' Die mensen zijnquote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:25 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Wehehe. Wat is zo moeilijk om te begrijpen dat het al in onze belastingcentjes zit?
Mijn hart bloedt voor die arme kinderen ..serieus.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:18 schreef Mi_Mang het volgende:
Zo zie je maar hoe het zit met het moraal van sommige mensen. Hoe is dat zo gekomen? Slechte opvoeding? Ik ga vraag me dat serieus af. Hoe is jullie relatie met vrienden en familie? Kan je wel echte vrienden hebben als je zo egocentrisch van aard bent?
Fucking sad zijn sommige van jullie. Fcking sad.
Ah okee, zo. Zeg dat dan!quote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:28 schreef Mi_Mang het volgende:
[..]
Ga nou niet doen alsof dit de argumentatie is van iedere egocentrische mafkees die hier gepost heeft. Het gaat mij meer om: ' Ik geef niks want ik krijg ook niks van hen.' Die mensen zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |