quote:do 21 jan 2010, 14:57
Steeds minder Duitsers
WIESBADEN - Het aantal inwoners van de Bondsrepubliek daalt verder.
Volgens het Duitse bureau voor de statistiek, het Statistisches Bundesamt, woonden er eind 2009 tussen de 81,7 en 81,8 miljoen mensen in Duitsland. Een jaar eerder waren dat nog 82 miljoen.
Het Bundesamt in Wiesbaden wees er donderdag op dat sinds 2003 er elk jaar minder inwoners zijn dan het jaar ervoor het geval was. In 2009 zijn tussen de 645.000 en 660.000 baby's geboren terwijl in Duitsland 830.000 tot 840.000 mensen zijn overleden. Emigratie lijkt opnieuw immigratie te overtreffen.
De getallen zijn gebaseerd op officiële statistieken over geboortes en sterfgevallen tot en met september 2009, en op schattingen voor de laatste drie maanden van het jaar. Het verschil tussen geboortes en sterfgevallen moet in 2009 uitkomen op ergens tussen de 180.000 en 190.000. Dat is weer meer dan in 2008 toen er 162.000 mensen meer overleden dan er geboren werden.
Ik denk dat het hier ook wel terugloopt, zeker als men volgend jaar 90% aan de staat moet betalenquote:Op donderdag 21 januari 2010 20:05 schreef ouderejongere het volgende:
Misschien kunnen wij wat mensen missen voor onze buren
Bingo.quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:12 schreef ShadyLane het volgende:
Ze zijn het daar enorm aan het stimuleren om kinderen te krijgen maar kennelijk heeft dat nog niet geholpen.
(Ik vind het zelf absurd als een land bevolkingstoename stimuleert terwijl deze op mondiaal niveau een gigantisch probleem is)
Het lijkt mij wel prima, wat minder inwoners en niet omdat het Duitsers zijn. Voor NL denk ik er net zo over, de club van 10 miljoen heeft in mij een medestander. Ruimte
.
Dat zal jullie nooit lukkenquote:Op donderdag 21 januari 2010 17:17 schreef FreedonNadd het volgende:
Meer kans voor ons om tijdens het EK en WK van die Mannschafft te winnen!![]()
Hier sluit ik me helemaal bij aanquote:Op donderdag 21 januari 2010 20:12 schreef ShadyLane het volgende:
Ze zijn het daar enorm aan het stimuleren om kinderen te krijgen maar kennelijk heeft dat nog niet geholpen.
(Ik vind het zelf absurd als een land bevolkingstoename stimuleert terwijl deze op mondiaal niveau een gigantisch probleem is)
Het lijkt mij wel prima, wat minder inwoners en niet omdat het Duitsers zijn. Voor NL denk ik er net zo over, de club van 10 miljoen heeft in mij een medestander. Ruimte
.
Ik best wel eigenlijk... prachtig land en prachtige mensen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:26 schreef bijdehand het volgende:
Ik zou er ook niet willen wonen...
Duitse?quote:
Mwoah, valt tegen. Nog botter en directer dan Nederlanders en erg bemoeizuchtig. Ook weinig humor.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:12 schreef Regal het volgende:
[..]
Ik best wel eigenlijk... prachtig land en prachtige mensen.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Duitse?![]()
Het zou een schitterende finale zijn, maar helaas kan het alleen halve finale worden.
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mwoah, valt tegen. Nog botter en directer dan Nederlanders en erg bemoeizuchtig. Ook weinig humor.
Het is niet zo mijn volk, maar het land is wel mooi en lekker goedkoop.
Ik ga prominent met mijn oranje shirt hier in de kroeg kijken hoor.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:16 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Inderdaad.
Dat lijkt me ook echt tof, alleen weten we er al wie er gaat winnen dus echt veel zin heeft het niet
Vind je echt? Ik vind dat Duitsers ook een heel stuk 'lelijker' zijn; ze verzorgen zichzelf nauwelijks.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:17 schreef tliciouz het volgende:
[..]Ik vind Duitsers veel socialer dan Nederlanders en absoluut niet bot. En humor hebben ze zeker. Ligt er maar weer net aan welk deel in Duitsland je zit net zoals in Nederland.
Sorry, maar je weet niet waar je het over hebt. Ikzelf heb altijd goede ervaringen gehad met Duitsers. Het is gewoon een stereotype om Duitsers bot en bemoeizuchtig te noemen. Net zoals Nederlanders gierig zijn bijvoorbeeld. Maar goed, jouw reactie geeft eigenlijk al aan dat Duitsland het meest gehate land is in Europa en misschien wel de wereld, terwijl ze veel nuttige dingen hebben gedaan. En nee, ik overdrijf niet.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mwoah, valt tegen. Nog botter en directer dan Nederlanders en erg bemoeizuchtig. Ook weinig humor.
Gast...quote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:23 schreef Regal het volgende:
[..]
Sorry, maar je weet niet waar je het over hebt. Ikzelf heb altijd goede ervaringen gehad met Duitsers. Het is gewoon een stereotype om Duitsers bot en bemoeizuchtig te noemen. Net zoals Nederlanders gierig zijn bijvoorbeeld. Maar goed, jouw reactie geeft eigenlijk al aan dat Duitsland het meest gehate land is in Europa en misschien wel de wereld, terwijl ze veel nuttige dingen hebben gedaan. En nee, ik overdrijf niet.
Dan kennen wij andere duitsers. Ik woon in duitsland, vind de mensen hier over het algemeen overmatig beleefd en niet bemoeizuchtig. Gevoel voor humor hangt van de persoon af.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Alsof dat wat zegt...quote:
Ik ben voor geen van beide. Of juist wel. Ik weet het nietquote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik ga prominent met mijn oranje shirt hier in de kroeg kijken hoor.
Over het algemeen wel aardig mensen maar humor heb ik nog niet kunnen ontdekkenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:17 schreef tliciouz het volgende:
[..]Ik vind Duitsers veel socialer dan Nederlanders en absoluut niet bot. En humor hebben ze zeker. Ligt er maar weer net aan welk deel in Duitsland je zit net zoals in Nederland.
Als goede Nederlander liep ik door het rode licht omdat er niks aan kwam. Werd ik nageroepen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:25 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dan kennen wij andere duitsers. Ik woon in duitsland, vind de mensen hier over het algemeen overmatig beleefd en niet bemoeizuchtig. Gevoel voor humor hangt van de persoon af.
Voor de rest van mijn mening zie andere topic.
Ah, ik ken alleen stereotypen en jouw ervaring is heilig.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:27 schreef Regal het volgende:
[..]
Alsof dat wat zegt...![]()
Iedereen heeft er een andere ervaring aan overgehouden. Dat van jou is alleen nog al een stereotype, daarom zeg ik dat ook.
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:27 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Ik ben voor geen van beide. Of juist wel. Ik weet het niet
Dat staat er niet...quote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ah, ik ken alleen stereotypen en jouw ervaring is heilig.![]()
Trol.
Ja lelijk zijn de meeste, maar als je in een grote stad loopt valt dat ook wel weer mee vind ik. Maar elke land heeft weer zijn uiterlijk, kijk maar naar de Engelse of Poolse lui, precies er tussen uit te pikken.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vind je echt? Ik vind dat Duitsers ook een heel stuk 'lelijker' zijn; ze verzorgen zichzelf nauwelijks.
Ik merk hier als Nederlander tussen de Duitsers echt het cultuurverschil. Nou ben ik op sommige vlakken ook echt Nederlands, dus dat wordt dan uitvergroot (vooral de harde humor, maar ook vrijdenken over drugsgebruik etc.), maar ik vind de Duitsers wat saai en degelijk.
Ik ben de Audi en de Porsche onder de Duitsers nog niet veel tegengekomen zeg maar. Teveel Opels.![]()
Wat doe jij, woon je in Dld of NL? En je bent volledig Duitse?
Spanje hebben we vorig jaar al in de finale gehad, was op dat moment zelf in spanje. Wat een gekkenhuis.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
![]()
Ik hoop op een finale Spanje - Nederland dan. Dan weet ik niet voor wie ik ben.
Ik ben in ieder geval niet gefrustreerd en ben niet gevlucht ofzo. Ik heb gewoon een leuke baan gevonden hier.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:37 schreef Mutant01 het volgende:
Duitsers zijn inderdaad hele lieve en sociale mensen. Gefrustreerde Nederlanders die naar Duitsland zijn vertrokken echter niet. Eerder het tegenovergestelde.
Het zijn gewoon feiten El_Matador.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik ben in ieder geval niet gefrustreerd en ben niet gevlucht ofzo. Ik heb gewoon een leuke baan gevonden hier.
Ja, ik weet het. Het enige wat ik zo ongeveer goed had voorspeld in onze poule.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:40 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Spanje hebben we vorig jaar al in de finale gehad, was op dat moment zelf in spanje. Wat een gekkenhuis.
Maar hoe kom je dan terecht in Duitsland?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, ik weet het. Het enige wat ik zo ongeveer goed had voorspeld in onze poule.
Spanje is mijn 2e land, voel me daar gelijk thuis. Maar blijf toch voor Nederland
Hehe inderdaad. Ook dat eeuwige Siezen van die lui daar word je echt niet goed van. Het leuke aan Duitsers is dan weer wel, dat als je grapjes maakt over AUFMACHEN! oid, ze een knalrood hoofd krijgen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vind je echt? Ik vind dat Duitsers ook een heel stuk 'lelijker' zijn; ze verzorgen zichzelf nauwelijks.
Ik merk hier als Nederlander tussen de Duitsers echt het cultuurverschil. Nou ben ik op sommige vlakken ook echt Nederlands, dus dat wordt dan uitvergroot (vooral de harde humor, maar ook vrijdenken over drugsgebruik etc.), maar ik vind de Duitsers wat saai en degelijk.
Grappig dat je dat zegt. Ik word niet goed van dat eeuwige gejij en gejou in Nederland.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:58 schreef thabit het volgende:
[..]
Hehe inderdaad. Ook dat eeuwige Siezen van die lui daar word je echt niet goed van. Het leuke aan Duitsers is dan weer wel, dat als je grapjes maakt over AUFMACHEN! oid, ze een knalrood hoofd krijgen.
Denk het niet, over 20 jaar wonen we ALLEMAAL opgepropt in de randstad en is de rest van Nederland verlaten en uitgestorven.quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:47 schreef Deprater het volgende:
zo is dat minder files en meer woonruimte
Moet er niet aan denkenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:07 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Denk het niet, over 20 jaar wonen we ALLEMAAL opgepropt in de randstad en is de rest van Nederland verlaten en uitgestorven.
Baan gevonden met veel reizen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:43 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Maar hoe kom je dan terecht in Duitsland?
Ja schitterend is dat. Dat doe ik ook in de rij bij de kassa, heel hard "SCHNELL" schreeuwen. Geweldig is dat.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:58 schreef thabit het volgende:
[..]
Hehe inderdaad. Ook dat eeuwige Siezen van die lui daar word je echt niet goed van. Het leuke aan Duitsers is dan weer wel, dat als je grapjes maakt over AUFMACHEN! oid, ze een knalrood hoofd krijgen.
Het is wel de realiteit bedrijven zitten allemaal in de randstad en mobiliteit zal niet meer te betalen zijnquote:
Ik hoop dat mijn eigen regio een beetje overeind blijft, momenteel gaat het hier nog wel goed en er is nog altijd sprake van bevolkingsgroei. Nog geen Groningse toestanden. Maar dat kan nog komen uiteraard.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:21 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Het is wel de realiteit bedrijven zitten allemaal in de randstad en mobiliteit zal niet meer te betalen zijn.
Iedereen wil dus dicht bij zijn werk gaan wonen, jongeren trekken naar de randstad om carriere te maken en alles buiten de randstad sterft uit.
Mensen met veel geld die zich het reizen kunnen veroorloven zullen met grote vrijstaande woningen de buitengebieden betrekken.
Oh?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:01 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zegt. Ik word niet goed van dat eeuwige gejij en gejou in Nederland.
Ach welnee. Daar is de Randstad nu al niet op gebouwd, laat staan over een 10 jaar.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:21 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Het is wel de realiteit bedrijven zitten allemaal in de randstad en mobiliteit zal niet meer te betalen zijn.
Iedereen wil dus dicht bij zijn werk gaan wonen, jongeren trekken naar de randstad om carriere te maken en alles buiten de randstad sterft uit.
Mensen met veel geld die zich het reizen kunnen veroorloven zullen met grote vrijstaande woningen de buitengebieden betrekken.
Ben er mee eens dat buiten de randstad bijna alles zal verdwijnen, maar de randstad zal snel volgen. Grote steden als Amsterdam en Rotterdam zitten steeds meer vol van criminaliteit. Dat kan mensen tegenhouden om er te werken op gegeven moment. Ondertussen wordt het dan steeds meer een puinhoop daar. Dus veel hoop is er daar ook niet.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:21 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ja leuk joh, beetje de Rob Muntz uithangen...quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja schitterend is dat. Dat doe ik ook in de rij bij de kassa, heel hard "SCHNELL" schreeuwen. Geweldig is dat.
Wat een onzin man.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:20 schreef El_Matador het volgende:
En douwen dat die lui achter je doen, als ze er langs willen. Niet even "entschuldiging, kann ich passieren" ofzo, niks. Douwen en moeilijk doen. Ook op de weg.
In Nederland is dat niet zo, maar in Duitsland al helemaal niet. Tenzij jij een incident al genoeg vind.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:20 schreef El_Matador het volgende:
Wat men zegt van Nederland van een direct, ongeduldig en bot volk, dat is in Duitsland nog veel sterker.
Maar dat voordringen gebeurd in NL net zo goedquote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja schitterend is dat. Dat doe ik ook in de rij bij de kassa, heel hard "SCHNELL" schreeuwen. Geweldig is dat.
En douwen dat die lui achter je doen, als ze er langs willen. Niet even "entschuldiging, kann ich passieren" ofzo, niks. Douwen en moeilijk doen. Ook op de weg.
Wat men zegt van Nederland van een direct, ongeduldig en bot volk, dat is in Duitsland nog veel sterker.
Binnen de randstad zal het verschil tussen rijk en arm steeds groter worden inderdaad. (dat zie je nu al)quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:54 schreef Regal het volgende:
[..]
Ben er mee eens dat buiten de randstad bijna alles zal verdwijnen, maar de randstad zal snel volgen. Grote steden als Amsterdam en Rotterdam zitten steeds meer vol van criminaliteit. Dat kan mensen tegenhouden om er te werken op gegeven moment. Ondertussen wordt het dan steeds meer een puinhoop daar. Dus veel hoop is er daar ook niet.
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ach welnee. Daar is de Randstad nu al niet op gebouwd, laat staan over een 10 jaar.
Er wordt juist veel meer geinvesteerd in de ontwikkeling van buiten de Randstad gelegen steden als Eindhoven, Arnhem-Nijmegen en Twente.
Velen zijn de drukke Randstad ook zat en keren na hun studie terug naar juist die landelijker gebieden die nu wel groeien maar nog steeds rustig blijven.
Als het zo doorgaat is In 2012 de autochtoon in Rotterdam niet meer in de meerderheid. Ik wil niet racistisch overkomen, maar dan gaat het goed mis met Rotterdam en de rest van de randstad ook, want het gaat nu al drastisch de verkeerde kant op. Dat gaat alsmaar erger worden.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:04 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Binnen de randstad zal het verschil tussen rijk en arm steeds groter worden inderdaad. (dat zie je nu al)
In de oudere wijken met gallerij flats wonen bijna allemaal allochtonen, op de nieuwe vinex locaties wonen bijna allemaal autochtonen met minimaal inkomen van 1.5x modaal.
geeft niet, blijf maar lekker daarquote:Op donderdag 21 januari 2010 17:26 schreef bijdehand het volgende:
Ik zou er ook niet willen wonen...
Ja, in Nederland gebeurt het ook, maar ik heb het idee dat het hier allemaal net iets heftiger is. Als je in Nederland van de norm afwijkt, kijkt men al raar op. Hier is dat veel sterker.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:01 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Maar dat voordringen gebeurd in NL net zo goedIk vind het juist echt allemaal andersom, waar ergens in Duitsland woon je dan?
dat moet ik (zonder lullig te willen doen) vanwege waar ik zit je tegenspreken, maarja, dan zijn beieren natuurlijk geen duitsersquote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je vergeet dat steeds meer mensen thuis werken.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:21 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik woon vlak over de grens bij Aachen, al mijn hele leven. Kan alleen maar al je bevindingen bevestigen. Duitsers zijn bloedserieus en spontane grappen tijdens werk of studie, die kan men nauwelijks waarderen, die schakeling kunnen ze ook niet maken.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:15 schreef El_Matador het volgende:
Ja, in Nederland gebeurt het ook, maar ik heb het idee dat het hier allemaal net iets heftiger is. Als je in Nederland van de norm afwijkt, kijkt men al raar op. Hier is dat veel sterker.
Ik woon in Aachen.
Sinds wanneer is Aachen heel Duitsland?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:41 schreef Perico het volgende:
[..]
Ik woon vlak over de grens bij Aachen, al mijn hele leven. Kan alleen maar al je bevindingen bevestigen. Duitsers zijn bloedserieus en spontane grappen tijdens werk of studie, die kan men nauwelijks waarderen, die schakeling kunnen ze ook niet maken.
Ach ja, wat is lelijk...quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:41 schreef Perico het volgende:
In het algemeen zijn ze een stuk lelijker, als je zo door de Aken loopt, en over de grens is hun gedrag deerniswekkend. Een aantal jaren terug hadden ze officieus het plan opgevat om Mallorca te kopen, je moet er maar op komen. Als je ziet hoe schandelijk Duitse toeristen, ja ook de gezinnen zich gedragen tegenover Spaans personeel en co. dan moet ik me echt bedwingen om hen erop aan te spreken (wat ik ook vaker doe).
Nederland zal ook krimpen in bevolkingsaantal en door de hoge lasten hierquote:Op zaterdag 23 januari 2010 22:33 schreef LXIV het volgende:
Het is alleen vanwege de groei van de allochtone bevolking dat het Nederlandse inwoneraantal niet krimpt. Zonder dat zou Nederland net als Duitsland steeds minder inwoners hebben.
Steeds meer Nederlanders in de grensstreek trekken al richting Duitslandquote:
en terechtquote:Op maandag 25 januari 2010 19:35 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Steeds meer Nederlanders in de grensstreek trekken al richting Duitsland
Misschien dat het daar wat erger is, in het Ruhrgebied of in Berlijn kijkt echt niemand raar op als je van de norm afwijkt. ...quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, in Nederland gebeurt het ook, maar ik heb het idee dat het hier allemaal net iets heftiger is. Als je in Nederland van de norm afwijkt, kijkt men al raar op. Hier is dat veel sterker.
Ik woon in Aachen.
... Maar je moet je wel aan de verkeersregels houden en braaf bij het rode voetgangerslicht wachten. Ik bedoel, zelfs groepjes allochtone hangjongeren heb ik eigenlijk nooit door rood zien lopen. En jij wil je toch zeker niet nog onder hun niveau begeven?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als goede Nederlander liep ik door het rode licht omdat er niks aan kwam. Werd ik nageroepen.
quote:do 28 jan 2010, 18:11
Steeds meer Britten dood door drank
LONDEN - Drank blijkt een groot gevaar voor de volksgezondheid in Groot-Brittannië. Het aantal sterfgevallen door alcohol in het land is de afgelopen jaren meer dan verdubbeld, blijkt uit cijfers die het Britse bureau voor de statistiek donderdag heeft gepubliceerd.
In 1992 stierven ruim vierduizend Britten door alcoholgebruik, wat neerkomt op bijna zeven doden op 100.000 inwoners. In 2008 was dit gestegen tot meer dan negenduizend doden, bijna veertien per 100.000 Britten. In de tussenliggende periode lag het dodental elk jaar iets hoger dan het jaar ervoor.
Vooral Britse mannen sterven door drank, blijkt uit het onderzoek. Ieder jaar overlijden twee keer zoveel mannen als vrouwen door drank.
Zou kunnen, maar discussies met mijn Duitse collega's die uit verschillende delen van Duitsland komen, geven me wel hetzelfde beeld.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:25 schreef Igen het volgende:
[..]
Misschien dat het daar wat erger is, in het Ruhrgebied of in Berlijn kijkt echt niemand raar op als je van de norm afwijkt. ...
Haha, die hangjongeren wachten hier ook gewoon voor rood.quote:... Maar je moet je wel aan de verkeersregels houden en braaf bij het rode voetgangerslicht wachten. Ik bedoel, zelfs groepjes allochtone hangjongeren heb ik eigenlijk nooit door rood zien lopen. En jij wil je toch zeker niet nog onder hun niveau begeven?
hier welquote:Op donderdag 28 januari 2010 19:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar discussies met mijn Duitse collega's die uit verschillende delen van Duitsland komen, geven me wel hetzelfde beeld.
[..]
Haha, die hangjongeren wachten hier ook gewoon voor rood.
En heb je ook een vrouw? Het valt me nl. vaak op dat mannen hun ruggengraat opgeven om te gaan wonen en werken daar waar hun nieuwe partner woont of werkt. Dus als de vrouw is geboren en getogen in Dordrecht en er nog steeds woont en haar man komt uit Drachten, dan komt manlief naar Dordrecht.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:40 schreef El_Matador het volgende:
Ik ben in ieder geval niet gefrustreerd en ben niet gevlucht ofzo. Ik heb gewoon een leuke baan gevonden hier.
omdat het loosers zijn... of echt van de vrouw houden en er alles voor over hebbenquote:Op donderdag 28 januari 2010 21:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En heb je ook een vrouw? Het valt me nl. vaak op dat mannen hun ruggengraat opgeven om te gaan wonen en werken daar waar hun nieuwe partner woont of werkt. Dus als de vrouw is geboren en getogen in Dordrecht en er nog steeds woont en haar man komt uit Drachten, dan komt manlief naar Dordrecht.
Why?²
Het viel me nl. op dat het vaak de mannen zijn die hun huisje changen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 22:02 schreef woid het volgende:
omdat het loosers zijn... of echt van de vrouw houden en er alles voor over hebben
dat hoef je er niet extra bij te vertellen, dat begrepen we alquote:Op donderdag 28 januari 2010 22:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het viel me nl. op dat vaak de mannen zijn die hun huisje changen.²
In het Rührgebied ofzo? Ik kan me ook niet vinden in je kenschets betreft Duitsland en Duitsers.quote:
hij woont in aachenquote:Op donderdag 28 januari 2010 22:10 schreef OldJeller het volgende:
[..]
In het Rührgebied ofzo? Ik kan me ook niet vinden over je kenschets betreft Duitsland en Duitsers.
Leuk man daar, ging ik "vroeger" altijd wasmiddel halen en hier in Nederland verkopen. Was bij REAL.quote:Op donderdag 28 januari 2010 22:13 schreef woid het volgende:
hij woont in aachen
Om coke mee te versnijden?quote:Op donderdag 28 januari 2010 22:15 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Leuk man daar, ging ik "vroeger" altijd wasmiddel halen en hier in Nederland verkopen. Was bij REAL.
Die grote dozen OMO of Ariel.²
Was puur voor de was. Deed het aardig hier bij de Turkse bewoners. Die zijn er echt gek op.quote:Op donderdag 28 januari 2010 22:16 schreef JohnLocke het volgende:
Om coke mee te versnijden?
Origineel handeltje, dat wel.quote:Op donderdag 28 januari 2010 22:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Was puur voor de was. Deed het aardig hier bij de Turkse bewoners. Die zijn er echt gek op.²
quote:Op donderdag 28 januari 2010 22:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Was puur voor de was. Deed het aardig hier bij de Turkse bewoners. Die zijn er echt gek op.
ROFLquote:Op donderdag 28 januari 2010 22:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Was puur voor de was. Deed het aardig hier bij de Turkse bewoners. Die zijn er echt gek op.²
Ik heb een vriendin die ik 3 maanden geleden heb leren kennen. Zij is Nederlandse en woont zo'n 100 km weg.quote:Op donderdag 28 januari 2010 21:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En heb je ook een vrouw? Het valt me nl. vaak op dat mannen hun ruggengraat opgeven om te gaan wonen en werken daar waar hun nieuwe partner woont of werkt. Dus als de vrouw is geboren en getogen in Dordrecht en er nog steeds woont en haar man komt uit Drachten, dan komt manlief naar Dordrecht.
Why?²
Was het niet zo dat juist in arme gezinnen meer kinderen geboren worden, waardoor de ouders een verzorgde oude dag veiligstellen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:17 schreef ouderejongere het volgende:
Ik zou graag wat gedetailleerdere cijfers zien. De 'welvaart' is er niet voor iedereen. Nu Duitsland een nog rechtsere regering heeft dan Nederland zal in de lage klasse (ex-DDR'ers) erg weinig vertrouwen zijn, waardoor ze minder snel aan kinderen beginnen. De hogere klasse (geldt voor alle West-Europeanen) heeft meestal 1 kind uit luxe.
In principe wel. Maar voorwaarde is wel stabiliteit.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:05 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Was het niet zo dat juist in arme gezinnen meer kinderen geboren worden, waardoor de ouders een verzorgde oude dag veiligstellen.
(hopen ze)
Probleem? Juist niet. Een verminderde bevolkingsdruk is een perfect streven. Moeten we in heel Europa en eigenlijk de hele wereld naartoe.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:51 schreef petertje2 het volgende:
Het is al veel langer bekend dat de Duitse bevolking in de komende 25 jaar met zo'n 20 miljoen gaat inkrimpen. Grote delen van het Ruhrgebied zijn inmiddels bijv. openbare bejaardencentra geworden. Nieuw is alleen dat er ook nog steeds meer mensen emigreren, wat de problemen nog erger zal maken.
Kijken of je nog zo enthousiast bent als je straks geen AOW en pensioen meer krijgt omdat er geen jongeren meer zijn om dat nog op te brengen.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:09 schreef El_Matador het volgende:
Probleem? Juist niet. Een verminderde bevolkingsdruk is een perfect streven. Moeten we in heel Europa en eigenlijk de hele wereld naartoe.
Dat is een tijdelijk probleem. We moeten gewoon langer doorwerken. Logisch, want je wordt ouder en hebt dus een langere tijd dat je inactief bent. En anders meer geld zelf sparen.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:13 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Kijken of je nog zo enthousiast bent als je straks geen AOW en pensioen meer krijgt omdat er geen jongeren meer zijn om dat nog op te brengen.
gewoon de AOW afschaffen per direct en iedereen die geen pensioen heeft of te weinig in de bijstand, klaar.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is een tijdelijk probleem. We moeten gewoon langer doorwerken. Logisch, want je wordt ouder en hebt dus een langere tijd dat je inactief bent. En anders meer geld zelf sparen.
Denken dat je vergrijzing "oplost" met meer mensen is een illusie en het uitstellen EN verergeren van het probleem.
Het probleem is dat er mensen zijn die 50 jaar premie hebben betaald en zich dan bestolen voelen.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 01:01 schreef Deprater het volgende:
gewoon de AOW afschaffen per direct en iedereen die geen pensioen heeft of te weinig in de bijstand, klaar.
dat is naar maatstaven van andere landen al een royaal inkomen
in mijn ervaring zijn Duitsers uitsluitend bot tegen horken van Hollanders. Mensen die zich een beetje normaal gedragen, het fatsoen hebben om andere met Sie aan te spreken bijvoorbeeld, zullen er weinig last van hebben.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
als de wereld in oorlog komt omdat mensen elkaar gaan uitrooeien door overbevolking ookquote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:57 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Het probleem is dat er mensen zijn die 50 jaar premie hebben betaald en zich dan bestolen voelen.
hangt er een beetje vanaf welke duitsers.. is eigenlijk per bundesland verschillend.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:01 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
in mijn ervaring zijn Duitsers uitsluitend bot tegen horken van Hollanders. Mensen die zich een beetje normaal gedragen, het fatsoen hebben om andere met Sie aan te spreken bijvoorbeeld, zullen er weinig last van hebben.
Keulen op de 1e donderdag is echt gaaf. Dit jaar "helaas" niet omdat ik naar Portugal ga.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
NRW is ook een gemoedlijk stukje Duitsland...katholieke Rijnlanders die carnaval vieren.
Jaa, heb ik met carnaval in Rio (of net erbuiten, schijnt leuker te zijn) en de Oktoberfesten (ook buiten Munchen schijnt dat leuker te zijn). En de LoveParade (wordt die nog gehouden?).quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:01 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Was daar 1 keer op die dag...wat een feest. Staat nog steeds op de lijst van 'Absoluut nog een keer doen'.
De LoveParade gaat waarschijnlijk door, het enige struikelpunt is nog een lening van 800.000 euro die de stad Duisburg moet opnemen (wordt na afloop terugbetaald door de festivalorganisatie). Alleen omdat Duisburg krap bij kas zit is het nog wat gehannis om voor die lening toestemming te krijgen, begreep ik. Maar verder is het gewoon de bedoeling dat het doorgaat.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jaa, heb ik met carnaval in Rio (of net erbuiten, schijnt leuker te zijn) en de Oktoberfesten (ook buiten Munchen schijnt dat leuker te zijn). En de LoveParade (wordt die nog gehouden?).
Het recht op AOW hangt niet af van het betalen van premie maar van 50 jaar in Nederland wonen na de 15 jaarquote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:57 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Het probleem is dat er mensen zijn die 50 jaar premie hebben betaald en zich dan bestolen voelen.
Het maakt weinig uit als je verder geen pensioen hebt, maar wie dat wel heeft is gewoon zijn betaalde premie kwijt. Zoiets heet diefstal, dat zou een particuliere verzekeraar eens moeten doen. Overigens vind ik het wel onzin dat ook mensen die nooit gewerkt hebben (zoals veel oudere vrouwen) gewoon hun volle AOW krijgen en dat er dus geen enkele relatie is tussen betaalde premie en uitkering.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:37 schreef Deprater het volgende:
De premie die jij en ik betalen gaat naar de huidige AOW ers en niet in jouw AOW spaarpot, dus ik blijf erbij afschaffen nu die AOW en bijstand als basis handhaven, overigens is dat netto evenveel als AOW hoor
Dat is juist het doel van de AOW. Voorkomen dat dat soort oude vrouwtjes in het winkelcentrum moeten gaan staan bedelen om rond te komen zoals je in het oostblok nog wel ziet.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:54 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Overigens vind ik het wel onzin dat ook mensen die nooit gewerkt hebben (zoals veel oudere vrouwen) gewoon hun volle AOW krijgen en dat er dus geen enkele relatie is tussen betaalde premie en uitkering.
Wie zelf pensioen heeft , die houdt dat ook, alleen die heeft geen recht op extra bijstand uiteraard.quote:[quote]Op vrijdag 29 januari 2010 12:54 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Het maakt weinig uit als je verder geen pensioen hebt, maar wie dat wel heeft is gewoon zijn betaalde premie kwijt. Zoiets heet diefstal, dat zou een particuliere verzekeraar eens moeten doen.
quote:Overigens vind ik het wel onzin dat ook mensen die nooit gewerkt hebben (zoals veel oudere vrouwen) gewoon hun volle AOW krijgen en dat er dus geen enkele relatie is tussen betaalde premie en uitkering
En zijn betaalde AOW-premie is dan dus gewoon gejat.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:09 schreef Deprater het volgende:
Wie zelf pensioen heeft , die houdt dat ook, alleen die heeft geen recht op extra bijstand uiteraard.
Het probleem met de AOW is dat er geen enkele relatie is tussen de betaalde premies en de uitkering.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:09 schreef Deprater het volgende:
Dat komt omdat huisvrouwen ook recht op AOW hebben en logisch he. De AOW is door Drees opgericht om ouderen uit de armoede te trekken, ook huisvrouwen
Propaganda. Hoax. (Bron: Debunking a YouTube hit, BBC)quote:Op maandag 25 januari 2010 19:52 schreef 12-1985 het volgende:
Slechte zaak ja.
En dit is het resultaat:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |