*proest* I LOL'Dquote:Op donderdag 21 januari 2010 19:30 schreef shmoopy het volgende:
[..]
En een chrêche is voor pedofielen, want er zijn peuters?
Tja, dat het een beetje stout is geef ik gelijk toe, maar zolang mijn honden geen mensen lastig vallen en niet in het bos rond gaan jakkeren(ik wil ze op het pad en in de berm hebben, niet verder het bos in, dan gaan ze wild lastig vallen) vind ik het prima.quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:52 schreef Garisson72 het volgende:
Die lieden die roepen dat hún hond toch zo lief is en echt niets doet, en daarom toch heus wel los mag lopen ook al schrijft de wet anders voor..
Ik zie het verband tussen deze twee statements niet helemaalquote:Op donderdag 21 januari 2010 16:00 schreef Mozy het volgende:
Onterechte klacht, ik laat mijn 12 weken oude Golden Retriever ook gewoon los in het bos lopen.
Ik zou zomaar willen wedden dat de eigenaar van die hond die TS vandaag tegenkwam exact hetzelfde zou zeggen, als er maar een mogelijkheid zou zijn geweest om dat te bewijzen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:48 schreef erodome het volgende:
Tja, dat het een beetje stout is geef ik gelijk toe, maar zolang mijn honden geen mensen lastig vallen en niet in het bos rond gaan jakkeren(ik wil ze op het pad en in de berm hebben, niet verder het bos in, dan gaan ze wild lastig vallen) vind ik het prima.
Dan ben ik in stukken bos waar het lekker rustig is en we niemand een strobreed in de weg leggen.
Hè bah. Dat zou míjn hond nu weer nooit doen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:13 schreef Garisson72 het volgende:
Onwillekeurig stel ik me nu voor hoe jouw 3kilohondje boven jouw hoofd hangend van angst tóch zijn behoefte laat lopen.
Ja vast, maar zo te horen had die eigenaar geen diploma's van gehoorzaamheidscursussen van zijn hond ergens in een la thuis liggen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:04 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Ik zou zomaar willen wedden dat de eigenaar van die hond die TS vandaag tegenkwam exact hetzelfde zou zeggen, als er maar een mogelijkheid zou zijn geweest om dat te bewijzen.
Dus jou honden zijn foutloos?quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja vast, maar zo te horen had die eigenaar geen diploma's van gehoorzaamheidscursussen van zijn hond ergens in een la thuis liggen.
Dan had zijn hond niet ergens verderop gelopen terwijl hij pas later kwam.
Ik kan het goede gedrag van mijn hond alleen garanderen als ik ze kan zien en kan aanroepen, daarom moeten ze daar blijven waar mijn invloedssfeer zich uitstrekt.
Kunnen ze zich niet altijd gedragen dan gaan ze niet los, zo loopt mijn jack russel nog niet zo heel lang los op die rustige plekken in het bos, ik heb aardig wat moeite gehad om het voor elkaar te krijgen dat ik kon garanderen dat ik hem terug kon roepen zonder dat hij naar iemand toeging en vooral dat hij op het pad zou blijven(dat was het lastigste met die kleine jakkeraar).
Al de tijd daarvoor liep hij op die plekken aan een flexilijn van 8 meter en ging hij niet los.
Zo hoort het gewoon te zijn, ik irriteer me dood aan mensen die hun honden niet goed opvoeden en dan heb ik het niet alleen over honden die happen en naar doen, maar zo'n aandachtshoer die op iedereen afgaat en meer dan vriendelijk begroet is ook niet netjes, niet iedereen is daarvan gedient.
Ik blijf dan ook pleiten voor een zogenaamd "hondenbewijs" waarbij er voor de aanschaf van een hond een eerste theoriecursus verplicht is en zodra de hond er is een puppycursus en minimaal 1 gehoorzaamheidscursus die goed afgerond dient te worden.
Al loopt mijn hond 20 meter achter me (als het rustig is in het bos lopen we allebei ons eigen tempo). Ik kan hem zelfs met handgebaren naar me toe halen, af laten gaan of naar de kant sturen. Ja mijn hond heeft nog wel een heerlijke eigen wil maar op het moment dat het moet luistert hij naar mij of hij dat nou leuk vind of niet.quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja vast, maar zo te horen had die eigenaar geen diploma's van gehoorzaamheidscursussen van zijn hond ergens in een la thuis liggen.
Dan had zijn hond niet ergens verderop gelopen terwijl hij pas later kwam.
Ik kan het goede gedrag van mijn hond alleen garanderen als ik ze kan zien en kan aanroepen, daarom moeten ze daar blijven waar mijn invloedssfeer zich uitstrekt.
Kunnen ze zich niet altijd gedragen dan gaan ze niet los, zo loopt mijn jack russel nog niet zo heel lang los op die rustige plekken in het bos, ik heb aardig wat moeite gehad om het voor elkaar te krijgen dat ik kon garanderen dat ik hem terug kon roepen zonder dat hij naar iemand toeging en vooral dat hij op het pad zou blijven(dat was het lastigste met die kleine jakkeraar).
Al de tijd daarvoor liep hij op die plekken aan een flexilijn van 8 meter en ging hij niet los.
Zo hoort het gewoon te zijn, ik irriteer me dood aan mensen die hun honden niet goed opvoeden en dan heb ik het niet alleen over honden die happen en naar doen, maar zo'n aandachtshoer die op iedereen afgaat en meer dan vriendelijk begroet is ook niet netjes, niet iedereen is daarvan gedient.
Ik blijf dan ook pleiten voor een zogenaamd "hondenbewijs" waarbij er voor de aanschaf van een hond een eerste theoriecursus verplicht is en zodra de hond er is een puppycursus en minimaal 1 gehoorzaamheidscursus die goed afgerond dient te worden.
Ik denk niet dat dit een haalbaar ding is. Veel honden/puppies worden tegenwoordig via sites ala markplaats verkocht, dat maakt het al een stuk moeilijker om te controleren, denk ik.quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Foutloos, nee, maar ik ben wel oplettend en weet vrij goed waar en wanneer mijn invoedssfeer verminderd.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 00:10 schreef subwaygunner het volgende:
[..]
Dus jou honden zijn foutloos?
Geweldig ,meen ik echt als het zo is.![]()
De mijne niet ,en ik ook niet en toch zoek ik elke dag de grens op.
Komt op mij zo over dat wanneer een hond een fout maakt ,hij aangelijnd dient te worden.
Ik ken een heleboel honden ,die vele cursussen hebben gehad en die tijdens de cursus voorbeeldig zijn en op straat een varken .
Tijdens een cursus word je een handvest aangereikt hoe te handelen,geslaagd voor een cursus zegt niets.
Wanneer de eigenaar er niets mee doet in het dagelijks leven.
Krijg vaak te horen :Ja jou honden zijn getraind,of waren ze getraind toen je ze kreeg ?![]()
Ja was een optie bij de aanschaf net als de kleur,opvoeding stopt nooit volgens mij en daar moet ook plek zijn voor fouten .
Ik ga de problemen ook zoveel mogelijk uit de weg,en lijn aan bij twijfel maar soms let je op de verkeerde.
zolang het dan bij verbaal geweld blijft is het doorlopeniks aan de hand.
Veelal zijn het van die kleine gifkikkers ,die weken lopen te blaffen en als er dan een andere hond op afstormt heb je de poppen aan het dansen.(Of je geen andere route/tijdschema kan plannen)
Want Daisy is vroeger gebeten door een boxer ,herder ,labrador enz . en dat is het excuus om niets met dat kleine mormel te doen![]()
Het is verkeerd ,maar ik heb daar soms nog wel lol in ook als zo'n kreng gillend achter het baasje verdwijnt.
(Dit alles natuurlijk wel zonder lichamelijk contact)
Ook zo'n ding, afschuwlijk is het vaak...quote:Op vrijdag 22 januari 2010 09:46 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dit een haalbaar ding is. Veel honden/puppies worden tegenwoordig via sites ala markplaats verkocht, dat maakt het al een stuk moeilijker om te controleren, denk ik.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |