abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77096433
Er zijn al weer reclames en oproepen om maar flink te doneren aan die arme haitiaanse slachtoffers.
we worden bestookt met zielige foto's en video's met de nadruk dat we nu moeten helpen omdat anders mensen sterven.

hele discussies hier over wel en niet doneren waarbij toch een groot deel hier en in nederland gewoon niet meer doneert.

5 jaar geleden hadden we de tsjunami, ook veel leed, massale acties en meer dan 200 miljoen ingezameld waarmee goed werk zou worden gedaan.

echter...

[url=http://www.trosradar.nl/?id=uitzending&no_cache=1&tx_broadcast[item_id]=669]http://www.trosradar.nl/?id=uitzending&no_cache=1&tx_broadcast[item_id]=669[/url]

hulporganisaties verzonnen acties/projecten en namen het geld aan.
de lokale bevolking en bestuurders wisten van geen enkel project en de mensen hier in dure gebouwen, kantoren en pakken beweerden dat de lokale bevolking wel zou liegen of niet weten wat er in hun achtertuin gebeurd.

ook volstrekt nutteloze hulp waarbij ze denken dat ze het beter weten dan lokale bestuurders met de nodige arrogantie om er niet mee in overleg te gaan.

ook opmerkelijk is het feit dat amerikaanse troepen destijds gingen opruimen en het rode kruis posters gaat plakken. nu waren de amerikanen er weer direct om met groot inzet te helpen.
in de nederlandse media hoor je er niks van...(ook zeer opmerkelijk).

nu begint het gezeik weer van giro 555 en de aangesloten instanties en weer is nog een deel zo dom om te doneren terwijl duidelijk gebleken is dat het overgrote deel van de betrokken organisaties corrupt is en aan zelfverrijking doet...

Waarom geven mensen zo klakkeloos?
pi_77096509
Heb je concrete bronnen en bewijzen? En om welk percentage van het gehele bedrag gaat het? Lijkt me toch wel belangrijk om te weten voor de beeldvorming..
dag
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:20:10 #3
139330 TNA
For the stars that shine
pi_77096599
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:17 schreef Peter het volgende:
Heb je concrete bronnen en bewijzen? En om welk percentage van het gehele bedrag gaat het? Lijkt me toch wel belangrijk om te weten voor de beeldvorming..
Idd.
  Forum Admin donderdag 21 januari 2010 @ 14:20:11 #4
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_77096600
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:15 schreef truebastard het volgende:
tsjunami

Verder allemaal aannames die nergens op gebaseerd zijn. Stemmingmakerij..
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:20:43 #5
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_77096623
Rampen van deze grote toveren een glimlach op het gezicht van al die zakkenvullers bij de goede doelen. Kunnen ze eindelijk weer groter gaan wonen en die nieuwe auto komt er ook aan natuurlijk.
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
pi_77096634
zit een linkje na radar, bekijk dat eens....

zal zo nog ff een geschreven bron erbij zoeken
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:21:44 #7
139330 TNA
For the stars that shine
pi_77096675
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:20 schreef Equites het volgende:
Rampen van deze grote toveren een glimlach op het gezicht van al die zakkenvullers bij de goede doelen. Kunnen ze eindelijk weer groter gaan wonen en die nieuwe auto komt er ook aan natuurlijk.
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:20 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Verder allemaal aannames die nergens op gebaseerd zijn. Stemmingmakerij..
pi_77096714
Niks doen helpt natuurlijk wel, doen we dan ook als jij je huis op je nek krijgt.
know'm sayin?
word? word.
pi_77096734
Ik zou graag zeggen dat TS een zwartkijker is en niet zo negatief moet doen, maar ergens ben ik wel benieuwd of we achteraf weer reportages krijgen waaruit blijkt dat er een percentage halverwege aan de strijkstok is blijven hangen...
pi_77096756
Ik krijg altijd jeuk van 'Oplichtersbende' en dat soort woorden. In dit geval lijkt het eerder op onzorgvuldig omgaan met het geld en mensen die daar misbruik van maken dan dat de intentie van de samenwerkende hulporganisaties slecht is. En dat maakt een heel verschil.
pi_77096786
Schopje naar Tru ofzo?
pi_77096827
Ik geloof dat er een maximum van 7% van het bedrag aan overhead besteed mag worden. Alleszins redelijk.

Natuurlijk blijft er altijd een gedeelte aan de strijkstok hangen, maar goed, die strijkstok (overhead) is gewoon nodig om het doel te bereiken.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_77096978
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:23 schreef CaptainCookie het volgende:
Ik krijg altijd jeuk van 'Oplichtersbende' en dat soort woorden. In dit geval lijkt het eerder op onzorgvuldig omgaan met het geld en mensen die daar misbruik van maken dan dat de intentie van de samenwerkende hulporganisaties slecht is. En dat maakt een heel verschil.
die mensen lokaal wisten van niks

oke dat er een liegt kan maar meerdere mensen en artsen???
en dan ook op de aangewezen lokatie niks kunnen vinden...

het geld/project is nooit aangekomen of opgestart dus de lokale bevolking kon niks misbruiken aangezien er niks was om te misbruiken...
pi_77097022
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:22 schreef alors het volgende:
Niks doen helpt natuurlijk wel, doen we dan ook als jij je huis op je nek krijgt.
stuur het leger erheen.
of nog beter laat het amerikaanse leger het opknappen en vergoed hun onkosten.
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:32:52 #15
62913 Blik
The one and Only!
pi_77097194
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:28 schreef truebastard het volgende:

[..]

stuur het leger erheen.
Ja, we willen natuurlijk dat het Amerikaanse leger altijd alles overneemt. Heb je wel gevolgd wat voor golf van kritiek de US op dit moment krijgt omdat ze "Haiti overgenomen zouden hebben".

Met helemaal niks geven bereik je helemaal niks. Of je moet het geld daar zelf lokaal uitgeven. Maar op de één of andere manier heb ik het gevoel dat jij niet komende zomer een vlucht gaat boeken naar Port-Au-Prince...
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:33:40 #16
62913 Blik
The one and Only!
pi_77097237
Ik krijg een beetje het idee dat een boel mensen de opmerkingen van de TS zoals corruptie en "geld blijft aan de strijkstok hangen" gebruiken om te vergoeilijken dat ze zelf niks geven
pi_77097259
quote:

[..]

stuur het leger erheen.
Nee, die waren maanden na orkaan KAtrina ook zo goed opgeschoten in New Orleans.. Het US-leger is alleen goed in slopen..
dag
  Forum Admin donderdag 21 januari 2010 @ 14:34:45 #18
Heeft een huisje.
pi_77097282
quote:

[..]

stuur het leger erheen.
Het Amerikaanse leger zit er al. De manier hoe die daar aan het werk zijn stuit juist op veel weerstand.
Lees je eens in voordat je begint met blaten. Je komt "nogal" imbeciel over zo.
pi_77097284
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:32 schreef Blik het volgende:

[..]

Ja, we willen natuurlijk dat het Amerikaanse leger altijd alles overneemt. Heb je wel gevolgd wat voor golf van kritiek de US op dit moment krijgt omdat ze "Haiti overgenomen zouden hebben".

Met helemaal niks geven bereik je helemaal niks. Of je moet het geld daar zelf lokaal uitgeven. Maar op de één of andere manier heb ik het gevoel dat jij niet komende zomer een vlucht gaat boeken naar Port-Au-Prince...
das altijd lachen ja...
ze waren er wel als eerste bij om 10.000 man en materieel erheen te sturen en nu weer 40.000 man.

waarme komt nederland...80 mariniers en een bootje
pi_77097314
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:23 schreef Stephan1237 het volgende:
Schopje naar Tru ofzo?
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_77097341
quote:

[..]

stuur het leger erheen.
Wat gebeurt er nu dan?

Maar alleen het Amerikaanse leger is niet genoeg. En wat denk je over de langere termijn?
  Forum Admin donderdag 21 januari 2010 @ 14:37:53 #22
Heeft een huisje.
pi_77097423
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:35 schreef marcodej het volgende:

[..]

Wat gebeurt er nu dan?

Maar alleen het Amerikaanse leger is niet genoeg. En wat denk je over de langere termijn?
"Denken" lijkt me een te moeilijke opgave voor de TS.
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:38:17 #23
62913 Blik
The one and Only!
pi_77097445
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:34 schreef truebastard het volgende:

[..]

das altijd lachen ja...
ze waren er wel als eerste bij om 10.000 man en materieel erheen te sturen en nu weer 40.000 man.

Ken je de geografische ligging van Amerika t.o.v. Haïti? Vergelijk dat eens met de geografische ligging van Nederland. Guantanamo Bay ligt ongeveer 200 km van Haiti vandaan, en ongeveer 800 km van Florida vandaan. En dan heb ik het nog niet eens over alle andere Amerikaanse Militaire basissen in het Caribbisch gebied
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:40:40 #24
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_77097545
Je hoort idd vaker dat geld en de hulpgoederen niet de juiste plaats van bestemming bereiken. Onderweg verdwijnt er al geld in de zakken van mensen die zgn de boel organiseren.
De overheid van het getroffen land pikt een deel in-meneer de president moet natuurlijk wel zijn deel hebben om zijn paleisjes weer op te bouwen hé En verder schijnt er dan nog het een en ander te verdwijnen tijdens het vervoer.
Zag ook op de tv dat er dik kans is dat de bevolking mag gaan betalen voor hulpgoederen want de zakenlui daar willen er uiteraard ook aan verdienen. Dus die pikken in wat ze kunnen en verkopen het dan doodleuk. Die lui hebben ook een huis dat weer opgebouwd moet worden.

Wat er gratis word uitgereikt is dan meestal niet zoveel. Maar het is idg nog meer dan helemaal niks.

De armen in die landen trekken bijna altijd aan het kortste eind. Erg moeilijk om ze echt te helpen....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Forum Admin donderdag 21 januari 2010 @ 14:40:51 #25
Heeft een huisje.
pi_77097554
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:34 schreef truebastard het volgende:

[..]

das altijd lachen ja...

Dus eigenlijk wil je dat een groot deel van ons leger daar de boel gaat opruimen? Wat denk je dat dan kost?
Alleen al om onze mensen daar te krijgen. Wie gaat dat betalen? Jij? van je belastingcenten? Op die manier word je dus verplicht om mee te betalen. Goed idee man! Jij komt er wel. Wat lul jij jezelf ontzettend klem zeg.
pi_77097649
Niet alleen heb ik het gevoel dat het geld van Giro 555 "verlopig" niet besteed wordt, dit is zojuist bevestigd op de radio (ja radio 555) omdat ze de komende weken een plan gaan opstellen.

Er zijn echter veel slechtere "goede doelen" dan Giro 555,
zoek maar eens op "Bumblebee Goede doelen" op google.
Schrikbarend hoe er met ons gedoneerd geld wordt omgegaan. Dit is precies de reden waarom ik al een hele tijd geleden ben gestopt met "doneren" (Lees het spekken van frauduleuze ondernemers)

Voor mensen die te lui zijn om te googlen:
Linkje http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=71&t=72236 Radar site
Linkje2 http://www.zibb.nl/101465(...)egt-goede-doelen.htm achtergrond info bumblebee via Zibb

Voor mensen die nog luier zijn, samenvatting:
Giro 555 wacht met geld uitgeven voor enkele weken
Andere goede doelen (via Bumblebee) worden genaaid incl. de donateur!! (Lees: van de totale opbrengsten van 1,2 miljoen euro wordt er maar 120.000 euro aan de goede doelen besteed )

Klacht lijkt mij duidelijk!!!
Heinekenfre@k
Beter 1 bier in de hand dan 10 over de vloer
pi_77097654
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:38 schreef Blik het volgende:

[..]

Ken je de geografische ligging van Amerika t.o.v. Haïti? Vergelijk dat eens met de geografische ligging van Nederland. Guantanamo Bay ligt ongeveer 200 km van Haiti vandaan, en ongeveer 800 km van Florida vandaan. En dan heb ik het nog niet eens over alle andere Amerikaanse Militaire basissen in het Caribbisch gebied
nederlandse antillen liggen dichterbij en daar zit het nl leger/marine ook...
leer je topografie...
pi_77097832
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:43 schreef truebastard het volgende:

[..]

leer je topografie...
http://www.nieuws.nl/582702
http://www.trouw.nl/nieuw(...)_bij_Ha_iuml_ti.html
http://www.blikopnieuws.n(...)naar_Ha%C3%AFti.html

Het Nederlandse marineschip was er notabene als eerste.
pi_77098116
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:34 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Het Amerikaanse leger zit er al. De manier hoe die daar aan het werk zijn stuit juist op veel weerstand.
Lees je eens in voordat je begint met blaten. Je komt "nogal" imbeciel over zo.
http://www.nrc.nl/buitenl(...)oor_Amerikaans_leger

ze ondernamen direct actie en zorgen voor veiligheid.

http://www.nrc.nl/buitenl(...)er_in_Port-au-Prince

boehoehoe, die amerikanen willen haiti bezetten
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:55:03 #30
62913 Blik
The one and Only!
pi_77098184
quote:

[..]

leer je topografie...
Daarom waren we er ook als eerste, helaas hebben we geen 10.000 man gestationeerd zitten op de Antillen... ;')

idioot
pi_77098261
quote:
wel nadat special forces er al geland waren en direct begonnen met de heropbouw van communicatie en infrastructuur
pi_77098362
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:56 schreef truebastard het volgende:

[..]

wel nadat special forces er al geland waren en direct begonnen met de heropbouw van communicatie en infrastructuur
Prima toch?

Wat is je punt/probleem nou. Amerika heeft de leiding genomen in de hulpverlening (mede ook omdat de VN zelf ook getroffen is), andere landen doen ook hun deel. Prima toch?
pi_77098400
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:43 schreef Heinekenfreak het volgende:
Niet alleen heb ik het gevoel dat het geld van Giro 555 "verlopig" niet besteed wordt, dit is zojuist bevestigd op de radio (ja radio 555) omdat ze de komende weken een plan gaan opstellen.

Er zijn echter veel slechtere "goede doelen" dan Giro 555,
zoek maar eens op "Bumblebee Goede doelen" op google.
Schrikbarend hoe er met ons gedoneerd geld wordt omgegaan. Dit is precies de reden waarom ik al een hele tijd geleden ben gestopt met "doneren" (Lees het spekken van frauduleuze ondernemers)

Voor mensen die te lui zijn om te googlen:
Linkje http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=71&t=72236 Radar site
Linkje2 http://www.zibb.nl/101465(...)egt-goede-doelen.htm achtergrond info bumblebee via Zibb

Voor mensen die nog luier zijn, samenvatting:
Giro 555 wacht met geld uitgeven voor enkele weken
Andere goede doelen (via Bumblebee) worden genaaid incl. de donateur!! (Lees: van de totale opbrengsten van 1,2 miljoen euro wordt er maar 120.000 euro aan de goede doelen besteed )

Klacht lijkt mij duidelijk!!!
Dus een commercieel bedrijf, dat mensen betaalt om te werven, er dik aan verdient en geld afdraagt, dat staat gelijk aan de hete Giro 555 actie? In welke mate?
dag
pi_77098489
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:57 schreef ASroma het volgende:
[ afbeelding ]
OMG! Een bronloze vage taartgrafiek! Nou heb je me
pi_77098491
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:59 schreef marcodej het volgende:

[..]

Prima toch?

Wat is je punt/probleem nou. Amerika heeft de leiding genomen in de hulpverlening (mede ook omdat de VN zelf ook getroffen is), andere landen doen ook hun deel. Prima toch?
ook niet verkeerd maar er beginnen meteen mensen weer de amerikanen af te fakkelen

dat terwijl ze als eerste hulp boden en dat ook massaal deden en keihard doorwerken daar.
nu gaan we hier weer achterlijk geld inzamelen wat te laat komt en niet op de plek.
als NL meteen na de ramp flink wat militairen had gestuurd waren ze binnen 2 a 3 dagen daar operationeel.

http://www.nrc.nl/geslote(...)tie_Kosovo_misbruikt

ook voor kosovo ging het mis, daarna tsunami en waarom zou dit wel goed gaan
  donderdag 21 januari 2010 @ 15:04:13 #37
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_77098556
Ik vind het wel apart dat ze geen geld terug geven als je je bedenkt na het storten. Maar veranderen kan wel.

Zou je het dan ook in 0,01 euro mogen veranderen?
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  donderdag 21 januari 2010 @ 15:04:52 #38
62913 Blik
The one and Only!
pi_77098592
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:02 schreef truebastard het volgende:

[..]

ook niet verkeerd maar er beginnen meteen mensen weer de amerikanen af te fakkelen

wellicht omdat jij ze zo ophemelt, terwijl er genoeg kritiek is op ze...
  donderdag 21 januari 2010 @ 15:06:09 #39
158899 GasTurbine
pi_77098657
quote:

[..]

leer je topografie...
De Nederlandse Antillen dichterbij Haiti dan Florida en Guantanamo?
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_77098830
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:04 schreef Blik het volgende:

[..]

wellicht omdat jij ze zo ophemelt, terwijl er genoeg kritiek is op ze...
wat is de kritiek dan?
  Forum Admin donderdag 21 januari 2010 @ 15:10:20 #41
Heeft een huisje.
pi_77098845
quote:

[..]

Nee, we zitten vooral jou af te fakkelen dit omdat je zo stompzinnig ongefundeerd zit te ouwehoeren en de opmerkingen waar je geen antwoord op weet voor het gemak maar negeert. Maar zelfs dat begrijp je niet.
  donderdag 21 januari 2010 @ 15:15:41 #42
158899 GasTurbine
pi_77099074
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:10 schreef truebastard het volgende:

[..]

wat is de kritiek dan?
Vorbeeld van de lastercampagne:
Ze hebben de aardbeving veroorzaakt.
Ze vallen haiti binnen.
Ze zijn te overheersend
Ze werken niet samen (met 2 vliegtuigjes hulpgoederen en een honderdtal reddingsteams)

Overigens zag ik net op CNN een stel gewaagde Israelische doktoren vanaf dag 4 een veldhospitaal opstarten. De dag erop kregen ze hulp van Fransen en Turken en een levering verse ongevraagde (maar wel welkome) goederen van de AMERIKANEN Het werd steeds gewelddadiger. En ze schrokken ineens van een aantal militairen die het kampje binnenkwamen stormen.
Amerikanen.
Om de dokters te beschermen.

Maar die amerikanen gaan natuurlijk veel te solo ter werk.
pi_77099267
quote:
Dus een commercieel bedrijf, dat mensen betaalt om te werven, er dik aan verdient en geld afdraagt, dat staat gelijk aan de hete Giro 555 actie? In welke mate?
Niet, daarom begon ik mijn bericht ook met de vermelding dat er veel slechtere doelen zijn dan Giro 555.
Persoonlijk vind ik het ook niet gek dat er gewacht wordt met het geld nu gelijk uit te geven maar eerst een goed onderbouwd plan opzetten voor de besteding van het geld. Oftewel ik heb niet zozeer problemen met Giro 555 mits het geld goed wordt besteed. (en misschien ook leuk/mooi voor de burger om eens te laten zien waar het geld aan besteed wordt ipv er nooit meer iets over te horen zoals bij de Tsunami ramp)

Ik begrijp ook dat de nederlandse staat graag haar steentje bijdraagt aan Giro 555, maar om nu het eindbedrag te verdubbelen vind ik (persoonlijke mening) wel wat overdreven gezien de nederlandse budget tekorten.

Het kabinet verwacht dat er de komende jaren zo'n 35 miljard euro bezuinigd moet worden. Dat is nodig omdat de economische crisis heeft gezorgd voor een fors gat op de begroting. Ook stijgen de uitgaven voor de overheid als gevolg van de vergrijzing. Deze dienen gecompenseert te worden d.m.v belastingverhoging en de algemene burgerlasten verhogen etc. Teveel om op te noemen. Degene die hiervoor opdraaien zijn "wij" de burger. De koopkracht v/d de burger is al gezakt en zal nog meer zakken komend jaar.

Dus indirect draagt iedereen in NL mee aan de steun voor Haiti omdat de staat het eind bedrag verdubbeld met "ons" belastinggeld. Tuurlijk als niemand stort zal er niets verdubbelt worden, dus maar goed dat er wel gestort wordt. Tevens zijn er nog zat gemeentes die ook nog geld doneren, zoals bijv Gem. Zoetermeer 121.000 Euro. Toch vraag ik mij dan direct af waar dit geld ineens vandaan komt, omdat gemeentes ook alleen maar "moeten" bezuinigen.
Heinekenfre@k
Beter 1 bier in de hand dan 10 over de vloer
pi_77099347
quote:
nu gaan we hier weer achterlijk geld inzamelen wat te laat komt en niet op de plek.
Dat geld is daarom ook hoofdzakelijk voor projecten voor de langere termijn. Vergeten dat het land ook weer verder opgebouwd moet worden?
quote:
als NL meteen na de ramp flink wat militairen had gestuurd waren ze binnen 2 a 3 dagen daar operationeel.
Nederland heeft direct een schip met hulpgoederen en mariniers gestuurd en is nu operationeel.

De capaciteit van het vliegveld en de haven van Port-au-Prince is gewoon te klein. Het is een logistieke ramp daar. Elk land kan wel een heel zwikkie militairen sturen, maar effectief is dat niet. Nu neemt Amerika de leiding en vullen andere landen dit met kleinere eenheden aan. Elk land doet nu gewoon hun deel.
quote:
http://www.nrc.nl/geslote(...)tie_Kosovo_misbruikt

ook voor kosovo ging het mis, daarna tsunami en waarom zou dit wel goed gaan
Je doet nu net alsof er helemaal niks aankomt. Natuurlijk, er waren onregelmatigheden, en dat zal voor Haiti niet anders zijn. Maar de vraag is hoe groot die onregelmatigheden zijn. Lees daarvoor je eigen artikel even door: in het geval van Kosovo was het nog relatief beperkt.
  donderdag 21 januari 2010 @ 15:29:55 #45
158899 GasTurbine
pi_77099758
Ik zou wel een reportage willen zien van de Nederlanders die de haven opknappen
pi_77099840
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:21 schreef marcodej het volgende:

[..]

Dat geld is daarom ook hoofdzakelijk voor projecten voor de langere termijn. Vergeten dat het land ook weer verder opgebouwd moet worden?
oh jah lekker rente vangen van onze centen en dan natuurlijk snoepreisjes voor de directie naar projectjes en eindejaarsbonusjes van betalen.
pi_77100165
De twitter van Eelco Bosch van Rosenthal (NOS-journalist) geeft wel een aardig weer wat de Nederlandse mariniers nu doen: http://twitpic.com/photos/ebvr
pi_77102723
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:29 schreef GasTurbine het volgende:
Ik zou wel een reportage willen zien van de Nederlanders die de haven opknappen
sowieso zouden er alleen militairen en artsen zonder grenzen moeten zitten.
de rest zijn loop-in-de-weg-en-zie-ons-belangrijk-zijn-clubjes
pi_77102802
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:35 schreef truebastard het volgende:

[..]

sowieso zouden er alleen militairen en artsen zonder grenzen moeten zitten.
de rest zijn loop-in-de-weg-en-zie-ons-belangrijk-zijn-clubjes
Op welke clubjes doel je precies?
pi_77102872
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:31 schreef ASroma het volgende:

[..]

oh jah lekker rente vangen van onze centen en dan natuurlijk snoepreisjes voor de directie naar projectjes en eindejaarsbonusjes van betalen.
Waarom denk je zo
pi_77102958
Waarom mensen klakkeloos geven? Omdat ik het niet merk als ik tien euro mis, bijvoorbeeld. Boeiend, al komt 20% van het gegeven bedrag daadwerkelijk bij de slachtoffers terecht. Dat als excuus gebruiken om niet te geven is simpelweg een manier om de hand op de knip te kunnen houden.
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:58:09 #52
62913 Blik
The one and Only!
pi_77103720
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:31 schreef ASroma het volgende:

[..]

Nou, Dan hou je het het komende jaar nog lekker in je zak. En dan geef je het lekker over een jaar

of zou het dan wellicht niet gebeuren...
pi_77103928
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:58 schreef Blik het volgende:

[..]

Nou, Dan hou je het het komende jaar nog lekker in je zak. En dan geef je het lekker over een jaar

of zou het dan wellicht niet gebeuren...
helaas bepaalt Koenders of hij deze jongens nog wat geeft voor op de spaarrekening.
  donderdag 21 januari 2010 @ 17:07:19 #54
3542 Gia
User under construction
pi_77104096
Sowieso vraag ik me af waar die hulpgoederen vandaan komen. Die worden toch gewoon gekocht met het gedoneerde geld, lijkt me. Nou, dan worden die bedrijven die dat verkopen er dus echt wel beter van. De omzet voor die producten stijgt in deze periode enorm.

Hulpverleners en militairen kosten in elk geval geen extra salaris. Of die nou gewoon in hun kazernes rondhangen of daar nuttig werk doen, maakt niet uit, ze worden toch wel betaalt.

Maar de producenten van houdbare voedingsmiddelen, verbandmaterialen, medicijnen, bouwmaterialen enz....die zien hun omzet behoorlijk stijgen. Zo ook de luchthavens met de extra vluchten daar naar toe.

Als al die bedrijven nou eens tegen kostprijs leverden, dus de volledige winstmarge achterwege laten, dat zou heel wat schelen. Sowieso is de inkoopprijs van grondstoffen dan lager, want ook die moeten tegen kostprijs geleverd worden. Dan zou je waarschijnlijk 3 keer zoveel kunnen kopen. Maar nee, die bedrijven verrijken zich met zo'n ramp.
pi_77104543
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:07 schreef Gia het volgende:
Sowieso vraag ik me af waar die hulpgoederen vandaan komen. Die worden toch gewoon gekocht met het gedoneerde geld, lijkt me. Nou, dan worden die bedrijven die dat verkopen er dus echt wel beter van. De omzet voor die producten stijgt in deze periode enorm.

Hulpverleners en militairen kosten in elk geval geen extra salaris. Of die nou gewoon in hun kazernes rondhangen of daar nuttig werk doen, maakt niet uit, ze worden toch wel betaalt.

Maar de producenten van houdbare voedingsmiddelen, verbandmaterialen, medicijnen, bouwmaterialen enz....die zien hun omzet behoorlijk stijgen. Zo ook de luchthavens met de extra vluchten daar naar toe.

Als al die bedrijven nou eens tegen kostprijs leverden, dus de volledige winstmarge achterwege laten, dat zou heel wat schelen. Sowieso is de inkoopprijs van grondstoffen dan lager, want ook die moeten tegen kostprijs geleverd worden. Dan zou je waarschijnlijk 3 keer zoveel kunnen kopen. Maar nee, die bedrijven verrijken zich met zo'n ramp.
Waarom zou zo'n bedrijf in godsnaam dat moeten doen? Het is toch gewoon handel voor hen? Anders gaan ze gewoon failliet .
pi_77104599
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:19 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Waarom zou zo'n bedrijf in godsnaam dat moeten doen? Het is toch gewoon handel voor hen? Anders gaan ze gewoon failliet .
het geeft gewoon aan dat er wellicht belangrijkere belangen spelen dan de arme haitianen zelf. En dat bleek in 2005 bij de Tsunami al geheel terecht, die 120 miljoen van toen is vrijwel volledig verdampt, wees gewoon kritisch.
pi_77104874
Al de hele week erger ik me dood aan de gierigheid van de mensen hier op Fok!.
Overal waar het woord Haïti of Giro 555 valt ontstaat een haat jegens de overheid/de SHO en de Haïtianen.

Het is ongelofelijk makkelijk om te zeggen dat je niks gaat storten omdat het geld "allemaal bij de directeurs uitkomt". In mijn ogen is dit gewoon een manier om te zeggen dat je te gierig bent om dingen te delen met anderen. Berichten over de goede dingen die gedaan worden door de SHO vallen buiten het referentiekader van de (altijd wantrouwende) Fok!ker, en om diezelfde reden worden alle negatieve berichtjes (ook van jaren terug, want mensen kunnen niet leren van hun fouten blijkbaar) over de SHO groots uitgemeten.
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_77104992
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:21 schreef ASroma het volgende:

[..]

het geeft gewoon aan dat er wellicht belangrijkere belangen spelen dan de arme haitianen zelf. En dat bleek in 2005 bij de Tsunami al geheel terecht, die 120 miljoen van toen is vrijwel volledig verdampt, wees gewoon kritisch.
Je roept maar en je roept maar. Maar heb je ook bewijzen voor je uitlatingen? Laat maar zien dat het geld voor de tsunami 'vrijwel volledig' verdampt is en dat al het geld in de zakken van de directeuren verdwijnt.

Ik zeg echt niet dat alles goed gaat, maar roepen dat er uiteindelijk niks bij de mensen terecht komt slaat echt nergens op. Het is gewoon een slap excuus om niks te hoeven geven.
  donderdag 21 januari 2010 @ 17:31:51 #59
3542 Gia
User under construction
pi_77104993
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:19 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Natuurlijk gaat zo'n bedrijf dan niet failliet. Ze mogen de loonkosten, bedrijfskosten e.d. gewoon doorrekenen, maar geen winstmarge. Is dat nou zo erg? De gewone productie gaat toch ook gewoon door. Dit is extra. Die extra winst heeft een bedrijf niet nodig om niet failliet te gaan.
pi_77105368
Wat is 1,30 nou ?? Waarom zou je dat niet geven?
pi_77105530
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:31 schreef marcodej het volgende:

[..]

Je roept maar en je roept maar. Maar heb je ook bewijzen voor je uitlatingen? Laat maar zien dat het geld voor de tsunami 'vrijwel volledig' verdampt is en dat al het geld in de zakken van de directeuren verdwijnt.

Ik zeg echt niet dat alles goed gaat, maar roepen dat er uiteindelijk niks bij de mensen terecht komt slaat echt nergens op. Het is gewoon een slap excuus om niks te hoeven geven.
tjah en de gezamenlijke hulporganisaties hebben geen bewijzen dat het op de juiste wijze is gebruikt, alleen hier en daar een a4tje met "projectjes", wat een farce. Het steekt gewoon dat die mensen nergens verantwoording hoeven af te leggen.
  donderdag 21 januari 2010 @ 17:48:00 #62
62913 Blik
The one and Only!
pi_77105574
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:03 schreef ASroma het volgende:

[..]

helaas bepaalt Koenders of hij deze jongens nog wat geeft voor op de spaarrekening.
Ik heb het over geld uit je eigen zak uitgeven aan een goed doel. Je wordt niet verplicht om het nu te geven, het kan ook over een jaar als de wederopbouw op gang is gekomen. Maar ik kan me zo voorstellen dat er dan een heel stuk minder geld wordt opgehaald voor Haiti.

Het momentum is nu, nu levert zo'n actie veel geld op. En so what als er 10% of 15% aan corruptie verdampt. Dan nog komt er 85% van je bijdrage aan bij de Haitianen. Die kunnen op dit moment iedere cent gebruiken.

Ik denk ook echt dat dit door veel mensen als smoes wordt gebruikt om geen geld te geven, pure gierigheid
pi_77105605
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:46 schreef ASroma het volgende:

[..]

tjah en de gezamenlijke hulporganisaties hebben geen bewijzen dat het op de juiste wijze is gebruikt, alleen hier en daar een a4tje met "projectjes", wat een farce. Het steekt gewoon dat die mensen nergens verantwoording hoeven af te leggen.
http://www.giro555.nl/nl-NL/Content.aspx?type=content&id=736
  donderdag 21 januari 2010 @ 17:49:06 #64
62913 Blik
The one and Only!
pi_77105625
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:46 schreef ASroma het volgende:

[..]

geef gewoon antwoord op zijn vraag, jij bent degene die roept dat alles verdampt, dan moet je ook met bewijzen komen
pi_77105851
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:41 schreef Taurus het volgende:
Waarom mensen klakkeloos geven? Omdat ik het niet merk als ik tien euro mis, bijvoorbeeld. Boeiend, al komt 20% van het gegeven bedrag daadwerkelijk bij de slachtoffers terecht. Dat als excuus gebruiken om niet te geven is simpelweg een manier om de hand op de knip te kunnen houden.
Sint Koenders verdubbelt het bedrag dus iedereen betaalt.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_77105918
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:54 schreef ASroma het volgende:

[..]

mooi, onafhankelijk ook
Een bedrijf moet zijn eigen verslaggeving naar buiten brengen. Elk bedrijf doet dit. Roepen dat het niet onafhankelijk is slaat dus absoluut nergens op.
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_77105928
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:55 schreef kawotski het volgende:

[..]

Sint Koenders verdubbelt het bedrag dus iedereen betaalt.
Prima toch?
pi_77106169
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:57 schreef Taurus het volgende:

[..]

Prima toch?
in principe wel maar niet in die ondoorzichtige koepel van samenwerkende hulporganisaties. Stuur liever wat mariniers die kunnen puinruimen.
pi_77106248
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:04 schreef ASroma het volgende:

[..]

in principe wel maar niet in die ondoorzichtige koepel van samenwerkende hulporganisaties. Stuur liever wat mariniers die kunnen puinruimen.
Ga eens wat rapporten lezen over de SHO voordat je met zulke beschuldigingen komt.
pi_77106328
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:54 schreef ASroma het volgende:

[..]

mooi, onafhankelijk ook
Ach, ze verantwoorden zich tenminste (voor de tsunami gebeurde dat helemaal niet) en de financiële verslaglegging is gecontroleerd door RA's.

Natuurlijk, transparantie en externe controle kan beter. Maar er dan maar direct vanuit gaan dat het daarom maar malafide is wat ze doen, gaat te ver. Maar waar blijven jouw bewijzen dat het geld voor de tsunami vrijwel volledig verdampt is eigenlijk?
pi_77106440
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:06 schreef Zolcon het volgende:

[..]

Ga eens wat rapporten lezen over de SHO voordat je met zulke beschuldigingen komt.
kijk eens nou gewoon eens naar dat stukje van radar. Al ik zo n directeur van terres des hommes zie haperen en stotteren en doen, dan weet ik al genoeg. Sowieso dat rapport allemaal woorden als naar "schatting" is er 65 miljoen naar Sri-Lanka gegaan, ze kunnen het helemaal niet uiteenzetten in details.

En dan die 18 organisaties:
-worldvision??
-tear??
-cordaid??
-Hivos??
-Care??

echt, er is niks tegen hulp maar hou het alsjeblieft transparant vanuit de regering. Die wildgroei aan organisaties vertelt mij dat het een hele lucratieve business is.

[ Bericht 3% gewijzigd door ASroma op 21-01-2010 18:24:41 ]
pi_77106625
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:04 schreef ASroma het volgende:

[..]

Die mariniers zijn al gestuurd. Sterker nog, het Nederlandse marineschip met 80 mariniers was als een van de eerste ter plaatse. Het Amerikaanse leger is leidend, en daarnaast vullen landen als Nederland dit aan met kleinere eenheden. Bovendien bereid de EU ook een missie voor om de veiligheid daar te verbeteren. Elk land doen dan ook hun deel, ook op 'militair' gebied.

Maar alleen militairen sturen om 'puin te ruimen' en hulpverlening te begeleiden/uit te voeren is niet genoeg. Het werk van de hulporganisaties is ook gewoon broodnodig.
pi_77106982
Helemaal mee eens geef niets man als je de berichten in de nederlandse media de laatste jaren moet geloven is er genoeg leed hier in nederland. Geef dat hulp geld gewoon aan Nederlandse armen dan blijft het geld ook in de lokale economie.
Ja erg vervelend voor die mensen daar maar met over populatie gaan we dit veel vaker zien, ga je elke keer geld geven als ze een zielig kind op tv laten zien?
Hoeveel geld ga je weggeven voor die zielige mensen?
Denk je dat nadat je al je geld hebt weggegevn er geen zielige mensen meer op tv te zien zijn?
Weet jij hoeveel geld er van je beelastingeld nu al naar zielige mensen en ontwikkelings geld gaat?
pi_77107050
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:24 schreef Obomo het volgende:
Helemaal mee eens geef niets man als je de berichten in de nederlandse media de laatste jaren moet geloven is er genoeg leed hier in nederland. Geef dat hulp geld gewoon aan Nederlandse armen dan blijft het geld ook in de lokale economie.
Ja erg vervelend voor die mensen daar maar met over populatie gaan we dit veel vaker zien, ga je elke keer geld geven als ze een zielig kind op tv laten zien?
Hoeveel geld ga je weggeven voor die zielige mensen?
Denk je dat nadat je al je geld hebt weggegevn er geen zielige mensen meer op tv te zien zijn?
Weet jij hoeveel geld er van je beelastingeld nu al naar zielige mensen en ontwikkelings geld gaat?
En jij hebt een avatar van Obama en een naam die verwijst naar Obama? ...
pi_77107090
na overleg
Aardbeving op Haïti #4 - met 80.000 doden en Radio 555

daar verder en voor TRU/BNW zaken hebben we een ander forum
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')