Mag ik vragen waarom niet? 'k Was van plan om daar een leuk reisje voor komende zomer te zoeken, die reizen zien er best aantrekkelijk uit?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen haar op m'n hoofd die ooit nogeens iets bij de Treinreiswinkel gaat kopen
Treinreiswinkel? Wat is dat?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen haar op m'n hoofd die ooit nogeens iets bij de Treinreiswinkel gaat kopen
Komt mij bekend voor.. Had hetzelfde met InterRail tickets + reservering Thalysquote:Op dinsdag 26 januari 2010 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik had het via Internetgeregeld met ze. Dacht ik. Maar je krijgt de tickets dan ongeveer 4 of 5 dagen voor vertrek thuisgestuurd, en dan deugt er links en rechts van alles niet aan (persoonsgebonden tickets die op naam staan van Mr R Treinreiswinkel, een nachttrein Luxemburg - Marseille waarbij ik zelf nog een kaartje Luxemburg - Metz bleek te moeten bijkopen, dat soort geouwehoer) en dan is het natuurlijk veel te kort dag om dat allemaal nog gewijzigd te krijgen, dus zit je met de gebakken peren. Nee, ik ben er wel klaar meeHeb mijn leergeld betaald
Maar misschien gaat het zoals gezegd beter als je in persoon naar die winkel toe gaat. Maar ja, wie gaat er vanuit Utrecht naar Leiden voor die winkel terwijl hij een NS Internationaal balie op de stoep heeft?
Nog problemen daarmee gekregen dan onderweg?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 22:15 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Komt mij bekend voor.. Had hetzelfde met InterRail tickets + reservering Thalys![]()
Treinreiswinkel
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:47 schreef Palmboom313 het volgende:
hmm zou ik morgen even gaan treinen of niet.
hmm laat maar zitten danquote:Wisselstoring Zevenaar-Doetinchem
Tussen Zevenaar en Doetinchem moeten reizigers rekening houden met een vertraging van ongeveer 30 minuten.
Door een wisselstoring rijden er tussen Zevenaar en Doetinchem minder treinen.
Prognose:
De conducteur van de Thalys keek er wel even goed naar (reserveringsnaam niet hetzelfde als op de InterRail ticket stond). Volgens zei hij iets wat wij niet verstonden en liep hij maar door.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 22:28 schreef Eix het volgende:
[..]
Nog problemen daarmee gekregen dan onderweg?
1. Het is Coesfeld, niet Coessveldquote:Beperkingen in het buitenland Coessveld
Tussen Enschede en Gronau moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door beperkingen in het buitenland rijden er tussen Enschede en Gronau geen treinen.
Prognose:
* Einde: onbekend
De mijne begon al te zuchten bij het zien van de rode omslag met de witte gestileerde treinraampjesquote:Op woensdag 27 januari 2010 09:45 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
De conducteur van de Thalys keek er wel even goed naar (reserveringsnaam niet hetzelfde als op de InterRail ticket stond). Volgens zei hij iets wat wij niet verstonden en liep hij maar door.
Fout, Coesfeld ligt juist aan de lijn naar Dortmund en daar rijdt dus de Prignitzer Eisenbahn Gesellschaftquote:Op woensdag 27 januari 2010 11:22 schreef dennistd het volgende:
[..]
1. Het is Coesfeld, niet Coessveld
2. De Prignitzer Eisenbahn Gesellschaft rijdt wel gewoon tussen Enschede en Gronau. Coesfeld ligt namelijk aan de lijn naar Münster dus alleen DB Regio heeft er problemen mee...
Op het moment van posten reed de PEG juist wel tussen Enschede en Gronau en DB Regio niet. Ook vreemd dat bahn.de aangeeft "Stellwerksstörung /-ausfall: Zwischen Münster(Westf)Hbf und Enschede kommt es derzeit zu Verspätungen und Zugausfällen."quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:46 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Fout, Coesfeld ligt juist aan de lijn naar Dortmund en daar rijdt dus de Prignitzer Eisenbahn Gesellschaft
Het gaat niet om de lengte van de documenten, het probleem zit hem in de vindbaarheid (pdf's alleen te zoeken op bestandsnaam, veelal via gare projectnamen, werkgroepen of op papier) en de snelheid daarvan. Dan is Google, hoe stom ook, sneller en daarmee kom je snel op de site van Nico.quote:Op maandag 25 januari 2010 15:56 schreef Peterselieman het volgende:
Het lijkt er op dat men voor de verkorte uitleg van zaken graag naar de site van Nico gaat ipv in het eigen systeem lange documenten door te nemen.
tenminste, zo komt het op mij over.
Klopt, gaat al heel lang zo. Niks ongebruikelijks aanquote:Op woensdag 27 januari 2010 13:32 schreef Doc__Zenith het volgende:
En nee, volgens het management is er niks aan de hand...
Megaboete NS voor te late treinen (lees hier meer).quote:Megaboete NS voor te late treinen
Van onze verslaggevers
AMSTERDAM - De NS hangt een miljoenenboete boven het hoofd. De spoorwegen haalden bij lange na niet de eisen die het bedrijf met het ministerie van Verkeer heeft afgesproken. Zo reden er te weinig treinen en arriveerden te veel treinen te laat.
NS komt afspraken niet na (Lees hier meer, bron)quote:NS komt afspraken niet na
UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen (NS) hebben het afgelopen jaar niet genoeg treinen laten rijden en te veel treinen kwamen te laat om te voldoen aan de afspraken die daarover zijn gemaakt met het ministerie van Verkeer.
Leugens natuurlijk. 2 % uitgevallen treinen maken nooit zo'n groot verschil. Klassiek telegraafgeschreeuw wat zoals gebruikelijk kant noch wal raakt.quote:Volgens de NS was in het laatste kwartaal nog 83,2 procent van de treinen op tijd. Maar dit cijfer ligt ver onder de 50 procent als ook de uitgevallen treinen worden meegerekend.
Uitgevallen treinen rekenen ze bij de telegraaf vast als oneindige vertagingquote:Op woensdag 27 januari 2010 15:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leugens natuurlijk. 2 % uitgevallen treinen maken nooit zo'n groot verschil. Klassiek telegraafgeschreeuw wat zoals gebruikelijk kant noch wal raakt.
Nu.nl zegt het ook in hun artikel, die 2% en maximaal 1,5 % mag zijnquote:Op woensdag 27 januari 2010 15:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leugens natuurlijk. 2 % uitgevallen treinen maken nooit zo'n groot verschil. Klassiek telegraafgeschreeuw wat zoals gebruikelijk kant noch wal raakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |