Wat denk jij dan van het argument: Welk geloof je aanhangt, hangt met name af van de geografische ligging van het land waarin je bent opgegroeid?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:48 schreef koningdavid het volgende:
Ik ben christen dus.
Aangezien ik rationeel ingesteld ben, ben ik altijd geïnteresseerd in de argumenten voor en tegen het christendom. Dit heeft mij enkel gesterkt in het geloof.
Kom kom kom Iblis. Moskeebezoek stagneert. Dat komt enkel alleen omdat de moslims ook werken en naar school gaan. Maar wanneer ik een vrijdaggebed wil bidden, bidt ik altijd in de gang of bij de deur omdat het propvol is. Tijdens de Ramadan heb je 5 arena's vol nodig om de moslims te laten biddenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:14 schreef Iblis het volgende:
[..]
Je ziet nu al dat moskeebezoek afneemt. Dat impliceert natuurlijk niet direct ongeloof, maar wel eenzelfde verandering in geloofsbeleving (meer individualisering), als in het Christendom, die inderdaad die openlijke geloofsafval mogelijk kan maken.
Moskeebezoek is afgenomen volgens het CBS.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 00:30 schreef Meki het volgende:
[..]
Kom kom kom Iblis. Moskeebezoek stagneert. Dat komt enkel alleen omdat de moslims ook werken en naar school gaan. Maar wanneer ik een vrijdaggebed wil bidden, bidt ik altijd in de gang of bij de deur omdat het propvol is. Tijdens de Ramadan heb je 5 arena's vol nodig om de moslims te laten bidden![]()
Moskeebezoek stagneert en zal niet behoorlijk afnemen. Het zal zelfs in de toekomst toenemen.
Dat wil niet zeggen dat ze van hun geloof vallen, maar er zijn wel parallellen te vinden hoe ook het islamitische geloof een veel individuelere en minder traditionele invulling krijgt.quote:Rotterdam, 29 juli. De ontkerkelijking in Nederland zet zich voort, ook in de islam. Steeds minder moslims in Nederland bezoeken een moskee. Het aantal gelovigen dat minimaal een keer per maand naar een moskee gaat, is in tien jaar met 12 procentpunt afgenomen: van 47 naar 35 procent.
[…]
Bij het katholieke en protestantse volksdeel noemen meer mannen dan vrouwen zichzelf kerkelijk (56 procent), bij de moslimgemeenschap zijn juist meer vrouwen gelovig. Vier op de vijf niet-westerse allochtonen noemt zichzelf ‘kerkelijk’, ruim de helft (52 procent) van hen is vrouw. Moskeebezoek is weer vooral een mannenaangelegenheid: 34 procent van de islamitische mannen bezoekt wekelijks of vaker de moskee. Bij de islamitische vrouwen is dat nog geen 15 procent. Vorig jaar ging de helft van de moslimbevolking bijna nooit of nooit naar de moskee. Een kwart van de moslims gaat wekelijks of vaker.
Bron: NRC.
Tijdens Pasen en Kerst zit de kerk ook altijd ineens volquote:Op zaterdag 23 januari 2010 00:30 schreef Meki het volgende:
[..]
Kom kom kom Iblis. Moskeebezoek stagneert. Dat komt enkel alleen omdat de moslims ook werken en naar school gaan. Maar wanneer ik een vrijdaggebed wil bidden, bidt ik altijd in de gang of bij de deur omdat het propvol is. Tijdens de Ramadan heb je 5 arena's vol nodig om de moslims te laten bidden![]()
Moskeebezoek stagneert en zal niet behoorlijk afnemen. Het zal zelfs in de toekomst toenemen.
Vrijdagsgebed en Ramadan zijn anders dan Suikerfeest en Offerfeest. Bij deze twee Islamitische feestdagen heb je geen moskeeen nodig, maar grote zalen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:21 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Tijdens Pasen en Kerst zit de kerk ook altijd ineens vol
Maar dan heeft Iblis toch wel gelijk? "Afnemen" is wat anders dan "stagneren".quote:Op zondag 24 januari 2010 18:14 schreef Meki het volgende:
[..]
Vrijdagsgebed en Ramadan zijn anders dan Suikerfeest en Offerfeest. Bij deze twee Islamitische feestdagen heb je geen moskeeen nodig, maar grote zalen.
Doe je ook nog wat leuksquote:Op vrijdag 22 januari 2010 01:48 schreef Meki het volgende:
Ik ben Islamitisch geboren, Islamitisch opgevoed en zal Islamitisch leven en zal tot mijn laatste dag Islamitisch zijn. Ik zal Islamitisch dood gaan en ik zal altijd Islamitisch blijven en zijn.
Ik ga het voor hiernamaals. Dit leven is voor mij een examen, een test en de dood is hier echt om de hoek. Ik probeer al mijn daden zuiver en Islamitisch te gaan doen. Ik heb de jodendom en christendom bestudeerd dat voel ik mij niet thuis. Als moslim erken ik Jezus als een belangrijke profeet en erken ik profeet Mohammed vzmh als de finaleprofeet. Geen geloof hebben is voor mij duidelijk geen optie omdat je niet gelooft in het hiernamaals en duidelijk gaat voor dit korte en onzekere leven die altijd beeindigd kan worden. Verder lees ik en reciteer ik de Koran dagelijks, bid ik dagelijks en luister wekelijks naar lezingen vanuit Arabische wereld maar ook naar Nederlandse lezingen op internet en bij moskeeen. Verder lees ik veel boeken over de Islam.
Islam is voor mij de ware geloof en ben er dagelijks elke uur ermee bezig zodat ik maar de paradijs in kan gaan voor het eeuwige leven en Allah tevreden stel.
Dit was mijn levensbeschouwing en mijn religie
Misschien heeft niet iedereen hetzelfde idee wat "een leuk leven" is als jij. Ik zeg es iets geks.quote:Op maandag 25 januari 2010 19:14 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Doe je ook nog wat leuks
Wat een kutleven moet jij hebben zeg
met vallen en opstaan komen ze er wel:quote:Op maandag 25 januari 2010 16:05 schreef Haushofer het volgende:
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe moslimgemeenschappen hiermee om zullen gaan. Ik kan me nog posts hier in WFL herinneren toen Triggershot openlijk afstand nam van de Islam waarin met zoveel ongeloof werd gereageerd dat ik het idee kreeg dat de mensen die die posts neerzetten in hun eigen wereldje leven. Nu zal dat niet helemaal representatief zijn natuurlijk, maar het idee dat er meer en meer moslims hun geloof vaarwel zeggen zal misschien nog wel moeilijk te verkroppen worden. Ook omdat het je eigen geloof natuurlijk relativeert.
Heeft Triggershot afstand genomen van de Islam dan?quote:Op maandag 25 januari 2010 16:05 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Maar dan heeft Iblis toch wel gelijk? "Afnemen" is wat anders dan "stagneren".
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe moslimgemeenschappen hiermee om zullen gaan. Ik kan me nog posts hier in WFL herinneren toen Triggershot openlijk afstand nam van de Islam waarin met zoveel ongeloof werd gereageerd dat ik het idee kreeg dat de mensen die die posts neerzetten in hun eigen wereldje leven. Nu zal dat niet helemaal representatief zijn natuurlijk, maar het idee dat er meer en meer moslims hun geloof vaarwel zeggen zal misschien nog wel moeilijk te verkroppen worden. Ook omdat het je eigen geloof natuurlijk relativeert.
Waarom neem jij aan dat ik een kutleven heb?quote:Op maandag 25 januari 2010 19:14 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Doe je ook nog wat leuks
Je post getuigt niet van veel intelligentie. Ik kan alleen maar zeggen dat ik respect heb voor Meki en zijn manier van zijn geloof betuigen.quote:Op maandag 25 januari 2010 19:14 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Doe je ook nog wat leuks
Ja, zover ik weet wel, maar dat moet hij zelf maar zeggen.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:03 schreef Meki het volgende:
[..]
Heeft Triggershot afstand genomen van de Islam dan?
Hierboven in de OP geeft hij alleen aan dat hij nog steeds zoekende is.
Wat me opvalt is dat jij nogal wat nadruk legt op het "hiernamaals", iets wat ik zelf toch wel een ietwat vreemde nadruk vindt bij religies. Maar dat zou een eigen topic waard zijn.quote:Ik ben moslim en ik ben ook zoekenden, alleen ben ik zoekende in een van de 73 wegen van de islam, die de ware islam is.
Het hiernamaals is uiteindelijk hetgeen wat telt in onder andere de Islam en het Christendom. God dienen hier op aarde, en na de dood het eeuwige leven in het paradijs.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:09 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, zover ik weet wel, maar dat moet hij zelf maar zeggen.
[..]
Wat me opvalt is dat jij nogal wat nadruk legt op het "hiernamaals", iets wat ik zelf toch wel een ietwat vreemde nadruk vindt bij religies. Maar dat zou een eigen topic waard zijn.
Komt ie nog?quote:Op donderdag 21 januari 2010 23:17 schreef Haushofer het volgende:
Er is me al een paar keer gevraagd wat precies mijn relatie met de bijbel en het Christendom is, dus ik zal es een goed antwoord voor mezelf proberen te formuleren en het hier ook neerzetten![]()
Wat vind je zo waardeloos aan de oerknaltheorie?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 01:07 schreef Grimmson het volgende:
Hoe is het hele universum dan ontstaan?... Ik zou je het niet kunnen zeggen, maar die oerknal theorie vind ik in ieder geval echt waardeloos. Misschien was het dan wel een verveelde god geweest die opeens een geniaal plan kreeg: Weet je wat ik ga doen?! Ik maak een universum!... Ja god moet je doen!...![]()
Dat had ik inderdaad nog moeten formuleren.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 01:27 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Wat vind je zo waardeloos aan de oerknaltheorie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |