abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77205310
quote:
Op zondag 24 januari 2010 11:54 schreef Klopkoek het volgende:
Het artikel lokte ook vele reacties uit in de krant. Zoals van deze mevrouw:
[..]

Hoe dat komt? Geen idee. Het enige wat ik weet is dat de VK creatief rekenende met allemaal toeslagen uit verschillende gemeentes. Je telt bedrag A uit amsterdam op bij bedrag B uit rotterdam. Ja, zo kan ik het ook. Iedere gemeente heeft weer een ander beleid.
-een auto hebben
-bijna 1000 euro aan vaste lasten?
-17 jarige dochter kan ook werken

Daar moet ik medelijden mee hebben?

Ik kan gvd zelf nauwelijks een auto betalen maar moet daar wel 38 uur voor werken.

Minimumlonen omhoog, uitkeringen omlaag.
  zondag 24 januari 2010 @ 12:39:23 #152
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77205474
quote:
Op zondag 24 januari 2010 12:34 schreef 16meter het volgende:

[..]

-een auto hebben

Ik kan gvd zelf nauwelijks een auto betalen maar moet daar wel 38 uur voor werken.

"17 jarige dochter kan ook werken"

Dit is nog wel de meest schandalige opmerking.

Ik wens je veel onrecht toe.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_77205569
quote:
Op zondag 24 januari 2010 11:54 schreef Klopkoek het volgende:
Zoals van deze mevrouw:
[..]
Die brief nuanceert het verhaal helemaal niet . Hij zegt slechts dat die mevrouw met haar uitkering met moeite rondkomt. Net als veel werkende mensen ook met moeite rondkomen.

Het artikel in de VK ging er niet over dat mensen in de bijstand waanzinnig goed rondkomen, het ging erover dat het niet loont om te gaan werken. Dat feit heeft de brief van die mevrouw helemaal niet ontkracht of genuanceerd.
pi_77205619
quote:
Op zondag 24 januari 2010 12:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

"17 jarige dochter kan ook werken"

Dit is nog wel de meest schandalige opmerking.

Ik wens je veel onrecht toe.
Hoezo? Ik werkte als op vanaf mijn 12de af en toe illegaal en legaal vanaf mijn 15de. Altijd gewerkt na school/studie.

Lonen hoeven niet omhoog, uitkering hoeft van mij ook niet omlaag, maar de kosten om in je basisbehoeften te voldoen, die moeten omlaag.
Ruim 50% van de werkenden mensen, die huren, krijgt huursubsidie. Dat betekent dat deze mensen dus te weinig inkomen krijgen om in hun basisbehoeften te voldoen. Oftewel, omgekeerd, de kosten van de basisbehoeften zijn te hoog.

Basisbehoeften zijn van mij
- woning
- kleding
- voedsel
- school

De rest is luxe, dus ook tv/radio en internet. Allemaal luxe!
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 24 januari 2010 @ 12:46:23 #155
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77205684
Inleiding VK artikel:
"Wat nou arm? Als je een beetje inventief bent en alle subsidiepotjes weet te vinden, is het goed toeven in de bijstand, zelfs als je drie kinderen hebt."

Het gaat dus weldegelijk in eerste instantie over de vermeende armoede aldaar. Nergens gaat het in het artikel, behoudens de laatste pagina, over betaald werk. Daar staat inderdaad dat diegene er op achteruit gaat... omdat ze een opleiding volgt.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_77206023
quote:
Op zondag 24 januari 2010 12:34 schreef 16meter het volgende:

[..]

-een auto hebben

uhm, als die 17jarige dochter gaat werken moet dat via een bijbaantje (leerplicht dombo!) en wordt alles wat ze verdient gekort op de uitkering van de moeder.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_77206027
Ah, ik was in de war met het artikel over Drachten in de OP hier.

'Goed toeven in de bijstand'' lijkt me inderdaad overdreven, tenzij je het relatief ziet. Relatief gezien is het in de bijstand goed toeven t.o.v. iemand die fulltime werkt en evenveel/minder overhoudt.
pi_77206946
quote:
Op zondag 24 januari 2010 12:26 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Dat hoef je niet thuis te hebben. Je kan ook naar een openbare bibliotheek toegaan om daar advertenties te lezen e.d.
tuurlijk, voor 50 cent per half uur .. en van te voren reserveren graag .. bij twee keer per dag checken is internet thuis al goedkoper
pleased to meet you
pi_77207032
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:23 schreef moussie het volgende:
tuurlijk, voor 50 cent per half uur .. en van te voren reserveren graag .. bij twee keer per dag checken is internet thuis al goedkoper
Hier is het gratis. Het lezen van de vacatures in papieren kranten ook. Reserveren ook geen sprake van, gewoon lopen naar een PC die vrij is. 's Middags zit het vaak vrij vol maar 's ochtends genoeg plek.
pi_77207460
quote:
Op zondag 24 januari 2010 12:56 schreef simmu het volgende:

[..]

uhm, als die 17jarige dochter gaat werken moet dat via een bijbaantje (leerplicht dombo!) en wordt alles wat ze verdient gekort op de uitkering van de moeder.
Dat klopt niet helemaal ..
als je kind meer verdient dan ¤ 413,33 per maand krijg je geen kinderbijslag meer. Vanaf het moment dat je geen kinderbijslag meer krijgt krijg je geen uitkering meer voor een alleenstaande ouder maar een uitkering voor een alleenstaande, pakweg 260 euro minder per maand.
Is het inkomen van je kind hoger dan ongeveer 635 euro per maand, dan wordt je geacht je kosten te kunnen delen en krijg je ipv 20% toeslag op het basisbedrag voor een alleenstaande (pakweg 650 euro) maar 10%, afgerond 130 euro.
pleased to meet you
pi_77207481
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:26 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Hier is het gratis. Het lezen van de vacatures in papieren kranten ook. Reserveren ook geen sprake van, gewoon lopen naar een PC die vrij is. 's Middags zit het vaak vrij vol maar 's ochtends genoeg plek.
Je woont vast in een grotere gemeente?
pleased to meet you
pi_77207558
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:38 schreef moussie het volgende:
Je woont vast in een grotere gemeente?
Klopt. Maar voor bladeren in de papieren kranten hoef je ook in kleinere gemeenten niet te betalen, mag ik hopen?
pi_77208204
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:30 schreef Spatzmann het volgende:

1700 euro met alleen het handje ophouden, het moet echt niet gekker worden in dit land. Zelfs met een fulltime baan kom je daar moeilijk aan. Huurtoeslag houdt ook op bij 2200 bruto per maand (als je kinderen hebt) en 1500 voor alleenstaanden. Ik heb een bovenmodaal inkomen en ik kom nog maar op 1950 netto per maand....

Het is toch te zot voor woorden dat ik belasting betaal voor mensen die te lui zijn om te werken. En dan komen ze als argument aanzetten " ja maar nu heb ik wel tijd voor de kinderen" .Ja van MIJN BELASTINGGELD. Het wordt zo tijd dat mensen alleen al vanh et idee van bijstand depressief worden en het niet meer aankunnen. Dan gaat werken lonen.
Het wil maar niet doordringen dat die bedragen niet kloppen?
De uitkering voor een alleenstaande ouder is 1165,56 euro, dat is incluis maximale toeslag en vakantiegeld.
Daar komen hooguit langdurigheidstoeslag en cultuurbijdrage bij, die is voor een alleenstaande ouder 425 en 164,50 euro, nog geen ¤ 50 per maand dus, kom je dus op 1215 euro.
Alle andere tegemoetkomingen tellen voor iedereen met een laag inkomen, huurtoeslag, zorgtoeslag, kwijtscheldingen etc .. en zelfs al verdien je 3000 euro per maand, je krijgt evenveel kinderbijslag.
pleased to meet you
pi_77208337
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:40 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Klopt. Maar voor bladeren in de papieren kranten hoef je ook in kleinere gemeenten niet te betalen, mag ik hopen?
Klopt, maar dat aanbod is dan weer veel beperkter, het is een aardige kostenpost voor zo'n kleine bieb, hier lagen er vroeger 2 kranten, een lokale en een landelijke
pleased to meet you
  zondag 24 januari 2010 @ 13:58:40 #165
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_77208343
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:30 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

1700 euro met alleen het handje ophouden, het moet echt niet gekker worden in dit land. Zelfs met een fulltime baan kom je daar moeilijk aan. Huurtoeslag houdt ook op bij 2200 bruto per maand (als je kinderen hebt) en 1500 voor alleenstaanden. Ik heb een bovenmodaal inkomen en ik kom nog maar op 1950 netto per maand....

Het is toch te zot voor woorden dat ik belasting betaal voor mensen die te lui zijn om te werken. En dan komen ze als argument aanzetten " ja maar nu heb ik wel tijd voor de kinderen" .Ja van MIJN BELASTINGGELD. Het wordt zo tijd dat mensen alleen al vanh et idee van bijstand depressief worden en het niet meer aankunnen. Dan gaat werken lonen.
Het gaat tijd worden dat we inzien dat kinderen opvoeden meer werk is dan een fulltime baan en we de verwachting dat moeders ook nog eens moeten werken ernaast laten gaan. Aan de ene kant wil je natuurlijk ook dat kinderen goed wordne opgevoed, maar aan de andere kant wil je dat alleenstaande moeders geen cent krijgen en fulltime werken. Dat gaat niet, ook al denk je van wel waarschijnlijk. Dan moet je kiezen of je of moeders financieel wilt ondersteunen zodat ze er voor hun kinderen zijn, of wilt dat moeders fulltime werken en hun kinderen daardoor de godganse dag op straat laten lopen of ergens dumpen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_77208498
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:42 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Ook al moet je betalen, je hoeft echt niet elke dag te checken hoor en al helemaal niet 2x per dag.
Als je in een regio woont waar niet zoveel werk is is het wel een pre regelmatig te checken. Als je anderhalve dag later pas reageert ben je gewoon te laat.
pleased to meet you
pi_77208625
quote:
Op zondag 24 januari 2010 14:01 schreef moussie het volgende:
Als je in een regio woont waar niet zoveel werk is is het wel een pre regelmatig te checken. Als je anderhalve dag later pas reageert ben je gewoon te laat.
Reageertermijn is doorgaans een week of twee, soms langer. Er solliciteren ook weleens mensen vanuit een baan, weet je, en die hebben niet de tijd om binnen anderhalve dag een goeie brief in elkaar te zetten.
pi_77208980
quote:
Op zondag 24 januari 2010 14:05 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Reageertermijn is doorgaans een week of twee, soms langer. Er solliciteren ook weleens mensen vanuit een baan, weet je, en die hebben niet de tijd om binnen anderhalve dag een goeie brief in elkaar te zetten.
Mwah, hangt ervan af toch .. als je uit de bijstand wil en dus alles aan wil pakken moet je er echt wel met je neus bovenop zitten, zorgen dat je asap reageert
pleased to meet you
pi_77209064
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:58 schreef ethiraseth het volgende:
Aan de ene kant wil je natuurlijk ook dat kinderen goed wordne opgevoed, maar aan de andere kant wil je dat alleenstaande moeders geen cent krijgen en fulltime werken.
Natuurlijk wil je niet dat kinderen aan hun lot worden overgelaten, maar je wilt ook niet dat mensen na het zorgen voor de kinderen nooit meer kans hebben op een baan. Het lijkt mij daarom verstandig om al die alleenstaande moeders die zich nu kapotwerken om drie dagen werken te combineren met de zorg voor hun kinderen wat meer (financieel) te stimuleren.
pi_77209144
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:26 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Maar... maar... maar dat betekent dat ze voor 10:00 op moet staan!
Dat kun je een mens toch niet aandoen?
pi_77209200
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:37 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat klopt niet helemaal ..
als je kind meer verdient dan ¤ 413,33 per maand krijg je geen kinderbijslag meer. Vanaf het moment dat je geen kinderbijslag meer krijgt krijg je geen uitkering meer voor een alleenstaande ouder maar een uitkering voor een alleenstaande, pakweg 260 euro minder per maand.
Is het inkomen van je kind hoger dan ongeveer 635 euro per maand, dan wordt je geacht je kosten te kunnen delen en krijg je ipv 20% toeslag op het basisbedrag voor een alleenstaande (pakweg 650 euro) maar 10%, afgerond 130 euro.
ligt dat niet ook aan de gemeente misschien? want bij mijn tante werd het toen wel in mindering gebracht op haar uitkering. mijn nichtje was 16 en die had enkel een klein bijbaantje, juist om schooldingen zelf te kunnen betalen. was erg zuur dat.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_77211115
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:58 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Het gaat tijd worden dat we inzien dat kinderen opvoeden meer werk is dan een fulltime baan en we de verwachting dat moeders ook nog eens moeten werken ernaast laten gaan. Aan de ene kant wil je natuurlijk ook dat kinderen goed wordne opgevoed, maar aan de andere kant wil je dat alleenstaande moeders geen cent krijgen en fulltime werken. Dat gaat niet, ook al denk je van wel waarschijnlijk. Dan moet je kiezen of je of moeders financieel wilt ondersteunen zodat ze er voor hun kinderen zijn, of wilt dat moeders fulltime werken en hun kinderen daardoor de godganse dag op straat laten lopen of ergens dumpen.
Misschien moeten mensen zonder stabiele relatie of inkomen geen kinderen nemen?
pi_77211186
quote:
Op zondag 24 januari 2010 14:19 schreef simmu het volgende:

[..]

ligt dat niet ook aan de gemeente misschien? want bij mijn tante werd het toen wel in mindering gebracht op haar uitkering. mijn nichtje was 16 en die had enkel een klein bijbaantje, juist om schooldingen zelf te kunnen betalen. was erg zuur dat.
Volgens mij zijn de regels verandert wat verdienste van je kinderen aangaat, dat wordt tegenwoordig tot 635 per maand vrij gelaten ..
pleased to meet you
pi_77211302
quote:
Op zondag 24 januari 2010 15:09 schreef 16meter het volgende:

[..]

Misschien moeten mensen zonder stabiele relatie of inkomen geen kinderen nemen?
goh, jij kan in de toekomst kijken, je weet dat je relatie over 15 jaar nog even stabiel is als nu en dat jij over 15 jaar nog gezond bent en een goed inkomen hebt?
pleased to meet you
  zondag 24 januari 2010 @ 15:33:10 #175
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77211840
quote:
Op zondag 24 januari 2010 12:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Hoezo? Ik werkte als op vanaf mijn 12de af en toe illegaal en legaal vanaf mijn 15de. Altijd gewerkt na school/studie.

Lonen hoeven niet omhoog, uitkering hoeft van mij ook niet omlaag, maar de kosten om in je basisbehoeften te voldoen, die moeten omlaag.
Ruim 50% van de werkenden mensen, die huren, krijgt huursubsidie. Dat betekent dat deze mensen dus te weinig inkomen krijgen om in hun basisbehoeften te voldoen. Oftewel, omgekeerd, de kosten van de basisbehoeften zijn te hoog.

Basisbehoeften zijn van mij
- woning
- kleding
- voedsel
- school

De rest is luxe, dus ook tv/radio en internet. Allemaal luxe!
Het kan nog veel kariger. Een hoop eten is ook luxe. Woning is ook luxe.

Ik zeg:
- Met zijn twintigen in een slaapzaal
- Wibra kleding, hoogstens
- Aldi voedsel... en eigenlijk is ook dat te luxe. Water en droog brood. Gewoon, wat de marrokaantjes in marroko ook krijgen.
- Alleen rekenen en taal leren, net als vroegah. Want ze moeten wel het gemeenschapsgeld wat ze krijgen kunnen uitgeven. Daar is taal en rekenen voor nodig. Ook moeten ze natuurlijk hun plaats, rang en stand weten in de maatschappij en dat kan ook alleen maar met taal. De rest is luxe.

Zo tevreden?
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')