-een auto hebbenquote:Op zondag 24 januari 2010 11:54 schreef Klopkoek het volgende:
Het artikel lokte ook vele reacties uit in de krant. Zoals van deze mevrouw:
[..]
Hoe dat komt? Geen idee. Het enige wat ik weet is dat de VK creatief rekenende met allemaal toeslagen uit verschillende gemeentes. Je telt bedrag A uit amsterdam op bij bedrag B uit rotterdam. Ja, zo kan ik het ook. Iedere gemeente heeft weer een ander beleid.
"17 jarige dochter kan ook werken"quote:Op zondag 24 januari 2010 12:34 schreef 16meter het volgende:
[..]
-een auto hebben
-bijna 1000 euro aan vaste lasten?
-17 jarige dochter kan ook werken
Daar moet ik medelijden mee hebben?
Ik kan gvd zelf nauwelijks een auto betalen maar moet daar wel 38 uur voor werken.
Minimumlonen omhoog, uitkeringen omlaag.
Die brief nuanceert het verhaal helemaal nietquote:
Hoezo? Ik werkte als op vanaf mijn 12de af en toe illegaal en legaal vanaf mijn 15de. Altijd gewerkt na school/studie.quote:Op zondag 24 januari 2010 12:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
"17 jarige dochter kan ook werken"
Dit is nog wel de meest schandalige opmerking.![]()
Ik wens je veel onrecht toe.
uhm, als die 17jarige dochter gaat werken moet dat via een bijbaantje (leerplicht dombo!) en wordt alles wat ze verdient gekort op de uitkering van de moeder.quote:Op zondag 24 januari 2010 12:34 schreef 16meter het volgende:
[..]
-een auto hebben
-bijna 1000 euro aan vaste lasten?
-17 jarige dochter kan ook werken
Daar moet ik medelijden mee hebben?
Ik kan gvd zelf nauwelijks een auto betalen maar moet daar wel 38 uur voor werken.
Minimumlonen omhoog, uitkeringen omlaag.
tuurlijk, voor 50 cent per half uur .. en van te voren reserveren graag .. bij twee keer per dag checken is internet thuis al goedkoperquote:Op zondag 24 januari 2010 12:26 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Dat hoef je niet thuis te hebben. Je kan ook naar een openbare bibliotheek toegaan om daar advertenties te lezen e.d.
Hier is het gratis. Het lezen van de vacatures in papieren kranten ook. Reserveren ook geen sprake van, gewoon lopen naar een PC die vrij is. 's Middags zit het vaak vrij vol maar 's ochtends genoeg plek.quote:Op zondag 24 januari 2010 13:23 schreef moussie het volgende:
tuurlijk, voor 50 cent per half uur .. en van te voren reserveren graag .. bij twee keer per dag checken is internet thuis al goedkoper
Dat klopt niet helemaal ..quote:Op zondag 24 januari 2010 12:56 schreef simmu het volgende:
[..]
uhm, als die 17jarige dochter gaat werken moet dat via een bijbaantje (leerplicht dombo!) en wordt alles wat ze verdient gekort op de uitkering van de moeder.
Je woont vast in een grotere gemeente?quote:Op zondag 24 januari 2010 13:26 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Hier is het gratis. Het lezen van de vacatures in papieren kranten ook. Reserveren ook geen sprake van, gewoon lopen naar een PC die vrij is. 's Middags zit het vaak vrij vol maar 's ochtends genoeg plek.
Klopt. Maar voor bladeren in de papieren kranten hoef je ook in kleinere gemeenten niet te betalen, mag ik hopen?quote:Op zondag 24 januari 2010 13:38 schreef moussie het volgende:
Je woont vast in een grotere gemeente?
Het wil maar niet doordringen dat die bedragen niet kloppen?quote:Op zondag 24 januari 2010 13:30 schreef Spatzmann het volgende:
1700 euro met alleen het handje ophouden, het moet echt niet gekker worden in dit land. Zelfs met een fulltime baan kom je daar moeilijk aan. Huurtoeslag houdt ook op bij 2200 bruto per maand (als je kinderen hebt) en 1500 voor alleenstaanden. Ik heb een bovenmodaal inkomen en ik kom nog maar op 1950 netto per maand....
Het is toch te zot voor woorden dat ik belasting betaal voor mensen die te lui zijn om te werken. En dan komen ze als argument aanzetten " ja maar nu heb ik wel tijd voor de kinderen" .Ja van MIJN BELASTINGGELD. Het wordt zo tijd dat mensen alleen al vanh et idee van bijstand depressief worden en het niet meer aankunnen. Dan gaat werken lonen.
Klopt, maar dat aanbod is dan weer veel beperkter, het is een aardige kostenpost voor zo'n kleine bieb, hier lagen er vroeger 2 kranten, een lokale en een landelijkequote:Op zondag 24 januari 2010 13:40 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Klopt. Maar voor bladeren in de papieren kranten hoef je ook in kleinere gemeenten niet te betalen, mag ik hopen?
Het gaat tijd worden dat we inzien dat kinderen opvoeden meer werk is dan een fulltime baan en we de verwachting dat moeders ook nog eens moeten werken ernaast laten gaan. Aan de ene kant wil je natuurlijk ook dat kinderen goed wordne opgevoed, maar aan de andere kant wil je dat alleenstaande moeders geen cent krijgen en fulltime werken. Dat gaat niet, ook al denk je van wel waarschijnlijk. Dan moet je kiezen of je of moeders financieel wilt ondersteunen zodat ze er voor hun kinderen zijn, of wilt dat moeders fulltime werken en hun kinderen daardoor de godganse dag op straat laten lopen of ergens dumpen.quote:Op zondag 24 januari 2010 13:30 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
1700 euro met alleen het handje ophouden, het moet echt niet gekker worden in dit land. Zelfs met een fulltime baan kom je daar moeilijk aan. Huurtoeslag houdt ook op bij 2200 bruto per maand (als je kinderen hebt) en 1500 voor alleenstaanden. Ik heb een bovenmodaal inkomen en ik kom nog maar op 1950 netto per maand....
Het is toch te zot voor woorden dat ik belasting betaal voor mensen die te lui zijn om te werken. En dan komen ze als argument aanzetten " ja maar nu heb ik wel tijd voor de kinderen" .Ja van MIJN BELASTINGGELD. Het wordt zo tijd dat mensen alleen al vanh et idee van bijstand depressief worden en het niet meer aankunnen. Dan gaat werken lonen.
Als je in een regio woont waar niet zoveel werk is is het wel een pre regelmatig te checken. Als je anderhalve dag later pas reageert ben je gewoon te laat.quote:Op zondag 24 januari 2010 13:42 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Ook al moet je betalen, je hoeft echt niet elke dag te checken hoor en al helemaal niet 2x per dag.
Reageertermijn is doorgaans een week of twee, soms langer. Er solliciteren ook weleens mensen vanuit een baan, weet je, en die hebben niet de tijd om binnen anderhalve dag een goeie brief in elkaar te zetten.quote:Op zondag 24 januari 2010 14:01 schreef moussie het volgende:
Als je in een regio woont waar niet zoveel werk is is het wel een pre regelmatig te checken. Als je anderhalve dag later pas reageert ben je gewoon te laat.
Mwah, hangt ervan af toch .. als je uit de bijstand wil en dus alles aan wil pakken moet je er echt wel met je neus bovenop zitten, zorgen dat je asap reageertquote:Op zondag 24 januari 2010 14:05 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Reageertermijn is doorgaans een week of twee, soms langer. Er solliciteren ook weleens mensen vanuit een baan, weet je, en die hebben niet de tijd om binnen anderhalve dag een goeie brief in elkaar te zetten.
Natuurlijk wil je niet dat kinderen aan hun lot worden overgelaten, maar je wilt ook niet dat mensen na het zorgen voor de kinderen nooit meer kans hebben op een baan. Het lijkt mij daarom verstandig om al die alleenstaande moeders die zich nu kapotwerken om drie dagen werken te combineren met de zorg voor hun kinderen wat meer (financieel) te stimuleren.quote:Op zondag 24 januari 2010 13:58 schreef ethiraseth het volgende:
Aan de ene kant wil je natuurlijk ook dat kinderen goed wordne opgevoed, maar aan de andere kant wil je dat alleenstaande moeders geen cent krijgen en fulltime werken.
Maar... maar... maar dat betekent dat ze voor 10:00 op moet staan!quote:Op zondag 24 januari 2010 13:26 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Hier is het gratis. Het lezen van de vacatures in papieren kranten ook. Reserveren ook geen sprake van, gewoon lopen naar een PC die vrij is. 's Middags zit het vaak vrij vol maar 's ochtends genoeg plek.
ligt dat niet ook aan de gemeente misschien? want bij mijn tante werd het toen wel in mindering gebracht op haar uitkering. mijn nichtje was 16 en die had enkel een klein bijbaantje, juist om schooldingen zelf te kunnen betalen. was erg zuur dat.quote:Op zondag 24 januari 2010 13:37 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat klopt niet helemaal ..
als je kind meer verdient dan ¤ 413,33 per maand krijg je geen kinderbijslag meer. Vanaf het moment dat je geen kinderbijslag meer krijgt krijg je geen uitkering meer voor een alleenstaande ouder maar een uitkering voor een alleenstaande, pakweg 260 euro minder per maand.
Is het inkomen van je kind hoger dan ongeveer 635 euro per maand, dan wordt je geacht je kosten te kunnen delen en krijg je ipv 20% toeslag op het basisbedrag voor een alleenstaande (pakweg 650 euro) maar 10%, afgerond 130 euro.
Misschien moeten mensen zonder stabiele relatie of inkomen geen kinderen nemen?quote:Op zondag 24 januari 2010 13:58 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Het gaat tijd worden dat we inzien dat kinderen opvoeden meer werk is dan een fulltime baan en we de verwachting dat moeders ook nog eens moeten werken ernaast laten gaan. Aan de ene kant wil je natuurlijk ook dat kinderen goed wordne opgevoed, maar aan de andere kant wil je dat alleenstaande moeders geen cent krijgen en fulltime werken. Dat gaat niet, ook al denk je van wel waarschijnlijk. Dan moet je kiezen of je of moeders financieel wilt ondersteunen zodat ze er voor hun kinderen zijn, of wilt dat moeders fulltime werken en hun kinderen daardoor de godganse dag op straat laten lopen of ergens dumpen.
Volgens mij zijn de regels verandert wat verdienste van je kinderen aangaat, dat wordt tegenwoordig tot 635 per maand vrij gelaten ..quote:Op zondag 24 januari 2010 14:19 schreef simmu het volgende:
[..]
ligt dat niet ook aan de gemeente misschien? want bij mijn tante werd het toen wel in mindering gebracht op haar uitkering. mijn nichtje was 16 en die had enkel een klein bijbaantje, juist om schooldingen zelf te kunnen betalen. was erg zuur dat.
goh, jij kan in de toekomst kijken, je weet dat je relatie over 15 jaar nog even stabiel is als nu en dat jij over 15 jaar nog gezond bent en een goed inkomen hebt?quote:Op zondag 24 januari 2010 15:09 schreef 16meter het volgende:
[..]
Misschien moeten mensen zonder stabiele relatie of inkomen geen kinderen nemen?
Het kan nog veel kariger. Een hoop eten is ook luxe. Woning is ook luxe.quote:Op zondag 24 januari 2010 12:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Hoezo? Ik werkte als op vanaf mijn 12de af en toe illegaal en legaal vanaf mijn 15de. Altijd gewerkt na school/studie.
Lonen hoeven niet omhoog, uitkering hoeft van mij ook niet omlaag, maar de kosten om in je basisbehoeften te voldoen, die moeten omlaag.
Ruim 50% van de werkenden mensen, die huren, krijgt huursubsidie. Dat betekent dat deze mensen dus te weinig inkomen krijgen om in hun basisbehoeften te voldoen. Oftewel, omgekeerd, de kosten van de basisbehoeften zijn te hoog.
Basisbehoeften zijn van mij
- woning
- kleding
- voedsel
- school
De rest is luxe, dus ook tv/radio en internet. Allemaal luxe!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |