Dan zullen er veel meer mensen zijn die voor de trein gaan springen. Niet zo slim dus...quote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:25 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Bijstand moet eigenlijk net niet genoeg zijn om van te leven. Een aantal dagen geen warm eten bijvoorbeeld en elke dag keuzes maken. Minimumloon moet weer een luxe worden. Wil jij kabeltelevisie, dan ga je werken, wil je radio, dan ga je werken, wil je internet, dan ga je werken. Bijstand moet niet genoeg zijn om al die luxe dingen te kunnen betalen.

het is maar waar je de grens legt. het is behoorlijk afgebouwd, voor een deel terecht, maar het gaat wel te ver nu, je wordt niet meer menselijk, volwaardig behandeld. dat is triest.quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:35 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik heb nog niemand in de goot zien verhongeren... Je dramatiseert het afbouwen nogal imo.

ja, dat is waar. interesseerd ze niks, als je maar niet in de bijstand zit.quote:Op woensdag 27 januari 2010 10:21 schreef moussie het volgende:
[..]
Met als gevolg dat ze een paar weken later aan de grond komen te zitten, want als het uitzendbaantje over is en er niets nieuws te vinden is, dan kan je weken wachten of je aanvraag voor een hervatting van je uitkering goedgekeurd wordt
[..]
dat is het systeem, er is een soort sociale controle ingebouwd. dat je je toch vooral wel schuldig voelt als je bijstand trekt. en dat werkenden ze op hun vingers tikken..quote:Tja, er is maatschappelijk draagvlak voor, vooral bij mensen die liefst de zwakkere in de samenleving gekort zien worden als ze hem/haar een biertje zien drinken oid, vrij naar het motto 'als je een biertje kan betalen krijg je teveel van mijn geld'.

Oke, zorg jij dan voor de banen?quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:18 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Al die uitkeringen per direct met 50% verlagen. Kan iedereen ineens aan de slag. Tenzij je echt iets hebt maar het meerendeel zijn de bekende 'steuntrekkers' die er ook nog even bijbeunen. Parasieten.

Banen genoeg. Uiteraard zal dit een spreuk zijn van mensen die niet aan een baan kunnen komen omdat ze geen opleiding hebben gevolgd of die zichzelf te goed vinden voor het simpelere werk. Je kan in elke supermarkt aan de slag als vakkenvuller of kassajuf. Ga naar de veiling en ga daar bloemen of pallets sorteren.quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:21 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Oke, zorg jij dan voor de banen?

gelukkig ben jij volledig op de hoogte van alle feiten en verlaag je je niet tot anecdotes en andere duimzuigerij.quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:18 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Al die uitkeringen per direct met 50% verlagen. Kan iedereen ineens aan de slag. Tenzij je echt iets hebt maar het meerendeel zijn de bekende 'steuntrekkers' die er ook nog even bijbeunen. Parasieten.

Ik stel het wat bout op ja maar het is een feit dat 80% van de trekkers het niet nodig heeft.quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:26 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
gelukkig ben jij volledig op de hoogte van alle feiten en verlaag je je niet tot anecdotes en andere duimzuigerij.

Er zijn zeker vacatures, maar er zijn (zeker in deze crisis) meer werklozen dan er vacatures zijn. Hoe denk je dan dat iedereen werk kan vinden? Je moet bijvoorbeeld ook nog door de selectieprocedure heenkomen. Ik hoop dat de sociale zekerheid ook in de toekomst solide blijft, en dat de babyboomers er ook ooit nog iets aan meebetalen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:30 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik stel het wat bout op ja maar het is een feit dat 80% van de trekkers het niet nodig heeft.
Er zijn in Nederland enkele dingen....je hoeft niet dakloos te zijn en je hoeft niet werkeloos te zijn. Behalve dus als mensen écht wat mankeren. En dus niet zeggen;" ik heb adhd, ik kan niet werken" of "ik ga niet 40 uur achter een kassa zitten als ik met thuiszitten meer krijg" en dat is wel gaande in dit land.
Gewoon iedere uitkeringstrekker herzien/herkeuren. Toon maar aan waarom je niet kan werken.

Klopt, maar er is toch geen reden om niet door die procedure te komen? Als bloemensorteerder hoef je echt geen HBO te hebben gedaan. De wil tonen om te werken is meestal al voldoende.quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:35 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Er zijn zeker vacatures, maar er zijn (zeker in deze crisis) meer werklozen dan er vacatures zijn. Hoe denk je dan dat iedereen werk kan vinden? Je moet bijvoorbeeld ook nog door de selectieprocedure heenkomen.

Vanuit mijn P&O-achtergrond weet ik dat het ook gewoon gezond is voor de arbeidsmarkt als er meer werkzoekenden dan banen zijn. Tot op zekere hoogte natuurlijk...quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:35 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Er zijn zeker vacatures, maar er zijn (zeker in deze crisis) meer werklozen dan er vacatures zijn. Hoe denk je dan dat iedereen werk kan vinden? Je moet bijvoorbeeld ook nog door de selectieprocedure heenkomen. Ik hoop dat de sociale zekerheid ook in de toekomst solide blijft, en dat de babyboomers er ook ooit nog iets aan meebetalen.

Dat is al aan de gang (geen idee of dat landelijk zo geregeld is) trouwens, als je aangeeft dat je beperkingen hebt waardoor je niet aan het werk kunt wordt je dus gekeurd.quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:30 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Gewoon iedere uitkeringstrekker herzien/herkeuren. Toon maar aan waarom je niet kan werken.

Met hartfalen kun je idd (klinkt hard) 'gewoon' werken mits niet te zwaar. Het risico wat je daar loopt zou je thuis ook lopen als je op de bank zit.quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:43 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dat is al aan de gang (geen idee of dat landelijk zo geregeld is) trouwens, als je aangeeft dat je beperkingen hebt waardoor je niet aan het werk kunt wordt je dus gekeurd.
Al heb ik zo m'n twijfels over de conclusies die men trekt, aangezien ze geregeld totaal afwijken van eerdere diagnoses terwijl zo'n controlerend arts een klein uur met je apart zit.
Zo kreeg ik te horen dat ik buiten fysiek zwaar werk gewoon alles kon gaan doen terwijl op dát moment nog een onderzoek gaande was m.b.t hartfalen, dan heb ik dus zo m'n twijfels.

misschien moet jij even langs bij bijvoorbeeld woningnet in Utrecht, met je lijstje woningen die beschikbaar zijn. kunnen we eindelijk die 8 jaar wachtlijst wegwerken.quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:23 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Banen genoeg. Uiteraard zal dit een spreuk zijn van mensen die niet aan een baan kunnen komen omdat ze geen opleiding hebben gevolgd of die zichzelf te goed vinden voor het simpelere werk. Je kan in elke supermarkt aan de slag als vakkenvuller of kassajuf. Ga naar de veiling en ga daar bloemen of pallets sorteren.
Net als dat krakers aangeven dat er geen woningen in Nederland zijn. Die moet je ook eerst vertellen dat er meer is dan de binnenstad van Amsterdam.\
Alstemblaft: allemaal banen:
http://www.flora.nl/nl/ov(...)Vacatureszoeken.aspx

Het is een feit dat je wanneer je als Marokaanse vrouw bij een uitkeringsinstantie komt met "ik spreek geen Nl ik kan niet werken" dat je direct een uitkering krijgt. Waarom? Omdat ze de taal niet machtig is? Ga maar een krantenwijk nemen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:00 schreef okiokinl het volgende:
mensen lopen altijd te klagen over uitkeringen, maar ook jij vind eigenlijk alleen de profiteurs vervelend. maar toch heb je het over 50% korten, zodat de niet- profiteurs dus gewoon de lul zijn.
je hebt ook iets gemist, de uitkeringen zij allang volledig hervormd, het is vrij moeilijk om nog geld te krijgen tegenwoordig en je moet wel degelijk bewijzen dat je echt niet kunt werken.
en 80% is profiteur? waar haal je dat vandaan?

Ja, ik ben het ermee eens dat ze niet verder moeten gaan in het beperken van de bijstand, maar van een uitkering kan je nu op het moment best redelijk leven. De huidige situatie is wat mij betreft acceptabel. De focus zou nu verlegd moeten worden naar het opsporen van bijstandsfraude, de bijklussers etc. Als mensen het idee krijgen dat de "parasieten" eruit gepikt zijn en alleen de mensen die het nodig hebben overblijven gaat het met het imago en de menselijke behandeling vanzelf ook beter.quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:11 schreef okiokinl het volgende:
het is maar waar je de grens legt. het is behoorlijk afgebouwd, voor een deel terecht, maar het gaat wel te ver nu, je wordt niet meer menselijk, volwaardig behandeld. dat is triest.

Ik zeg nog steeds bijstand omlaag, andere subsidies en potjes dicht en moet je zien hoe hard men ineens kan werken.quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:16 schreef Northside het volgende:
[..]
Ja, ik ben het ermee eens dat ze niet verder moeten gaan in het beperken van de bijstand, maar van een uitkering kan je nu op het moment best redelijk leven. De huidige situatie is wat mij betreft acceptabel. De focus zou nu verlegd moeten worden naar het opsporen van bijstandsfraude, de bijklussers etc. Als mensen het idee krijgen dat de "parasieten" eruit gepikt zijn en alleen de mensen die het nodig hebben overblijven gaat het met het imago en de menselijke behandeling vanzelf ook beter.

En werken tot de dood natuurlijk, is het probleem van de vergrijzing oop opgelost...quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:25 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik zeg nog steeds bijstand omlaag, andere subsidies en potjes dicht en moet je zien hoe hard men ineens kan werken.

Nee werken tot je je schaapjes op het droge hebt. Voor de een kan dat vijftig zijn voor de ander zestigquote:Op woensdag 27 januari 2010 16:30 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
En werken tot de dood natuurlijk, is het probleem van de vergrijzing oop opgelost...

Dus voor de mensen met een wat lager inkomen is dat dus tot hun dood..quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:31 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Nee werken tot je je schaapjes op het droge hebt. Voor de een kan dat vijftig zijn voor de ander zestig

Okee, dan val je vast in het 52% tarief... als je bv. 3 keer modaal verdient, dan betaal je idd wat meer belasting (en terecht het progressieve systeem). Stoppen met je 60ste wordt in de toekomst steeds lastiger, en om op je 50ste te stoppen moet je wel heel veel succes hebben in je carrière.quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:31 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Nee werken tot je je schaapjes op het droge hebt. Voor de een kan dat vijftig zijn voor de ander zestig

Nee ik val daar niet onder (52% tarief) ik verdien gewoon modaal. Ik kan wel flink sparen elke maand en heb wat regelingen lopen die allen tussen mijn 50e en 60e aflopen. Tegen die tijd ben ik echt klaar met werken. Kwestie van goed plannen denk ik.quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:39 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Okee, dan val je vast in het 52% tarief... als je bv. 3 keer modaal verdient, dan betaal je idd wat meer belasting (en terecht het progressieve systeem). Stoppen met je 60ste wordt in de toekomst steeds lastiger, en om op je 50ste te stoppen moet je wel heel veel succes hebben in je carrière.

En wat nou als die mooie regelingen opeens een soort van woekerpolis of zo blijken te zijn?quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:58 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Nee ik val daar niet onder (52% tarief) ik verdien gewoon modaal. Ik kan wel flink sparen elke maand en heb wat regelingen lopen die allen tussen mijn 50e en 60e aflopen. Tegen die tijd ben ik echt klaar met werken. Kwestie van goed plannen denk ik.

Als die regelingen niet aangepast worden. Kijk maar wat ze nu weer over de pensioenen roepen...quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:58 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Nee ik val daar niet onder (52% tarief) ik verdien gewoon modaal. Ik kan wel flink sparen elke maand en heb wat regelingen lopen die allen tussen mijn 50e en 60e aflopen. Tegen die tijd ben ik echt klaar met werken. Kwestie van goed plannen denk ik.

Of per ongeluk niet geindexeerd zijn...quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:02 schreef Northside het volgende:
[..]
Als die regelingen niet aangepast worden. Kijk maar wat ze nu weer over de pensioenen roepen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |