..met mate snoopy..je hebt het nu over de "extremen", maar die zijn er toch..ongeacht of zij een God in hunzelf zien..quote:Op donderdag 11 februari 2010 09:31 schreef ptb het volgende:
[..]
Je bent natuurlijk zelf verantwoordelijk voor wat je denkt en gelooft, maar wat je hier zegt is wel gevaarlijk.
Als God binnenin je zit en wat je zelf denkt over God dus automatisch ook realiteit is, kan iemand bijvoorbeeld zeggen: Mijn god zegt dat ik iedereen mag doden die me niet aanstaat, mijn god zegt zegt dat vrouwen minderwaardig zijn, mijn god zegt dat mijn huidskleur me een betere persoon maakt, enz. enz. enz.
Als je je alleen vasthoudt aan de god die binnenin je zit en als iedereen dat doet, komen we snel in de volgende wereldoorlog terecht...
Nee, want die extremen heb je nu ook al.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 07:55 schreef ptb het volgende:
ik wijz ook alleen maar op het gevaar ;-)
denk je niet dat als iedereen een god in zich zelf ziet, die extremen vaker voor gaan komen?
Die is in ieder geval niet almachtig.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:05 schreef Spellmeista het volgende:
Aan de god die binnenin je zit..dus je eigen ik en je eigen ervaringen, je eigen boek, je eigen tekst, je eigen essentie.
In jou geval niet neehquote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:22 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Die is in ieder geval niet almachtig.
in jouw geval wel, maar jij beïnvloedt dan ook zaken op 'wereld niveau'.quote:
Er valt niks te testen..het is gewoon zo..live with itquote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:02 schreef _Led_ het volgende:
[..]
In jouw geval wel dan ?
Mag ik dat even testen of "werkt het zo niet" ?
Tuurlijk valt er wat te testen als die God in jou almachtig is.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:06 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Er valt niks te testen..het is gewoon zo..live with it
Kun je terug gaan in de tijd dan?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:08 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Tuurlijk valt er wat te testen als die God in jou almachtig is.
Als er niets te testen valt dan kan ie namelijk niks
Ik heb geheel andere expertises. Ik hou me niet met die mambo jambo van jullie bezig..laten we het zo zeggen..ik heb upgrades bemachtigt op het algemene spirituele vlak. Die details van jou M laat ik gemakshalve achterwege omdat ze mij totaal niet intereseren..maarja het is maar waar je je mee bezig houdt.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:13 schreef Michielos het volgende:
als ie alwetend en almachtig is.. beantwoord even de volgende vragen voor me (thanks!)
Het bewijs van het Vermoeden van Birch en Swinnerton-Dyer
Het bewijs van het Vermoeden van Hodge
De analyse van het bestaan en de regulariteit van de oplossingen van de driedimensionale incompressibele Navier-Stokes-vergelijkingen.
De oplossing van het P = NP probleem
Het bewijs van het Vermoeden van Poincaré (opgelost in 2002 door Grigori Perelman)
Het bewijs van de Riemann-hypothese
Het oplossen van de vraagstukken binnen de Yang-Mills-theorie
zou ik super vinden!
dan is eigenlijk iedereen dus almachtig op zijn of haar eigen gebied.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:16 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Ik heb geheel andere expertises. Ik hou me niet met die mambo jambo van jullie bezig..laten we het zo zeggen..ik heb upgrades bemachtigt op het algemene spirituele vlak. Die details van jou M laat ik gemakshalve achterwege omdat ze mij totaal niet intereseren..maarja het is maar waar je je mee bezig houdt.
Kijk en nu sla je de spijker op zijn kop. Je hebt hem helemaal door.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:21 schreef Michielos het volgende:
[..]
dan is eigenlijk iedereen dus almachtig op zijn of haar eigen gebied.
Niks speciaals of "almachtigs" dus
Dus is niemand almachtig eigenlijkquote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:23 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Kijk en nu sla je de spijker op zijn kop. Je hebt hem helemaal door.
Geloof het nu maar..dan zijn we klaar
Of juist wel, het is maar net hoe je ertegenaan kijkt. Klaarblijkelijk heb jij andere "verwachtingen" van "almachtigheid"quote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:23 schreef Michielos het volgende:
[..]
Dus is niemand almachtig eigenlijk
ja, denk het ookquote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:25 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Of juist wel, het is maar net hoe je ertegenaan kijkt. Klaarblijkelijk heb jij andere "verwachtingen" van "almachtigheid"
Het zou een hoop schelen als je niet "zover" zou zoeken..ik merk dat vele van jullie, waaronder _fret_ bepaalde verwachtingen hebben over hoe een God zou moeten zijn..(dit in extremen)quote:
In welk boek is dat laatste stuk over geluk beschreven?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:36 schreef slaapvaak het volgende:
Nu projecteer je jouw menselijke begeertes en verlangens op een entiteit als God. Het is voor mensen niet eens duidelijk wat nou werkelijk geluk is en wat dat inhoudt, hoe je dat kan bereiken etc.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |