Als we in gitaarland blijven kan meneer Malmsteen daar ook aardig in meepratenquote:Op donderdag 21 januari 2010 11:14 schreef timmmmm het volgende:
Maar ook 's werelds grootste huillie
check dit dan vanaf 1.18quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:19 schreef Tism het volgende:
JULIAN SAS, is veel beter dan Santana, het is één van Nederlands grootste gitaarhelden..![]()
Zijn gitaarwerk is altijd geïnspireerd, emotioneel en eigenzinnig..![]()
Mja, is wel aardig, maar weer hetzelfde oude bekende riedeltje, als je iets vaak doet wordt je er vanzelf goed in..quote:
Respect dat klinkt best goedquote:
helemaal gelijk, af en toe kom je gasten tegen waar je nog nooit van heb gehoord en die dan een techniek laten zienquote:Op donderdag 21 januari 2010 11:37 schreef Espex het volgende:
De beste gitaristen zijn niet bekend. Men noemt altijd de creatiefste gitaristen, technisch zijn er veel mensen beter dan deze creativelingen die je dus nummer ziet maken/schrijven...
quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:46 schreef Archibaltus het volgende:
Stevie Ray Vaughan!
[ afbeelding ]
![]()
Wtf, een strat met reverse headstock??quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:19 schreef Tism het volgende:
JULIAN SAS, is veel beter dan Santana, het is één van Nederlands grootste gitaarhelden..![]()
Zijn gitaarwerk is altijd geïnspireerd, emotioneel en eigenzinnig..![]()
Gelukkig, toch nog Hendrix,quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:38 schreef On het volgende:
Dat Hendrix nog niet genoemd is doet mij weinig deugd.
![]()
Frusciante is ook uitstekend, speelt ook heel goed akkoorden en brengt veel emotie mee.
quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:38 schreef On het volgende:
Frusciante is ook uitstekend, speelt ook heel goed akkoorden en brengt veel emotie mee.
Hendrix was grensverleggend, maar Stevie Ray Vaughan had toch echt de vloer aangeveegd met Hendrix.quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:38 schreef On het volgende:
![]()
Ja het is goed, maar meer een one trick pony dan iemand die iets echt goeds kan presenteren. Ik vind hier echt niks moois/muzikaals aan.quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:43 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
helemaal gelijk, af en toe kom je gasten tegen waar je nog nooit van heb gehoord en die dan een techniek laten zien![]()
Een voorbeeldje:
quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:09 schreef Gellius het volgende:
Dit blijft toch wel een onbetaalbare persiflage op het verheiligen van gitaristen:
quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:38 schreef Codho het volgende:
Het duo Bert Jansch & John Renbourn.
Geen overdreven fratsen, gewoon twee akoestische gitaristen die op de meest effectieve wijze de emotie van met name traditionele folkliederen (maar ook eigen composities) konden overbrengen. Solo zijn ze al geweldig, maar samen is het nog net wat beter
quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:43 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
helemaal gelijk, af en toe kom je gasten tegen waar je nog nooit van heb gehoord en die dan een techniek laten zien![]()
Een voorbeeldje:
IK deel je mening. Muzikaliteit is belangrijker dan techniek. Deze solo vind ik bijvoorbeeld onovertroffen:quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:50 schreef CatsInTheWell het volgende:
Nu heb ik er niet zoveel verstand van...
...maar deze meneer vind ik toch wel de beste:
[ afbeelding ]
Dat heb ik dus ook bij Vai, Petrucci en consorten. Technisch fantastisch, maar het boeit voor geen meter.quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:08 schreef boskameel het volgende:
[..]. Dat klinkt toch nergens naar. Zal vast wel heel moeilijk allemaal zijn enzo, maar ik vind zoiets niet "goed", zoiets raakt mij (en denk velen) gewoon niet.
Inderdaad. Ik luister veel liever naar het "meer eenvoudigere" gitaarspel van Frusciante op het album Stadium Arcadiumquote:Op donderdag 21 januari 2010 21:58 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook bij Vai, Petrucci en consorten. Technisch fantastisch, maar het boeit voor geen meter.
dit is mooiquote:Op donderdag 21 januari 2010 11:38 schreef Codho het volgende:
Het duo Bert Jansch & John Renbourn.
Geen overdreven fratsen, gewoon twee akoestische gitaristen die op de meest effectieve wijze de emotie van met name traditionele folkliederen (maar ook eigen composities) konden overbrengen. Solo zijn ze al geweldig, maar samen is het nog net wat beter
quote:
Kan het filmpje ff niet kijken, maar je weet hopelijk wel dat Clapton z'n bijnaam slowhand niet te danken heeft aan zijn vingervlugheid, maar aan het meeklappen van het publiek?quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:50 schreef Sloggi het volgende:
Fuck Clapton, er is maar één echte 'slowhand', en dat is David Gilmour.
Kijk vooral het tweede filmpje, vanaf ongeveer 4:00.
Het is ook geen muziek voor "velen". Normale grindcore zal je ook niet veel aan vinden, maar mijn punt was juist dat techniek niet zoveel zegt omdat er genoeg gasten zijn die niet bekend zijn en ook onwijs goed kunnen spelen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:08 schreef boskameel het volgende:
[..]. Dat klinkt toch nergens naar. Zal vast wel heel moeilijk allemaal zijn enzo, maar ik vind zoiets niet "goed", zoiets raakt mij (en denk velen) gewoon niet.
Dat filmpje was gewoon belachelijk slecht en lelijk. Verdient het niet om tussen al deze grootheden te staan. Schaam je!quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:28 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
Het is ook geen muziek voor "velen". Normale grindcore zal je ook niet veel aan vinden, maar mijn punt was juist dat techniek niet zoveel zegt omdat er genoeg gasten zijn die niet bekend zijn en ook onwijs goed kunnen spelen.
Hazelquote:Op donderdag 21 januari 2010 18:42 schreef Siniti het volgende:
Ben blij dat ik Rory Gallagher, Jimi Hendrix en David Gilmour al heb gezien.
Daarnaast nog Robert Fripp, Neil Young, Eddie Hazel en Duane Allman.
quote:
Yeah true!quote:
Die andere member is George Clinton. Ook niet echt onbekendquote:Op donderdag 28 januari 2010 17:20 schreef W1ckeDxt het volgende:
[..]
Edit: Wow JA! Maggot Brain, ik was even in een trance hoor toen ik die plaat voor de eerste keer hoorde, je voelde de emotie en het hele tijdperk van toen, magisch gitaar werk.
Zelfde met de drums die op de achtergrond hoort, super!
Hazel is echt ondergewardeed, die tekst in het begin, in welke staat verkeerd hij vraag ik me dan af? ( Dat is ook een member van Funkadelic die dat zegt)
Als je het nummer 's nachts luistert, wanneer het helemaal donker is, neemt het je echt mee naar een andere plaats. -
Precies dat is zijn naam.quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:31 schreef Siniti het volgende:
[..]
Die andere member is George Clinton. Ook niet echt onbekend
System of A Down / Scars on Broadway. Hij is best goed.quote:
Leuk dat Buckethead eindelijk eens erkenning krijgt. Heb altijd het idee gehad dat ik één van de weinigen ben die groot fan is van zijn werk. Daarnaast hoor je vaak ongegronde argumenten in de trant van ''die ezel met die emmer op zijn kop, die alleen maar snel speelt...'' Je merkt dan ook terecht op dat hij wel degelijk met emotie kan spelen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:20 schreef W1ckeDxt het volgende:
Yeah Buckethead is ook echt awesome, ik kan niet naar al zijn dingen luisteren maar dingen zoals Soothsayer, Welcome to Buckethead-Land en Padamassana ( Spelling?) zijn echt super.
Wat ik het mooie aan hem vind is dat hij echt een eigen herkenbaarheid heeft de meeste 'grote' gitaristen hebben dit, maar zodra je Emmer hoord denk je meteen: Wow ya dat is hij!
Hij word vaak afgeschilderd als een "shredder" maar hij kan ook super 'emotioneel' spelen.
Hoe kan ik NL nou vergeten! Dat is ook mijn favorite live-uitvoering, echt mega.quote:Op donderdag 28 januari 2010 19:19 schreef JosD. het volgende:
[..]
Leuk dat Buckethead eindelijk eens erkenning krijgt. Heb altijd het idee gehad dat ik één van de weinigen ben die groot fan is van zijn werk. Daarnaast hoor je vaak ongegronde argumenten in de trant van ''die ezel met die emmer op zijn kop, die alleen maar snel speelt...'' Je merkt dan ook terecht op dat hij wel degelijk met emotie kan spelen.
Heb al zijn cd's in mijn bezit en geniet dan ook van zijn diversiteit. Het ene moment geniet je rustig van de albums ''Colma'' of ''Electric Tears'' om daarna ruiger over te schakelen naar het album ''Decoding the Tomb of Bansheebot'', dat geleidelijk weer heel relaxt eindigt met Sail On Soothsayer (over emotioneel spelen gesproken!). Mijn favoriet is toch wel Nottingham Lace. Zie hier een geweldige live-uitvoering:
Wat. Een. Eindbaas.quote:Op donderdag 28 januari 2010 21:05 schreef W1ckeDxt het volgende:
[..]
Hoe kan ik NL nou vergeten! Dat is ook mijn favorite live-uitvoering, echt mega.
Mensen die dat zeggen luisteren niet echt naar zijn gitaar werk en of anderen liedjes door hem, hij is geniaal en het feit dat hij die emmer op zijn hoofd heeft maakt hem alleen maar meer uniek, mensen zeggen sneller: "Oh die met die emmer!"
Deze kerel blijft ook een held!
Op het moment dat hij die Wah Wah gebruikt, god damn!
Ear Ogasm.
Dat Olga nog niet genoemd is doet mij ook niet zoveel deugdquote:Op donderdag 21 januari 2010 12:38 schreef On het volgende:
Hehe True.quote:
Vai ipv Petrucci en Kirk Hammet idd. Satriani is tofquote:Op vrijdag 29 januari 2010 15:30 schreef W1ckeDxt het volgende:
[..]
Hehe True.
Ik ken geen gitarist die zo veel albums heeft waar minstens 4 nummers mij aanspreken.
Als je zijn gitaar-les videos ziet komt hij ook heel bescheiden over, terwijl hij toch de leraar is (Geweest?) van de gitarist van Metallica en euhm John Petrucci?
Met mijn BMG Red Special kan ik dit precies na maken!.quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:53 schreef SonicVolcano het volgende:
Brian May.
In mijn ogen de beste studiogitarist. Met name door zijn geweldige gitaarorkestraties, die vaak bestond meerdere lagen. Plus het feit dat ie samen met zijn vader zijn gitaar gemaakt heeft, wat zorgt voor een uniek geluid.
In dit fragment emuleert hij een dixieland band met zijn gitaar (dus trompet, trombone, fluit, bellen etc.). Bij 2:43 begint het. Echt super![]()
srryquote:
Leuk ZZ top nummer!quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:32 schreef Softfeel het volgende:
Ik kan niet kiezen
Mark Knopfler
Santana
Jimi Hendrix
BB king ja hij speelt ook en heeft er ook zeer goede tussen zitten
Billy Gibbons
Eddie van Halen
en The Egde heeft ook op zich wel een lekkere sound
ik ken ze allemaal..quote:Op vrijdag 17 september 2010 16:38 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Leuk ZZ top nummer!Wat dacht je van deze nummers:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |