abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77114647
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:43 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

helemaal gelijk, af en toe kom je gasten tegen waar je nog nooit van heb gehoord en die dan een techniek laten zien

Een voorbeeldje:

. Dat klinkt toch nergens naar. Zal vast wel heel moeilijk allemaal zijn enzo, maar ik vind zoiets niet "goed", zoiets raakt mij (en denk velen) gewoon niet.
pi_77115545
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:50 schreef CatsInTheWell het volgende:
Nu heb ik er niet zoveel verstand van...

...maar deze meneer vind ik toch wel de beste:

[ afbeelding ]
IK deel je mening. Muzikaliteit is belangrijker dan techniek. Deze solo vind ik bijvoorbeeld onovertroffen:
(solo begint op 1:53)

donderdag 21 januari 2010 @ 21:32:24 #54
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_77116088
Jan wel noemen, maar Adje... Ho maar!

Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_77117782
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:08 schreef boskameel het volgende:

[..]

. Dat klinkt toch nergens naar. Zal vast wel heel moeilijk allemaal zijn enzo, maar ik vind zoiets niet "goed", zoiets raakt mij (en denk velen) gewoon niet.
Dat heb ik dus ook bij Vai, Petrucci en consorten. Technisch fantastisch, maar het boeit voor geen meter.
pi_77120655
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:58 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook bij Vai, Petrucci en consorten. Technisch fantastisch, maar het boeit voor geen meter.
Inderdaad. Ik luister veel liever naar het "meer eenvoudigere" gitaarspel van Frusciante op het album Stadium Arcadium , dan 1 of ander wazig geimproviseer van een virtuoos.
pi_77124448
tvp
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_77124942
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:38 schreef Codho het volgende:
Het duo Bert Jansch & John Renbourn.

Geen overdreven fratsen, gewoon twee akoestische gitaristen die op de meest effectieve wijze de emotie van met name traditionele folkliederen (maar ook eigen composities) konden overbrengen. Solo zijn ze al geweldig, maar samen is het nog net wat beter

dit is mooi
"Those unforgettable days, for them I live"
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 januari 2010 @ 17:20:09 #61
862 Arcee
Look closer
pi_77215346
Prince
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_77216351
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:20 schreef Arcee het volgende:
Prince

Rond 3:30 begint zijn solo.
Hij speelt gewoon de rest van de band weg Je ziet hem op een bepaald moment ook even vragend kijken: 'is het genoeg zo of mag ik nog even doorgaan?'

pi_77217109
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:50 schreef Sloggi het volgende:

Fuck Clapton, er is maar één echte 'slowhand', en dat is David Gilmour.

Kijk vooral het tweede filmpje, vanaf ongeveer 4:00.
Kan het filmpje ff niet kijken, maar je weet hopelijk wel dat Clapton z'n bijnaam slowhand niet te danken heeft aan zijn vingervlugheid, maar aan het meeklappen van het publiek?
  † In Memoriam † zondag 24 januari 2010 @ 18:12:05 #64
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_77217131
Emmerhoofd!
pi_77276266
Guthrie Govan

en Schenker natuurlijk:

[ Bericht 31% gewijzigd door subwaygunner op 26-01-2010 00:42:16 ]
pi_77336985
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:08 schreef boskameel het volgende:

[..]

Het is ook geen muziek voor "velen". Normale grindcore zal je ook niet veel aan vinden, maar mijn punt was juist dat techniek niet zoveel zegt omdat er genoeg gasten zijn die niet bekend zijn en ook onwijs goed kunnen spelen.
pi_77337000
I'd like to make myself believe.
pi_77337334
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 15:28 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

Het is ook geen muziek voor "velen". Normale grindcore zal je ook niet veel aan vinden, maar mijn punt was juist dat techniek niet zoveel zegt omdat er genoeg gasten zijn die niet bekend zijn en ook onwijs goed kunnen spelen.
Dat filmpje was gewoon belachelijk slecht en lelijk. Verdient het niet om tussen al deze grootheden te staan. Schaam je!
Hij is dol op goud? Ik zal hem tegemoetkomen: nu kan hij zoveel ervan drinken als hij opkan!
pi_77376619
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:42 schreef Siniti het volgende:
Ben blij dat ik Rory Gallagher, Jimi Hendrix en David Gilmour al heb gezien.

Daarnaast nog Robert Fripp, Neil Young, Eddie Hazel en Duane Allman.
Hazel
Maggot Brain
feest
pi_77378237

Michael Keene van The Faceless
Zal vast niet de beste zijn maar damn wat is die kerel snel
pi_77381853
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 14:32 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Hazel
Maggot Brain

dit is supervet
feest
pi_77381966
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 16:42 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

dit is supervet

En dit:
pi_77383430
quote:
Yeah true!
Toen ik deze 3 jaar terug luisterde was ik helemaal in de wolken, god damn awesome, Knopfler rocks!

Joe Satriani blijft ook een held!!

Edit: Wow JA! Maggot Brain, ik was even in een trance hoor toen ik die plaat voor de eerste keer hoorde, je voelde de emotie en het hele tijdperk van toen, magisch gitaar werk.
Zelfde met de drums die op de achtergrond hoort, super!

Hazel is echt ondergewardeed, die tekst in het begin, in welke staat verkeerd hij vraag ik me dan af? ( Dat is ook een member van Funkadelic die dat zegt)
Als je het nummer 's nachts luistert, wanneer het helemaal donker is, neemt het je echt mee naar een andere plaats. -

@De_Kardinaal : Yeah Buckethead is ook echt awesome, ik kan niet naar al zijn dingen luisteren maar dingen zoals Soothsayer, Welcome to Buckethead-Land en Padamassana ( Spelling?) zijn echt super.
Wat ik het mooie aan hem vind is dat hij echt een eigen herkenbaarheid heeft de meeste 'grote' gitaristen hebben dit, maar zodra je Emmer hoord denk je meteen: Wow ya dat is hij!

Hij word vaak afgeschilderd als een "shredder" maar hij kan ook super 'emotioneel' spelen.

[ Bericht 7% gewijzigd door W1ckeDxt op 28-01-2010 17:28:40 ]
pi_77383812
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 17:20 schreef W1ckeDxt het volgende:

[..]

Edit: Wow JA! Maggot Brain, ik was even in een trance hoor toen ik die plaat voor de eerste keer hoorde, je voelde de emotie en het hele tijdperk van toen, magisch gitaar werk.
Zelfde met de drums die op de achtergrond hoort, super!

Hazel is echt ondergewardeed, die tekst in het begin, in welke staat verkeerd hij vraag ik me dan af? ( Dat is ook een member van Funkadelic die dat zegt)
Als je het nummer 's nachts luistert, wanneer het helemaal donker is, neemt het je echt mee naar een andere plaats. -

Die andere member is George Clinton. Ook niet echt onbekend
pi_77384065
Michael Hedges...

Iets heel anders dan de meeste 'scheurders', maar dit speelt iemand hem niet zomaar na.

[ Bericht 16% gewijzigd door Lakai op 28-01-2010 17:48:02 ]
Ik doe niet meer aan een signature
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')