abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77857012
Ah, ik ga altijd naar links als ik wegloop
pi_77857886
Morgen trouwens een VW Polo 1.4 TDI (met 3 cilinders ), een VW Golf 1.4 TSI en een BMW 520d Touring. En die moet ik in de buffer van Almere zetten, wordt leuk
pi_77859608
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 20:17 schreef Irritatie100 het volgende:
Morgen trouwens een VW Polo 1.4 TDI (met 3 cilinders ), een VW Golf 1.4 TSI en een BMW 520d Touring. En die moet ik in de buffer van Almere zetten, wordt leuk
Die Touring maakt dan weer een hoop goed. Ik heb morgen de auto waar ik de meeste hekel aan heb van allemaal.. De spectaculaire Opel Corsa 1.2! Daarna een Volvo V50.

Die buffer ja . Ik heb er eigenlijk nooit echt problemen mee. Toen ik een Renault Trafic zonder binnenspiegel daar moest parkeren was het een stuk lastiger.
pi_77861410
De BMW 3 serie gaf keurig aan hoeveel ruimte ik nog had

Busjes blijven lastig in de buffer, gaat wel steeds makkelijker.
pi_77861984
Ach, ik had laatst een opel vectra station ook geparkeerd in de buffer terwijl die overvol was, dus dan moet die touring ook wel lukken
pi_77887354
Nog leuke ervaringen vandaag, iemand?

Jullie hebben het trouwens steeds over die 'buffer'. Waar gaat dat over? Misschien dingen waarmee je rekening moet houden als je voor het eerst dan naar Athlon Almere gaat?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_77895410
De buffer is een parkeergarage. Als je het hek door rijdt bij Athlon moet je bij de lage toegangsdeur aan de rechterkant zijn. Auto moet je binnen achteruit inparkeren. Soms is het er nogal vol en de ruimte is beperkt, dus dan moet je even manouvreren.

Vandaag heb ik wel lekker uren gemaakt, maar het ging zoals gewoonlijk weer niet echt vlekkeloos. Het begon vanochtend vroeg al toen mijn bus niet kwam opdagen. Ik ben toen als een gek naar het station gefietst om alsnog de trein te halen. Eerste rit ging dus prima.

Daarna van Houten naar Spijkenisse, waar ik iets meer dan 2 uur over deed met het OV. Ik bleek in Spijkenisse verkeerd te zijn gelopen en heb in totaal 1 uur gelopen in de kou voordat ik eigenlijk bij het startadres was. Dit was een privéadres, maar er was niemand thuis. Had geen mobiel nummer. EW gebeld.. Nummer gekregen.. Nummer niet in gebruik.. Enige tijd later kreeg ik te horen dat de auto in Rotterdam stond, of ik daar heen wilde gaan. Eindelijk aangekomen in Rotterdam bij het bedrijfsgebouw.. Eh jaaa waar werkt die meneer.. Dat wist ik dus niet. 6 Verdiepingen afgelopen en overal gevraagd. Niemand kende hem. EW gebeld.. Later werd ik teruggebeld met de bedrijfsnaam. Volgens 2 medewerkers zat er op de 2e verdieping niks, dus die had ik overgeslagen. Blijkt er dus wel gewoon een bedrijf te zitten.

20 minuten file en om 16:45 in Meerkerk. Nu net thuis.
pi_77899451
Hoi! Kan iemand mij advies geven m.b.t. student chauffeur?

Ik heb net op de website bij chauffeurscentrale zitten kijken en daar staat dat je boven het minimumloon van een 23-jarige verdient. Weet iemand wat je verdient als 21-jarige? En moet je minimaal meerdere werkdagen beschikbaar zijn of kan dat per week ook wel verschillen ( i.v.m. tentamens )? Wat zijn de meest voorkomende tijden dat je moet werken? En last but not least: is het heel erg om geen navigatie- en niet zo heel veel verstand van het wegennetwerk te hebben (wel wat uiteraard )?

Kortom: is het aan te raden
pi_77899609
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 21:43 schreef daniquegr het volgende:
Hoi! Kan iemand mij advies geven m.b.t. student chauffeur?

Ik heb net op de website bij chauffeurscentrale zitten kijken en daar staat dat je boven het minimumloon van een 23-jarige verdient. Weet iemand wat je verdient als 21-jarige? En moet je minimaal meerdere werkdagen beschikbaar zijn of kan dat per week ook wel verschillen ( i.v.m. tentamens )? Wat zijn de meest voorkomende tijden dat je moet werken? En last but not least: is het heel erg om geen navigatie- en niet zo heel veel verstand van het wegennetwerk te hebben (wel wat uiteraard )?

Kortom: is het aan te raden
Bij EasyWay moet je minimaal 1 dag doordeweeks inzetbaar zijn. Je kunt daar ook per week je eigen rooster invullen (tot donderdag 17u de week ervoor). Werktijden zijn afhankelijk van de opdrachten (ritten) die je krijgt. Reken erop dat je met 2 of 3 ritten zo'n 6 tot 8 uur bezig bent. Soms zelfs 10. Dus zeg maar van 8 tot 6.

Salaris als hiker is als volgt:

Uurloon voor rij-reis en wachturen.
18 jaar ¤ 5,50
19 jaar ¤ 6,00
20 jaar ¤ 6,50
21 jaar ¤ 7,00
22 jaar ¤ 8,20
23 jaar en ouder ¤ 9,60

Algemeen verstand van het weggenet is wel makkelijk, maar je leert het vanzelf. Daarnaast is een tomtom oid wel handig.

Of het aan te raden is? Dat is per persoon natuurlijk verschillend. Het is niet het meest riante loon maar je het is wel relaxt, beetje rondrijden in leuke auto's en je wacht en reistijden gewoon betaald krijgen. Ohja, een OV kaart is vereist.

Overigens, een meisje (uitgaande van je username) als chauffeur is natuurlijk nooit verkeerd.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_77899961
Zo op die reactie hoefde ik iig niet lang te wachten Het salaris had ik inderdaad gezien op de site van easyway. Dat is bruto neem ik aan? Enig idee hoeveel je netto over houdt?

En iemand anders misschien nog info over chauffeurscentrale ?

EDIT: lees nu pas de rest van het bericht, zijn vrouwelijke chauffeurs in trek dan Enne bevalt het jou wel bij Easyway (als hiker of chauffeur)?
pi_77899963
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 20:09 schreef Mallet het volgende:
De buffer is een parkeergarage. Als je het hek door rijdt bij Athlon moet je bij de lage toegangsdeur aan de rechterkant zijn. Auto moet je binnen achteruit inparkeren. Soms is het er nogal vol en de ruimte is beperkt, dus dan moet je even manouvreren.
Oké danku.
quote:
Vandaag heb ik wel lekker uren gemaakt, maar het ging zoals gewoonlijk weer niet echt vlekkeloos. Het begon vanochtend vroeg al toen mijn bus niet kwam opdagen. Ik ben toen als een gek naar het station gefietst om alsnog de trein te halen. Eerste rit ging dus prima.

[etc...]
Klinkt als kut dus..
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_77902015
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 21:52 schreef daniquegr het volgende:
Zo op die reactie hoefde ik iig niet lang te wachten Het salaris had ik inderdaad gezien op de site van easyway. Dat is bruto neem ik aan? Enig idee hoeveel je netto over houdt?

En iemand anders misschien nog info over chauffeurscentrale ?

EDIT: lees nu pas de rest van het bericht, zijn vrouwelijke chauffeurs in trek dan Enne bevalt het jou wel bij Easyway (als hiker of chauffeur)?
Dat is idd bruto, ik ben 20 en hou netto 6 euro over,

Vandaag was eigenlijk een gewone normale dag, wel 10 uur gemaakt. Begonnen in Rotterdam voor een ritje naar Houten, met een VW Polo 1.4 TDI. Was echt een irritant trage auto en ik trilde helemaal weg tijdens het remmen. Maar goed, uiteindelijk Houten gewoon gehaald.

Toen vanuit Houten weer lekker terug naar Rotterdam met de auto. Moest wel een stukje lopen. Kreeg een VW Golf 1.4 TSI. Was ook een hele nieuwe auto. Die TSI is echt een heerlijke motor moet ik zeggen (of het kwam doordat ik net uit die schrale 3-cilinder Polo kwam ). Het was een ingeleverde huurauto, die ik terug moest brengen naar de verhuurder. Ik kwam daar aan, toen stond er voor me iemand in de rij ruzie te maken. Hij had z'n auto ingeleverd bij de garage voor reparatie en zou een vervangende auto krijgen van het verhuurbedrijf. Hij reed zelf een Audi A8, maar kreeg een Touran mee. En dat vond die meneer te min en daar stond ie ruzie over te maken. Uiteindelijk maar ff gezegd dat ik alleen een handtekening hoefde en ik mocht gelukkig voor en weer weg.

Toen op naar Ridderkerk voor een 520d Touring. Helaas liet 9292 me bij een verkeerde halte uitstappen waardoor ik een half uur moest lopen in plaats van 5 minuten. Uiteindelijk wel in 1 keer er naar toe gelopen en toen met die Touring naar Almere. Mocht dat ding dus in de buffer zetten, maar het was niet heel erg druk en hij had parkeersensoren rondom inclusief een camera-achtig systeem, dus dat ging prima. Toen nog 3 uurtjes in het OV zitten en ik was weer thuis! Nu maar de ritbonnen klaar maken, want ik kan maandag toch niet werken.
pi_77903151
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:49 schreef Irritatie100 het volgende:
Je moet het eigenlijk in de zomer proberen. Dan zijn veel studenten afgestudeerd en moeten ze dus stoppen bij dit soort bedrijven omdat ze geen OV meer hebben. Kortom, veel vacatures en een grote kans dat je aangenomen wordt.
Is het niet zo dat je als je een eigen auto hebt het werk ook mag doen/blijven doen?
Of zijn ze daar echt heel strict in, vraag me dat soort dingen altijd af.
pi_77903394
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 22:55 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Is het niet zo dat je als je een eigen auto hebt het werk ook mag doen/blijven doen?
Of zijn ze daar echt heel strict in, vraag me dat soort dingen altijd af.
Volgens mij kan dat niet nee. Het komt sowoeso zelden tot nooit voor dat je start- en eindadres hetzelfde is, dus dan moet je alsnog stukken OV doen, ook tussen de ritten door. Misschien dat het voor prive-chauffeurs andders is, maar dat zou ik niet durven zeggen.
pi_77903827
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 21:52 schreef daniquegr het volgende:
Zo op die reactie hoefde ik iig niet lang te wachten Het salaris had ik inderdaad gezien op de site van easyway. Dat is bruto neem ik aan? Enig idee hoeveel je netto over houdt?

En iemand anders misschien nog info over chauffeurscentrale ?

EDIT: lees nu pas de rest van het bericht, zijn vrouwelijke chauffeurs in trek dan Enne bevalt het jou wel bij Easyway (als hiker of chauffeur)?
Tja dat is FOK! hè, wordt je altijd snel geholpen. Welkom op het forum trouwens.

Nouja, of vrouwelijke chauffeurs in trek zijn weet ik niet. Ik weet wel dat het merendeel mannelijk is dus een vrouw is een graag geziene collega.

Mij bevalt het zeker wel. Mijn leukste bijbaan tot nu toe (ben hiker). Mij lijkt hiker persoonlijk leuker dan privé chauffeur want je bent gewoon vrijer (in het kiezen van je route en rijgedrag). Maar nogmaals, dat is persoonlijk natuurlijk.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_77904128
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 23:00 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Volgens mij kan dat niet nee. Het komt sowoeso zelden tot nooit voor dat je start- en eindadres hetzelfde is, dus dan moet je alsnog stukken OV doen, ook tussen de ritten door. Misschien dat het voor prive-chauffeurs andders is, maar dat zou ik niet durven zeggen.
Bij voorwaarden van AZAB staat dit:

- Je bent minimaal 1 jaar in het bezit van je rijbewijs,
- Je studeert (en hebt dus een OV-jaarkaart of eigen auto),
- Je bent minimaal 1 werkdag in de week beschikbaar,
- Je hebt de intentie om minimaal 1 jaar voor ons te gaan werken.

Dus dat suggereert dat als je een auto hebt je daar gewoon kan werken. Weet dan niet hoe het bij EW is geregeld.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_77909267
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 14:45 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik had maar 1 ritje, dus ben net weer thuis. Ging op zich nog redelijk. Ik moest de intercity van Rotterdam naar Breda hebben om 8:47, die had ik ook netjes. Alleen er waren ergens bij Roosendaal problemen, daardoor stopte de trein extra op Lage Zwaluwe en Breda Prinsenbeek. Had op Breda maar 5 minuutjes overstaptijd, maar die trein bleef gelukkig wachten op ons. Toen moest ik naar station Gilze-Rijen, waar ik de bus naar ING moest pakken. Ik zag de bus aankomen toen ik uit de trein stapte en ging rennen, maar de buschauffeur zag me niet en reed weg. En dat is een uursdienst
Kortom, een uur wachten op een station met alleen 2 sporen en verder niks.

Verder kon ik op de snelweg wel lekker doorrijden, dus dat was prima. Ik had een BMW 118d. Reikwijdte stond bij instappen op 600km en op m'n bestemming op 780km, doe me dat maar eens na
En dat op een ritje van 80km
Of je pakte gewoon de buurtbus die daar reed, eruit bij 'Kapelerf' bij de chauffeur beter bekend als, 'die grote kerk', en dan loop je 10 minuutjes naar je bestemming >.> niet nodig om dan een uur op de reguliere bus te wachten , beter voorbereiden als je niet een uur wilt staan wachten
pi_77909436
Dat kan?
Ik kreeg via 9292 alleen maar opties met bus 131 (uit m'n hoofd gezegd). Maar goed, dan weet ik dat voor volgende keer
pi_77910859
O, ik zie dat het loon weer wat omhoog is gegaan dit jaar. Mooi, ¤9,60 begint ergens op te lijken .
pi_77916018
Jeuj, maandag voor het eerst 3 ritjes.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_77924174
Ik ga ook maar mijn ritbonnen op de post doen, maandag gaat hem ook niet worden voor mij. Ik heb volgende week nog gewoon college en de week daarna ben ik vrij. Dan ram ik m'n beschikbaarheid helemaal open en hoop (omdat zuid NL dan weer aan het werk is) toch nog wat uurtjes te kunnen maken.

Een Polo 1.4 TDI is inderdaad een vervelende auto. De nieuwere Polo / Fox lijkt totaal niet op de rest van VW. Ze voelen helemaal niet zo degelijk en vertrouwd aan als bijvoorbeeld de Passat, Golf of Touran. De Fox is geloof ik ook in Brazilië ontwikkeld en mist daardoor een stuk Duitse degelijkheid. Daarnaast vind ik de diesels altijd behoorlijk rumourig en rijdt het een beetje slap allemaal. Net zoals de Opel Corsa.

Helaas is het loon voor 20 jarigen niet omhoog gegaan. Ik heb het meteen even gechecked!

BTW ik wil eigenlijk wel eens dat die ritteller gemaakt wordt. Ik zit echt met iets van 30 ritten over de huidige stand heen. Het zal wel aan mij liggen maar zo gecompliceerd kan het toch niet zijn om dat ding te fixen . Het is ook een soort van beloning voor de werknemers, maar volgens mij geen prioriteit.
pi_77927157
45 uur eerste helft van de maand, niet slecht. Alleen jammer dat ik een weekje op vakantie ben straks, maar dat mag de pret niet drukken
  vrijdag 12 februari 2010 @ 18:13:26 #248
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_77927292
Als 't goed is rijd ik vanavond een 7-serie; eindelijk eens wat grote dan de grote middenklassers
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_77928028
Als ik zo'n auto had zou ik gewoon lekker zelf rijden
pi_77928112
Mwah, het zijn niet buitengewoon spannende rijdersauto's. Het zijn buitengewoon comfortabele werkauto's/kilometervreters.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')